Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 21:40 

Nacht 4 (nogsteeds)


Het is midden in de nacht. Iedereen ligt op bed, diep in slaap. Of nouja, iedereen? Als je nu naar buiten zou kijken, zou je één duister figuur over straat zien lopen: Chris Gamgee (Severus Snape), doelbewust naar één specifiek huis. Hij glipt ongezien naar binnen en staat een paar minuten later weer buiten, waarna hij weer terug naar zijn eigen huis gaat.
Iets later horen de buren van het huis commotie naast hen en aarzelen niet om het huis binnen te vallen, waar ze Yuuki (Molly Weasley) dood op de grond aantreffen, een gebroken glas pompoensap naast haar: ze is duidelijk vergiftigd.
Het hele dorp wordt hierna wakker gemaakt om feest te vieren, want hoewel Yuuki momenteel slechts Molly was, was ze toch de laatst overgebleven Death Eater. Dit betekent dat het dorp veilig is en dat met slechts een handjevol ongelukkige slachtoffers.

--------

Order of the Phoenix, gefeliciteerd! Dit zijn de winnaars:

  • Darren (Sirius Black)
  • Lacrimosa (Mundungus Fletcher (Nagini))
  • Agenia (Trelawney)
  • Lilly (Rita Skeeter)
  • Skywalker (Peeves)
  • Lies (Voldemort (Hagrid))
  • Blijerd (Hagrid (Molly Weasley))
  • Arianna (Lavender Brown)
  • Chris Gamgee (Severus Snape)
  • IrethR (Fred Weasley)

(Tussen haakjes staat de rol (tussen de haakjes in de haakjes staat de oorspronkelijke rol))

Ik zal zsm sikkels van de afgelopen spellen overmaken en laat dit topic open voor nabespreking en feedback. Ik heb daarbij ook nog een vraag aan jullie: we hebben nu 2 rondes gespeeld met een imperiusvloek voor de Death Eaters en geen Peter (helderziende voor de DE's). Wat vinden jullie leuker, imperiusvloek of Peter?

Vergeet ook niet jezelf weer op zichtbaar te zetten.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 21:50 

YAY! OOTP HEEFT GEWONNEN! Dat is lang niet meer gebeurd! Good going, guys!

Ik vond deze ronde zeer leuk =D Vorige ronde waren er niet zoveel mensen en was het gauw voorbij, en hoewel deze ook niet zo heel lang geduurd heeft, was het toch wel spannend!

En wat Peter vs. Imperius betreft: ik denk dat ik de Peter-rol leuker vind.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 21:50 

Whoop whoop, we won! Ik ben nog nooit zo goed geweest in dit spel. Normaal ben ik hier zo slecht in en al binnen 1 a 2 dagen dood xD Thank you all!

Ik heb de vorige twee rondes niet meegedaan, dus weet niet wat leuker is :) Weet wel dat ik de Imperiusvloek een erg leuk idee vond!

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 22:01 

Oeh dit spel is uiteindelijk veel sneller afgelopen dan verwacht. Maar eindelijk heb ik eens een rondje gewonnen xD. Ik vond dit ook een zeer leuke rol. In het prille begin van het spel hoopte ik me nog bij de DE's te kunnen voegen, maar de OOTP was al snel aan de winnende hand. Vandaar dat ik niet op het verzoek van een bepaalde pb'ende DE inging ;). Blah, ik dacht trouwens dat Patricia onder de imperius zat D:, sorry! Oscar, waarom zette je jezelf gelijk zo in de spotlight door Patricia meteen te beschuldigen? Het is je wel gelukt, maar ik vroeg me af of je het niet wat riskant vond door jezelf zo in de kijker te zetten.


@ Agenia
Ik vond dat je het zeer goed deed (: ook fijn dat je echte redeneringen gaf. Dat maakt het spel wel zo spannend.

@Chris
Bedankt om me in leven te houden! Haha, vast omdat ik op je gestemd heb tijdens de verkiezing? xD

Ik vind zowel Peter als de imperius-vloek wel leuk. Peter is een hele interessante rol, maar de vloek zorgt wel voor extra wantrouwen. Zou trouwens de rol van de witte weerwolf geen interessante toevoeging zijn om uit te proberen? Of is dat wat te lastig?


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 22:04 

Skywalker schreef:
Afbeelding

(Coulson = Lana)

@@


:love:

Agenia, ik vind je echt leuk spelen. Je durft tenminste wat zeggen en nadenken xD Ik wou dat meer mensen dat deden, though, ook al is het vrij gevaarlijk xD

Ik laat het antwoorden op de vraag over Imperius/Peter maar in het midden voor mensen die er meer ervaring mee hebben. Twee rondes geleden was ik Peter. Ik moet zeggen dat ik dat een zeer plezante rol vond. Vorige ronde heb ik niet opgelet omdat ik er meteen uitlag ^^" Maar ik denk dat Imperius ook wel plezant is. Het schept toch meer wantrouwen en verwarring naar elkaar.

Ik denk dat het er echt maar van afhangt bij wie Peter of bij welke rol de Imperius terecht komt en hoe het spel algemeen verloopt, of misschien zelfs hoeveel spelers er zijn. Soms kan het wat stom uitkomen, soms prima.
Ik vind ze allebei prima. Andere meningen?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 22:13 

Ik vond het weer leuk, het was inderdaad snel voorbij, maar we hadden ook wel wat geluk dat we gelijk op het goede spoor zaten. Zeker bij Lupos was het bij mij nog een gok, ik had niet verwacht dat Lupos en Oscar beiden een deatheater waren. De tactiek door juist erg in de voorgrond te treden als deatheaters werkte later ook erg tegen. Op het einde gaf Oscar het misschien makkelijk op, maar toen hadden we eigenlijk al gewonnen.

Bij de vorige spellen waaraan ik meedee was er altijd een zienerrol voor de deatheaters (of voor de wolven toen het nog op FFF gespeeld was), maar ik vind de imperiusvloek leuker/origineler. De deatheaters hebben sowieso al een voorsprong qua kennis omdat ze van elkaar weten wie ze zijn, dus een "ziener" hebben zij niet echt nodig. Een imperiusvloek brengt wat onvoorspelbaarheid met zich mee, ik dat het spel leuker houdt als je het wat vaker doet. Ik vind het ook een leuker HP-tintje, ik weet ook niet waarom Peter als ziener is gekozen?

@Lacrimosa: mijn tactiek was als Snape om zo snel mogelijk de drankjes in te zetten, om zo snel een voorsprong voor de OOTP te creëren. Ik zat nog te twijfelen of ik hem de eerste of tweede nacht zou gebruiken. Ik wilde trouwens ook al de vorige nacht al een drankje op Yuuki inzetten, maar toen had ik alleen een PB naar Pieper gestuurd dus was het niet overgekomen.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2012 22:25 

Chris Gamgee schreef:
Ik vind het ook een leuker HP-tintje, ik weet ook niet waarom Peter als ziener is gekozen?

Nouja, omdat hij een rat is en in zijn rat-vorm natuurlijk heel lang bij Ron heeft gewoond, waardoor hij veel insider-info had natuurlijk. Dat is een beetje het achterliggende verhaal :P

Lacrimosa schreef:
Zou trouwens de rol van de witte weerwolf geen interessante toevoeging zijn om uit te proberen? Of is dat wat te lastig?

Wat mij betreft wel hoor, we willen er zoveel mogelijk variatie in houden om het leuk te houden dus als er verzoeken zijn van rollen die men graag wil zien zijn die altijd welkom!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2012 9:23 

Omg, ik heb gemist dat we zijn gewonnen, in elk geval, YEEEEEEY! Mega cool.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2012 10:35 

Nou, verloren en het zat er heel lang aan te komen xD
Toch was het een spannende ronde en werd er leuk gespeeld!

Ik nam inderdaad het risico om snel op Patricia te stemmen, maar ik wilde zo snel mogelijk van haar af op een of andere manier :') Wilde ik wel bij meer, maar moest toch kiezen. En iemand moet toch als eerste stemmen... Maar ik snap best wel dat mensen mij daardoor verdenken. Mijn excuses aan Yuuki en Lupos/Leonie dat het snel over was. Het was echt wel even nagelbijten toen het gelijkspel was, gelukkig veranderde Darren alsnog z'n stem. :P

De nacht daarna wilden we Lacrimosa vermoorden om mij onschuldiger te laten overkomen, want ze stemde op Pat. Toen de aanval mislukte, dachten we dat we Hagrid te pakken hadden, of dat Snape z'n drankje inzette. Dat laatste dus blijkbaar. :P Vond het wel grappig dat Molly dacht dat ik van de goeie kant was omdat ze me vervloekte. Was wel frustrerend, niet kunnen en mogen stemmen om Lupos/Leonie te redden xD

Anyways, ik vind Imperius-vloek leuker dan Peter.

Hopelijk snel weer een ronde :D

Komt er nog een overzicht met acties?


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2012 11:12 

Chris Gamgee schreef:
@Lacrimosa: mijn tactiek was als Snape om zo snel mogelijk de drankjes in te zetten, om zo snel een voorsprong voor de OOTP te creëren. Ik zat nog te twijfelen of ik hem de eerste of tweede nacht zou gebruiken. Ik wilde trouwens ook al de vorige nacht al een drankje op Yuuki inzetten, maar toen had ik alleen een PB naar Pieper gestuurd dus was het niet overgekomen.

Ik was de zaterdag afwezig.
Als ik het gezien had, was het doorgekomen. En had het er die nacht al bijgestaan.
Maar daarom moet je dus altijd naar Moniek en mij sturen.


Oscar schreef:
Komt er nog een overzicht met acties?

Ja :)

Rolverdeling
Slughorn - Felix Fortana
Trelawney - Agenia
Mundungus - Patricia
Dementor - AlohaFromHell
Snape - Chris Gamgee
Hagrid - Lies
Tonks - Lana
Sirius - Darren
Molly - Blijerd
Peeves - Skywalker
Lavender - Arianna
Rita - Lilly
Fred - IrethR


Voldemort - Yuuki
Lucius - Oscar
Yaxley - Lupos geliefde
Kingsley - Leonie (imperio) geliefde


Nagini - Lacrimosa

Dag 1
Lies (Hagrid) wordt tot MoM verkozen
Felix Fortana (Slughorn) koppelt Lupos (Yaxley) en Leonie (Kingsley)

Nacht 1
Agenia (Trelawney) vraagt rol Lies (Hagrid)
Lana (Tonks) vraagt rollen Skywalker , Blijerd , Lacrimosa (Peeves; Molly , Nagini)
Lilly (Rita ) wil weten welke rollen Lies opvragen
Blijerd (Molly ) vervloekt Skywalker (Peeves)
Patricia (Mundungus) gaat bij Blijerd (Molly) inbreken
De DE's doden Felix Fortana (Slughorn)
Voldemort kiest Lies (Hagrid) als extra slachtoffer
De DE's zetten Leonie (Kingsley) onder de imperiusvloek
Leonie (Kingsley) beschermt Lies (Hagrid) ^^

Dag 2
Felix Fortana (Slughorn) is door de DE's vermoord
Skywalker (Peeves) mag niet meestemmen en mag niet weggestemd worden
Patricia (Mundungus) wordt weggestemd.

Nacht 2
Blijerd (Molly) vervloekt Oscar (Lucius)
Agenia (Trelawney) vraagt rol Skywalker (Peeves)
Lilly (Rita) wil weten welke rollen Oscar opvragen
De DE's vermoorden Lacrimosa (Nagini)
Chris Gamgee (Snape) zet levensdrankje in

Dag 3
Niemand is vermoord
Oscar (Lucius) mag niet meestemmen en mag niet weggestemd worden
Na een gelijke stand tussen Agenia (Trelawney) en Lupos (Yaxley) besluit de MoM om Lupos weg te stemmen.
Zijn geliefde Leonie (Kingsley) gaat mee.
Leonie verkeerde onder de imperiusvloek
AlohaFromHell (dementor) wordt uit spel gezet wegens inactiviteit

Nacht 3
Blijerd (Molly) vervloekt Lilly (Rita)
De DE's vermoorden Lana (Tonks)
Lacrimosa (Nagini) neemt de gedaante van Mundungus aan en breekt bi Oscar (Lucius) in
Lilly (Rita) wil weten welke rollen Agenia opvragen
Agenia vraagt rol Lilly (Rita)
Skywalker (Peeves) wil de rollen achter Blijerd, Yuuki en Lies wisselen
Lana (Tonks) vraagt rollen Lies, Yuuki, Blijerd (Hagrid, Voldemort, Molly)

Dag 4
Lana (Tonks) is door de DE's vermoord
Lilly (Rita) mag niet meestemmen en mag niet weggestemd worden
Oscar (Lucius) wordt weggestemd

Nacht 4
Agenia (Trelawney) vraagt rol Yuuki
Chris Gamgee (Snape) zet zijn dooddrankje op Yuuki in

Einde spel
OotP wint!


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2012 21:39 

Ik heb deze ronde dan wel niet meegedaan, maar ik wou toch nog even m'n mening geven want ik heb het wel gevolgd. En ik wou toch even zeggen dat ik vind dat er heel leuk gespeeld is! Vooral door Agenia, die alles lekker uitgebreid analyseerde, en door Oscar, die als DE echt lef toonde door zich meteen zo op de voorgrond te begeven. Als nog meer mensen zulke gedurfde, slimme en onverwachte dingen zouden doen, zou het spelletje nog veel interessanter worden!

Over de rollen: Ik vind Peeves echt een stomme rol. Die maakt het allemaal nodeloos ingewikkeld en onbegrijpelijk. Ik snap echt niet helemaal wat er daar nou precies gebeurd is. Ik vind de Imperiusvloek dan veel interessanter, waarbij een "goede" kracht dan ineens door de DE's gebruikt kan worden. Peter vind ik ook geen leuke rol, want als de DE's een ziener hebben, worden ze veel te machtig. Dan kunnen ze gewoon elke keer een nacht van tevoren checken of het gevaarlijk is om iemand te vermoorden of niet.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bij An!

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 19:11 

Ik heb wel meegedaan met het spel maar ben helaas de eerste nacht al uitgevallen. Dat vond ik spijtig maar dat was geen reden om het spel niet meer te volgen. Ik moet bekennen dat ik het echt heel interessant vond en het is heel erg leuk gespeeld door iedereen.
Het is zeker nog eens voor herhaling vatbaar. Ik deel de mening van diegene hierboven mij trouwens. Peter is nu ook niet zo een rol die ervoor mij echt in moet zitten, zelf zou ik deze er eerder uitlaten dan erin toe te voegen. Voor de rest ben ik benieuwd naar nog een spel, ik zou zeker weer meedoen. En hopen dat ik er deze keer weer niet zo snel uit lig (':.

_________________
2 seconds ago via HPF · Like · Comment


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 19:15 

Over de nieuwe rollen wil ik trouwens ook nog even kwijt dat ik Lavender Brown een goede toevoeging vind. Die zou ik er zeker inhouden als het volgende spel weer zo veel spelers zou tellen. De rol van Rita vond ik wel een beetje onduidelijk. Ik weet niet of ik de enige daar in ben? Of in ieder geval niet héél nuttig. Als ik het goed begrijp moet je al net het geluk hebben om een waarzeggersrol te kiezen en uiteindelijk ben je nog niet veel wijzer. Of zit ik het verkeerd? :')
Maar Lavender en Fred zou ik wel erin houden! Die vond ik goed bedacht ^^


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 29, 2012 19:30 

Lacrimosa schreef:
De rol van Rita vond ik wel een beetje onduidelijk. Ik weet niet of ik de enige daar in ben? Of in ieder geval niet héél nuttig. Als ik het goed begrijp moet je al net het geluk hebben om een waarzeggersrol te kiezen en uiteindelijk ben je nog niet veel wijzer. Of zit ik het verkeerd? :')

Nee, echt heel veel heb je er niet aan, het was eerlijk gezegd meer zodat er niet 1 iemand was die de pech had de enige gewone witch/wizard te zijn en je weet nèt iets meer dan wanneer je helemaal geen powers hebt :P


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 30, 2012 18:04 

De rol van Rita is dus wel handig, als je het mij vraagt. Ik heb ermee kunnen uitpluisen dat Lies samen met Voldemort ging sterven, al heb ik dat niet meer kunnen zeggen omdat we al eerder gewonnen hadden. De eerste keer dat ik een naam opvroeg, vroeg ik lies, en kreeg ik te horen dat o.a. Voldemort haar naam had opgegeven. Aangezien ze die nacht overleefde, was het de keuze tussen meesterven, of imperius. Eerst ging ik haar dus beschuldigen omdat ik dacht dat ze onder de imperius verkeerde, maar aangezien we die nacht hoorden dat Leonie onder de imperius vekeerde, wist ik het. Maar toen kon ik het dus niet meer zeggen, want de dag erna want eerst was ik nog aan het twijfelen hoe ik het ging zeggen, dan mocht ik niet postten, omdat ik door Molly vervloekt was en dan waren we gewonnen.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme