Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 23:21 

Ik kwam dit plaatje tegen, en ik vond het zo ontzettend mooi, zo'n ontzettende mooie vergelijking. Ik kan het jullie niet onthouden! Is dit jullie wel opgevallen?

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Saruna op wo jul 27, 2011 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 10:23 

Tsja... ik weet het niet. Het kruisje ziet d'r mooi uit, het lijntje en de tekst ook. Maar het zou fijn zijn als het plaatje het daadwerkelijk deed, want ik zie een error, zelfs als ik de link copy/past. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 10:34 

Ik zie het wel hoor.

Inderdaad nog niet zo over gedacht en vind het wel goed gevonden eigenlijk. Kan best kloppen!

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 11:34 

Vreemd... ik kan het ook niet zien.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 11:43 

Ik zie ook niets. Saruna, ik zou de link eens vervangen ofzo.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 13:12 

Ik zie het zelf wel... Hmm, ik zal de link inderdaad even vervangen, sorry voor het ongemak! ;)


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 13:26 

Nu ik hem zie vind ik het een treffende vergelijking. Althans, met de tekst die er staat. Want sec genomen heeft Snape natuurlijk niks met de resurrection stone te maken gehad. Voldemort heeft de elderwand in bezit gehad of dacht dat te hebben en ging dood. En Harry heeft dan weliswaar de invisibility cloak maar of die de dood zal begroeten als een oude vriend? Lijkt mij stug.

Maar het klopt: Voldemort overleed door zijn honger naar macht. Snape offerde zich op voor het algemeen nut/the greater good door zijn blijvende liefde richting Lilly. Blijft staan dat Harry in weze niet echt dood was natuurlijk. Enfin, de vergelijking heeft al met al vooral een symbolische waarde. :)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 13:31 

Harry, Ron & Hermione schreef:
En Harry heeft dan weliswaar de invisibility cloak maar of die de dood zal begroeten als een oude vriend? Lijkt mij stug.


Hij zag Perkamentus toen hij dood was. ;)


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 13:35 

Saruna schreef:
Harry, Ron & Hermione schreef:
En Harry heeft dan weliswaar de invisibility cloak maar of die de dood zal begroeten als een oude vriend? Lijkt mij stug.


Hij zag Perkamentus toen hij dood was. ;)


Klopt, maar zoals zo mooi in de korte animatie in film verteld werd over de Relieken/Deathly Hallows ging het hier om de confrontatie tussen de drie gebroeders en de Dood. En daar refereer ik aan, want dat is ook wat in het zinnetje staat. En begroette de Dood als een oude vriend... Bedoel, ik kan niet uit de boeken/films opmaken dat zodra Harry zijn tijd erop zit dat Harry dan de Dood als oude vriend zal begroeten. Maar enfin, hoe vind je dergelijke dingen? Net zoals die parallellen die anderen van Tumblr halen. Ze zijn namelijk wel treffend weer gegeven vind ik :)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 11:33 

Nu kan ik het plaatje wel zien maar is de tekst te klein voor mij. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om het te typen voor mij :)

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 11:39 

Leintje schreef:
Nu kan ik het plaatje wel zien maar is de tekst te klein voor mij. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om het te typen voor mij :)


Voldemort: One died for power
Snape: One died for last love
Harry: One greated death with an old friend


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 11:53 

Bedankt :)

Voldemort en Snape snap ik wel. En van Harry snap ik de link met de mantel. Maar de tekst niet echt.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 11:57 

Leintje schreef:
Bedankt :)

Voldemort en Snape snap ik wel. En van Harry snap ik de link met de mantel. Maar de tekst niet echt.


Ik denk dat dit er staat hoor... Van Snape is het laatste niet heel goed leesbaar... Best mooi bedacht, alleen had Snape dan eigenlijk de steen van wederkeer moeten hebben!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 12:13 

Wat betreft de tekst - dit staat er:

One died for power (Voldemort)
One died for lost love (Snape)
One greeted death like an old friend (Harry)

En ik denk niet dat het hier gaat om wie welke Hallow in bezit had (ook al had Harry de invisibility cloak en Voldemort op een gegeven moment de elder wand), maar dat het hier gaat om een parallel die Rowling heel bewust in haar boeken naar voren heeft gebracht. Snape hoeft dus niet de resurrection stone in zijn bezit te hebben om deze parallel 'waar' te maken - zo letterlijk moet je het niet nemen. Voldemort vertoont duidelijke gelijkenissen met de Peverell-broer die voor de Elder Wand koos, Snape met de broer die de resurrection stone wilde, etc. Het is dus een van Jo's mooie verteltechnieken om de boekenserie nog completer en complexer te maken.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 28, 2011 12:22 

Pottergirl schreef:
Wat betreft de tekst - dit staat er:

One died for power (Voldemort)
One died for lost love (Snape)
One greeted death like an old friend (Harry)

En ik denk niet dat het hier gaat om wie welke Hallow in bezit had (ook al had Harry de invisibility cloak en Voldemort op een gegeven moment de elder wand), maar dat het hier gaat om een parallel die Rowling heel bewust in haar boeken naar voren heeft gebracht. Snape hoeft dus niet de resurrection stone in zijn bezit te hebben om deze parallel 'waar' te maken - zo letterlijk moet je het niet nemen. Voldemort vertoont duidelijke gelijkenissen met de Peverell-broer die voor de Elder Wand koos, Snape met de broer die de resurrection stone wilde, etc. Het is dus een van Jo's mooie verteltechnieken om de boekenserie nog completer en complexer te maken.

Ah, nu snap ik het. Ik ben het met jou eens :)

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme