Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:10 

SLUIPMOORDENAAR

Sluipmoordenaar is een berucht spel wat al een aantal keer op HPF1 en FFF gespeeld is. De oudere leden zullen het al kennen, voor de nieuwere leden volgt hieronder een uitleg. Zeker is in ieder geval dat dit spel garant staat voor veel spanning, actie en intriges op het forum!


Spelregels
Zodra het spel van start gaat krijgen alle deelnemers een Privé Bericht met daarin de naam van jouw (eerste) slachtoffer. Het is de bedoeling dat je hem/haar gaat vermoorden. Dit klinkt echter een stuk eenvoudiger dan het in werkelijkheid is. Je mag natuurlijk niet betrapt worden.

Het doden van je slachtoffer gebeurt als volgt. Ten eerste plaatst jouw slachtoffer een post in een willekeurig topic ergens op het forum (zie regels voor meer info over waar je al dan niet mag posten). Wil je je slachtoffer vermoorden dan moet je na hem/haar in hetzelfde topic ook een bericht plaatsen. Let natuurlijk op en verraadt in je post niet dat jij de sluipmoordenaar bent. Wees dus discreet en antwoord gewoon on-topic, alsof er niets aan de hand is. Er mag echter niemand tussen jullie twee in hebben gepost, anders is je moordpoging natuurlijk niet geldig!

Je bent er pas zeker van dat je niet betrapt bent als tot 1 kwartier (dus 14 minuten en 59 seconden) na jou niemand in dat topic een bericht heeft geplaatst. Je kunt echter niet betrapt worden door je slachtoffer. Wanneer je door iemand anders dan je eigen slachtoffer wordt betrapt, mag je 12 uur lang geen nieuwe moordpoging meer ondernemen. Je mag natuurlijk wel blijven posten, deze berichten tellen dan alleen niet mee als moordpoging.

Let op, want er geldt ook een avondklok. Van 12 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends mag je geen moordpogingen ondernemen. Berichten die tussen die tijd worden gepost, tellen dus niet mee voor het spel.

Voorbeeld 1:

Lees verder...
• Het slachtoffer maakt om 23.59 een post.
• Bas plaatst een bericht in dat topic om 0.35.
• Piet om 04.33.
• De moordenaar is er de volgende dag vroeg bij, en ziet dit. Om 08.03 plaatst hij zijn bericht.

Dit telt als geldige moordaanslag omdat de berichten in de tussentijd niet meedoen met het spel. Tot 08.18 kan daar nog iemand tussenkomen. Zo niet, dan is de poging succesvol!


Voorbeeld 2:
Lees verder...
• Het slachtoffer maakt post om 23.25.
• De moordenaar post om 23.53.
• Bas om 0.03.
• Piet om 09.12.

Geldige moordaanslag want de post van Bas doet niet mee in het spel en de eerste post na de avondklok van Piet was veel later dan een kwartier gepost. De moordenaar moest tussen 23.53-0.00 en 08.00-08.08 ontdekt worden. Als iemand in dat topic dan om 08.04 gepost had, was het een ongeldige moord.


Ben je niet betrapt? Dan heb je je slachtoffer succesvol uitgeschakeld! Stuur nu in een Privé Bericht je succesvolle moordpoging (het bericht dus even quoten) naar je slachtoffer. Hij/zij stuurt je zijn/haar slachtoffer terug en je kan opnieuw aan het werk.

Laat ook even aan de spelleiding weten dat je iemand hebt vermoord, geef dan ook even de link naar je succesvolle moordpoging. Op die manier kunnen wij het spel in de gaten houden en ingrijpen waar nodig. Stuur je PB naar ‘Organisatie Sluipmoordenaar’.

Voorbeeld:
Lees verder...
Bas moet Piet vermoorden, na drie mislukte pogingen is het Bas eindelijk gelukt. Hij heeft Piet gedood. Bas stuurt een Prive Bericht naar Piet en de groep ‘Organisatie Sluipmoordenaar’ en krijgt van Piet een bericht terug. In die pb staat dat Piet, Sjaak moest vermoorden. Sjaak wordt Bas' nieuwe slachtoffer.



Regels
• Je bent verplicht om minimaal 15 berichten per week te plaatsen, en minimaal één per dag. Deze berichten hoeven niet allemaal een moordpoging te zijn, maar is zodat het voor jouw moordenaar niet onmogelijk is zijn/haar slag te slaan.
• Posts in het crewboard, de afdelingen van Zweinstein, Fanfictions, RPG’s,tellen niet mee (ook niet voor het minimum aantal posts)!
• LET OP: Het is wél toegestaan om iemand te vermoorden op basis van een oude post, die vòòr het begin van het spel is geplaatst. Heb jij nog ergens op het forum posts staan waarna niemand gepost heeft? Regel dan snel dat er iemand na jou post of hou dat topic extra goed in de gaten!
• Het spel kent een avondklok van 12u 's avonds tot 8u 's ochtends.
• Houdt het spel alsjeblieft leuk voor anderen en ga niet roepen wie jouw slachtoffer is of wie mogelijk achter iemand aan zit.
• Als je ziet dat iemand zich niet aan de regels houdt, kan je dit bij de spelleiding melden. Deze persoon krijgt als straf 5 extra verplichte posts. Op deze manier kan je de concurrentie dwarsbomen.
• Denk eraan, een niet-succesvolle moordpoging zorgt ervoor dat je 12 uur lang geen moordpoging meer mag doen!
• De leiding is vrij om nieuwe regels in het spel te gooien wanneer blijkt dat het spel te langzaam of juist te snel verloopt. Jullie worden hiervan tijdig op de hoogste gesteld!
• Spelleiding heeft bij meerderheid van de stemmen het recht mensen van het spel uit te sluiten.

Als sluipmoordenaar is het dus de bedoeling dat je in de gaten houdt dat jouw slachtoffer zich wel aan het minimum berichtenaantal houdt. Als blijkt dat dit niet het geval is, laat dit de leiding dan even weten! Ga niet zelf je slachtoffer PB-en, dan verraad je jezelf natuurlijk!
Als slachtoffer is het dus jouw taak om in de gaten te houden of de poging van de sluipmoordenaar wel volgens de regels is. Je wilt immers zo lang mogelijk in het spel blijven! Wanneer jullie er niet uitkomen, schroom niet en vraag het de spelleiding.


Puntentelling
De winnaar is natuurlijk degene die als enige levende overblijft. Maar omdat sommige mensen veel meer moorden plegen dan anderen, willen we daarnaast ook nog een puntentelling bijhouden. Afhankelijk van het aantal deelnemers, zal er een puntenaantal worden toegekend aan elke mogelijke positie in het eindklassement. Bovendien verdient men voor elke gepleegde moord nog een extra X punten. Deze punten worden bij elkaar opgeteld en degene met de hoogste score wordt klassements-winnaar.

Bovendien kunnen er ook sikkels verdiend worden. De verdeling is als volgt:

Winnaar: 150 sikkels
1e plek in klassement: 100 sikkels
2e plek in klassement: 75 sikkels
3e plek in klassement: 50 sikkels
Andere deelnemers: 30 sikkels


Aanmelden en Start

Aanmelden doe je door te posten in dit topic. Het spel begint op zondag 21 augustus om 20:00 uur. (Ter indicatie: het spel duurt gemiddeld tussen de 3 en 10 dagen.)


Deelnemers
Jalf
Vivian
Chris Gamgee
Marrymuis
Nienna
Blijerd
Patricia
Pieper
Bernou
Harry, Ron & Hermione
Ropandinaa
Leintje
Arianna
Skywalker
Dine
Lacrimosa
badeendjex5
San Riddle


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:15 

Dood en verderf is toevallig één van mijn specialiteiten.

Ik doe mee @@

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:17 

Leuk, ik doe ook mee :D .

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:19 

Ik doe ook mee. :P

Is het dus mogelijk dat de winnaar 250 sikkels krijgt of doet die niet mee in de prijs van 100 sikkels?

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:25 

Nee, vanzelfsprekend kun je niet dubbelop sikkels krijgen. In dat geval schuift het door (is nog wel een beetje afhankelijk van het aantal deelnemers).


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:34 

Oké. Klinkt leuk, ik wil wel meedoen. :P

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 22:36 

Ik doe ook mee

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 22:38 

En ook ik doe mee.

_________________
The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it. - Thucydide


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 23:50 

In een van de vorige edities heb ik gewonnen, dus ik moet mijn titel verdedigen.

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 16:24 

Mij mag je er ook tussen zetten.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 19:34 

Ik doe mee. (:


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 20:16 

Klinkt interessant. Dus count me in!

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 10:08 

Ik ga ook maar eens meedoen zeker.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 10:21 

Ik snap het niet helemaal maar ga in ieder geval proberen mee te doen :D Ben pas nieuw, en ga nu dus iedere dag een paar berichtjes posten :D Stuk of 2 berichtjes per dag posten

XXX zie onderschrift

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 12:32 

lk doe ook mee! Was vorige keer gelijk dood, lol :P

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme