Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 13:07 

Ik heb ze door allerlei decoders gehaald, zoveel letters opgeschoven in het alfabet, proberen af te trekken, Jonathan staat in hoofdletters, dus daar ben ik ook nog mee bezig geweest en nog veel meer dat me nu zo vlug niet te binnen schiet.
Af en toe kijk ik er weer eens naar, maar het blijft pikdonker....


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 15:50 

Catlady schreef:
Ik heb ze door allerlei decoders gehaald, zoveel letters opgeschoven in het alfabet, proberen af te trekken, Jonathan staat in hoofdletters, dus daar ben ik ook nog mee bezig geweest en nog veel meer dat me nu zo vlug niet te binnen schiet.
Af en toe kijk ik er weer eens naar, maar het blijft pikdonker....


ik heb nu alle mogelijke geheime decoders etc gebruikt, maar er komt echt niks zinnigs uit.
ik heb de tekst ook diverse keren gelezen, maar ik kom alleen maar jonathan tegen.
er zit niet veel logica in deze puzzel.

of wij doen iets niet goed, de tekst verwijst ook niet naar een manier om deze op te lossen.
pfffff, en dit moeten dan simpele puzzels zijn. nou schiet mij maar lek.


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 18:38 

Nou dan zet ik er voor jou ook een stoeltje bij en gaan we hier samen vastzitten in de hoop dat er ooit nog eens iemand komt helpen....


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 19:28 

Catlady schreef:
Nou dan zet ik er voor jou ook een stoeltje bij en gaan we hier samen vastzitten in de hoop dat er ooit nog eens iemand komt helpen....


ik hoop dat er nog iemand komt, heb wel dennis krauwel een pb gestuurd, misschien dat hij nog reageert.

ik heb ook gekeken bij sleutelwoorden, maar welk sleutelwoord zou het dan moeten zijn?

zal ik even een bakkie halen, zit iets gezelliger.


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 21:54 

Catlady schreef:
Nou dan zet ik er voor jou ook een stoeltje bij en gaan we hier samen vastzitten in de hoop dat er ooit nog eens iemand komt helpen....


in de vakantie de puzzel meegenomen, maar nog geen centimeter opgeschoten.
deze is gewoon niet op te lossen.
ik gooi mijn handdoek in de ring.


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 22:19 

Ik kan het me voorstellen, ik zit hier dus ook al heel lang vast. Af en toe kijk er er weer eens naar, maar ik krijg hem niet opgelost.
Dennis Krauwel heeft niet meer gereageerd op je PB?


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2014 21:10 

Catlady schreef:
Ik kan het me voorstellen, ik zit hier dus ook al heel lang vast. Af en toe kijk er er weer eens naar, maar ik krijg hem niet opgelost.
Dennis Krauwel heeft niet meer gereageerd op je PB?


nee, nog geen reactie van dennis.
helaas.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 8:08 

Dames! Excuus voor de late reactie, maar hier ben ik hoor. Ik moest zelf ook weer even heel lang puzzelen, maar ik ben er uit!

De enige informatie die je nodig hebt staat op het papiertje (de tekst erboven is gewoon opvulling voor het verhaal, in dit geval). Ik hoop dat jullie goed zijn in wiskunde/algebra, want het raadsel is een sommetje! De uitkomst van het sommetje ziet er niet meteen heel logisch uit, maar ik stel voor dat jullie dat gewoon even googlen.

Laat maar weten als jullie nog meer hulp nodig hebben!


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 10:30 

Dat is dus een van de eerste dingen geweest waar ik lang geleden mee begonnen ben, kijken of het een som was die ik uit kon rekenen.
Ik heb de letters omgezet naar cijfers, daarna allerlei bewerkingen zoals optellen, aftrekken, delen.
De cijfers die er al staan moeten die er ook bij?
Ik heb ze gebruikt om op te schuiven in het alfabet, maar ook daar kwam ik niet verder mee.
Dus ja, ik denk dat ik meer hulp nodig heb.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 12:50 

De letters moet je niet omzetten naar cijfers. De cijfers blijven ook gewoon cijfers. Heb je ooit leren rekenen met letters bij wiskunde? Als je weet hoe dat moet is het redelijk straightforward, maar als je dat nooit gehad hebt is het vrij moeilijk. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de deelstreep een 'gedeeld door' streep is.

Rekenen met letters moet je als volgt zien:

(a*b)/a = b

(c*d*e)/(c*d*f) = e/f

Maar voordat ik hier een hele wiskundeles ga geven, stop ik maar weer. Succes!


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 13:34 

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nooit iets van wiskunde begrepen en snap ook helemaal niets van je voorbeeld, dus nu is het definitief dat FA2 hier voor mij stopt.
Jammer, maar helaas.


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 20:40 

Laat ik nou een kindlief hebben dat dit snapt.
En ik kan zelf redelijk goed met Google overweg :-) dus ik heb het antwoord gevonden!!!!
Niet te geloven, na al die tijd.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 11:29 

Catlady schreef:
Laat ik nou een kindlief hebben dat dit snapt.
En ik kan zelf redelijk goed met Google overweg :-) dus ik heb het antwoord gevonden!!!!
Niet te geloven, na al die tijd.



Mooi dat jullie nu ook verder kunnen :)
Ik zit nog steeds vast bij HPA2 puzzel 47. De wachter is verslagen, maar nu heb je een wachtwoord nodig die in het dagboek te vinden is? Volgens mij is het een anagram, maar ik heb geen idee welke woorden, codes,cijfers ik moet gebruiken.. iemand hintje?


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 12:03 

Nou verder kunnen hahaha ik zit alweer vast.

In het dagboek zie je een verjaardag staan, zoek daar eens een sterrenbeeld bij.


 Profiel  

2e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 24, 2014 12:05 

Iemand een hintje voor FA2 vraag 11 Hoe de oudste zoon heet?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 322 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende


Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme