Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 13:00 

Na de dramatische stemming van de vorige dag staat Ireth achter de toonbank in de winkel waar ze werkt de gebeurtenissen te overdenken. Ze is blij dat ze niet op Patricia gestemd heeft, maar de zwaarte van de situatie drukt nu des te erger op haar. Ze wil niemand onschuldig de lynching insturen, maar ze weet dat er DE's onder de dorpelingen verkeren, en dat niemand veilig is totdat daar mee afgerekend is.

Met een zucht blijft ze bij haar besluit van de dag ervoor. Ze blijft Oscar wantrouwen. Niet alleen om zijn belachelijke redeneringen, maar ook vanwege de felheid van zijn argumenten, als een dier dat in het nauw gedreven werd.

"Ik stem op Oscar", besluit ze.

Ik ben nooit voor tienen thuis vanavond, dus bij deze.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 13:27 

Sterk punt, Lana, daar had Agenia inderdaad geen rekening mee gehouden. Na wat peinzen besluit ze dat haar theorie inderdaad anders moet. De kans is namelijk aanwezig dat Molly Weasley onder de Imperius verkeert en de DE's Oscar op die manier willen beschermen. Uiteraard kan het nog steeds zo zijn dat Oscar onschuldig is of onderdeel van een koppeltje, maar vanwege zijn aanpak tijdens de stemming heeft Agenia nog steeds een beetje zijn twijfels bij hem.

Ze komt terug bij de centrale plek en vangt op hoe IrethR op Oscar stemt. Na Lana's correctie zou Agenia dat waarschijnlijk ook gedaan hebben, ware het niet dat Oscar ziek op bed lig en immuun is voor de stemming.
"Je kan niet op Oscar stemmen, Ireth," merkt ze dan ook op. Ze besluit te kijken wie Oscar gevolgd hebben in zijn stemming op Patricia, en wie zij persoonlijk vertrouwt of wantrouwt.

Stemmen die voor Patricia geweest zijn kwamen behalve van Oscar van Yuuki, Leonie, Lupos, Lacrimosa en Darren, maar die laatste ging in eerste instantie voor Oscar. Hierom vermoedt Agenia niet zozeer dat Darren een DE kan zijn (maar het kan uiteraard een zeer tactische stem geweest zijn). Leonie heeft voor Agenia gestemd als burgemeester, dus voor Agenia persoonlijk valt Leonie ook af als verdachte. Dan zijn Yuuki, Lupos en Lacrimosa over als verdachten; zouden ze alledrie, of twee van hen, DE's zijn? Of geen van drieën?

De eerste dag stemde Yuuki voor Skywalker als burgemeester. Agenia heeft een onderbuikgevoel dat Skywalker een OotP-lid is, dus dat spreekt Yuuki voor Agenia vrij van verdenkingen. Dan blijven Lacrimosa en Lupos nog over. Lacrimosa heeft de eerste dag voor Chris gestemd als burgemeester, waar Agenia geen hoogte van heeft gehad. Na lang wikken en wegen en strepen, besluit Agenia een keuze te maken uit één van beiden, uit Lacrimosa of Lupos. Uiteindelijk noteert ze Lupos, hoewel de keuze tussen de twee, moet Agenia toegeven, enige willekeur is.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 13:53 

Yuuki heeft alles kunnen horen vanuit haar boekwinkeltje, dat aan het dorpsplein gelegen is, en is erg geïnteresseerd in de theorieën waar Agenia en Lana mee komen. Eindelijk logica en feiten in plaats van loze beschuldigingen! Het blijft echter lastig om vanuit deze theorieën een definitieve overbrugging te maken naar een verdachte. Natuurlijk blijft Oscar verdacht, maar hij ligt ziek op bed vandaag, dus stemmen heeft toch geen zin, en Yuuki kan zich niet losmaken van het idee als hij echt een DE zou zijn, dat hij zich toch een stuk minder opvallend gedragen zou hebben. Of tenminste, dat is toch wat zij zou doen, als ze een DE was.

En dat brengt haar op een idee. Ze stapt haar winkeltje uit. "Maar waarom focus je alleen op de mensen die voor of tegen Patricia hebben gestemd, Agenia? Je gaat ervan uit dat de Death Eaters gisteren gestemd hebben, maar er zijn ook spelers die helemaal niet gestemd hebben. Ja, het is mogelijk dat Oscar een Death Eater is en dat de mensen die hem wilden redden allemaal Death Eaters waren - maar het is ook mogelijk dat de Death Eaters helemaal niet gestemd hebben, omdat het hun niet uitmaakte wie er stierf, zolang het maar geen Death Eater was." Yuuki bijt op haar lip en denkt even na. Ze is er een beetje huiverig voor om nu mensen te gaan beschuldigen, maar ja, er moet toch gestemd worden.

"Het lijkt me logisch dat de mensen die zich op de achtergrond houden Death Eaters zijn. Ik stem daarom op Chris Gamgee." Als Yuuki eerlijk is gaat het tussen Chris en AlohaFromHell, die ook nauwelijks iets van zich heeft laten horen, maar haar instinct vertelt haar dat Chris een grotere bedreiging is. Ze is echter zeker bereid om haar stem te veranderen, als mensen met goede argumenten komen.

were mine.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 13:57 

Agenia luistert naar Yuuki en knikt.
"Er valt zeker wat te zeggen voor jouw redenering," zegt ze. "Maar persoonlijk verdenk ik Oscar van DE-schap. Het is zeer goed mogelijk dat hij geen DE is - daar ben ik me van bewust - maar op het moment verdenk ik hem hier wel van. En dan lijkt het mij meer dan logisch dat DE's Oscar verdedigen en op zijn directe tegenstander - Patricia - stemmen. Daarom heb ik onder de Patricia-stemmers een selectie gemaakt."
Ze zwijgt even en overdenkt haar keuze.
"Het kan inderdaad zo zijn dat de stilhouders DE zijn," zegt ze, "maar andere argumenten dan dat ze zich stilgehouden hebben heb ik niet om op zwijgzame types te stemmen, gewoon omdat ik verder geen hoogte van ze heb kunnen krijgen."

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 14:00 

Waarom niet? vraagt Ireth zich af in haar hoofd, tot het haar plots te binnen schiet. Oh ja, Oscar was natuurlijk ziek, vervloekt met de pokken. Maar wie dan wel? Als ze goed bij zichzelf in beraad gaat merkt ze dat er voor dan nog maar twee andere mensen verdacht zijn: Darren en Lacrimosa. Niet om een of andere specifieke reden, maar meer vanwege een onderbuikgevoel en omdat ze persoonlijk vind dat ze zich beiden een beetje op de achtergrond hebben gehouden.
Hopend dat ze niemand onschuldig naar de galg stuurt verandert ze haar stem naar Lacrimosa, uit pure willekeur.

Oeps, domweg overheen gelezen...

Laatst bijgewerkt door IrethR op vr aug 24, 2012 21:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 14:32 

Lacrimosa heeft slecht geslapen deze nacht. Ze denkt nog steeds aan Patricia die onschuldig is afgevoerd. Lacrimosa begrijpt nog steeds niet wat Oscar heeft bezield om Patricia zo te beschuldigen. Haar vertrouwen in Oscar is in ieder geval volledig weg en ze vraagt zich af welke smoesjes hij nog vandaag kan verzinnen om zich eruit te kunnen praten. Lacrimosa heeft op Patricia gestemd, omdat ze vermoedde dat Patricia onder de imperius-vloek verkeerde, maar ook dit bleek niet waar te zijn. Na dit alles te overdenken is er in ieder geval één ding dat zeker is: ze is nog in leven en werd niet gedood deze nacht. Een gevoel van opluchting gaat door haar heen dat snel wordt opgevolgd door angst: wie heeft er wel het loodje gelegd?

Deze nacht is er gelukkig niemand gestorven. Hadden de DE’s het gemunt op een dorpsbewoner dat zeer sterk is en niet snel het loodje legt? Of wou een andere dorpsbewoner iemand angstvallig in leven houden?
Het frustreerde haar dat anderen haar beschuldigden omdat ze op Patricia heeft gestemd. Iedereen kon beweren dat hij of zijn Mundugus was en zij was lang niet de enige dat tegen Patricia heeft gestemd. Er waren trouwens zeer veel mensen die niét hebben gestemd. Hoort de burgemeester niet het goede voorbeeld te geven? Lily weigert voortdurend te stemmen. Waarom? Zodat ze nooit van enige blaam beschuldigd kan worden en zo niet geviseerd kan worden? En zij twee zijn niet de enige…

Ze heeft in ieder geval zeer veel spijt van haar stem op Patricia en ze wou dat ze de vorige nacht een andere beslissing had gemaakt. Als ze Patricia er meedogenloos had willen wegstemmen had ze Oscar niet eerst nog het voordeel van de twijfel gegeven, maar hem blindelings gevolgd. Er zijn andere mensen die een stuk gretiger leken te stemmen op Patricia.
Lacrimosa vermoed ook dat de meeste Death Eaters niet persé op een andere Death Eater stemmen tijdens de verkiezing. Misschien proberen ze wel het vertrouwen te winnen van onschuldige Ootp’ers door hun stem aan hun te geven? Lacrimosa wacht in ieder geval met het uitbrengen van haar stem.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 16:06 

Lilly weet niet op wie ze moet stemmen. Al heeft ze wel een vaag vermoeden. Maar dat vermoeden durft ze niet uit te spreken, omdat ze dan bang is dat de mensen op haarzelf gaan stemmen, en het laatste waar ik zin in heb, is wel doodgaan van beschuldigingen, dus besluit ze nog even te wachten mat te stemmen.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 16:27 

Toevallig staat Lies net in de winkel als ze alle discussies hoort. Stemmen moest ze vandaag zeker doen. Als burgemeester moest ze natuurlijk het voorbeeld geven en ze vond het hypocriet om dan niet te gaan stemmen. Lies zet haar mandje op de toonbank waar op dat moment IrethR achter staat. Zij heeft haar stem
Op Oscar gelukkig teruggetrokken. Opeens begon er een klein belletje te rinkelen.
Oscar ligt ziek thuis met de pokken. Iemand van de orde wilde hem beschermen. Zij heeft hier vast een goede reden voor, dacht lies. Ze besloot om van de gelegenheid gebruik te maken en zei: "Goedemorgen IrethR. Het is toch rustig, dus ik wil je eventjes wat vragen. Ik weet dat Oscar zomaar uit het niets op Patricia stemde en er geen goede argumenten bij had, maar waarom precies stem jij nu op hem? Je wist dat hij pokken had, of was je dat even vergeten? Misschien had Lies het helemaal verkeerd. Toch had ze een slecht gevoel bij IrethR en ze vond het allemaal nogal vaag. Ze zou even op antwoord wachten, maar Lies wist eigenlijk al op wie ze ging stemmen.

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 16:59 

"Maar zou dat niet juist de bedoeling van de Death Eaters zijn?" vraagt Yuuki aan Agenia. "Dat we geen hoogte van ze krijgen?" Ja, ze verdenkt Oscar ook nog steeds - ze kunnen simpelweg niet zeker weten of hij onschuldig is of niet -, maar ze vindt dat haar theorie het ook waard is om te overwegen.

Bovendien... "Als je ervanuit gaat dat Oscar een DE is en dat alle mensen die hem dood wilden hebben onschuldig waren, kan je ook meteen je eigen onschuld 'bewijzen'." Yuuki glimlacht dunnetjes. "Dus jouw theorie komt je wel meteen goed uit, hè? Wat toevallig." Niet dat ze Agenia er nou direct van verdenkt een Death Eater te zijn, maar het is wel eerlijk om er toch even op te wijzen hoe Agenia profiteert van haar eigen theorie. Wat Yuuki betreft: ze heeft nog geen echt goede reden gehoord om haar stem te veranderen, dus ze houdt het voor nu op Chris.

were mine.

Profiel  

The Dark Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 17:32 

Lana schreef:
Je vergeet alleen één ding en laat ik daar even iedereen attent op maken. Er is een vierde DE in het spel: een OOTP'er (of Nagini, being neutral tot op heden) die onder Imperius verkeert. Tenzij deze al geëlimineerd is (wat dan wil zeggen dat dit OF Lotte OF Pat was. Ik weet even niet of dat erbij gemeld wordt nadien? Mensen die het wel weten?)

Even tussendoor voor de duidelijkheid, want er zijn wel meer mensen bij wie dit niet duidelijk is: ja, als iemand dood gaat die onder de Imperiusvloek verkeerde, dan wordt dit erbij vermeldt bij zijn/haar dood.

Profiel  

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 17:33 

"Ik vind het wel heel toevallig dat net nu Oscar ziek is, er niemand vermoord is." Ja, ook Blijerd is wakker en laat haar gezicht zien. "Ook al geloof ik ook dat er vast meer dan 1 schuldige was. Wat jullie?"

Ondertussen pent Blijerd ongezien Lilly's naam op een blaadje.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 18:40 

Lupos was opgelucht toen bleek dat er die nacht geen moord was gepleegd. Zou het kunnen dat dat juist kwam doordat Oscar ziek was ? Hoe dan ook had Lupos zich heel erg schuldig gevoeld over zijn stem op Patricia. Hij had echt gedacht dat Oscar meer wist dan hij liet blijken, niet dus. Dit toonde nog maar eens aan hoe er eigenlijk niemand te vertrouwen was.

Lupos had heel de dag met verschillende theorieën in zijn hoofd gezeten. Langs de ene kant had je natuurlijk de mensen die heel weinig van zich lieten horen. Dan had je mensen zoals Oscar die enorm aanwezig waren. Lupos wist niet wat van die twee soorten mensen hij het meest verdacht vond. Iedereen was verdacht , hij had elk persoon in het dorp onderworpen aan een kleine inspectie in zijn gedachten. Met als conclusie dat er niemand was die hij helemaal niet verdacht.

Uiteindelijk pakt hij een papiertje en noteert Lacrimosa.

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 18:49 

Chris heeft eigenlijk geen idee op wie hij zou moeten stemmen. Lilly lijkt te vertrouwen te zijn, maar de rest? De daders moeten gestraft worden, daarvan hij is zich bewust, maar als ze nu weer een onschuldige burger zouden straffen lopen de spanningen alleen maar op. Met misschien nog meer slachtoffers tot gevolg. Niet stemmen ziet hij ook niet zitten, want dan is het voor de daders wel heel makkelijk om de stemming om te leiden. Het meest logische slachtoffer leek hem Oscar, toch is er twijfel, waarom zou een moordenaar de aandacht op zichzelf vestigen door als eerste te stemmen? Maar misschien is het wel een afleidingsmanoeuvre, door juist heel opzichtig te gaan doen. Dus beluist Chris toch op Oscar te stemmen, ook omdat hij zichzelf wel erg wil verdedigen.

ooc: Ik zit niet op te letten. :')

In een vlaag van verstandsverbijstering besluit Chris op Lupos te stemmen, die wel heel makkelijk met Oscar meeging.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 19:03 

Lacrimosa kijkt toe hoe Lupos op haar stemt. Hij heeft niet eens een grondig argument op zijn stem ook maar enige geloofwaardigheid te geven. Of probeert hij zijn eigen hachje te redden door de schuld snel in iemand anders schoenen te schuiven omdat hij ook al een stem heeft gekregen van Agenia?

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 20:11 

Iedereen heeft wel iets te zeggen over wie een potentiële DE is. Agenia vertelt een verhaal vol met *feitjes* en wat-niet. Dat is wel mooi en aardig, maar Skywalker betwijfelt of Agenia daar alleen men mee wilt inlichten. Zie, als men haar verhaal gelooft, dan nemen ze ook aan dat Agenia per definitie onschuldig is. Skywalker fronst. Oscar is ziek, er gebeuren allerlei gekke dingen, en om eerlijk te zijn was Agenia's naam de naam die Skywalker al eerder op een briefje had geschreven.

Dus bij deze opent ze haar briefje en stemt ze op Agenia. Het is wel mooi geweest. Ze verdenkt Agenia.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar: