Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 19:30 

Er zullen ongetwijfeld flink wat sterfscenes in de laatste film zitten. Hoe vind je deze uitgewerkt? Heeft iedereen een waardig afscheid gekregen, zijn er sterfscenes afgeraffeld of zijn er sterfscenes die ze er beter uit kunnen laten?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 11:15 

Ik vond het vreemd dat ze 4 dooien in 5 minuten hadden gepropt; Snape, Fred, Tonks en Lupin. Ik vond het jammer dat ze de dood van Fred niet hadden laten zien. En ik had ergens gehoopt dat we de dood van Tonks en Lupin deze keer wel zouden zien. (of iig de duels die er naar leidde, die dan weer wel in de boeken genoemd werden)
Snape zn dood vond ik wel heftig, met die bonken tegen dat glas.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 13:54 

De dood van Snape was het moment dat mijn waterfall of tears begon, die pas ophield met de scene in King's Cross. Ik vond het zo heftig. Oké, er was al bekend dat het wat anders zou gaan dan in het boek, maar ik vond het helemáál niet erg. Wat Malou ook zegt: dat gebonk tegen die ruiten was echt een manier om de volle hevigheid van zijn dood te laten zien zonder het daadwerkelijk te laten zien. Daar kwam nog bij dat Snape een van m'n favoriete personages is dus zijn dood me sowieso enorm zou aangrijpen, hoe ze het ook zouden verfilmen. Maar die dood vond ik dus het heftigst.

In het boek heb ik overigens het hardst gehuild bij de dood van Fred, en hoewel me dat in de film ook bijna pijn aan m'n hart deed om het te zien, vond ik het wel veel minder heftig dan ik dacht. Plus ik vond het jammer dat je de scene dat hij stierf niet zag, aangezien dat in het boek wel heel duidelijk werd beschreven.

Tonks en Lupin vond ik mooi, hartverscheurend en zoals ik het had verwacht. Ik vond het jammer dat Rowling het in het boek niet langer had beschreven, maar ik ben op zich ook wel weer blij dat ze zich daar in de film wel aan hebben gehouden. Ook omdat hun verhaallijn sowieso wat minder was benadrukt in de films.

De dood van Voldemort vond ik een beetje tegenvallen. Hij viel in stukjes uit elkaar? Waarom? Wel een mooi effect ofzo, maar ik vond het wel jammer dat er niet gewoon een lichaam was. En ik vond het jammer dat het uiteindelijk laatste duel tussen Harry en Voldemort slechts tussen hun tweeën ging, zonder dat er verder iemand bij stond te kijken, aangezien in de boeken er een soort 'ring' is van mensen en Harry en Voldemort daarin staan te duelleren.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 15:05 

Pottergirl schreef:
De dood van Voldemort vond ik een beetje tegenvallen. Hij viel in stukjes uit elkaar? Waarom? Wel een mooi effect ofzo, maar ik vond het wel jammer dat er niet gewoon een lichaam was. En ik vond het jammer dat het uiteindelijk laatste duel tussen Harry en Voldemort slechts tussen hun tweeën ging, zonder dat er verder iemand bij stond te kijken, aangezien in de boeken er een soort 'ring' is van mensen en Harry en Voldemort daarin staan te duelleren.

Inderdaad ja. Het gebrek aan publiek bij dat gevecht, het gebrek aan Harry's "I'm better than thou, want...."-verhaal en het gebrek aan euforie na z'n dood vond ik een beetje jammer. Ik vond het een "meh, hij is dood, whatevs"-sfeer geven ipv een "OMG THE BAD GUY IS DOOD WOEHOE"-sfeer, wat ik wel jammer vond.

Ook vond ik het héél jammer dat Freds sterfscene er niet in zat (werd er uberhaupt gezegd dat het Fred was die dood was en niet George?), maar dat moment in de Grote Zaal was wel heel erg zielig ja, net als Remus en Tonks.

Pottergirl schreef:
De dood van Snape was het moment dat mijn waterfall of tears begon, die pas ophield met de scene in King's Cross.

Inderdaad ja, dat dan weer wel xD Dat vond ik heel mooi en zielig gedaan.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:05 

Pottergirl schreef:
De dood van Snape was het moment dat mijn waterfall of tears begon, die pas ophield met de scene in King's Cross. Ik vond het zo heftig. Oké, er was al bekend dat het wat anders zou gaan dan in het boek, maar ik vond het helemáál niet erg. Wat Malou ook zegt: dat gebonk tegen die ruiten was echt een manier om de volle hevigheid van zijn dood te laten zien zonder het daadwerkelijk te laten zien. Daar kwam nog bij dat Snape een van m'n favoriete personages is dus zijn dood me sowieso enorm zou aangrijpen, hoe ze het ook zouden verfilmen. Maar die dood vond ik dus het heftigst.


Zonder twijfel de mooiste/beste dood. Heel heftig inderdaad. Het kon me uiteindelijk weinig schelen dat ze de locatie en het gebeuren ietwat hebben veranderd: het resultaat was geslaagd. En ook de tweede keer werkte hij nog - want ik heb de film net voor de tweede keer gezien en ik was weer helemaal covered in tears bij zijn dood. Opmerkelijk, waaaant, ik heb vreemd genoeg bitter weinig gehuild tijdens de gehele film - maar bij Snape's dood was ik een wrak.

Maar dat is dan bij deze ook de enige dood die ik geslaagd vond. De rest vond ik echt zonde, met op kop die van Fred. Ik had echt gehoopt dat we de dood zelf zouden zien. Maar dat gebeurde niet. Daarbovenop vond ik het ook zonde dat ze George zo weinig lieten zien toen Fred dood bleek te zijn. George is één van die personages die het meest met zijn 'rug naar het publiek' staat. Echt jammer vind ik dat.. Ik vond het nog steeds aangrijpend, maar in het boek toch duizend keer aangrijpender dan in de film.

Hetzelfde voor Remus en Tonks - maar bij hen vergeef ik het want het was zoals in het boek: plots, shockerend en aangrijpend. Ik had het stiekem leuk gevonden als ze hun dood hadden getoond, maar nu dat niet het geval bleek te zijn, I can live with that.

Oke, nog twee dingen. Ik wilde ook wel heel graag lijken zien. En dan heb ik het over Voldemort en over Bellatrix. Ik was zooooo blij met de 'Not my daughter you bitch'. Niet alleen omdat hij er uberhaupt in zat, maar ook gewoon hoe Julie Walters 'm neerzette. Ik vond het alleen wel zonde dat Bellatrix dan zegmaar in 'stukjes uiteenspatte'. Ik had Julie Walters nog graag een 'Avada Kedavra' zien doen en Bellatrix gewoon dood op de grond zien vallen. Dat was volgens mij minstens even sterk - if not sterker.

Voldemort snap ik nog wel dat ze hem in stukjes hebben verpulverd. Ergens is het nog logisch met de Horcruxes enzo natuurlijk. Dus op zich: can live with that. MAAAAR. Zoals Moniek zegt, ik vond vooral ook de locatie en de 'aftermatch' ervan wat zonde. Ik had het graag gezien dat iedereen in een cirkel rondom hen stond en dat er gewhoei en gecheer was eenmaal hij dood was. Natuuuuuurlijk was zijn dood awesome en werkte het, maar in het boek vond ik het beter beschreven, zowel qua arena als qua gebeurtenis erna.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:20 

Ik was eigenlijk met alle sterfscenes wel redelijk tevreden. Alleen Bellatrix had ik inderdaad 'plat' willen hebben. Dat had de scene net wat meer kracht gegeven. Ik moest heel erg huilen toen ik de Weasleys rond Fred zag zitten. :'( Zag je trouwens net daarvoor niet de aanleiding van zijn dood voorbij flitsen? Ik meende Fred in foetushouding te zien terwijl er een Deatheater voor hem staat.

De dood van Snape was een van de (dan wel niet DE) beste van de hele serie. En ook de dood van James en Lily kreeg in deze laatste film veel meer impact. Ik vind het mooi dat ze een mix hebben gebruikt van beelden die we al gezien hadden in de eerdere films (van de attack op James en Lily) en daarnaast gemixt met nieuwe beelden. Gaf een fantastisch beeld.

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:24 

BeeGee Kenobi schreef:
Zag je trouwens net daarvoor niet de aanleiding van zijn dood voorbij flitsen? Ik meende Fred in foetushouding te zien terwijl er een Deatheater voor hem staat. [/gold]


Jaaa. Dat dacht ik ook. Het is inderdaad een flits van Fred of George (want ik kon een gapend gat waar normaal gezien een oor moest zitten, niet onderscheiden?) die ontwapend wordt. Toen had ik al zoiets van 'omg omg omg omg nooohz'. Dus misschien was dat dan uiteindelijk wel de 'sterfscene' op een bepaalde manier.


Citaat:
En ook de dood van James en Lily kreeg in deze laatste film veel meer impact. Ik vind het mooi dat ze een mix hebben gebruikt van beelden die we al gezien hadden in de eerdere films (van de attack op James en Lily) en daarnaast gemixt met nieuwe beelden. Gaf een fantastisch beeld.


Och, ja, DIT! Dat vond ik ook. Ik vond het cool hoe ze oude/nieuwe beelden hebben gecombineerd. Kleine Harry vond ik heel fijn gecast btw.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:29 

BeeGee Kenobi schreef:
Ik was eigenlijk met alle sterfscenes wel redelijk tevreden. Alleen Bellatrix had ik inderdaad 'plat' willen hebben. Dat had de scene net wat meer kracht gegeven. Ik moest heel erg huilen toen ik de Weasleys rond Fred zag zitten. :'( Zag je trouwens net daarvoor niet de aanleiding van zijn dood voorbij flitsen? Ik meende Fred in foetushouding te zien terwijl er een Deatheater voor hem staat.

Dit zag ik dus ook, maar ik zag geen groene straal dus ik twijfelde heel erg of dit zijn sterfscene. Maar later toen ze zo om hem heen stonden dacht ik inderdaad dat dat beeld zijn sterfscene moest zijn geweest.

Ik heb overigens heel wat tranen gelaten tijdens sterfscenes. De scene van Snape en met die slang, de tranen stroomden over mijn wangen. En toen Harry in de zaal liep en je al die doden zag ging het maar door. Maar Snape zijn sterfscene was toch wel bloedmooi om te zien, het geheel, ik kreeg echt kippenvel.

Bellatrix haar scene was wel oke, ik heb er vrede mee als het ware. Maar ik had liever gezien dat ze dood neer zou vallen. Ik vond het wel heel gaaf dta Molly haar epische zin uitsprak <3

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:31 

Het kan ook best zijn dat ze de uiteindelijke sterfscene eruit hebben geknipt. Al denk ik dat niet. We zien in Deathly Hallows namelijk amper good guys doodvallen. Allle bad guys sterven 'on camera', maar de good guys voor het grootste gedeelte 'off camera'. Kan best zijn dat men dit gedaan heeft om het predikaat 16+ niet te krijgen.

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 23:00 

Ik vond de dood van Snape echt subliem. Al had ik meer gedachten uit zijn poriën verwacht, maar dit stond wat mooier. Maar dat bonken, Nagini en zijn gesprek met Harry... In de boeken huil ik nooit zo vaak (voor onduidelijke redenen) maar hierbij begon ik echt te janken.

Ik had Voldemort en Bellatrix gewoon dood willen zien gaan, als mensen. Ik vond het vreemd dat de good guys lijken werden en de bad guys niet. Ik denk dat het veel sterker werkt als je de menselijkheid blijft laten tonen van de bad guys. Door ze uiteen te laten spatten als in Buffy the Vampire Slayer worden het meer monsters dan mensen die het verkeerde pad op zijn geweest. Het gaat ook een beetje voorbij aan waar de Harry Potter boeken voor staan - menselijkheid, ook bij de bad guys.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 10:53 

De dood van Snape vond ik echt gewoon goed neergezet. Dit is de enige sterfscene waarbij ik tranen heb gelaten: door de acteerprestaties, door hoe het ging, zelfs de locatiewijziging vond ik niet erg. Het was gewoon prachtig.

Charlie schreef:
Daarbovenop vond ik het ook zonde dat ze George zo weinig lieten zien toen Fred dood bleek te zijn. George is één van die personages die het meest met zijn 'rug naar het publiek' staat. Echt jammer vind ik dat.. Ik vond het nog steeds aangrijpend, maar in het boek toch duizend keer aangrijpender dan in de film.
Dit. Ik miste echt de emotie van George die werd weergegeven. En inderdaad, het was in het boek gewoon aangrijpender. Ik kreeg hier niet het gevoel dat ze er veel tijd aan wilden besteden. Meer van: oh, Fred ging ook nog dood, snel even tussendoor, ofzo.

De dood van Voldemort en Bellatrix vond ik jammer. Gewoon omdat ze ontploften... WTF. Ik wilde ze beide wel als lijk zien op zich. En al helemaal toen Voldemort dood ging (ik vond het al erg dat het geen gevecht was tussen hem en Harry met iedereen er omheen) en niemand echt ... heel blij was ofzo. Die scene daarna, als Harry de school weer binnen loopt zit iedereen gewoon te kletsen over dagelijkse dingen. En ik had echt zoiets van "Hello, Voldemort is dead!" xD


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 20:12 

Nahja verschillende topics dus even kijken waar ik wat post.

Over de doden werd weinig gerept en wel heel onwaardig gedaan, Fred z'n dood was net zo koel en nutteloos als Tonks en Lupos! Niet eens dat men bij elkaar was met Percy en de grote knal, en dat Fred nog zo'n lach op z'n mond heeft als ie er ligt.
Sneep z'n dood en plaats zijn nogal veranderd erg jammer terwijl het in het boek zo sterk is! z'n dood kan er mee door al was het heftig, de herinneringen waren veel beter gedaan.
Al heb ik wel het idee net als wanneer de geest ouders komen, ze andere acteurs hebben gebruikt? Want de eerdere Lilly zag er toch veel mooier uit.

Het eind gevecht wat in het boek stond waar alleen nog Bellatrix en Voldemort vochten, en de rest tegen de muur stond en naar de ontknoping toe gepraat werd was heel spannend.
Hadden ze Ver&*@#$ niet gedaan en zo erg veranderd! :evil: :evil: :cry: :cry:
Het stukje Bellatrix en Molly zat er wel in, hoewel toch beetje anders toch verrassend was. :-| :P De gezichten van Molly en Bellatrix zeiden boekdelen yeah molly! :cool:
Een lichaam dat neervalt geeft veel meer effect dan dat ze freaking uit elkaar spatten zoals een vampier!! xP
Uiteindelijk nog redelijk gedaan het zag er goed uit. (afzien van t boek)

Ik heb ook de hele tijd zitten denken voldi je bent dom bezig je laatste gruzie-snake. Houdt ie m bij zich en laat m zijn eigen gang gaan i.p.v ergens te verbergen voor t gevecht. :roll:

Misten al helemaal de juich momenten wanneer harry schijndood is, of wanneer Voldemort verslagen is? en er daarna doodleuk gepraat wordt.

Harry's dood/droom op godric's end zag er verbluffend mooi uit, hoewel ik het in me gedachten iets anders had met wolken erbij en dergelijke. En Perkamentus zag er weliswaar na al die films weer z'n kalme en vriendelijke ik uit! :shock:

Misschien als ik alle films achter elkaar kijk, of part 1 en 2 samen heel misschien moet ik een traantje laten. Maar denk het niet aangezien het boek een heel andere effect heeft omdat de film zoveel weglaat en veranderd.
En dat is erg jammer ik heb geen traan gelaten was zelfs niet droevig.

_________________
Support Joyce @ WIDM


Laatst bijgewerkt door 2daemon op vr jul 15, 2011 8:09, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 1:18 

Snape's dood vond ik erg goed, vooral met de herinnering en zo. Dat ze het veranderd hadden vond ik niet zo erg.

Maar ik vind de 'sterfscènes' van Fred, Tonks en Lupin echt zwak. Er was vrijwel niet eens een sterfscène. Ik vond het ook apart dat er maar heel even aandacht in de film wordt besteed aan de rouwende Weasleys aan en dan er uit niets meer blijkt dat Fred is overleden. In het boek was het zoveel heftiger. Zonde.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 18:07 

Ik vond de sterfscene van Snape heel goed gedaan. Het kwam echt wel goed over. Al vond ik misschien wel dat het dialoog daarna iets te lang was, maar acht dat is opzich niet heel erg. Ik vond het niet erg dat Remus en Tonks zo snel afgehandeld zijn, want dat word in principe ook in het boek gedaan. Van Fred vond ik het wel wat erger aangezien het nu wel heel snel in beeld kwam. Sowieso krijg je dan meer een beeld dat mensen echt aan het vechten zijn. Dat idee kreeg ik nu soms niet. Het draaide veel om Harry (wat ook logisch is) en we kregen niet echt te weten wat er nou echt gebeurde in het gevecht. Dat hadden ze wel iets meer aandacht aan mogen besteden. Ook al geef ik niks om Fred (of andere Weasleys) dus opzich vond ik het niet super erg.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 13:39 

De sterfscene van Snape vond ik de sterkste scene uit de hele film. Misschien zelfs wel uit de hele serie. Heel emotioneel en dat gebonk en het bloed tegen het glas was echt een kippenvel moment en best wel creepy. Een man achter me in de bios zei ook; "Dit was toch een 12+ film?" XD

De dood van Fred vond ik ook een beetje jammer, voornamelijk omdat Percy zich op dat moment kon redemen (Maar aagezien ze de hele Percy-breekt-met-z'n-familie-verhaallijn uit de films hebben gehaald, was dat niet nodig geweest.) De dood van Lupin en Tonks kwam nogal onaangekondigt, net zoals in de boeken. Stiekem had ik wel een gevecht tussen Remus en Dolohov en tussen Tonks en Bellatrix gewild, maar goed, misschien bij de extra's op de DVD? O_O

De dood van Bella en Voldemort vond ik trouwens heeeel jammer. Ik vond het echt overkomen als "LOLZ!WHOCARESABOUTBADGUYS?!", tenminste zo kwamen die stofwolken op mij over.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme