Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 12:53 

Op dit moment heb ik nog niet echt een idee op wie ik moet stemmen. Er is ook nog niet zoveel waarop we ons moeten gaan baseren. Zeker als nieuwkomer is dit in deze fase nog niet eenvoudig. Vandaag zal het meer dan waarschijnlijk een stem worden op basis van mijn gevoel.

_________________
CLUB BRUGGE TILL I DIE


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bij An!

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 13:24 

Toen Lotte de volgende morgen haar ogen opende scheen de zon daar haar kleine slaapkamer raampje naar binnen. Een glimlach kwam op haar gezicht, mooi weer betekende een mooi begin van de dag. Ze verfristte zich en deed haar kleren aan. Net toen ze in de kast keek wat ze zou eten bleek dat het brood op. Vluchtig zocht Lotte naar portemonnee. Dan maar naar de bakker.

Eens buiten aangekomen op het plein, dat ze zou moeten oversteken om zo haar brood te bemachtigen, stond het daar vol met mensen. Het ging er een beetje chaotisch aan toe. Zelf ving ze enkele flarden van woorden op zoals 'Lana' 'Moord' onschuldig'. Geschrokken keek ze om haar heen, zou het echt? Zou Lana vermoord zijn? Ze hadden pas een nieuwe Minister of Magic en nu al een moord? Lotte was bang. Ze zou het niet luidop zeggen maar de angst gierde door haar lichaam. Zelf met een nieuwe Minster of Magic was er spraken van een moord. Een knor kwam uit haar maag maar die negeerde ze. Ze had nu wel belangrijkere zaken aan haar hoofd dan eten. Wie was de moordenaar? Oscar vroeg zich dit blijkbaar ook af want hij stelde de vraag aan iedereen die maar wou luisteren. Lotte dacht na, maar had op het moment echt geen flauw idee wie het zou kunnen zijn geweest.

_________________
2 seconds ago via HPF · Like · Comment


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 15:44 

Het was AlohaFromHell die zich omdraaide en antwoord gaf: Heb je het dan nog gehoord Lies. De Death Eaters hebben Lana deze nacht op een gruwelijk manier vermoord. Nu moeten wij proberen uitzoeken wie de daders zijn en hopelijk kunnen we ze vinden.

"WAT?" schreeuwde Lies uit en geschrokken sloeg ze haar handen voor haar mond. "Zo'n lief meisje als Lana? Wat erg. Wie doet nou zoiets?" Blijkbaar had iedereen op het plein dezelfde vraag. Oscar vroeg of de mensen nog suggesties hadden. Blijkbaar wilde hij wel erg graag dat iemand voor deze daad gestraft moest worden. Lies schudde zacht haar hoofd. Oscar was de minister of magic. Hij zou niemand vermoorden. Bovendien had Lies zelf op hem gestemd en hem veroordelen zou wel erg hypocriet zijn.

Ze keek verder de groep rond. Iedereen keek geschokt en praatte verontwaardigd door elkaar heen. Maar yuuki was wel heel erg van streek en Lies vond ook dat Yuuki nogal boos haar kant op keek. Het liefst zou ze natuurlijk niemand zo de dood injagen, en ze had al spijt voordat ze met een bibberstemmetje zei: "Ik vind het vreselijk om zo iemand te beschuldigen, maar het zal toch moeten. Ik stem voor Yuuki omdat ze wat mij betreft erg overdreven reageert. " Vluchtig keek Lies naar Yuuki en glimlachte triest haar kant op. Hopelijk zou Yuuki haar keus begrijpen en zou er verder niemand op haar stemmen.

_________________
"to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed."


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 16:05 

Yuuki begint zichzelf nu in de hand te krijgen. Ze stopt haar zakdoek weg en besluit dat ze maar met de rest mee moet gaan denken om de dader te vinden. Voordat ze echter met de anderen kan gaan overleggen besluit Lies om haar te gaan beschuldigen.

"Omdat ik erg overdreven reageer?" zegt Yuuki ongelovig. "Ik ken Lana al jaren - hoe is mijn reactie overdreven? Is het plotseling verboden om te rouwen om de dood van een goeie vriendin?" Waar Yuuki's eerste reactie verdriet was, begint ze nu ook een beetje boos te worden.

"Alleen omdat wat er gebeurt is mij verdrietig maakt wordt er op mij gestemd? Wat is dat voor idiote reden? Nee, er moet iets anders achter zitten. Het kan niet anders dan dat jij op mij stemt om jezelf minder verdacht te proberen te maken. Dus ik stem op jou, Lies."

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 17:11 

Zodra Dennis wakker werd, was het al duidelijk dat er iets gaande was in het dorp. Binnen no-time stond hij op het plein om het boeltje te observeren. Lana was dood! Wat een vreselijk nieuws! Dit moest wel de schuld zijn van die verdomde Death Eaters. En iedereen kende de wet: er zou vandaag iemand veroordeeld moeten worden voor de moord op Lana.

Hij zag dat het kibbelen al begonnen was. Veel mensen hielden zich afzijdig, maar Yuuki en Lies waren elkaar al publiekelijk aan het beschuldigen. Hoewel beide dames zich nogal opvallend gedroegen, besloot hij niet op een van hen beiden te stemmen. Hij haatte meelopers. Nee, hij ging op zijn eigen intuĂŻtie af. Er waren zo veel mogelijke moordenaars, het was toch haast onmogelijk om een Death Eater te veroordelen! Maar ja, het was op dit moment nu eenmaal een gok... Maar hij was niet te laf om te gokken, ookal was de kans enorm dat hij er naast zat.

Hij liep naar voren en schreef de naam van Lupos op een papiertje. Hij hield zich vooralsnog erg afzijdig, en bovendien stemde hij gisteren veel te gemakkelijk in met Oscar zijn kandidaatstelling voor MoM. Dennis was totaal niet zeker van zijn zaak. Maar er moest toch een keuze gemaakt worden...


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bij An!

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 17:35 

Gespannen luisterde Lotte naar de mening van iedereen. Vandaag zouden ze moeten beslissen wie de schuldige was op de moord van Lana. Ze slikt even toen ze dacht aan het woord: moordenaar. Waar waren de tijden naar toe dat je nog vredig over straat kon lopen? Hoe lang was het niet geleden dat de Death Eaters zich bezig hielden met hun eigen interesses en zo ons met rust hielden?
Haar blik gleed van Yuuki en Lies, die al heftig in discussie waren en elkaar verwoed beschuldigde, naar Oscar. Hij was nu Minister of Magic, hopelijk kon hij zijn belofte van gisteren waar maken en proberen deze duistere tijden te veranderen. De laatste zinnen van Oscar in verband met de terughoudende bleven in haar hoofd hangen. Ergens klonk het best logisch, en zoals Lotte gisteren al dacht was Oscar best slim. Misschien te slim, maar ah. Daar ging ze zich nu niet druk om maken, Ă©Ă©n ding tegelijkertijd en de prioriteit van nu was een schuldige aanwijzen.
"Oscar," begon ze en ze keek hem aan. "ik vind dat je gelijk hebt wat betreft met de terughoudende." Lotte haar gedachten draaide overuren en ze dacht aan Skywalker die zelfs gisteren niet veel van zich had laten horen. Eigenlijk zo goed als niets. Op een of andere manier voelde ze haar schuldig dat ze Skywalker niet echt de kans gaf om zichzelf te verdedigen maar zij was nu eenmaal opvallend afwezig. In sierlijke letters schreef ze 'Skywalker' op een papiertje.

_________________
2 seconds ago via HPF · Like · Comment


Laatst bijgewerkt door Felix Fortana op wo aug 01, 2012 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 17:48 

Skywalker loopt ook het pleintje op en hoort al gauw dat Lana het slachtoffer is geweest van de DE's. Dit is vreselijk nieuws! En het ergste is dan nog dat iemand in het dorp vast de dader is geweest. Skywalker bijt op haar lip - kan ze niemand nou vertrouwen hier?

Ze ziet de uitbarsting tussen Yuuki en Lies. Verder ziet ze ook dat mensen wat verstrooid heen en weer aan het stemmen zijn - inclusief Felix Fortana die op Skywalker stemt. Maar ze kan zich daar niet zo druk om maken - ze weet immers dat ze zelf onschuldig is.

"Ik ben het met Yuuki eens," zegt Skywalker uiteindelijk in een bedachtzame stem. "Ik denk dat Lies Yuuki in de val probeert te lokken. Dus ik stem op Lies."

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 18:05 

Lacrimosa komt naar het dorpsplein en vraagt zich af waarom zoveel mensen er rondlopen. Was er iets bijzonders aan de hand? Als ze alle treurige gezichten ziet, loopt ze naar Yuuki die nogal van streek lijkt. Wanneer ze op het punt staat om te vragen wat er precies aan de hand is, verneemt ze het vreselijke nieuws. Ook Lacrimosa heeft het moeilijk om haar emoties te bedwingen. Lana was immers een hele goede vriendin van haar en dit nieuws komt zeer hard aan? Wie zou er zoiets doen? Een ding staat vast: de dader zou moeten boeten.

Ze houdt zich nog even afzijdig, omdat ze te verdooft is om te reageren en volgt afwezig de beschuldigingen die in het rond worden gestrooid. Dennis houdt ze op een afstandje in de gaten. Hij lijkt niet echt een krimp te geven en schrijft wel zeer kalmpjes een naam om het papier. Schrikt deze moord hem dan totaal geen angst aan? Lichtelijk paranoia neemt ze alle andere dorpsbewoner in zich op: iémand heeft een moord begaan, niemand is nog te vertrouwen.

Hoewel ze Oscar wel vertrouwt als Minister, vindt ze het onzinnig om op onopvallende mensen te stemmen. Eerlijk gezegd vindt ze net Lies die behoorlijk aanwezig is des te meer opvallen en haar beschuldiging naar Yuuki zeer onterecht. Met Lies' achternaam in haar achterhoofd neemt ze alvast een papiertje om te gaan stemmen. Maar ze wil nog even alles overdenken, want ze wil geen verkeerde keuze maken.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 18:49 

Indian Violet wordt wakker door een hoop rumoer op straat, wat zou er aan de hand zijn? Als ze buiten komt, heeft ze het al snel door: Lana is vermoord. Dit was verschrikkelijk nieuws! Na zijn beloftes had Oscar het toch niet kunnen waarmaken om te moorden tot een stop te brengen. Ze hoopt dat het niet snel weer gebeurd, anders begint het wel verdacht te worden dat Oscar zĂł graag MoM wilde worden en het vervolgens weer precies hetzelfde gaat. Hoewel ze Lana niet enorm goed kende, wordt IV toch emotioneel. Een mede dorpsgenoot vermoord, wat erg!

Als IV de groep benadert, ziet ze dat Yuuki door Lies meteen wordt veroordeeld omdat ze verdrietig is. Wat belachelijk! Dus omdat iemand verdriet heeft, is het meteen een DE? Volgens mij is bijna het hele dorp geschokt en is verdrietig, is iedereen dan een DE?

"Sorry Lies, maar ik vind je argument echt belachelijk om op Yuuki te stemmen. Zou jij niet verschrikkelijk verdrietig zijn als een goede vriendin van je vermoord is? Ik stem daarop op jou," zegt ze, terwijl ze naar de stemtafel toeloopt en Lies opschrijft.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 22:40 

Nacht 2


De stemmen zijn geteld en het is gebleken dat het dorp Lies verdenkt. De minister geeft de opdracht haar over te leveren aan de Dementors, maar net terwijl hij hiermee bezig is komt er een dorpeling aanrennen. "Wacht!" roept hij. "Lies is onschuldig! Ze is Sirius Black, ik weet het zeker!"
De dorpelingen beseffen dat ze fout zaten en trekken hun stemmen terug. Lies is nog op het nippertje gered van de veroordeling, maar ze zijn alsnog niet dichter bij het vinden van de dader(s). Zal dit een eenmalige dood zijn, of zal er vannacht weer een slachtoffer vallen?

-----

Lies bleek onschuldig te zijn, er is geen veroordeelde vandaag. Het is nu weer nacht:

- DE's: Wie wordt het volgende slachtoffer?
- Trelawney: Van wie wil je de rol weten?
- Kingsley: Wie ga je beschermen?


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 23:43 

Yuuki was volledig overtuigd van haar eigen gelijk - Lies' beschuldiging sloeg nergens op, waarom zou Yuuki ooit 1 van haar vriendinnen willen, of ĂĽberhaupt kunnen vermoorden? - en was dus ook blij dat ze gesteund werd door haar dorpsgenoten. Er zou nu recht geschieden...

Behalve dat Lies onschuldig is. Yuuki kijkt enorm verschrikt, terwijl de rillingen over haar rug lopen. Ze was bijna verantwoordelijk geweest voor de dood van een onschuldige. Als ze Lies' onschuld niet op tijd doorgehad hadden... Yuuki slikt even en keert zich dan naar Lies toe. "Ik ben je mijn excuses schuldig. Het spijt me," zegt ze oprecht.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 6:49 

Lies blijkt onschuldig te zijn en voelt zich bezwaard omdat ze op haar had gestemd. Indian Violet loopt richting Lies en begint te praten. "Het spijt me dat ik op jou heb gestemd, maar ik ben blij dat je onschuldig blijkt te zijn. Ik vond het gewoon niet zo netjes om op iemand te stemmen vanwege verdriet, sorry," zegt ze. Daarna vervolgt ze haar weg naar huis, draait de deur op slot en hoopt dat Oscar deze avond ze bewaking beter heeft opgezet.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 10:02 

Lies stond nog steeds trillend op haar benen. Ze was nog nooit in haar leven zĂł bang geweest. De dementors hadden haar bijna meegenomen en misschien zelfs gekust! Gelukkig werd ze nog net op tijd gered door een andere dorpsbewoner. Het hele dorp wist nu dat zij onschuldig was.

Toch had ze nog steeds een beetje spijt van haar uitbarsting tegen Yuuki:"Het spijt mij ook ontzettend Yuuki, ik had niet zo moeten reageren op je verdriet. ik hoop dat we het nu kunnen vergeten?"
Ook Indian Violet bood Lies haar excuses aan. "Het is goed, Indian Violet. Jij kon het ook niet weten en ik reageerde inderdaad iets te overdreven."

Nog helemaal nashakend liep ze naar haar huisje en nam een lekker warm bad. Helemaal rimpelig ging ze in bed liggen maar ze kon de slaap niet vatten. Lies bleef maar draaien en woelen. Na een tijdje liep ze weer naar beneden om te controleren of de deur wel goed op slot zat...

_________________
"to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed."


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 15:50 

Nadat hij te horen kreeg dat Lana was vermoord, was hij naar z´n huis gegaan. Hij had er geen zin meer in. Hij vond zijn rol als Minister of Magic lastig, want hij dacht dat het een makkelijke klus zou zijn, waarbij hij iedereen kon beschermen. De Lies´ veroordeling was hem ook helemaal ontgaan, want hij vertrouwde zijn dorpsgenoten dat ze een goede keuze zouden maken. Dit was niet het geval. “We weten in ieder geval dat Lies te vertrouwen is. Maar we zijn helemaal niets verder gekomen dan vanmorgen!” dacht hij.

Morgen weer een dag. Dan zouden we zien of er weer een dode zou vallen. Hopelijk niet. Hij ging naar bed.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bij An!

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 18:23 

Hier stonden ze dan en Lies was onschuldig. Ergens had Lotte het wel gedacht, ze had overdreven gereageerd dat is waar. Maar dat was misschien net door de hoge emoties? Ze zuchtte, haar hoofd bonsde en gedachten raasde door elkaar.
Zonder de rest nog aan te kijken liep ze het plein over, op naar de bakker want ze had nu wel echt honger.

Even later kwam ze terug thuis. Deed alle deuren en ramen extra goed dicht - de DE was nog niet gevonden - en zette zich aan de keukentafel. Ze smeerde haarzelf nog een boterham, het brood was nog een beetje warm. Haar maag kromp ineen toen het eindelijk wat eten binnenkreeg. Voor ze het besefte was het alweer 's avonds. Met vermoeiende ogen kroop Lotte haar bed in en bedacht zich dat de dagen in dit dorpje best kort waren.

_________________
2 seconds ago via HPF · Like · Comment


Laatst bijgewerkt door Felix Fortana op do aug 02, 2012 22:40, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme