Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 9:25 

Arianna schreef:
Ik dacht eerst dat Remus dat zei omdat Teddy natuurlijk in de epiloog zit en dat verklaart dat moment beter, dan is het in de epiloog minder out of the blue. Maar toen zat Teddy niet in de epiloog. Like what? Toen snapte ik er niks meer van :') Misschien is het een echte fout? Of ze hadden er een scene in waarin wordt verteld over de baby en die is geknipt of ze hadden Teddy in de epiloog en dat is geknipt en ze zijn dit stukje vergeten? Ik weet niet hoor.


Ze hebben wel scènes gefilmd met Teddy, maar uiteindelijk hebben ze die eruit geknipt. Luke Newberry was gecast als Teddy. Ik vind het echt jammer dat hij er uiteindelijk niet in zit, want ik vond Teddy een leuk personage en ik had gehoopt zijn blauwe haar te zien (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 16:03 

Pottergirl schreef:
Arianna schreef:
Ik dacht eerst dat Remus dat zei omdat Teddy natuurlijk in de epiloog zit en dat verklaart dat moment beter, dan is het in de epiloog minder out of the blue. Maar toen zat Teddy niet in de epiloog. Like what? Toen snapte ik er niks meer van :') Misschien is het een echte fout? Of ze hadden er een scene in waarin wordt verteld over de baby en die is geknipt of ze hadden Teddy in de epiloog en dat is geknipt en ze zijn dit stukje vergeten? Ik weet niet hoor.


Ze hebben wel scènes gefilmd met Teddy, maar uiteindelijk hebben ze die eruit geknipt. Luke Newberry was gecast als Teddy. Ik vind het echt jammer dat hij er uiteindelijk niet in zit, want ik vond Teddy een leuk personage en ik had gehoopt zijn blauwe haar te zien (:


Ooh maar hij zat er wel in toch. Hij komt me heel bekend voor. Volgens mij zie je hem voorbij lopen en later met Albus in de coupe zetten. Met bruin haar, that is.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 17:44 

Arianna schreef:
Pottergirl schreef:
Arianna schreef:
Ik dacht eerst dat Remus dat zei omdat Teddy natuurlijk in de epiloog zit en dat verklaart dat moment beter, dan is het in de epiloog minder out of the blue. Maar toen zat Teddy niet in de epiloog. Like what? Toen snapte ik er niks meer van :') Misschien is het een echte fout? Of ze hadden er een scene in waarin wordt verteld over de baby en die is geknipt of ze hadden Teddy in de epiloog en dat is geknipt en ze zijn dit stukje vergeten? Ik weet niet hoor.


Ze hebben wel scènes gefilmd met Teddy, maar uiteindelijk hebben ze die eruit geknipt. Luke Newberry was gecast als Teddy. Ik vind het echt jammer dat hij er uiteindelijk niet in zit, want ik vond Teddy een leuk personage en ik had gehoopt zijn blauwe haar te zien (:


Ooh maar hij zat er wel in toch. Hij komt me heel bekend voor. Volgens mij zie je hem voorbij lopen en later met Albus in de coupe zetten. Met bruin haar, that is.

Voor zover ik weet wordt toch nergens in het boek vermeld dat hij blauw haar heeft? Dat hebben de fans zelf toch erbij verzonnen? Wel is bekend dat hij een metamorphmagus is net zoals zijn moeder, dus het zou wel kunnen dat hij de ene keer blauw en de andere keer bruin haar heeft.

Het zou kunnen dat hij in de coupe zat, maar het was mij niet opgevallen. Sowieso is hij niet geintroduceerd. Dat vind ik toch wel slordig, want dat maakt de hele scene wel weird door. Van Remus en Harry in het bos. Eigenlijk hadden ze dat er ook gewoon uit moeten doen.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 18:02 

Eva schreef:
Arianna schreef:
Pottergirl schreef:
Arianna schreef:
Ik dacht eerst dat Remus dat zei omdat Teddy natuurlijk in de epiloog zit en dat verklaart dat moment beter, dan is het in de epiloog minder out of the blue. Maar toen zat Teddy niet in de epiloog. Like what? Toen snapte ik er niks meer van :') Misschien is het een echte fout? Of ze hadden er een scene in waarin wordt verteld over de baby en die is geknipt of ze hadden Teddy in de epiloog en dat is geknipt en ze zijn dit stukje vergeten? Ik weet niet hoor.


Ze hebben wel scènes gefilmd met Teddy, maar uiteindelijk hebben ze die eruit geknipt. Luke Newberry was gecast als Teddy. Ik vind het echt jammer dat hij er uiteindelijk niet in zit, want ik vond Teddy een leuk personage en ik had gehoopt zijn blauwe haar te zien (:


Ooh maar hij zat er wel in toch. Hij komt me heel bekend voor. Volgens mij zie je hem voorbij lopen en later met Albus in de coupe zetten. Met bruin haar, that is.

Voor zover ik weet wordt toch nergens in het boek vermeld dat hij blauw haar heeft? Dat hebben de fans zelf toch erbij verzonnen? Wel is bekend dat hij een metamorphmagus is net zoals zijn moeder, dus het zou wel kunnen dat hij de ene keer blauw en de andere keer bruin haar heeft.

Het zou kunnen dat hij in de coupe zat, maar het was mij niet opgevallen. Sowieso is hij niet geintroduceerd. Dat vind ik toch wel slordig, want dat maakt de hele scene wel weird door. Van Remus en Harry in het bos. Eigenlijk hadden ze dat er ook gewoon uit moeten doen.


Er staat ergens in Deathly Hallows dat hij op een gegeven moment turkoois haar heeft (: Maar of het in de epiloog nog steeds blauw is, weet ik zo niet XD

Ik heb hem inderdaad ook niet in de coupé gezien, maar het zou prima kunnen dat hij er zat en ik het gewoon niet gezien heb. Als ik een tweede keer ga, zal ik er op letten (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 13:53 

Zoals bovenstaanden miste ook ik Teddy heel erg. De hele film hoor je niets over Tonks' zwangerschap en Poef! ineen begint Harry over Remus z'n zoon. Een kleine scene had d'r wel bij gekunt, lijkt me.

Wat ik ook erg miste was het gesprek tussen Harry en Bill, over het niet vertrouwen van Goblins. Ik vond dat altijd een ineressante scene in het boek.

Neville/Luna vond ik heel schattig, dus ik had d'r geen problemen mee. Ik vind ze eigenlijk wel bij elkaar passen, en aangezien d'r 19 jaar tussen het einde van DH en de Epiloog zitten is het niet geheel onmogelijk dat het misschien een Canon-ship is geweest.

Oh, en ik vond het heel knap dat het diadeem daar al iets van 20 jaar ligt, maar d'r toch geen laagje stof op het ding zit XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:12 

Lol, ik ben blij om te zien dat ik niet de enige ben die geschokt was door Neville/Luna. Ik dacht dat ik iets gemist had in het boek of zo. xDD Maar het ligt gelukkig niet aan mij. Ik vond het aan de ene kant wel leuk en schattig dus ik stoorde me er niet echt aan. Maar aan de andere kant, waarom zou je zoiets er instoppen, zonder goede reden? Ze hadden het makkelijk weg kunnen laten.

Lupin die ineens over z'n zoon begon vond ik ook raar inderdaad. Dat had gewoon anders gemoeten.

Wat ik echt heel stom vond: waarom spat Bellatrix in stukjes uit elkaar? Dat sloeg helemaal nergens op. Ik was allang blij dat die scene erin zat, mgoed, doe 'em dan goed. Al kan ik het me wel voorstellen dat ze het ongepast vonden om Molly Avada Kedavra te laten gebruiken.

Ik vond het eerst ook heel vreemd dat Voldie en Harry in een courtyard vechten en niet in de grote zaal. Maar aan de andere kant snap ik ook wel weer waarom ze het gedaan hebben. Ze hadden die ellenlange monoloog die Harry in de Grote Zaal houdt toch niet kunnen verfilmen (dat zou echt niet werken op beeld) en dan hebben al die mensen er omheen eigenlijk ook niet echt een functie. Ze maken het alleen maar lastiger om alles goed te filmen, kan ik me zo voorstellen. Nu was het echt 1 tegen 1, wat de filmmakers waarschijnlijk epischer vonden.

Waar ik me heel erg over verbaasde: Voldemort die in stukjes uiteenvalt? WTF? Ik bedoel, het zag er wel mooi uit hoor en ik vond het symbolisch ook wel mooi, maar het slaat helemaal nérgens op. xD Ben ik de enige die dat vind? xD


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:51 

Dennis Krauwel schreef:
Wat ik echt heel stom vond: waarom spat Bellatrix in stukjes uit elkaar? Dat sloeg helemaal nergens op. Ik was allang blij dat die scene erin zat, mgoed, doe 'em dan goed. Al kan ik het me wel voorstellen dat ze het ongepast vonden om Molly Avada Kedavra te laten gebruiken.

Ze hadden die ellenlange monoloog die Harry in de Grote Zaal houdt toch niet kunnen verfilmen (dat zou echt niet werken op beeld) en dan hebben al die mensen er omheen eigenlijk ook niet echt een functie.

Waar ik me heel erg over verbaasde: Voldemort die in stukjes uiteenvalt? WTF? Ik bedoel, het zag er wel mooi uit hoor en ik vond het symbolisch ook wel mooi, maar het slaat helemaal nérgens op. xD Ben ik de enige die dat vind? xD

Ik denk dat het wel Avada kadavra was maar dat net als de andere spreuken in hun hoofd gezegd werden. Als het niet van Molly was dan wel van Bellatrix, maar er was een spreuk gebruikt en zo terug gericht op Bellatrix.
Je ziet haar ook bevriezen, imploderen en uiteen vallen.

En die monoloog zou wel werken want de muziek was perfect, alleen hebben ze het in stukken door de hele film gestopt. Voldie wist alles al voor dat hun battle begon. xP Veel was op de verkeerde moment of volgorde gedaan dat maakte het einde er minder op.

Ja hoe je het met Voldie beschrijft klopt wel. Hoewel ergens vind ik als je erover nadenkt wel passend i.p.v neer vallen. Z'n ziel was al in stukken en uiteindelijk vernietigd, hij werd door iets bijeen gehouden door iets? dus zo wegvagen heeft ook wel iets.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 20:20 

Er werd zeker geen Avada Kedavra gebruikt door Molly of Bella. Ik heb in ieder geval geen groene flits gezien, en die is er altijd bij AK.

En wat je zegt over het uiteenvallen van Voldemort is precies wat ik bedoelde. Hij heeft zijn ziel in acht stukken gespleten en dus zijn lichaam behoorlijk aangetast. Het is niet zo gek dat als al zn stukken ziel dan vernietigd zijn, zijn lichaam als een soort puin uit elkaar valt. Dus dat bedoelde ik dat ik begrijp waarom ze het zo in de film hebben gestopt. Toch had ik het liever gezien zoals het in het boek is.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 20:25 

Ja dat had ik ook wel willen zien.

Nou het ging best snel maar ik heb toch echt een paar groenen flitsen naast wit-geel achtig en paarse flitsen gezien.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 20:43 

Dennis Krauwel schreef:
Wat ik echt heel stom vond: waarom spat Bellatrix in stukjes uit elkaar? Dat sloeg helemaal nergens op. Ik was allang blij dat die scene erin zat, mgoed, doe 'em dan goed. Al kan ik het me wel voorstellen dat ze het ongepast vonden om Molly Avada Kedavra te laten gebruiken.

Waar ik me heel erg over verbaasde: Voldemort die in stukjes uiteenvalt? WTF? Ik bedoel, het zag er wel mooi uit hoor en ik vond het symbolisch ook wel mooi, maar het slaat helemaal nérgens op. xD Ben ik de enige die dat vind? xD


Nee, je bent niet de enige die dat vindt. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik dat ook stom/niet passend vond. Ik kan er ook wel inkomen waarom, maar ik vond het echt stom. Een lijk is minstens even sterk - if not; sterker. En dan heb ik het zowel over Bellatrix als over Voldemort.

En ik vind het best wel geen reden dat 'ze het wss ongepast vonden om Molly een AK te laten gebruiken'. Ze doet het in de boeken wel. Waarom hier niet? Het past in haar karakter, of toch zeker in het moment van haar karakter. Ik zou die scene nog sterker hebben gevonden als er een AK in zat. Spijtig!

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 20:19 

Ik vond het grote verschil dat Harry en Voldemort hun laatste gevecht op een verlaten binnenplaats leveren, terwijl in het boek iedereen erom heen staat.. En de manier waarop Nagini sterft, vond ik ook anders. Gewoon ergens in school, terwijl Voldemort in het boek ziet hoe ze sterft.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 14:55 

Ik realiseerde me iets waar ik in de bioscoop bij zat te fronsen, namelijk het moment waarop McGonagall de Slytherins wegstuurt bij het eindgevecht. Ik weet niet meer precies wat ze daar zegt maar ik had het idee dat ze alle Slytherins het kasteel uit stuurde, niet alleen Pansy Parkison en haar gezellige vriendjes en vriendinnetjes. Heeft iemand enig idee of dat in het boek ook zo was? Want ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele Slytherin heeft meegevochten om Hogwarts te beschermen. Dat dit in de film wel zo werd gesteld snap ik op zich wel uit plotgerichte overwegingen (in alle films zijn alle Slytherins als slecht geprofileerd dus om nu opeens bij de laatste film iets anders te verkondigen zou mensen in de war brengen) maar ik keek er wel een beetje raar van op.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 14:56 

Zo ik ben er zaterdag ook geweest... opzich een aardige film, maar zoals alle posts van iedereen hiervoor al laten zien is er toch wel een hoop verschillend.

Ik mistte zelf erg het stuk met harry en perkie die het over Ariana hadden bij King's Cross. Nu is het echt dat eerst in de films gezegd wordt dat harry ondanks alles toch perkie maar vertrouwd en doet wat hij wilt, en als ze dan op king's cross elkaar spreken is opeens alles weer goed en wordt er met geen woord over gerept? Niets over de deathly hallows. Het enige wat je ook over ariana hoort is bij perkie's broer, die vermeldt dat perkie ariana min of meer heeft opgeofferd. Blijkbaar maakte dat weinig indruk op harry in de film.

Daarnaast wordt er niet uitgelegd waarom harry nog leeft na avada kedavra van voldemort. Voor niet boek lezers is het nu meer van.... ehh waarom leeft hij nog? Geen woord over het 'voldemort heeft ervoor gezorgd dat zolang hij leeft, jij ook zal leven'.

Bij het eindgevecht als harry voldie uitschakelt: Je hoort ze geen van beiden een spreuk roepen ofzo.. ongetwijfeld alsnog expelliarmus en AK, maar wordt niet uitgelegd waarom voldie in as op gaat... slaat ook redelijk nergens op. Het had er meer de schijn van dat toen Marcel nagini doormidden hakte, voldie zelf uiteenviel ipv door de spreuken.
Daarnaast zodra voldie dood is, blijft de sfeer in de film hetzelfde, alsof voldie niet dood is of dat niemand er ook maar iets om geeft. In het boek is iedereen enorm uitbundig en wordt harry als een held gezien, maar in de film is op dat moment en eveneens 19 jaar later, niemand onder de indruk van harry. Daardoor ontbreekt ook helaas het stukje uit het 19 jaar later hoofdstuk "Why are they all staring?" (albus) ''Don't let it worry you, it's me. I'm extremely famous (Ron)'.

Met wat extra minuten in de film had er een hoop aandacht aan wat dingetjes gegeven kunnen worden zoals Ariana. Ik vond dit een aardige film (leuke extra stukken voor Marcel, op het ''ik hou van loena'' na :P), maar helaas geen mooie afsluiting.

_________________
pas op wat je wenst, want het kan je gegeven worden ;)

Ravenklauw


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 15:32 

Het is niet echt een fout of een verschil, maar wel iets wat mij heel erg op is gevallen.

Altijd vlak voor er een HP film uitkwam raakte ik helemaal in de 'ban' van de films en ging ik ze terug kijken, of het boek nog een keer lezen zodat ik weer wist waar ik op moest letten, maar iniedergeval stond dan minimaal een week in het teken van Harry Potter. (misschien een beetje ziek ik weet het niet maar het zij nou eenmaal zo :P)
Wat ik dan ook vaak deed was intervieuws kijken van alle acteurs om te kijken hoe ze het ervaren hebben om de films op te nemen enz. Zo dus ook met Hp 7 part 1 & part 2.
Wat ik grappig vond was dat er in ieder interview werd gevraagd hoe Emma de kus met Rupert ervaren had en daar werd zo'n ophef over gemaakt. Nou heb ik part 2 inmiddels ook allang gezien en daar hebben Emma en Daniël ook een flinke zoen scène in gehad die ze wel écht hebben moeten spelen samen en die niet is geanimeerd en daar hoor je niemand over, terwijl ze ook met hem op is gegroeid :P

Zoals ik al zei, niet echt een fout of verschil in de film, maar wel iets, vind ik, grappigs wat me opgevallen is.

_________________
"It’s the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more."


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 18:04 

Pottergirl schreef:
Ik realiseerde me iets waar ik in de bioscoop bij zat te fronsen, namelijk het moment waarop McGonagall de Slytherins wegstuurt bij het eindgevecht. Ik weet niet meer precies wat ze daar zegt maar ik had het idee dat ze alle Slytherins het kasteel uit stuurde, niet alleen Pansy Parkison en haar gezellige vriendjes en vriendinnetjes. Heeft iemand enig idee of dat in het boek ook zo was? Want ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele Slytherin heeft meegevochten om Hogwarts te beschermen. Dat dit in de film wel zo werd gesteld snap ik op zich wel uit plotgerichte overwegingen (in alle films zijn alle Slytherins als slecht geprofileerd dus om nu opeens bij de laatste film iets anders te verkondigen zou mensen in de war brengen) maar ik keek er wel een beetje raar van op.

Ja dit was in het boek ook zo. In het boek vraagt McGonagall of alle Slyths de zaal ook willen verlaten. Dan vraagt ze aan de andere drie afdelingen wie er weg willen. Sowieso moeten de minderjarigen weg en dus de mensen die niet willen vechten. Die vertalen dan ook de Grote Zaal. JKR heeft later wel laten weten dat Slughorn met wat Slyths later wel weer Hogwarts naar binnen zijn gegaan om te helpen.

@Defida Voor zover ik weet was er ook wel wat "ophef" over de Harry/Hermione kus hoor. Ze zijn bijvoorbeeld ook een paar keer genomineerd geweest voor awards. (MTV movie awards/TCA's) Ik kan me namelijk herinneren dat voor deel 1 uitkwam dat er verschillende interviews met hun hierover waren. Ik was namelijk confused want voor zover ik wist zat er geen Harry/Hermione kus in het boek. Ik was toen namelijk die scene vergeten in het boek. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme