Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 19:35 

Ik vind dat deze verhaallijn wel een eigen topic verdient. Ik verwacht zelf heel veel van dit epische gevecht, de ultieme confrontatie tussen goed en kwaad. Is het inderdaad zo spectaculair als we gehoopt hadden?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 11:13 

Ik had er eigenlijk veel meer van verwacht. Ze hadden meer tijd besteed aan het voorbereiden op de strijd en het laten zien van rennende mensen, dan dat je ook echt zag dat echt gevochten werd.
Dit is mede de schuld van de beslissing dat ze DE's rookpluimpjes hebben gemaakt in OotP. Dat haalt heel veel epische duels weg. Daarnaast vond ik het achterlijk dat alle badguys ontploften tot kleine flarden en de goodguys wel gewoon dooie lichamen hadden. Ik vond het in het boek juist zo sterk dat Voldemort's dooie lichaam genoemd werd.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 21:39 

Malou schreef:
Daarnaast vond ik het achterlijk dat alle badguys ontploften tot kleine flarden en de goodguys wel gewoon dooie lichamen hadden. Ik vond het in het boek juist zo sterk dat Voldemort's dooie lichaam genoemd werd.


Dat viel mij dus ook al op, dit is dus een van de dingen die ik een beetje vaag vond. xD Zoals Bellatrix en Voldemort ontploften... Daarbij kreeg ik echt een beetje het Charmed/Buffy the Vampire Slayer gevoel. :'D Op zich niks mis mee, maar bij Harry potter vond ik het niet passen. =\

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 23:02 

Shirley schreef:
Malou schreef:
Daarnaast vond ik het achterlijk dat alle badguys ontploften tot kleine flarden en de goodguys wel gewoon dooie lichamen hadden. Ik vond het in het boek juist zo sterk dat Voldemort's dooie lichaam genoemd werd.


Dat viel mij dus ook al op, dit is dus een van de dingen die ik een beetje vaag vond. xD Zoals Bellatrix en Voldemort ontploften... Daarbij kreeg ik echt een beetje het Charmed/Buffy the Vampire Slayer gevoel. :'D Op zich niks mis mee, maar bij Harry potter vond ik het niet passen. =\


Lol, dat had ik dus net gepost in een ander topic. xD Helemaal mee eens, dus!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 21:41 

Had het elders al gezegd maar ik had er wel meer van verwacht, meer magische wezens en dergelijke. Je zag wel veel tovernaars vooral rennen en in zwarte wolken veranderen. Dat is idd een punt veel meer tijd in dat besteed helaas.
En dat men ontploft zoals vamps?? ach het is wat anders al is het raar.
Die Grote Trollen deden ook niet echt veel alleen wat rondslaan en neervallen.
Ook erg weinig spinnen.

Maar ieder geval de Magische koepel was zo vet? Net als het beschieten ervan.
En Anderling die in haar nopjes was dat ze die spreuk kon zeggen.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 1:09 

Ik vond het in het begin heel erg gaaf enzo, maar achteraf had ik eigenlijk wel meer verwacht. xD Ik vond het op sommige momenten eigenlijk wat 'stilletjes' qua gevechten. Je ziet wel mensen rondrennen maar dan op de achtergrond zie je mensen vechten. Ik had er inderdaad wel meer van verwacht en vraag me eigenlijk af waarom ze het niet epischer hebben gemaakt.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 15:18 

Puur technisch en kwa specials effects was dit echt een heel goed stuk. Zelf had ik er misschien wel iets meer verwacht, net iets meer actie. Meer doden zien vallen enzovoort. Ook , en dat heb ik elders ook al gezegd, vond ik het jammer dat ze Groemp niet in the battle hebben gestoken. Had hem wel graag zien vechten met andere reuzen. En wat ook jammer was , is dat Zwamdrift geen glazen bollen gooide, dat zou echt heel grappig geweest zijn. Maar we mogen niet klagen, het was echt goed gedaan en het was ondanks al de andere dingen die ik zei wel spannend en meeslepend enzo.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 20:15 

Het enige wat ik tegen vond vallen was de manier waarop Voldemort stierf, dat was een dompertje. Maar voor de rest vond ik de slag echt geweldig. Overal actie en de beschieting van de koepel was prachtig.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2011 20:31 

Ik vond de special effect heel goed. Hoe ze die beschermingsmuur om dat kasteel heen toverde. Dat zag er schitterend uit. Mooi ook te zien hoe al die dooddoeners daarna op het kasteel vuren en hoe hun spreuken dan tegen gehouden worden door dat schild.

Dat stuk met de harnassen (die leken meer op ridders) deed mij dan teveel aan LOTR denken. De gevechten zelf vond ik wel oke, ik had The Battle of Hogwards wel iets gestructureerde verwacht. Nu was het gelijk volle bak aanvallen terwijl in het boek nog enige lijn in de slag zit.

En de manier hoe Bellatrix doodgaat. Het lijkt wel alsof zij een computerprogramma is. Waarom laten ze haar in duizend stukjes uiteen vallen?

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 19:58 

Ik zeg niet dat ik het logisch op whatever vind of dat ik het er mee eens ben. Maar ik vind dat jullie het hier laten klinken alsof Bellatrix in stukjes uiteen spat omdat ze slecht is. Ze spat uiteen omdat ze eerst versteend, sort of, door de spell van Molly en daarna wordt ze aan stukjes geblazen door een andere. Uit mijn hoofd Petrifcus Totalus en Bombarda, maar ik weet het even niet meer zeker.

Of had iedereen dat wel begrepen en vinden jullie het gewoon een stomme manier van doodgaan? ^^

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 22:22 

Ik had erg uitgekeken naar the battle en ben deels tevreden en deels niet tevreden. De voorbereiding ervan vond ik fantastisch, met de harnassen (die helaas te veel op stenen ridders leken) die tot leven kwamen, de koepel, iedereen die zich verspreidde... Dat stuk bouwde echt een soort spanning op. Het gevecht dat er op volgde vond ik dan weer wat teleurstellend. Iedereen rende maar wat rond enzo.
De grootste anticlimax was the final battle met Voldemort. Ik had die graag gezien zoals in het boek. Nu stond er niemand bij en niemand wist wat er gebeurde. Het was veel spannender geweest als dit gevecht in de grote zaal had plaatsgevonden met iedereen errond.
Dat van de slechteriken die in stukjes gaan en de goeie niet had ik zelfs niet opgemerkt (en dat terwijl ik de film al 3 keer gezien heb, shame on me :p)

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 15:36 

Alles net voor het gevecht vond ik heel spectaculair. Het moment dat al die beelden tot leven kwamen en die koepel werd opgebouwd, waren echte kippenvelmomenten vond ik.
Van het gevecht zelf heb je eigenlijk niet zo veel gezien, je zag veel geloop achter elkaar maar echte gevechten hebben we niet gezien.
Ik miste eigenlijk vooral het moment dat Fred dood ging en Lupos en Tops.
Het gevecht tussen Molly en Bellatrix vond ik zeer goed en was precies zoals ik me het had voorgesteld.
Maar ik had idd ook graag het gevecht tussen Harry en Voldemort gezien in de Grote Zaal. En ik vond het ook dom dat ze Marcel niet direct de slang hebben laten dooddoen maar gewacht hebben tot Harry en Voldemort daadwerkelijk pas aan het vechten waren.
Ik weet dat dit puur voor de spanning was want als ze Marcel Nagini direct hadden laten doden dan wisten we ook dat het zoiezo goed ging aflopen.
En ik miste ook vooral het moment na de strijd, de grote vreugde, en de Malfoys die dan helemaal afgezonderd zaten enzo.
Wat ik wel weer goed vond is dat ze de hele school behalve de Zwadderaars hebben maten meevechten want in het boek mochten ze pas meevechten vanaf het 5e jaar dacht ik.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 21:29 

Ik vond deze heel erg tegenvallen in de film. Het begon heel hoopvol, maar uiteindelijk kreeg je alleen het Trio te zien die tussen de gevechten doorrenden. Ik had meer duellerende personages willen zien. Ik had leerlingen en leraren die we kenden uit 8 films zien duelleren met de dooddoeners.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme