Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 19:38 

DH:2 is de eerste (en meteen ook de laatste xD) Harry Potterfilm die in 3D te zien is. Ben je naar de 3D-versie geweest? En zo ja, vind je dat dit iets toevoegt of vind je het juist afbreuk doen aan het HP-fenomeen?


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 11:11 

Ik ben naar de 3D versie geweest, en ik vond het best wel minder prettig. Ik heb sowieso een hekel aan 3D, want ik krijg er koppijn van en het bevorderd de vochtigheid van mijn lensdragende ogen ook niet echt. Bovendien kwam er vrij weinig echt naar je toe, behalve die resurrection stone. Dus ik heb liever gewoon 2D.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 12:58 

Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken best wel een hekel heb aan 3D, maar ik vond het hier heel mooi! De openingsscene in Shell Cottage, met de diepteverschuiving van Hermione/Ron aan de tafel naar Luna met die mobile in de voorgrond en toen naar de deuropening was heel subtiel maar kwam door de 3D wel veeeeeel meer naar je toe. Dat soort dingen zaten er heel veel in. Vaak waren er dingen in de achtergrond heel vaag gemaakt en kwamen de scherpere dingen in de voorgrond echt heel erg naar voren. Heel mooi <3 En de invisibility cloak kwam door de 3D ook veel beter uit. Dit was denk ik de eerste film die ik in 3D heb gezien waarbij ik me er niet aan heb geërgerd.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 16:09 

Waar ik bij Pirates 4 mij aan het 3D gebeuren stoorde was dat bij HP: DH part 2 dat niet. Want zodra ik bij Pirates 4 de bril afzette waren de ondertitels gewoon dusdanig vervaagd dat je niks mee kon krijgen. Af en toe gaan sommige stukken zo snel in het Engels dat je niet 1,2,3 door hebt wat men zegt. Dus wil je dat graag volgen via ondertitels. Bij DH part 2 daarentegen kon ik prima de bril afzetten en als nog de tekst lezen. Want hij was minder vaag dan bij Pirates 4. Het werd wel mooi scherp via de 3D bril, maar verdere 3D effecten vielen tegen.

Kijk, als je 3D wil verwerken, prima. Maar doe het goed of doe het niet. Laat niet enkel tekst wat leuker in beeld komen of simpele depth of field overgangen. Doe dan bijv. het moment dat Nagini toesloeg dat echt 3D zodat Nagini zo waar uit het scherm zelf naar voren komt. Zoals bij de efteling zeg maar ;) Ik vind het gebruikte 3D zo weinig dat ik het dan liever in 2D zie. Tis wel een extra cashcow voor bioscopen. 1 euro per keer per brilletje. Zoals 3D dus nu toegepast word vind ik het weinig toevoegen en eerder afbreuk doen aan het geheel.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: District 4

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 21:40 

Ik ben bij de 3D versie geweest.

We got rained on with Voldemort parts! :')

Nee ik vond eigenlijk 3D best veel toevoegen. We zijn eerst naar 2D HPdh1 geweest en aan het begin van DH2 merkte je echt heel veel verschil. Veel betere kwalitiet, vooral. Ik vond het bij HP echt heel fijn, al heb ik zo mijn bedenkingen soms, het was voor mij wel beter (:

_________________
BONES <3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 20:22 

Pottergirl schreef:
door de 3D wel veeeeeel meer naar je toe. Dat soort dingen zaten er heel veel in. Vaak waren er dingen in de achtergrond heel vaag gemaakt en kwamen de scherpere dingen in de voorgrond echt heel erg naar voren. Heel mooi <3 En de invisibility cloak kwam door de 3D ook veel beter uit. Dit was denk ik de eerste film die ik in 3D heb gezien waarbij ik me er niet aan heb geërgerd.

Ja klopt dat was echt goed te merken, zag er vet uit en subliem gedaan.
Vooral het het uitstukken vallen van de vijanden o.a Bellatrix en Voldie zag er super uit.
Het is alleen jammer dat het bij de laatste film dat zo moet zijn, anders was de ervaring van de films heel anders geweest.

Ik keek er naar in 3D maar al kijk je 2D maakt niet uit lijkt me, maar moet wel zeggen in 3D zag het er veel echter uit en komt het goed naar voren.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 0:49 

Ik ben ook naar de 3D versie geweest. :]

Ik vind normaal gesproken 3D niet bijzonder veel toevoegen eigenlijk - behalve bij Avatar van James Cameron. xD In het begin van de film vond ik het irritant, maar naarmate de film vorderde was het eigenlijk wel mooi. Het is niet dat ik hem per se in 3D had hoeven zien, maar het voegde wel íéts toe.


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The dark side of SPSS
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 11:26 

HP in 3D was voor mij de eerste 3D-film, waar ik mij niet heel erg aan geïriteerd heb. Achteraf dan weer wel, want een aantal scènes uit het boek zijn denk ik toch aangepast voor een mooi 3D effect. Voldemort die letterlijk tot stof verging; not cool. at. all >_>

_________________
EFFYEAHPATRICIAWINT


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 11:30 

Hmm ik moet heel eerlijk zeggen... Toen ik die bril op zette was het even wennen en eigenlijk ook wel gaaf (: maar na 15 min. or so was ik eraan gewend en heb ik eigenlijk niks meer meegekregen van de special effects en het hele 3D-gebeuren... :P
Ik zat meer in het verhaal dan dat die dingen me opvielen.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 21:17 

Vond het echt jammer dat de opnames gewoon in 2D waren en het daarna in 3D is overgezet. Hierdoor waren alleen de special effects in 3D! Bij de laatste Transformers film was dat echt anders! Daar was alles 3D. Het enige voordeel bij Harry Potter was wel dat mijn ogen minder moe werden dan bij een echte 3D film. Ben zelf ook naar de 2D-versie geweest in de bioscoop. Die was ietsjes minder, maar het verschil is niet heel groot! Alleen was het jammer dat die draak niet echt op je afkomt... Dat is in de film wel heel mooi gemaakt!!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 20:52 

Normaal gesproken ben ik niet zo weg van 3D, maar bij deze film vond ik het echt goed gedaan. Ik was blij dat het niet zo opvallend naar je toe kwam, want daar heb ik een hekel aan. Dat bewaren ze maar voor cartoons :p.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 12:24 

Nathalie. schreef:
HP in 3D was voor mij de eerste 3D-film, waar ik mij niet heel erg aan geïriteerd heb. Achteraf dan weer wel, want een aantal scènes uit het boek zijn denk ik toch aangepast voor een mooi 3D effect. Voldemort die letterlijk tot stof verging; not cool. at. all >_>


Ik ben het hier wel mee eens. Dat vond ik ook een beetje jammer en onrealistisch. Ja, ik weet dat het fantasy is, maar in de boeken met de magie ook aan "regels" voldoen. Dat is een van de dingen die voor mij HP zo goed maakt, dat niet alles zomaar kan.

Voor de rest vond ik het wel leuk gedaan, vooral de scene met de invisibility cloack en de resurrection stone.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 12:50 

Dennis Krauwel schreef:
Dit is de eerste (en meteen ook de laatste xD) Harry Potterfilm die in 3D te zien is. Ben je naar de 3D-versie geweest? En zo ja, vind je dat dit iets toevoegt of vind je het juist afbreuk doen aan het HP-fenomeen?

Die eerste zin is niet helemaal waar; ik weet het niet van de andere films, maar ik ben zelf naar Order of the Phoenix geweest, waarbij de scène op het Ministerie in 3D was. Toen moest je nog zo'n rood-blauwe bril opzetten :')

Ik ben nog niet naar de film geweest, omdat ik gister niet meer kon T_T Maar ik ga er zeker nog heen, wie weet in 3D, dus dan kom ik nog even mijn mening geven ~

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 15:33 

Ik ben alleen maar naar de 3D-versie geweest omdat hij alleen maar in 3D draaide in de bioscoop waar ik heen ging. Het was heel vreemd om Alan Rickman in 3D te zien xD Maar goed. Ik vond het niet bar bijzonder ofzo in 3D, het deed me niet zoveel.

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 12:14 

Ik heb een beetje gegild bij de eerste scene waarin Snape in 3D verscheen. xD
Ik had niet zoveel schrik-momenten door het 3D-effect, maar ik zou ook niet zeggen dat het niks toevoegt. Het was een super ervaring toen ik hem de eerste keer zag. Ook als ze met dat karretje door Goudgrijp sjeezen vind ik het erg mooi gedaan. Maar misschien moet ik vergelijken met 2D, daar ga ik waarschijnlijk nog heen omdat m'n vader niet tegen 3D denkt te kunnen en ik moet hem nog meeslepen.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme