Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 19:31 

Sinds de eerste film zijn de special effects in de film flink vooruit gegaan. Hoe vind je dat de special effects zijn ten opzichte van de eerste film? Geven ze de magische eigenschappen van HP goed weer of zijn ze soms te ver doorgeslagen? Wat vind je van de draken, centaurs en andere magische wezens in deze laatste film?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 11:14 

Ik vond de special effects er gaaf uit zien. Ik irriteerde me wel dood aan steeds die macro-zooms en de slow-motion stukjes.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:31 

Malou schreef:
Ik vond de special effects er gaaf uit zien. Ik irriteerde me wel dood aan steeds die macro-zooms en de slow-motion stukjes.


Akkoord wat de slow-motion stukjes betreft. Net iets te veel vond ik ook. Maar dat terzijde. De special effects waren geweldig vond ik! Wat me vooral opviel was die draak overigens - die vond ik echt fantastisch goed gedaan. Op zich kan zo'n beest er mooi gedaan uitzien op zichzelf, maar ik vond 'm gewoon heel realistische geanimeerd tussen alle 'echte gebouwen' enzo. Echt heel awesome.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:42 

Alles is er zoveel op vooruit gegaan sinds de eerste drie films. Je kunt zelfs grote verschillen zien tussen de House Elves in film 2 en 7.1. De ogen in deel 7.1 leven veel meer en stralen veel meer warmte uit.

Een van de mooiste special effects vind ik nog steeds de zwarte/witte rook die de Deatheaters/OotP members gebruiken als ze 'vliegen'. Dat ziet er gewoon zo episch uit. Daarnaast vind ik het apparaten ook mooi gemaakt. Niet in een keer verdwijnen, maar een soort van heel snel opvouwen ofzo. Ziet er geloofwaardig uit.

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 20:51 

Oh ja zeker met elke film zag je het veranderen en beter worden.
Pracht effecten, sterke magie gevechten, en omgevingen die goed uitstaken.
De Goblets/Elven zijn zoveel veranderd en verbeterd o.a de ogen idd, en die rook werd ook alsmaar beter.

Goudgrijp was anders gedaan en ook dingen weggelaten, zoals dat ze bangerig waren voor Bellatrix. :P Maar het zag er zo anders uit dan begin van hp maar kracht en sfeer straalde er vanaf.
De draak zag er wel oke uit zeker goed uitgewerkt, had m wel anders verwacht groter en zwart ofzo. En hoe hij ontsnapte was voor mij verbazend.
En hoewel er doden vielen (in t boek dacht ik niet zeer jammer) Was het een gaaf en super moment! :-| :P
-En die Reuzen/Trollen had ik eigenlijk groter verwacht, je zag ze trouwens niet in t bos bij voldie? maar ze zagen er wel krachtig uit goed uitgewerkt.
-De Geest/Spook mensen kwamen al niet erg veel voor in de film dat is best jammer. Hoewel scene met de Grijze dame iets anders was vond ik het een erg sterke scene, ze was heel sierlijk en gratie het gaf een indrukkwekkend gevoel. Het zag er zo goed uit en mooi gemaakt en passend. Ze
-Harry's dood/droom op godric's end zag er verbluffend mooi uit, hoewel ik het in me gedachten iets anders had met wolken erbij en dergelijke. En Perkamentus zag er weliswaar na al die films weer z'n kalme en vriendelijke ik uit! :shock:

_________________
Support Joyce @ WIDM


Laatst bijgewerkt door 2daemon op vr jul 15, 2011 8:20, in totaal 3 keer bewerkt.

 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 21:04 

Ik vind de special effects van het verschijnselen/verdwijnselen toch wel het mooist. :) Ze verdwijnen niet opeens, maar je ziet ze echt naar een andere plek gaan. Ik kan het niet helemaal uitleggen, maar dat effect is echt gaaf.

Verder vond ik de Death Eathers die rondvliegen erg gaaf, net zoals de draak. Wow. *____* Dat was echt zo, zo, zo awesome. Hij zag er echt uit alsof hij jarenlang onder de grond had gezeten, met bleke gescheurde vleugels en die kettingen. En als hij Londen uitvliegt, whoa.

Oh, en Voldemort als baby. O_o De hele zaal ging, 'ewww'. Ik schrok wel heel erg, maar ik vond het niet smerig. Eerder heel erg zielig. Je zag echt dat het Voldemort was, alleen dan als heel klein, zielig wezen. Mooi geanimeerd.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 1:02 

Ik vond de special effects ook zeer goed! Ik heb afgelopen week nog PS gezien, maar ik vind dat het daar ook al best mooi gedaan is (hoewel je bij de trol wel duidelijk ziet dat Harry en de trol met de computer gemaakt is. xD)

Maar ze zijn wel vooruitgegaan. Bij ons in de zaal was iedereen ook geschokt door die Voldemort baby. Het verschijnselen vind ik ook mooi en dat hele schild dat ze om Hogwarts heen maakten was ook echt heel mooi gedaan, ook toen de Deatheathers er hun spreuken op afvoerden.

De draak was overigens precies zoals ik me het voorgesteld! Echt heel mooi gedaan, het was zo echt.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:33 

Ik vond de special effects over het algemeen heel sterk. Maar ik ga toch even zeiken over één ding: King's Cross met Dumbledore. Mijn god, dat is echt het lelijkste special effect wat ik in tijden heb gezien. Het ging echt nergens over! Er zaten hele lelijke randen om Harry en Dumbledore heen, de stukken waar ze lopen zien er niet uit en sowieso vond ik het allemaal veel te wit. Nee, dat was echt een tegenvaller. Hoewel de scene zelf wel mooi was.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2011 19:35 

Dennis Krauwel schreef:
Er zaten hele lelijke randen om Harry en Dumbledore heen, de stukken waar ze lopen zien er niet uit en sowieso vond ik het allemaal veel te wit. Nee, dat was echt een tegenvaller. Hoewel de scene zelf wel mooi was.

Nu je het zegt zaten idd randen om hun heen, maar omdat het zo wit is valt dat ook eerder lijkt me. En het was idd té wit, had zoals in t boek nog wel wat kleur verwacht.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 8:58 

Dennis Krauwel schreef:
Ik vond de special effects over het algemeen heel sterk. Maar ik ga toch even zeiken over één ding: King's Cross met Dumbledore. Mijn god, dat is echt het lelijkste special effect wat ik in tijden heb gezien. Het ging echt nergens over! Er zaten hele lelijke randen om Harry en Dumbledore heen, de stukken waar ze lopen zien er niet uit en sowieso vond ik het allemaal veel te wit. Nee, dat was echt een tegenvaller. Hoewel de scene zelf wel mooi was.


Dat van de lelijke randen om Harry en Dumbledore is me niet echt opgevallen, maar voor de rest ben ik het best helemaal eens met deze comment. Ik vond King's Cross ook niet zo heel erg mooi gedaan. Terwijl ik net had gedacht dat het 'één van de mooiste plekjes (al dan niet op Aarde)' moest zijn. Of zo zat het toch in mijn verbeelding. Het was nu heel wit, maar eerder het overbelichte wit dan echt 'wit' vond ik. Ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen, maar that's the best I can come up with. Het was ook heel vlak, eigenlijk, terwijl je ook gewoon een wit King's Cross had kunnen hebben dat gewoon niet zo vlak was.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 15:43 

Precies wat Niels zegt. Ik had het wel wit verwacht, maar nu was het wel heel erg extreem en kunstmatig wit. Ik vond het gewoon niet mooi. Er zat ook geen enkele diepte in de scene daardoor had ik het idee. Wat Niels ook zegt, ze hadden beter wat meer King's Cross kunnen laten zien en wat minder wit.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme