Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 16:55 

DAME MAGGIE SMITH

Afbeelding
IMDb Profiel


Dame Margaret Nathalie (Maggie) Smith (Illford (Essex), 28 december 1934) is een Britse actrice.


Gedurende haar lange carrière, heeft ze reeds vele belangrijke en gelauwerde rollen op haar naam staan. Het meest recent is haar rol als Professor Minerva Anderling in de Harry Potter-films, maar ook de Oscar-winnende hoofdrol in "The Prime of Miss Jean Brodie" (1969), bijvoorbeeld, staat op haar naam.

In 1967 trouwde Maggie met de bekende acteur Robert Stephens, waarmee ze in 1967 en 1969 twee zoontjes kreeg, Chris Larkin en Toby Stephens, die ondertussen beiden in de voetsporen van hun ouders zijn getreden. In 1974 scheidde Maggie van Robert, en hertrouwde in 1975 met haar jeugdliefde, de toneelschrijver Beverly Cross, met wie ze gehuwd bleef tot zijn dood in 1998.

In 2008 werd bij Maggie borstkanker geconstateerd maar ze is intussen genezen.

[Bron]

Wat vinden jullie van Maggie Smith?

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 17:38 

Ik kan mijzelf geen betere actrice voorstellen voor de rol van Minerva Anderling. Spoilers zijn hier niet gewenst maar film zeven deel 2 was wat mij betreft de kers op de slagroom gezien Maggie Smith haar optreden. Dat bewees voor mij maar eens te meer hoe goed ze Anderling weet te vertolken. Maar ook bij de andere films, Maggie Smith weet gewoon gedurende de films Anderling dusdanig te vertolken dat het als natuurlijk over komt.

De ene keer streng maar rechtvaardig, de andere keer met humor. Ik ben dus blij met het gegeven dat Maggie Smith de rol van Anderling op zich heeft mogen nemen :)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 17:26 

Ik hou van haar. Ze is echt fantastisch. Ik kan net als Harry, Ron & Hermione dat er geen betere actrice is voor Anderling. Ze vertolkt Anderling precies zoals ik mij voorstel als ik de boeken lees.
Wat mij wel opviel is dat ze sinds de Halfbloedprins veel veroudert is. Dat viel bij mij echt hard op.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 17:36 

Ik vond haar in deel één en twee leuk, maar daarna hield het eigenlijk op. Ze is wel een vertrouwd en aardig personage maar behoort niet tot mijn lijstje met favorieten.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Dreuzel



Offline

Woonplaats: Maassluis
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 21:42 

goede actrice voor anderling! bij anderling in de film denk ik gelijk aan GoF waarbij ze de danspasjes doet voor het ball en dan zegt ze: one two three, one two three en ze spreekt die three echt supergrappig uit. en ze danst met ron, erg amuserend!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 21:35 

Een van mijn favoriete actrices. Ze zet Anderling heel erg mooi neer, zowel de heel strenge kant van haar als de zachte lieve kant en de grappige kant. Erg mooi ook dat ze in de laatste film haar momentje kreeg in de spotlights. Ook in andere films staat ze heel sterk. Ik had me geen betere Anderling kunnen voorstellen, ook kwa uiterlijk past ze er helemaal bij...

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 17:26 

Ik vind haar een erg goede actrice. Ze heeft geen megahoofdrol zoals Harry enzo maar ze blijft je wel bij. Het is een ongeloofelijke klassevrouw en dat is Anderling ook. Ik heb erg genoten van haar momentje in DH part 2. Ze kan zowel streng als grappig als zacht zijn.

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2011 19:46 

In de eerste delen vond ik haar wel goed, maar het was niet echt een personage dat mij meteen bijbleef.

Toen ze in de latere delen wat actiever werd, vond ik haar leuker. Voor in Hp7.2, wanneer ze de beelden tot leven roept, vind ik haar zo machtig en cool.

En ze is idd de geschikte actrice voor die rol.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 19:26 

In de boeken vind ik McGonagall al een heel leuk personage en Maggie Smith speelt haar voortreffelijk.

En het lijkt me ook een straffe madam. Met dat ze herstelt is van borstkanker en gewoon verder acteert.
Ik verschoot heel erg toen ik haar de eerste keer in de zesde film zag.
Ze zag er ontzettend oud uit. Veel en veel ouder dan in de voorgaande films, maar toen ik dan las waardoor het kwam vond ik het wel, ja straf.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: zo sep 18, 2011 17:49 

Maggie Smith is een geweldige actrice en zet het personage van McGonagall perfect neer. En ik heb diep respect voor haar strijd met borstkanker. Maggie Smith is zeker een van de acteurs die ik het meest bewonder!

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 18, 2011 17:53 

Mrs. Lucius schreef:
Maggie Smith is een geweldige actrice en zet het personage van McGonagall perfect neer. En ik heb diep respect voor haar strijd met borstkanker. Maggie Smith is zeker een van de acteurs die ik het meest bewonder!

Wat! heeft ze borstkanker?! :O

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: zo sep 18, 2011 18:09 

Leintje schreef:
Mrs. Lucius schreef:
Maggie Smith is een geweldige actrice en zet het personage van McGonagall perfect neer. En ik heb diep respect voor haar strijd met borstkanker. Maggie Smith is zeker een van de acteurs die ik het meest bewonder!

Wat! heeft ze borstkanker?! :O

Ze heeft een paar jaar geleden borstkanker gehad maar ze heeft het gelukkig overleefd en is weer gaan werken.

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 18, 2011 19:15 

Mrs. Lucius schreef:
Leintje schreef:
Mrs. Lucius schreef:
Maggie Smith is een geweldige actrice en zet het personage van McGonagall perfect neer. En ik heb diep respect voor haar strijd met borstkanker. Maggie Smith is zeker een van de acteurs die ik het meest bewonder!

Wat! heeft ze borstkanker?! :O

Ze heeft een paar jaar geleden borstkanker gehad maar ze heeft het gelukkig overleefd en is weer gaan werken.

Wow, dat wist ik niet. Gelukkig heeft ze het overleefd. En respect dat ze terug is gaan werken.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme