Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 19:28 

Heb jij fouten bespeurd in de film? Zijn er dingen anders verfilmd dan in het boek staan? En vind je dit storend of is het een goede oplossing van de regisseur? Post het hier!


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 11:17 

Ik vond het jammer dat Ravenclaw tower niet in de film zat. Was eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat eruit zag. En ik vond het diadeem er te fancy uit zien. Hij was wel supermooi (Noble Collection, plx?), maar hij hoort juist oud en verrot te zijn.

En ik vond het jammer dat Yaxley en Dolohov er niet in zaten. Kheb ze nie eens op de achtergrond gezien. >:

En ik vond het jammer dat de Malfoys er tussenuit sneakten en niet in the Great Hall awkward zaten te zijn zoals in het boek. Al vond ik het wel schattig dat Narcissa en Draco hand in hand liepen. <3

edit: oh, en ik vond het achterlijk dat McGonagall liep te discrimineren tegen Slytherins. Pansy opent haar mond, en gelijk moet de rest er ook voor opdraaien. :/

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 13:16 

Luna & Neville? Like wtf? Kirsten en ik zaten echt OMGWTF toen dat gebeurde. En ik vond het onwijs jammer dat het gesprek tussen Tom Riddle en Harry voor het laatste gevecht verdwenen was. Dat is juist zo awesome. Het werd wel uitgelegd met de Harry/Hermione/Ronscene, maar toch. Harry die hem Tom noemt, dat is zo awesome.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 13:23 

Arianna schreef:
Luna & Neville? Like wtf? Kirsten en ik zaten echt OMGWTF toen dat gebeurde.


Dit zo zwaar. Ik heb luidop 'WTF?' gezegd, geloof ik. Ik dacht echt heel even dat het gewoon aan mij lag en het stiekem wel zo hoorde, maar jeetje. Ik vond het stom en niet gepast en ook totaal niet nodig. Neville had genoeg te doen en dit was één zinnetje die gelijk een mogelijke ship impliceerde. Dit vond ik niet fijn. Ik vond het daardoor ook helemaal niet grappig meer.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 13:38 

Charlie schreef:
Arianna schreef:
Luna & Neville? Like wtf? Kirsten en ik zaten echt OMGWTF toen dat gebeurde.


Dit zo zwaar. Ik heb luidop 'WTF?' gezegd, geloof ik. Ik dacht echt heel even dat het gewoon aan mij lag en het stiekem wel zo hoorde, maar jeetje. Ik vond het stom en niet gepast en ook totaal niet nodig. Neville had genoeg te doen en dit was één zinnetje die gelijk een mogelijke ship impliceerde. Dit vond ik niet fijn. Ik vond het daardoor ook helemaal niet grappig meer.


Volgens mij zei ik ook 'WAT?' toen dat gebeurde. Het is zo raar. Gelukkig werd er verder weinig mee gedaan, dus dat scheelt, maar voor de mensen die de boeken niet kennen wijst het inderdaad naar een ship. Dat is zo zonde. Wel lief, maar toch.

Ik was trouwens ook even bang dat ze Neville's moment gingen afpakken om Nagini te doden oO Ik zat helemaal NOOOOZ en toen gebeurde het gelukkig toch :D

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 13:42 

Arianna schreef:
Charlie schreef:
Arianna schreef:
Luna & Neville? Like wtf? Kirsten en ik zaten echt OMGWTF toen dat gebeurde.


Dit zo zwaar. Ik heb luidop 'WTF?' gezegd, geloof ik. Ik dacht echt heel even dat het gewoon aan mij lag en het stiekem wel zo hoorde, maar jeetje. Ik vond het stom en niet gepast en ook totaal niet nodig. Neville had genoeg te doen en dit was één zinnetje die gelijk een mogelijke ship impliceerde. Dit vond ik niet fijn. Ik vond het daardoor ook helemaal niet grappig meer.


Volgens mij zei ik ook 'WAT?' toen dat gebeurde. Het is zo raar. Gelukkig werd er verder weinig mee gedaan, dus dat scheelt, maar voor de mensen die de boeken niet kennen wijst het inderdaad naar een ship. Dat is zo zonde. Wel lief, maar toch.

Ik was trouwens ook even bang dat ze Neville's moment gingen afpakken om Nagini te doden oO Ik zat helemaal NOOOOZ en toen gebeurde het gelukkig toch :D


DAT DACHT IK OOK! Ik vond dat deeltje dat ie zo weer bij bewustzijn komt en dat het gevecht achter hem in slow-motion bezig is, maar stom eigenlijk. Stiekem dan. Het kwam zo echt heel 'klungelig' over (voornamelijk een poging tot humor denk ik dan), of Neville toch in dat geval, terwijl hij op dat moment helemaal niet klungelig hoeft te zijn. Op dat moment moet hij de stoere Neville zijn, de opgegroeide Neville. De Neville die hij was toen hij die speech maakte tegen Voldemort. Ik vond het een beetje zonde dat stukje, maar dat terzijde.

Hij kreeg uiteindelijk toch zijn moment en daar was ik blij mee. Eigenlijk kreeg hij nog een dubbel moment, met die speech en dan nog eens Nagini doden. Ook al had ik heel graag zijn 'when hell freezes over' en 'DUMBLEDORE'S ARMY!' erin gehad. Maargoed.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 13:45 

Charlie schreef:
Hij kreeg uiteindelijk toch zijn moment en daar was ik blij mee. Eigenlijk kreeg hij nog een dubbel moment, met die speech en dan nog eens Nagini doden. Ook al had ik heel graag zijn 'when hell freezes over' en 'DUMBLEDORE'S ARMY!' erin gehad. Maargoed.


DAT! Ik zat ook echt zo hard te hopen dat dat erin zou zitten en ik baalde ZO erg dat het niet zo was ;_________; Maar tegelijkertijd was ik dus heel blij dat Neville wel z'n epische moment kreeg.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 14:56 

Alles wat hier gezegd is ben ik het mee eens ja. Dat Neville/Luna ding was gewoon weird en hadden ze van mij weg mogen laten. Het is duidelijk dat dat geen canon-ship was dus dat ze dat ineens suggereren in de film slaat eigenlijk nergens op :') Ook had ik het 'when hell freezes over' en 'DUMBLEDORE'S ARMY!' wel willen zien ja, maar op deze manier was het opzich ook heroïsch en hij had toch zijn moment. Bovendien had hij een epic speech tegen Voldemort ipv dat dus is het niet zo dat hij z'n moment niet gehad heeft ofzo.

Ook de Ron/Hermione kus had ik trouwens liever gezien zoals in de boeken, met Harry's 'oi, there's a war going on here!'

Verder idd jammer dat de Ravenclaw tower er niet in zat, maar opzich snap ik dat ze het weggelaten hebben, het was niet echt een essentiele scene.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:18 

Moniek schreef:
Ook de Ron/Hermione kus had ik trouwens liever gezien zoals in de boeken, met Harry's 'oi, there's a war going on here!'


DIT. Ik vond de kus heeeeeel plots. In het boek is hij ook plots, maar nu was hij zo random als iets ofzo. Ik weet niet. Ik was er niet helemaal tevreden mee denk ik. Ook al is het een beetje 'couldn't care less' want ik hou wel van Ron/Hermione, maar ships enzo interesseren me minder. MAARGOED. Ik vond dus wel dat de kus hipper had kunnen wezen - maar hij was oke. En Harry's zinnetje erbij in het boek vond ik ook wel hip - had erbij gemogen.


Citaat:
Verder idd jammer dat de Ravenclaw tower er niet in zat, maar opzich snap ik dat ze het weggelaten hebben, het was niet echt een essentiele scene.


Dit.


Verder: ging Lavender Brown dood in het boek? Want dat herinner ik me niet en ik heb geen zin om het op te zoeken. Want nu zag je dat Fenrir haar gebeten had enzo. Op zich vond ik dat wel cool. En ik had stiekem graag nog Colin Creevey dood zien liggen ofzo. Naar het schijnt zie je wel Nigel die dood voorbij wordt gedragen - maar dat heb ik (ook de tweede keer) gemist.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:28 

Hahah, ik ben blijkbaar de enige die juist clappy hands maakte toen Neville/Luna naar voren werd gebracht. Het was een van de dingen waar ik het in het boek nooit mee eens ben geweest. Die twee personages horen bij elkaar zoals ook Harry en Ginny bijelkaar horen. En omdat Rowling meegeproduceerd heeft aan de film neem ik aan dat zij hier ook mee akkoord is gegaan. Misschien hebben Neville en Luna wel een relatie gehad voordat ze met hun uiteindelijke leven verder gingen. Daar ga ik dan vanaf nu iig vanuit U_U

Neville had so many kick-ass moments, dat ik de 'gebreken' niet eens storend vond. Vooral het stukje op de brug heeft veel harten gestolen denk ik me zo.

Ik vond de kus perfect zo. Na alles wat ze al doorgemaakt hebben en wat er nog gaat komen pakken ze beide het moment om te doen wat al weken/maanden/jaren in de lucht hing. Het had in de film echt zo'n 'Als ik straks dood ben maakt het niet meer uit..' gevoel.

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:30 

Charlie schreef:

Verder: ging Lavender Brown dood in het boek? Want dat herinner ik me niet en ik heb geen zin om het op te zoeken. Want nu zag je dat Fenrir haar gebeten had enzo. Op zich vond ik dat wel cool.


Nee, in het boek gaat ze niet dood. Tenminste, Rowling heeft dat niet beschreven. Ik denk dat ze dat soort dingetjes erin hebben gestopt om de boel nog wat dramatischer te maken - een close-up van een dood lichaam dat je herkent is natuurlijk veel heftiger dan wanneer er wat naamloze, anonieme lichamen op de grond liggen.

En @BeeGee: Ik zat ook te hyperen toen ik Neville/Luna zag want ik heb ze zo hard geshipt haha :') Ik baalde er heel erg van dat Rowling ze niet samen heeft gebracht in de boeken dus dit is the next best thing <3 Ook al werd er praktisch alleen naar gehint.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:33 

Mwoah, het was meer dan alleen een hint. Het werd door Neville gewoon hardop uitgesproken, en je kon aan Luna zien aan het einde dat hij het haar gezegd had. *draws little hearts*

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:36 

BeeGee Kenobi schreef:
Mwoah, het was meer dan alleen een hint. Het werd door Neville gewoon hardop uitgesproken, en je kon aan Luna zien aan het einde dat hij het haar gezegd had. *draws little hearts*



Haha, ja, dat merkte ik nu ook op de tweede keer. Dat vond ik dan wel weer schattig - dat Luna er zo bij gaat zitten en zo wat met haar beentjes waggelt. Ik vind het nog steeds vreemd Neville/Luna (op zich de ship niet - gewoon het feit dat hij erbij werd getrokken terwijl dat in het boek niet het geval is), maar dat vond ik dan wel weer schattig.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:43 

Charlie schreef:
Verder: ging Lavender Brown dood in het boek? Want dat herinner ik me niet en ik heb geen zin om het op te zoeken. Want nu zag je dat Fenrir haar gebeten had enzo. Op zich vond ik dat wel cool. En ik had stiekem graag nog Colin Creevey dood zien liggen ofzo. Naar het schijnt zie je wel Nigel die dood voorbij wordt gedragen - maar dat heb ik (ook de tweede keer) gemist.

Ik heb het opgezocht. Lavender wordt wel aangevallen door Fenrir en ze wordt gered door Hermione (en eigenlijk ook Trelawney, die gooide daarna een glazen bol op zijn hoofd) Maar het is niet bekend of ze het ook overleefd...

Wat ik heb gemist is de Ravenclaw Tower en dan vooral het stuk dat die gast naar McGonagall spuugt en Harry hem vervloekt met Crucio. Dat had me gaaf geleken [A]

En inderdaad vond ik de kus wat jammer, maar wel mooi. Het had iets, maar ik had 't leuk gevonden als Harry erbij was geweest en dat awkward moment erin had gezeten.

En Neville... ik vind het jammer dat zijn moment niet ging zoals het boek, want dat vond ik juist zo mooi. En het was weird dat Harry plotseling uit de armen van Hagrid rolde en ging vechten XD

En zoals de meeste zeggen, waar was de groep mensen om Harry&Voldemort. Dat vond ik ook jammer.

(klinkt nu alsof ik alles jammer vind, maar dat is niet zo XD)

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:47 

Catie schreef:
Charlie schreef:
Verder: ging Lavender Brown dood in het boek? Want dat herinner ik me niet en ik heb geen zin om het op te zoeken. Want nu zag je dat Fenrir haar gebeten had enzo. Op zich vond ik dat wel cool. En ik had stiekem graag nog Colin Creevey dood zien liggen ofzo. Naar het schijnt zie je wel Nigel die dood voorbij wordt gedragen - maar dat heb ik (ook de tweede keer) gemist.

[color=#63828f]Ik heb het opgezocht. Lavender wordt wel aangevallen door Fenrir en ze wordt gered door Hermione (en eigenlijk ook Trelawney, die gooide daarna een glazen bol op zijn hoofd) Maar het is niet bekend of ze het ook overleefd...


Och, echt? Dát is wel hip dan! Ja, het valt op dat ik het boek maar één keer heb gelezen uit principe enzo. Dan vind ik het dus wel goed/leuk dat ze dat erin hebben gedaan. Haha, het had wel helemaaaaal af geweest als Trelawney met haar bollen aan het smijten was - dat herinner ik me dan wel weer nog (wist alleen niet dat het in dat stukje was).

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme