Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 20:44 

Een ding viel me heel erg op en dat is geen verschil ten opzichte van het boek. Als Snape in de grote zaal dreigend vraagt of iemand Potter heeft gezien en Harry Potter komt dan naar voren in een zweinsteingewaad. Daarop volgt een duel tussen McGonagall en Snape waarbij Snape via het raam ontsnapt. In het volgende shot zien we Harry weer maar dan heeft hij opeens zijn gewaad niet meer aan maar een casual jack en spijkerbroek. Niemand opgevallen? Dat viel me echt gelijk op.

Verder snap ik de meeste fouten / verschillen wel. Dat doen de maken vanwege verhaaltechnische aard. Zo is Hermelien verbaast als Ron in parselspeak de deur opent terwijl hij dat ook gedaan moet hebben bij het toilet van Moaning Myrtle.

De wijze dat Marcel opeens beweert verlieft te zijn op Luna, daar ben ik niet enthousiast over. Er gebeurde al zoveel met al die gevechten en hij zegt het zo snel. Ik vond het niet nodig en ook niks toevoegen.

En als laatste vraag ik me af op welke wijzes het kasteel te bereiken is. Tijdens de battle of hogwards zien we Neville en Seamus een houten brug opblazen maar op het einde lopen Harry, Ron en Hermoine over een soortgelijke brug die van steen is. Waarom vielen de deatheaters niet via deze brug aan?

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 20:52 

Roonil Wazlib schreef:
Een ding viel me heel erg op en dat is geen verschil ten opzichte van het boek. Als Snape in de grote zaal dreigend vraagt of iemand Potter heeft gezien en Harry Potter komt dan naar voren in een zweinsteingewaad. Daarop volgt een duel tussen McGonagall en Snape waarbij Snape via het raam ontsnapt. In het volgende shot zien we Harry weer maar dan heeft hij opeens zijn gewaad niet meer aan maar een casual jack en spijkerbroek. Niemand opgevallen? Dat viel me echt gelijk op.
Dit viel mij inderdaad ook op, maar als je goed kijkt (dat zag ik de tweede keer toen ik de film zag) zie je achter Harry een zwarte mantel liggen. Ik denk dus dat Harry zijn mantel heeft afgedaan en dit de kleren zijn die hij er onder droeg.

Roonil Wazlib schreef:
En als laatste vraag ik me af op welke wijzes het kasteel te bereiken is. Tijdens de battle of hogwards zien we Neville en Seamus een houten brug opblazen maar op het einde lopen Harry, Ron en Hermoine over een soortgelijke brug die van steen is. Waarom vielen de deatheaters niet via deze brug aan?
Volgens mij was dit dezelfde brug die beschermd werd door de stenen 'ridders', die Anderling had opgeroepen. Hier vielen de trollen en volgens mij ook verschillende dooddoeners over aan. Zeg het me als dit niet klopt. : )


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 22:55 

Bernou schreef:
Roonil Wazlib schreef:
Een ding viel me heel erg op en dat is geen verschil ten opzichte van het boek. Als Snape in de grote zaal dreigend vraagt of iemand Potter heeft gezien en Harry Potter komt dan naar voren in een zweinsteingewaad. Daarop volgt een duel tussen McGonagall en Snape waarbij Snape via het raam ontsnapt. In het volgende shot zien we Harry weer maar dan heeft hij opeens zijn gewaad niet meer aan maar een casual jack en spijkerbroek. Niemand opgevallen? Dat viel me echt gelijk op.
Dit viel mij inderdaad ook op, maar als je goed kijkt (dat zag ik de tweede keer toen ik de film zag) zie je achter Harry een zwarte mantel liggen. Ik denk dus dat Harry zijn mantel heeft afgedaan en dit de kleren zijn die hij er onder droeg.

Dat heb ik niet gezien maar dat moet haast wel waar zijn. Haha, dit is briljant. Harry die zich gaat verkleden als iemand anders duelleert tegen de man waar hij op dat moment de grootste hekel aan heeft. Past wel bij de film want iedereen ziet er altijd spik en span uit.

Bernou schreef:
Roonil Wazlib schreef:
En als laatste vraag ik me af op welke wijzes het kasteel te bereiken is. Tijdens de battle of hogwards zien we Neville en Seamus een houten brug opblazen maar op het einde lopen Harry, Ron en Hermoine over een soortgelijke brug die van steen is. Waarom vielen de deatheaters niet via deze brug aan?
Volgens mij was dit dezelfde brug die beschermd werd door de stenen 'ridders', die Anderling had opgeroepen. Hier vielen de trollen en volgens mij ook verschillende dooddoeners over aan. Zeg het me als dit niet klopt. : )

Dat klinkt heel logisch nu je het zegt. Ik denk dat het klopt. Die stenen brug kennen we ook al van eerdere films want dat is de weg naar Hogsmeade.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 0:26 

Ik vond het opzich een geslaagde film ... als je hem los ziet van het boek, maar eigenlijk klopt er geen bal van!!

Als ik eerlijk ben dan kan ik meer scenes opnoemen die niet in de boeken voorkomen dan scenes die er wel in voorkomen. En dat snap ik nooit van de regisseurs, waarom stop je er van die zelf bedachte stukken in als de scenes uit het boek gewoon beter zijn!?

Iemand vroeg hier ook of Bellatrix enz ook afbrokkelde in het boek, nee dat doen ze niet, ze liggen gewoon dood op de grond.

De scenes die ik mistte:
- de hereniging met Percy + zijn moment met fred als die sterft en zijn reactie daarop.
- de doodscene van Fred dus.
- het hele eind gevecht met voldemort klopte op de een of andere manier niet.. ik mistte vooral de feeststemming van de mensen als ze zien dat hij dood is, maarja dat kon dus niet omdat niemand er omheen stond! Verder was het hele gevecht anders verfilmt terwijl dat in het boek een van de mooiste stukken was :(
- verder mistte ik Zwamdrifts stukje ook wel met haar glazen bollen.
- ook mistte ik bella scenes in de film (die waren er in het boek toch wel?)
(ik weet gewoon dat ik een hoop scenes vergeet maar ik kan het me zo gauw even niet herinneren)

En ik zat ook met een gefronst voorhoofd naar het stukje van marcel en loena te kijken, zo belachelijk! dit is ook weer een perfect voorbeeld van waarom deze onzinnige niet kloppende scenes terwijl je er zoveel geweldige wel kloppende scenes in kan doen, ben ik de enige die dat vind?

@roonil wazlib: dat van dat gewaad viel mij ook op XD

en ik vraag me ook altijd af hoe mensen die de boeken niet hebben gelezen ook maar iets van film kunnen begrijpen, vooral omdat ze zoveel dingen weglaten, informatie die in mijn ogen echt essentieel is om het te begrijpen..

Zoals ik al zei, als je de film los ziet van het boek is het heel goed gedaan maar als je naar het boek kijkt dan is het eigenlijk heel slecht gedaan.. maar hoewel ik nu veel slechte puntte opnoem wil dat niet zeggen dat ik niet van de film heb genoten, ik weet alleen niet of ik dit een waardige afsluiter kan noemen,,

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 6:10 

Lily_flower schreef:
en ik vraag me ook altijd af hoe mensen die de boeken niet hebben gelezen ook maar iets van film kunnen begrijpen, vooral omdat ze zoveel dingen weglaten, informatie die in mijn ogen echt essentieel is om het te begrijpen..

Ik weet niet of ze dan ook alle films hebben gevolgd.
Maar dat doen ze idd niet, het gaat te snel, het gaat over iets en later komt het niet meer terug. Men doet iets onverwachts etc...
Ik hoor mensen eerder :!: en :lol: doen.
Ik ga met me ouders en die snappen het voor de meeste tijd ook niet, en ze hebben niet de boeken gelezen.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 9:43 

Bij Luna en Neville zei ik dus ook vrij hardop WTF!
Dat is sooo not done.

De kus was ook een zware tegenvaller.

En de scene van Molly had wat mij betreft krachriger gemogen.

In het boek staat het geloof ik met hoofdletters, dus ze schreeuwt. In de film was het gewoon te zacht. Het gevecht zelf (tussen die twee) viel me zwaar tegen.

En dan een foutje ... heb ik het goed gezien en heeft de tweeling allebij hun oren nog :s
Ik meende dat 1 van 2 een oor moet missen. :s

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 10:16 

Ik vond het ook jammer dat ze sneep niet even los lieten gaan op het moment dat perkamentus vroeg: ben je dan toch genenigheid (hoe schrijf je dat? ze geven op google genegenheid op XD) voor de jongen gaan voelen? daar blijft hij heel rustig, terwijl hij eigenlijk hoort te schreeuwen..

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 15:01 

Sommige wijzigingen ten opzichte van het boek begrijp ik wel. Je kunt niet alles van het boek linea recta overnemen. Dat werkt gewoon niet want een boek en film zijn in een aantal opzichten niet verenigbaar. Een boek heeft veel meer de tijd om nevenplots uit te werken. Een film heeft die tijd niet want in 1,5-2 uur moet alles begrijpbaar zijn. Als je er dan teveel nevenplots in gaan proppen, dan gaan mensen dingen vergeten. Dat is ook de reden waarom ik deel 5 het slechtste deel van de serie vond.
Lily_flower schreef:
- de hereniging met Percy + zijn moment met fred als die sterft en zijn reactie daarop.

Dat is dus een nevenplot waardoor er teveel in de film gepropt wordt. Bedenk wel dat er genoeg mensen zijn die de Harry Potter boeken niet of maar 1x gelezen hebben en al lang vergeten zijn dat Percy in deel 6 ruzie had met de rest van de Wemels en het pas aan het eind van deel 7 bijlegt.
Citaat:
- de doodscene van Fred dus.

Die scene zat er wel in en ik vond dat goed gefilmd. In het boek wordt die scene ook met enige afstand beschreven want Harry kreeg toen net te horen dat hij zichzelf moet laten vermoorden door Voldemort en die gedachte + het verraad van Perkamentus overheerste op dat moment.
Citaat:
- het hele eind gevecht met voldemort klopte op de een of andere manier niet.. ik mistte vooral de feeststemming van de mensen als ze zien dat hij dood is, maarja dat kon dus niet omdat niemand er omheen stond! Verder was het hele gevecht anders verfilmt terwijl dat in het boek een van de mooiste stukken was :(

Aan de ene kant vond ik het wel jammer dat het gevecht niet in de grote zaal plaatsvond. Aan de andere kant lig ik er ook niet wakker van dat dat ze het zo hebben opgelost. Wat ik wel vreemd vond was dat Harry the Elder Wand later door midden brak en niet gebruikte om zijn eigen stok te fixen.
Citaat:
- ook mistte ik bella scenes in de film (die waren er in het boek toch wel?)

Volgens mij komt ze in het tweede deel van het verhaal nauwelijks voor. Volgens mij heeft ze alleen een klein rolletje om te vragen of alles goed is met Voldemort nadat hij Harry heeft vermoord.

Wat ik zelf ook heel vreemd vond is dat ik de acteur miste die Crabbe of Goyle speelde. Een van de acteurs deed wel mee maar nu hebben ze die andere gast vervangen door een neger.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 15:51 

Roonil Wazlib schreef:
Wat ik zelf ook heel vreemd vond is dat ik de acteur miste die Crabbe of Goyle speelde. Een van de acteurs deed wel mee maar nu hebben ze die andere gast vervangen door een neger.


Als ik het me goed herinner, zat die acteur in de gevangenis wanneer de films werden opgenomen (volgens mij voor verboden drugsbezit of iets dergelijks). Dus ze hadden niet echt een andere optie dan die scene met een ander personage, namelijk Blaise Zabini, te doen.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 16:22 

Helen schreef:
En dan een foutje ... heb ik het goed gezien en heeft de tweeling allebij hun oren nog :s
Ik meende dat 1 van 2 een oor moet missen. :s

Dat lijkt idd zo, maar als je goed kijkt is het oor misvormt.

Roonil Wazlib schreef:
Citaat:
- de doodscene van Fred dus.

Die scene zat er wel in en ik vond dat goed gefilmd. In het boek wordt die scene ook met enige afstand beschreven want Harry kreeg toen net te horen dat hij zichzelf moet laten vermoorden door Voldemort en die gedachte + het verraad van Perkamentus overheerste op dat moment.
Citaat:
- ook mistte ik bella scenes in de film (die waren er in het boek toch wel?)

Volgens mij komt ze in het tweede deel van het verhaal nauwelijks voor. Volgens mij heeft ze alleen een klein rolletje om te vragen of alles goed is met Voldemort nadat hij Harry heeft vermoord.

Vond je fred's dood goed? Er was veel meer afstand in de film dan het boek.
In de film lieten ze het net zo weinig en zo kil zien, als Tonks en lupos. Terwijl dat een huil moment is die in het boek eer toe komt, en wat veel uitgebreider is.

Bellatrix zie je nog best vaak in de film. Vlak voor Voldie iedereen bij hem vermoordt, ze is een paar keer bij de stijd te zien op de heuvel waar voldie staat. Wanneer Voldie neergaat als ie Harry doodt heeft z'n een zin.
Niet te spreken natuurlijk van een heel groot stuk bij Goudgrijp- Hermelien die in Bellatrix veranderd. En natuurlijk het eind gevecht met haar dood.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 16:28 

2daemon schreef:
Helen schreef:
En dan een foutje ... heb ik het goed gezien en heeft de tweeling allebei hun oren nog :s
Ik meende dat 1 van 2 een oor moet missen. :s

Dat lijkt idd zo, maar als je goed kijkt is het oor misvormt.

Dat had volgens mij helemaal niet gemoeten. Het had een gat moeten zijn (holy).
en het was maar een fractie van een seconde dus zien dat het misvormt was kon niet.
Dat oor had gewoon weg moeten zijn.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 16:32 

Dat klopt ook wel want toen ie op de bank lag vlak na het gebeurde, zag je ook een gat en nauwelijks een oor. Heel misschien hebben ze het nog een beetje kunnen redden, ze hebben eenmaal magie en middeltjes ervoor (beenderensap).
Voor mij was het toch enkele seconden te zien die scene, misschien dat het niet overal even snel/langzaam gaat de film.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 16:36 

Bij mijn weten kon dat niet omdat bij een magische wond geen tegenmiddel/spreuk is.
Ik kan het mis hebben aangezien ik het boek 1x gelezen heb.

... of er was niks aan te doen omdat het een darkmagic wond was.

Ik vond het iig niet echt kloppen.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 16:38 

Ja dat is waar ook je hebt gelijk, dat is idd een keer gezegd.
Maar sneep had m geraakt, dus dan weet ik niet hoe het zit?

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 20:38 

Lily_flower schreef:
Ik vond het ook jammer dat ze sneep niet even los lieten gaan op het moment dat perkamentus vroeg: ben je dan toch genenigheid (hoe schrijf je dat? ze geven op google genegenheid op XD) voor de jongen gaan voelen? daar blijft hij heel rustig, terwijl hij eigenlijk hoort te schreeuwen..

Maar dat is juist het stuk waarop hij de patronus laat zien, dus Snape is helemaal niet boos, maar juist verdrietig! Hij doet het juist goed in mijn ogen.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme