Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 0:24 

Afbeelding

Ik kwam deze tegen en vond dit prima passen binnen dit topic. In principe eenzelfde insteek als wat er in de openingspost staat, maar net wat duidelijker naar mijn idee. :) Al zou je nog kunnen twijfelen over choice bij de invisibility cloak. Maar elder wand - power, resurrection stone - lost love kloppen wel.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 9:21 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Afbeelding

Ik kwam deze tegen en vond dit prima passen binnen dit topic. In principe eenzelfde insteek als wat er in de openingspost staat, maar net wat duidelijker naar mijn idee. :) Al zou je nog kunnen twijfelen over choice bij de invisibility cloak. Maar elder wand - power, resurrection stone - lost love kloppen wel.


Die choice is wel goed, want met de Invisibility Cloak kies jij wanneer je de dood tegemoet gaat.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 9:50 

Eens met wat Genner zegt. Bovendien koos Harry ook de dood toen hij naar het Verboden Bos ging om Voldemort te treffen. Dus de parallel klopt inderdaad.

Overigens vind ik het ook heel mooi (en dat besef ik me nu pas) hoe de Deathly Hallows de 3 misschien wel belangrijkste thema's van de boeken symboliseren: Macht en hoe daarmee om te gaan, de kracht van de Liefde en wat het met je doet, en de Keuzes die je maakt in het leven en hoe belangrijk die zijn.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 19:22 

Ik vind het enorm goed gevonden... En ik denk dat moest Snape ooit de Stone gehad hebben dat hij meteen Lily terug zou gehaald hebben. Het doet er niet toe dat hij hem nooit heeft gehad, het is wat hij zou hebben gekozen. Voldemort zou zoiezo de toverstok kiezen (en deed het ook), Harry de mantel (en had die ook) en Snape zou zonder twijfel de steen gekozen hebben indien hij de keuze had!

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 11:36 

Harry, Ron & Hermione schreef:
En Harry heeft dan weliswaar de invisibility cloak maar of die de dood zal begroeten als een oude vriend? Lijkt mij stug.

Hij heeft op Ă©Ă©njarige leeftijd ook al een confrontatie met de dood gehad. En nu begroet/kiest hij de dood als een oude bekende?
Zo zie ik het, althans.
En ja, ik had er zo wel al eens over gedacht, wat de drie personages betreft. Het komt leuk overeen.

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 16:54 

Ik weet niet of Rowling dit bewust of onbewust gedaan heeft, maar het klopt wel het is een goede vergelijking.
Het is een mooie symbolische vergelijking met die broers uit het verhaal, ik had er niet eerder aangedacht.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 19:11 

Lileika schreef:
Ik vind het enorm goed gevonden... En ik denk dat moest Snape ooit de Stone gehad hebben dat hij meteen Lily terug zou gehaald hebben. Het doet er niet toe dat hij hem nooit heeft gehad, het is wat hij zou hebben gekozen. Voldemort zou zoiezo de toverstok kiezen (en deed het ook), Harry de mantel (en had die ook) en Snape zou zonder twijfel de steen gekozen hebben indien hij de keuze had!

Dit is dus niet helemaal waar. Harry zou in eerste instantie namelijk ook voor de steen gekozen hebben. Hij leert uiteindelijk wel dat het beter is om de mantel te hebben, maar als hij had mogen kiezen was hij voor de steen gegaan. Dit werd al duidelijk gemaakt toen Harry, Ron en Hermelien bij Xenofilus waren en uitspraken welk reliek ze graag zouden willen hebben. Voor de rest klopt het wel hoor, maar Harry zou volgens mij nooit voor de mantel kiezen, hij had hem gewoon.

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 19:12 

Marrymuis schreef:
Lileika schreef:
Ik vind het enorm goed gevonden... En ik denk dat moest Snape ooit de Stone gehad hebben dat hij meteen Lily terug zou gehaald hebben. Het doet er niet toe dat hij hem nooit heeft gehad, het is wat hij zou hebben gekozen. Voldemort zou zoiezo de toverstok kiezen (en deed het ook), Harry de mantel (en had die ook) en Snape zou zonder twijfel de steen gekozen hebben indien hij de keuze had!

Dit is dus niet helemaal waar. Harry zou in eerste instantie namelijk ook voor de steen gekozen hebben. Hij leert uiteindelijk wel dat het beter is om de mantel te hebben, maar als hij had mogen kiezen was hij voor de steen gegaan. Dit werd al duidelijk gemaakt toen Harry, Ron en Hermelien bij Xenofilus waren en uitspraken welk reliek ze graag zouden willen hebben. Voor de rest klopt het wel hoor, maar Harry zou volgens mij nooit voor de mantel kiezen, hij had hem gewoon.


Daar heb je inderdaad wel gelijk... Ik had er niet aan gedacht en bekeek het wat te nauw. Ik denk dat hij wel weet dat de mantel de "meest juiste" keuze is maar toch de steen zou nemen.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme