Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2012 0:02 

Zelf denk ik nooit dat Potter ooit zal eindigen, het zal altijd met ons zijn. Maar toch een vraag. wat hebben jullie liever over 10 of 20 jaar een reboot of toch nog een nieuw Potter avontuur? Of zijn jullie Hogwarts nu wel vergeten? :(


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 18:09 

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een reboot, maar ik ga er even vanuit dat het een remake is. Ik zou dat persoonlijk niet willen. Voor mij zijn deze films goed zoals ze zijn en het zou nooit meer zo magisch worden als het voor ons was, als ze een remake maken!
Een nieuw boek zou uiteraard wel leuk zijn, maar dan wel over het later, zijn carriere of zijn kinderen ofzo.

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 18:35 

Als je een remake bedoeld, ik weet het niet goed. Ik zal Harry Potter nooit vergeten, het is en blijft een deel van mijn leven. Maar een remake kan geheel fout aflopen. Wij kennen de acteurs van nu, het gaat totaal anders zijn, en zoals Cho. zegt, niet meer zo magisch als nu, het gaat anders zijn, daarom niet slechter, maar anders.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2012 15:31 

Blij te horen dat dat jullie ook tegen een remake zijn! persoonlijk haat ik remakes! heb je die Clash of the titans movie gezien, Pegasus was zwart! waarom? waar slaat dat op! hij hoort wit te zijn, en ik weet gewoon dat ze met Potter de boel ook om gaan gooien! en verpesten, het word gewoon weird! Hagrid word een Skinhead ofso en Dmbledore zonder baard ofzoiets...het zal gewoon weird worden.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2012 21:38 

Een remake zou ik niet eens gek vinden, maar dan wel in een ander medium. Denk aan een cartoon of tv serie. Weer een reeks van 7 speelfilms zou niet bijster interessant zijn, of het moet met een andere insteek gemaakt zijn. De HPfilms zijn niet perfect en d'r zijn heel veel dingen die ik anders had willen zien. (Ook heel veel dingen die ik nooit anders zou willen zien)

Ja, eigenlijk zou ik HP wel heel graag als TV serie willen zien, dan heb je als regisseur ook veel meer tijd om ALLES te laten zien namelijk.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2012 0:20 

@jalf

Ik vind dat de films niet beter gefilmd had kunnen worden. let wel dat Harry Poteer the Highest Grossing film franchise ever is en the best fantasy film ( oficieel volgens mojo) is. Moet je kijken naar Chris Columbus wat die allemaal heeft gedaan. het maken van de Hp wereld precies zoals de meeste fans zich wel hadden voorgesteld , ik in ieder geval wel. En de cast was perfect. Als je erover nadenkt kon het gewoon niet beter. Het script was precies goed. Je kan geen herinneringen van Lord Voldemort erin doen. Ik ga daarmee compleet met David Heyman akkoord. Ook al moeten we soms onze favo scenes uit de film laten.

Daarentegen zou een tv-serie wellicht een optie zijn alleen, ja ..ik zou er niet aan kunnen wennen. Hoe kan ooit iemand het beter doen als Dan Radcliffe, of Alan Rickman, of Dame Maggie Smith of Richard Harris of Emma Watson. zo kan ik wel doorgaan! nee het is goed zo. vind ik.

waarom zou jij dan wel een tv-serie willen zien, van de series, jalf, als je erover nadenkt word het gewoon mislukt als ze dat doen. inderdaad, welicht 5 % kans dat het goed is, maar de andere 95% zal een toekomstige Potter remake films of tv-serie gewoon een disaster worden. Alhoewel denk ik dat het het onvermijdelijk is. Vroeg og laat zullen ze hetw el doen, helaas. Ik ga natuurlijk dan wel kijken.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2012 8:33 

Zoals ik in mijn bovenstaande post als zei, in een tv serie kan je veel meer laten zien dan in een film. In een film heb je hoogstens 3 uur om een boek door te gaan en daar vond ik het bij films als GoF, OotP en HBP op sommige momenten misgaan. Flink wat essentiele scene's hebben helaas moeten sneuvelen, waardoor het voor niet lezers soms wat ingewikkeld werd.

In een serie however heb je per week een aflevering van 45 minuten waarin je veel meer kan laten zien. Stel je nu voor hoeveel je kan laten zien als je 6 keer of 10 keer 45 minuten hebt (Britse series hebben vaak niet persee 20 eps per seizoen). Meer tijd voor Spinners end, meer tijd voor de Herinneringen uit HBP, The Quidditch world cup, ect. Niet alleen dat, er is ook veel meer tijd om dingen uit te leggen. Weten die niet-lezers dat Bella en Narcissa zussen zijn? Wie Moony, Wormtail, Padfoot en Prongs zijn? Veel dingen lijken voor niet lezer niet helemaal duidelijk. In een Serie kan dat beter uitgelegd worden.

Ik vind het trouwens knap dat je met zoveel zekerheid zegt dat het gaat mislukken. Want als je elke aflevering met een goede cliffhanger eindigt, hou je je kijkers zeker geboeid. Tuurlijk heb je nog dingen nodig als goede acteurs (Waar de films af en toe de plank mis hebben geslagen tbh, Gary Oldman, geweldig acteur als hij is, was geen Sirius), een goede regisseur, goede editting en creatieve mensen. De films hebben wel een prachtige sfeer gecreerd, die moeilijk te evenaren is, dat is waar.

Ik ben ongelofelijk nieuwsgierig naar een reboot, maar het mag van mij nog wel even wachten. Het hoeft voorlopig niet, maar als het gebeurt het liefst in een serie.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2012 12:54 

Nou wat ik juist denk ik is dat dit verhaal gaat om Harry, zolas David Heyman al heel mooi verwoorde en als je dan herinneringen laat zien dan gaat het niet meer over Harry. Het gaat dan over iemand die niet in " the present day story" voorkomt. OK in de laatste film hadden ze dat wel. Het is samen met de scene in het bos, de ressurection stond, de mooiste scene die ik ooit heb gezien. En ik vind dat boek 1 tot 5 makkelijk in 1 film gekunt hadden. het probleem 5 was, de film was te kort er had veel meer vanuit het boek in de film gepast, maar toch denk ik dat het wel in 1 film gekunt had. Begrijp mij trouwens niet verkeerd ik vind de herinneringen de mooiste gedeeltes uit het boek, maar dat is juist de rede dat ze er niet in moesten, in de film.

Dus ja ik vind gewoon dat de films eigenlijk qua script, in eerste instantie, precies goed waren! Dan de acteurs. Gary oldman geen Sirius? tja..ik snap dat iedereen zijn eigen visie op de wereld en de karakters heeft. Maar Gary Oldman is een groot acteur. Het probleem bij het karakter van Sirius was voor Gary Oldman dat er te weinig diepgang voor hem in de films is gebruikt. Ik bedoel kijk naaar boek 4 hij weet veel van de death eaters. Hij komt uit een familie vol verraad en sluwigheid. En heeft jaren in azkaban gezeten. Het is inderdaad moeilijk om in een film aan speciaal een karakter aandacht te besteden maar bij Sirius mocht het niveau van drama in de film wel iets omhoog. End at is het enige lichtpuntje wat ik aan de films heb.

Heb je verder nog meer verassingen van een slechte Hp cast? haha. Ik bedoel als je een Christian Bale een Snape laat spelen. dat gaat geheidt mislukken zelfs in een tv-serie. Als er een remake komt van de films, OK ga ik erheen, zal ik hem kijken maar een tv-serie hoe een doe-heart fan ik ook ben, dat zie ik neit zitten. Ze moeten niet aan de Harry Potter generatie, wij allemaal dus, komen. Word de generatie na ons dan de Potter generatie? dat kunnen ze niet maken! dat is respectloos en beledigend, na de pottergeneratie. Maar het is ook respectloos en beledigend naar de filmmakers en de acteurs, vind ik.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2012 13:03 

lordmistery schreef:
Ze moeten niet aan de Harry Potter generatie, wij allemaal dus, komen. Word de generatie na ons dan de Potter generatie? dat kunnen ze niet maken! dat is respectloos en beledigend, na de pottergeneratie. Maar het is ook respectloos en beledigend naar de filmmakers en de acteurs, vind ik.


Ik wou alleen even snel hierop reageren. Ik snap totaal NIET hoe je aan deze denkwijze komt. Waarom vind jij Harry Potter iets voor alleen ''onze'' generatie? Mocht jij later kinderen/kleinkinderen krijgen, dan zou ze je het toch juist gunnen om zoiets moois mee te maken als wij? Harry Potter is in mijn ogen tijdloos (voorlopig dan). Er zijn zoooooveel remakes van verschillende franchises. Als Dan Radcliffe zich beledigd voelt omdat na 20 jaar iemand dezelfde rol speelt, dan vind ik de beste man gewoon raar xD

Ik zou een serie best kunnen waarderen btw. Om de redenen die Jalf al aangeeft.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2012 15:02 

Wow, awesome way to miss my point. XD Also, ik denk ook wel dat ik zelf kan bepalen of ik Gary Oldman wel of niet geschikt vind als Sirius (Want ik vind gewoon van niet, maar prima als mensen dat wel vinden.)

Ik snap je voorbeeld van Christian Bale niet helemaal. Je doet nu net of hij de slechtste acteur ever is en op geen enkele manier in de HP kan komen. Hij is een goed acteur en op meerdere manieren in aanmerking zou KUNNEN komen op in een HP-film te spelen. XD Bovendien... Christian Bale in een TV serie. Dat trekt zeker wel kijkers XD

En dan Hagrid als skinhead. Ik hoop dat je zelf ook begrijpt dat je nu onrealistische voorbeelden gebruikt. Een beetje regisseur heeft respect voor het bron materiaal en je doet nu net of elke Regisseur BEHALVE de HP-regisseurs aan de haal gaan met hun bronnen. Peter Jackson en M. Night Shamala zijn daarin 2 uitersten. Jackson is trouw aan zijn bron en Shalama... Well, let's not talk about The Last Airbender, shall we? Elke regisseur is anders en iedereen heeft een andere kijk op zijn bron.

Nee, iemand die in een REMAKE dezelfde rol speelt is geen belediging voor de originele acteur. Ik vraag me af of Gene Wilder zich erg druk heeft gemaakt toen Johnny Depp ook Willy Wonka ging spelen. Ik denk het niet. Of wat dacht je van al die acteurs die Batman hebben gespeeld? Zou Adam West daar een probleem mee hebben?
Ik gun de volgende generatie zeker wel HP. Ik vind het helemaal vertederen als een kindje (Van zo'n 8/9/10/11 jaar oud) op mijn werk aan komt met het feit dat ze Ă©Ă©n van de films hebben gezien, of Ă©Ă©n van de boeken hebben gelezen. Wij zijn misschien de Pottergeneratie, maar zij mogen daar ook aan mee doen. Ik voel me daar niet beledigd over.

En once again, ik vind het knap van je dat je nu bij voorbaad al kan zeggen dat iets gaat floppen. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2012 17:56 

Ik ben ook iemand die vind dat een remake kan werken, zowel in vorm van een film als in de vorm van een serie. Ik heb ook veel op en aanmerkingen over de meeste delen (een klein voorbeeld: die verschrikkelijk slechte weerwolf in PoA), er zijn gewoon nog zoveel verbeter punten dat, ja; daar zou ik graag een remake van zien, maar dan wel van iemand die echt naar de boeken kijkt en daar ook dicht bij blijft en die dat nog veel beter doet dan deze regisseurs hebben gedaan.

Dan ben ik het met de mensen boven mij eens dat dat het beste een serie kan worden omdat daar gewoon zoveel meer in kan, en dan naar mijn mening het beste een miniserie per boek. Ik denk dat je bij de meeste delen niet meer als 5 afleveringen nodig hebt omdat het anders te langdradig en saai word.

& ik ben het enigszins wel met Jalf eens over Gary Oldman, qua acteerprestaties vind ik hem wel goed als Sirius (zoals hij het personage dus neerzet) maar qua uiterlijk absoluut niet. Ik had me hem gewoon zo niet voorgesteld.
Maar dat heb ik met meerdere, ik durf het haast niet te zeggen maar als ik aan die tafel had gezeten tijdens de auditie dan was Dan Radcliffe geen Harry geworden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik zie die remake dus wel zitten. En niet alleen om de reden die ik hierboven gaf maar ook zodat er weer iets is om naar uit te kijken voor de HP fans maar vooral voor mijn :D ;) want dat mis ik wel.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 15:01 

Ik denk persoonlijk dat een serie heel lastig zou gaan worden. Doorgaans duurt een serie filmen langer dan een film en de kinderen horen toch echt gewoon mee te groeien. Ik denk persoonlijk dat dat heel moeilijk zou gaan worden. Ja, de andere acteurs zouden het wel kunnen, maar de kinderen, waar het eigenlijk omgaat, worden dan ongeloofwaardig! Je kan niet iemand van 16 een jongen van 11 laten spelen.
Een film remake zou ik nog niet eens zo erg vinden, maar wel over een jaar of 20. Voorlopig zijn deze films goed genoeg en nog niet verouderd!

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 18:44 

Ik zie een remake zeker wel zitten, maar zoals de meeste hier al zeggen: nu nog niet. Over een goed aantal jaar, prima, maar nu nog zeer zeker niet. Zoals Jalf al zegt, opnieuw 7 (oke, 8) films zou niet erg interessant zijn, dus ik zou ook liever een serie-vorm zien. Geen Amerikaanse 20 episodes-serie, maar liever een mini-serie per boek, zoals Lily_flower ook al noemt. Meer aandacht aan herinneringen zou ik super vinden, want ook al zegt lordmistery dat de films om Harry Potter gaan, gaan ze in mijn mening om te boeken. En in de boeken heeft Rowling de herinneringen beschreven, dus die horen erbij.

Cho. schreef:
Ik denk persoonlijk dat een serie heel lastig zou gaan worden. Doorgaans duurt een serie filmen langer dan een film en de kinderen horen toch echt gewoon mee te groeien. Ik denk persoonlijk dat dat heel moeilijk zou gaan worden. Ja, de andere acteurs zouden het wel kunnen, maar de kinderen, waar het eigenlijk omgaat, worden dan ongeloofwaardig! Je kan niet iemand van 16 een jongen van 11 laten spelen.

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik snap je punt, maar er zijn genoeg acteurs/actrices die op hun 16e nog een kind spelen. En bovendien zou het mij persoonlijk niet erg storen als ze wat ouder lijken, zolang het maar geen twintigers lijken. Er zijn altijd wel acteurs te vinden die er jonger uitzien dan ze zijn. Neem Jason Earles, die in Hannah Montana een 16 jarige speelde en ondertussen zelf al 29 was.

Ik vind het trouwens ook erg apart dat sommige hier al er vanuit gaan dat het gaat floppen :') Ik ben het met jullie eens, de films waren erg goed, maar ik ben erg benieuwd naar iets nieuws. Ik gun het 'de nieuwe generatie' ontzettend om ook van Harry Potter mee te kunnen genieten. Het lijkt me super leuk om later met kinderen te kunnen kijken naar een serie en iedere week af te wachten naar een nieuwe aflevering.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 19:06 

Een serie lijkt me totaal geen goed idee. Waarom? Het is ten eerste raar, zo indenken, zoals Cho zei de leeftijd van de perso', dat is ook niet goed, vind ik. En daarbij vind ik het helemaal niet erg vinden nog eens 8 films te hebben over een 20 tal jaar. Dat is niet te lang en niet te kort. Ik ben het dan wel met jullie eens dat een HP-remake nu niet goed zou zijn.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 22:00 

Cho. schreef:
Ik denk persoonlijk dat een serie heel lastig zou gaan worden. Doorgaans duurt een serie filmen langer dan een film en de kinderen horen toch echt gewoon mee te groeien. Ik denk persoonlijk dat dat heel moeilijk zou gaan worden. Ja, de andere acteurs zouden het wel kunnen, maar de kinderen, waar het eigenlijk omgaat, worden dan ongeloofwaardig! Je kan niet iemand van 16 een jongen van 11 laten spelen.

Alle series die ik kijk, hebben ieder jaar gewoon een nieuw seizoen. Als ze dus ieder boek in 1 seizoen doen, dan zouden de kinderen zeker niet ouder zijn dan een jaar of 20 als het laatste boek word verfilmd. Daarbij, Dan Radcliffe & co waren ook al boven de 20 als ik me niet vergis. Die gingen ook door als 17/18jarigen. Dus dit argument klinkt een beetje raar in mijn oren.

Een miniserie in een jaar of 15 a 20 zie ik best zitten hoor. Leuk juist, zeker als ze er echt een familieshow van maken. Kan ik misschien wel kijken met mijn toekomstige kinderen? =D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Films
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme