Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 21:58 

De Harry Potter-era is tot een einde gekomen met de allerlaatste film. Is het een goede afsluiter? Vinden jullie dit, net zoals veel acteurs, de beste film tot nu toe? Of had je er inmiddels zo veel van verwacht dat het tegenviel?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 11:19 

Ik had er meer van verwacht. Ik vond het op sommige momenten echt inkakken, en ik vond de battles zelf een beetje een teleurstelling. De voorbereidingen waren echt zo van HOLY CRAP gedoe IS GOING DOWN. En toen het erop aan kwam was het een beetje meh.

Ik vond part 1 beter, want daar zat veel meer spanning in.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 1:03 

Part 1 was beter, maar toch vond ik dit een van de betere films. In mijn ogen zeker een waardige afsluiter. Natuurlijk, als Harry Potter fan sinds mijn...12e of misschien wel jonger wil je altijd meer en kan het altijd beter, maar toch kan ik leven met de afsluiting die ze nu hebben gegeven. Vond de acteurs bijna allemaal op hun beste kunnen presteren. Vooral Alan Rickman, Helena Bonham Carter, Rupert Grint en Emma Watson vond ik erg sterk. In die volgorde, btw.

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 10:11 

Waardig .. Ja, het was een waardige afsluiter. Toch vond ik de film wat tegen vallen. Alles ging super snel op momenten dat er juist meer tijd in had moeten zitten en stukken die naar mijn mening sneller hadden gemogen hielden maar niet op.
Wel ben ik het echt eens met Jaali. Jeetje, wat hebben de acteurs goed gepresteerd in deze film. Alan Rickman vond ik echt ... briljant. Ik voelde echt met hem mee.
Maar ik moet inderdaad, net als Malou zeggen, dat ik er toch meer van had verwacht. En het einde van de film ... Ja, daar ben ik net zo ontevreden over als hoe het in het boek ging. Dus op zich is dat dus best goed gedaan :-P


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 17:52 

Ik vond het zeker weten een waardige afsluiting. Ik heb niet zo veel last gehad van dat het te traag ging of iets dergelijks. Ik vond het inderdaad ook super geacteerd door bijna alle acteurs. Ik weet niet, ik heb er eigenlijk gewooon niet echt veel woorden voor. :mrgreen: :wizard:

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 18:11 

Hoewel ik eigenlijk vind dat ik een film minstens twee keer gezien moet hebben om een fatsoenlijk waardeoordeel te vormen, moet ik zeggen dat ik, ondanks alle dingen waar ik kritisch op was, toch ontzettend blij ben met deze film. Ik vond 'm heel erg goed en ik heb van begin tot eind op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik heb gehuild (véél gehuild) en gelachen en over de dingen waarvan ik hoopte dat ze goed en mooi verfilmd zouden worden (met name de stukken rond Snape dan) ben ik zeer tevreden.

Al met al zeker een waardige afsluiter, hoewel ik dus nog een definitief oordeel moet vellen nadat ik 'm een tweede keer gezien heb, in de hoop dat mijn enthousiasme over deze film niet slechts een gevolg is van een gebrek aan slaap en een overdosis adrenaline.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 20:39 

Definitely. Ik vond deze film zo ongelooflijk mooi en goed vooral. Ik denk dat ik deze wel de beste van alle acht vind. Natuurlijk moet ik hem nog een keer gaan kijken, maar ik ben echt onder de indruk. It was epic. Er waren heel veel momenten waarop ik m'n adem letterlijk inhield of m'n nagels in m'n handpalmen drukte of heel erg moest huilen.

Ik vond het vooral fijn dat hij het boek zo goed volgde en de dingen die veranderd waren, stoorde me totaal niet. Het stukje in de grote zaal met Snape en Harry verbaasde me wel even, maar ik vond het niet erg. :) En iedereen acteerde zo goed, vooral Alan Rickman en Maggie Smith. En Dan zelf vind ik een geweldige Harry.

Voor mij was de film zeker een geweldige afsluiter. Ik ben er meer dan tevreden mee.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 21:16 

Om er kort over te zijn het boek is een betere waardige afsluiting.
Zeker de film is prachtig en heel goed gedaan sterk staaltje acteren enz, maar door het weglaten van bepaalde delen. En de veranderingen van Fred, het eind gevecht van Bella & Voldie, en de epiloog vind ik het echt geen goeie harry potter afsluiting! Ik had echt een gevoel van ''oké blijkbaar is dit het - een leeg gevoel''

Met part 1 en 2 samen zien en dan kijken niet aan het boek denken, en de momenten laten wat ze zijn. Is het denk ik in het geheel een goed einde maar uniek niet bepaald het is zo normaal.
Ik ga nog wel een keer er naar toe zal het wel iets beter zijn.

Zal er vast wel de enige in zijn misschien? Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 13:51 

Ik ga echt eerlijk zijn. De film heeft me totaal verrast. En niet in een goede zin!!!! Ik ben meer een boekenlezer, maar de film is gebaseerd op de film, dus waarom heb ik het gevoel dat ze amper naar het boek hebben omgekeken? vb voldemorts dood; in het boek geeft harry een hele uitleg aan voldemort, hij vernedert hem. Maar in de film zijn ze gewoon alleen en is het kei snel gedaan. En dan breekt harry op het einde die toverstok? Maar zijn oude toverstok dan? En wat gaat hij dan nu gebruiken? En zo zijn er kei veel details dat ze niet hebben laten zienpffffff en ik kan de film en het boek niet apart van elkaar zien! Misschien als ik het boek niet had gelezen had ik de film nog goed gevonden, maar tja. Ik ben echt teleurgesteld!!!!!


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 11:41 

Ik heb 'm nu drie keer gezien, dus ik denk dat ik mijn mening ondertussen heb gevormd.

Want de eerste keer was ik best een béétje ontgoocheld. Begrijp me niet verkeerd, de film heeft me bij moment echt weggeblazen en sommige stukken waren truly epic, maar overall waren er voor mij net iets te veel disappointments waardoor ik een beetje een 'meh'-gevoel had, wat ik niet zo fijn vond. Nu ik 'm een tweede en een derde keer heb gezien, vind ik het nog steeds jammer van bepaalde deeltjes - waardoor ik nog steeds denk dat de film way better had kunnen zijn. Maar ik ben er - minus de ontgoochelingen hier en daar - wel tevreden mee.

Dus, een waardige afsluiter? Half. De film was zeker niet slecht, hij was goed. Maar in het teken van 'afsluiter': neen, niet waardig. Ik vond vooral het einde een beetje teleurstellend op dat gebied. Ook 'als lezer' vond ik het een beetje dubbel. Sommige dingen kon je beter plaatsen als lezer denk ik, dus dat was dan een plus dat je het boek had gelezen, langs de andere kant waren dingen in het boek vaak gewoon beter, dus dat was meer een min. Ik blijf met andere woorden nog altijd een beetje in a doubt of ik het nu wel of niet een waardige afsluiter vind. Ik denk niet dat ik er helemaal tevreden over was/ben, maar dat ik er wel mee kan leven en ik vooral de hippe stukken uit de film ga onthouden en bewaren :').

En het feit dat hij ergens sowieso al epic is, omdat het de laatste is en dit een beetje 'goodbye' was, dus dat hij daarom sowieso een mooi plekje in mijn hart krijgt [/sentimentaliteit]. :')

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:26 

Ik wil de film graag nog een keer zien voordat ik hier echt een oordeel over geef, maar ik vond het vooralsnog wel een waardige afsluiter. Ik denk ook dat ik het de beste film tot nu toe vind. Er zaten zeker veel stukken in die ik niet sterk vond, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de stukken die episch waren.

Toch vond ik de film minder dan ik had verwacht. Maar als ik erover nadenk komt dat waarschijnlijk niet door de film zelf, maar door de enorm hoge verwachtingen die ik er van had.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 15:21 

Hmmm ik weet het nog altijd niet zo goed. Ga hem zeker nog eens kijken want nu weet ik nog echt niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vond het gewoon jammer dat sommige dingen ontbraken die ik wel graag had gezien of dat verschillende verhaallijnen een beetje slordig aan elkaar werden geknoopt.

Maar hij zat goed kwa spanning, ook van sfeer zat hij goed. Leuke afwisseling met humor. Heel sterk geacteerd, prachtige special effects. Ja hij zat toch wel goed in elkaar. Eigenlijk hoe meer ik erover nadenk hoe beter ik hem begin te vinden want er zaten echt wel zeer knappe staaltjes film in!

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 20:14 

Nou, ik vond 'm geweldig. Ik heb hem drie uur geleden gezien en ik heb vanaf het moment tot het einde op het puntje van mijn stoel gezeten. Het was zo emotioneel allemaal en de acteurs waren allemaal zó goed en sterk deze keer. Echt, wauw. Misschien ook omdat ik een beetje emotioneel ben over het feit dat dit de laatste film is.. :(

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 9:00 

Ik vond hem the beste film of all time..

De film was perfect.

Dus Ja, een waardige afsluiter, nou ja ik las ergens dat Rowling in 2014 een prequel schrijft over lily en James. Dus als het een afsluiter was, was het een goede! Maar Potter for always in my heart!


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 21:26 

Lady Voldemort schreef:
Nou, ik vond 'm geweldig. Ik heb hem drie uur geleden gezien en ik heb vanaf het moment tot het einde op het puntje van mijn stoel gezeten. Het was zo emotioneel allemaal en de acteurs waren allemaal zó goed en sterk deze keer. Echt, wauw. Misschien ook omdat ik een beetje emotioneel ben over het feit dat dit de laatste film is.. :(


Herkenbaar... Ik liep ook met een brok in mijn keel de bioscoop uit, dat het de laatste was, dat er nooit meer een nieuwe zou komen. :(
Vond hem zo geweldig gemaakt! Echt een beetje overwhelming.
Dus voor mij zeker een waardige afsluiter :D Meer dan!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme