Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 15:20 

Lacrimosa snelt naar het dorpsplein toe als ze ook het nieuws over Lotte te horen krijgt. Wat een vreselijk nieuws. Waarom zou je een onschuldig persoon zoiets aandoen? Het ligt Lacrimosa niet echt lekker dat er een schuldige moet aangewezen worden. Op basis van wat kunnen ze hun conclusie trekken? En ze mag er niet aan denken dat ze een onschuldige persoon aanduidt.

Oscar lijkt echter wel heel zeker te zijn van zijn stuk. Patricia was inderdaad erg stil, maar dat kan ook van héél veel andere personen gezegd worden.

"Waarom verdenk je Patricia zo hard? Er zijn nog meer mensen die helemaal niets van zich hebben laten horen."
Lacrimosa wil Oscar wel het voordeel van de twijfel geven maar hoe kan hij het zo zeker weten. Weet hij iets meer dan de andere dorpsbewoners?


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 15:43 

Na een tijdje nagedacht te hebben, heeft Patricia een conclusie getrokken. Een conclusie die in haar voordeel kan werken, maar ook in haar nadeel. Ze pakt een briefje en schrijft daar de naam van haar verdachte op: Oscar.
"Ik stem vandaag op Oscar, niet als wraakactie omdat hij mij verdenkt, maar omdat hij zo zeker van zijn zaak lijkt, terwijl dit nergens op slaat. Ik zal niet ontkennen dat ik nooit iets verkeerds hebt gedaan, zoals dingen stelen, helen en liegen, maar iemand vermoorden zou ik nooit doen. Ik, Mundungus Fletcher, zweer hierbij dat ik nooit iemand zal vermoorden".
Zo, het hoge woord was eruit. De Deatheaters moesten haar eerst kunnen pakken, voordat ze haar konden vermoorden! Hopelijk kreeg ze nu ook het vertrouwen van haar mede Orde leden. En over Oscar, geheel zeker van haar zaak was ze niet, maar dat hij liegt over haar, is een feit.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 16:12 

Omdat Agenia zometeen introkids moet voeren en de kroegentocht bij moet wonen hè wat een rotklus [a] besluit ze nu snel te stemmen. Ze heeft niet veel wijzer kunnen worden en op dit moment lijkt de enige logische keuze om op Oscar te stemmen omdat zijn redenatie slecht is en hij zeer resoluut stemt. Misschien heeft ze het mis, misschien is Patricia hartstikke Death Eater, maar daar heeft ze voor nu niet genoeg bewijs voor.

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 16:38 

Uiteindelijk is Lies als Minister verkozen. Yuuki vindt het eigenlijk wel prima; ze kent Lies niet zo goed, maar alles is beter dan de oude Minister, toch? En het is nou niet er in dit dit kleine dorpje nou zoveel drama of problemen zijn dat een erg ervaren Minister nodig is. Yuuki gaat dus met gerust hart naar bed, ook al was Lies niet haar eerste keuze.

[...]

De volgende ochtend wordt Yuuki wakker van geschreeuw en getier buiten. Slaapdronken trekt ze wat kleding aan en stommelt haar huisje uit de straat op, waar al een paar mensen staan. Oh nee, Felix Fortana blijkt vermoord te zijn!
Lies geeft aan dat iedereen goed na moet denken over op wie ze moeten stemmen, in plaats van dat direct te doen. Dat vindt Yuuki een goede opmerking van haar; dit soort zaken moeten niet licht aangepakt worden.

Ondanks deze aanmaning begint Oscar al snel met beschuldigingen te komen. Yuuki luistert met een frons naar zijn redenering. Echt logisch klinkt het allemaal niet. En dan komt Patricia plotseling met een wederbeschuldiging en claimt Mundungus te zijn. Yuuki wil haar graag geloven, maar... die claim komt Patricia wel erg goed uit, juist op dit moment. Daarnaast komt Agenia er ook nog eens bij en stemt ook op Oscar.

Yuuki is het niet eens met Oscars redenering, maar vraagt zich af of er een reden is dat hij zo stellig is. Je gaat toch niet zomaar uit het niets mensen beschuldigen? Misschien heeft Oscar wel informatie die de rest niet heeft. Dus ondanks haar twijfels besluit ze tot zijn verdediging te komen. "Ja, Oscars redenering is vreemd, maar alleen omdat hij niet zo goed is in openbaar spreken betekent nog niet dat hij een Death Eater is. En ik vind het nog vreemder dat Patricia en Agenia nu plotseling allebei op Oscar stemmen. Ze hebben zich allebei stilgehouden, maar nu worden ze plots weer actief? Komt op mij over alsof ze op de achtergrond samen allerlei duistere dingen aan het bekokstoven waren en hem nu voor alles op willen laten draaien."

Ze richt zich naar Patricia. "En Patricia, je kan wel zeggen dat je Mundungus bent, maar hoe kunnen we je geloven? Volgens mij probeer je gewoon alles op Oscar af te schuiven om een excuus te geven dat jij het niet bent." En daarom besluit Yuuki, na kort te aarzelen, ook op Patricia te stemmen.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 16:43 

Na enorm geschrokken te zijn van de ploselinge dood van Felix Fortana -zoiets verwacht je niet, en zeker niet nadat er net een nieuwe minister is gekozen- heeft Ireth het hele gebeuren dat er omheen viel maar een beetje aangekeken. Als Oscar zijn zegje doet kijkt ze er raar van op. Hij is wel erg resoluut, en dat terwijl zijn redenatie absoluut nergens op slaat. Het is verdacht in haar ogen.

"Mijn stem gaat ook naar Oscar", zegt ze na er nog even over nagedacht te hebben. Behalve Oscar is er nog niemand die ze zich verdacht vind gedragen. En je een beetje afzijdig houden is absoluut geen misdaad, zoals Yuuki nu wil beweren. Ze zucht nog maar eens. Misschien maakt ze een fout door op Oscar te stemmen, misschien ook niet. Ze hoopt maar op het beste.

_________________
I carry your heart. I carry it in my heart.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 16:53 

"Yuuki," begint Patricia, "omdat ik Mundungus ben, kan ik mezelf bekendmaken, omdat de DE's me toch niet te pakken krijgen." Hoewel Patricia een beetje arrogant klinkt, is het wel logisch.
"Het bewijzen is inderdaad moeilijk, maar als iemand anders Mundungus is, nodig ik hem of haar graag uit om dit te vertellen. Like I said, Mundungus is moeilijk te pakken voor de DE's. Dan zijn er twee (of meer) mensen die claimen Mundungus te zijn, en kan je ervan uit gaan dat er één of meer DE's zijn die verwarring willen zaaien. Ik nodig dan ook Trewlany uit om de rol van mij, of mijn dubbelganger, te checken. Ook als ik, of de andere 'Mundungus', dood ga, zie je dat ik de waarheid spreek."

Het klonk wel logisch in Patricia's oren, maar uiteindelijk moet ze toch vertrouwen op haar medebewoners.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Klassenoudste Griffoendor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Gryffindor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 18:11 

Leonie schrikt wakker als ze opeens een ijzige gil hoort. Wat was dat nu weer? Ze schuift haar gordijnen open en ziet in de verte al een groepje mensen bij ‘de Kleine Heks’ staan.
Vreemd, er was gister toch al een nieuwe MoM gekozen? En het was ook nog te vroeg voor een boterbiertje op het terras. Nee, het moest iets anders zijn.
Ze pakt snel haar kleding van de stoel en loopt, al aankledend, de trap af. Ze moest weten wat er aan de hand was.

Als ze bij ‘de Kleine Heks’ aan komt begint Lies net te praten. Lotte? Dood? Bij de gedachte alleen al werd ze misselijk. Wie deed nu zo iets? En belangrijker nog waarom?
Terwijl de vragen door haar hoofd dwaalden hoorde ze Lies zeggen dat ze een stem moesten uitbrengen. Geen van de mensen, die zich ondertussen op het terras hadden verzameld, hadden ook maar iets laten blijken dat ze met de moord te maken zouden kunnen hebben. Toen Oscar op Patricia stemde brak het los. Tot nu toe hadden nog vrij weinig mensen iets gezegd en ze vond het fijn dat er nu eindelijk een naam werd genoemd. Misschien dat ze daarin ook verder kwam met haar stem. De manier waarop Oscar het deed vond ze alleen wat vreemd. Zijn opmerking was nogal vaag en sloeg eigenlijk nergens op. Of zal hij wat gezien hebben vannacht? En wilde hij dat niet verraden. De opmerking die Lacrimosa maakte zette haar aan het denken. Er waren inderdaad veel mensen afwezig. Zouden die er iets mee te maken hebben? Ze keek naar de groep die zich ondertussen op het terras had verzameld. Toen Patricia, Agenia en IrethR allemaal op Oscar gingen stemmen zag ze iets waarmee ze toch maar op iemand moest stemmen. Na Oscar hadden er een aantal gezegd nog even te wachten, maar nu Patricia een schuldige aanwees leken er al snel een paar het opeens met haar eens te zijn. En waarom vertelde Patricia dat ze Mundungus was. Deed ze dat echt om vertrouwen te winnen? Of deed ze het om onschuldig over te komen? Er hadden namelijk nog veel mensen niets van zich laten horen dus je kon misschien gemakkelijk een rol roepen. Er was een kans dat iemand die zich nog niet gemeld had deze rol had en zo niet zouden er in ieder geval nog een verdachte in het spel komen.
Omdat ze toch iets moest stemmen besloot ze uiteindelijk ook een briefje te pakken en daarop: Patricia, te schrijven.

_________________

You can do anything as long as you can dream it.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 19:03 

Lies als het nieuwe MoM. Darren had niet gestemd, omdat hij vond niet genoeg wetenschap te hebben over zijn dorpsgenoten. Straks zou hij op een verkeerd persoon stemmen, en dus had hij besloten om zich afzijdig te houden en de winnaar het voordeel van de twijfel te geven. Lies dus.

De volgende ochtend gaat Darren direct op de chaos af. Zijn gezicht trekt wit weg als hij hoort wat er is gebeurd. Woede en hopeloosheid gaan door hem heen. Woede op de dader en op zichzelf. Het zat hem al niet lekker. Was hij nou maar op zijn intuitie afgegaan, dan had hij de moord misschien tegen kunnen houden. Darren balt zijn vuisten en vindt het moeilijk om te negeren hoe vreselijk oneerlijk het is om een willekeurig persoon aan te wijzen. Gespannen luistert hij naar Oscar. Het irriteert hem hoe hij zomaar iemand aan kan beschuldigen zonder harde bewijzen. Toch zitten de woorden van Patricia hem ook dwars. Darren is het voor het grootste deel eens met Yuuki's beargumentatie, maar kan het gevoel niet negeren dat Oscar zijn stem heeft gevormd op basis van wie hij wel- of niet mag.

"Ik stem op Oscar," begint hij langzaam, en laat zijn ogen oordelend over de jongen heen glijden. "Je hebt te snel gestemd zonder sterke bewijzen. Het lijkt erop alsof er iets achter zit. Dit betekent echter niet dat ik Patricia of Agenia vertrouw." Darren fronst. Bij gebrek aan beter. Oscar was momenteel het meest verdacht.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 19:27 

Oscar kijkt gespannen voor zich uit. Het irriteerde hem mateloos dat mensen hem verdachten terwijl hij onschuldig is. "Dus omdat ik de moord op Felix Fortana snel afgehandeld wil hebben en de dader zo snel mogelijk opgehangen wil zien worden, ben ik verdacht? Ik ben voor gerechtigheid!" begon hij. Hij kijkt naar mensen die op hem hebben gestemd: Agenia, Darren, Patricia, Ireth. "Ik verzeker jullie: jullie hebben de verkeerde voor je. Zoals Patricia beaamt dat ze een doodgewone crimineel van de goede kant is, kan ik ook spelen zoals zij doet. Ik ben een doodgewone Wizard! Ik behoor niet tot één kant, ik ben neutraal en ik ben doodsbang dat ik de volgende ben die vermoord wordt. Door de DE's, of door jullie, ik ga er toch aan. Als Patricia wordt opgehangen, heb ik meer kans om langer te leven want dan is tenminste één DE eraan en als morgen alweer doden vallen, zien we dan wel weer. Ik ben in ieder geval onschuldig.

Hij haalt diep adem en gaat verder: "Het is héél erg opvallend hoe Patricia zichzelf verdedigt en reageert, inclusief haar eerdere gedrag gisteren, kan het gewoon niet anders dat zij een DE is. Wees slim en als je gerechtigheid wil: trek je stem op mij in, en stem op Patricia. En dat meen ik."


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 19:42 

"Lieve Oscar, ik vind het ook een beetje opvallend hoe jij zo tekeer gaat tegen de beschuldigingen," Zegt Blijerd uit een stil hoekje. Ze was wat laat, dus was heel subtiel naar binnen geslopen. Dat krijg je he, met onregelmatige werktijden.

Blijerd kijkt Oscar aan. "Wat voor bewijs heb jij dat Patricia een Death Eater is, dan? En hoe wil jij aantonen dat jij onschuldig bent? Ik zie het liefst concrete bewijzen."

"Anyway... Vanwege wat ik net gezegd heb, heb ik besloten mijn stem uit te brengen op Oscar."

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 19:47 

Oscar denkt nog eens na hoe hij de mensen kan overtuigen. Hij was blij dat Skywalker een verstandige keuze maakte. Daarna hoorde hij Blijerd aan. "Hoe moet ik bewijzen dat ik een Wizard ben? Hoe moet Patricia bewijzen dat zij een doodgewone Mundungus is? Ga daar maar eens over nadenken." zei hij. Hij gaat weer verder: "Vind je het vreemd dat ik tekeer ga tegen de beschuldigingen? Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 19:58 

Lupos hoort alles aan wat er gezegd wordt. Zowel Patricia als Oscar hadden een punt. Maar was het niet min of meer normaal dat je na een moord direct alle mensen rond je als moordenaar begon te zien,dat je een beetje paranoia wordt ? Zelf had Lupos ook de hele dag met mensen in zijn hoofd gezeten die hij verdacht vond , oke hij had zijn verdenkingen niet direct openbaar gemaakt en direct op iemand gestemd. Oscar had dat wel gedaan, was hij daarom ineens verdacht ? Volgens Lupos niet echt. Langs de andere kant hield Patricia haar redenering van Mundugus wel steek , maar Lupos vond het moeilijk te geloven dat iemand direct met zijn ware aard op de proppen kwam. Patricia had alleen 'bewijs' om haar zelf niet meer verdacht te maken , maar echt een goede reden had Patricia niet om Oscar als DE te bestempelen. Oscar had dat ook niet tegen Patricia.

Een diepe zucht ontsnapt Lupos. Hij wist echt niet wat te doen, hij kon altijd op iemand anders stemmen, maar zeker was hij zowiezo niet. Lupos beslist om ofwel voor Patricia ofwel voor Oscar te kiezen.

"Ik heb echt geen idee wie ik het minst vertrouw van jullie allemaal , iedereen is nu verdacht. " spreekt hij zachtjes. Uiteindelijk beslist hij op Patricia te stemmen. Lupos zucht nogmaals, hij hield er niet van op iemand te stemmen waarvan hij eigenlijk geen bewijs had.

En eerlijk is eerlijk, hij had niet echt een punt om op Patricia te stemmen het was vrij willekeurig.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 20:13 

Lacrimosa kijkt nerveus naar Patricia en Oscar die tal van verwijten in het rond strooien. Ze probeerde alles voor zichzelf op een rijtje te zetten. Patricia beweert dat ze Mundugus is, maar waarom zou je al gelijk je identiteit prijs geven? Daarnaast lijkt Oscar er heilig van overtuigd te zijn dat hij zeker weet dat Patricia schuldig is. Waarom zou hij zoveel op het spel zetten zonder enige zekerheid te hebben? Of weet hij meer dan anderen?

"Ik stem deze keer op Patricia. Ik ben er niet volledig zeker van en misschien kan mijn stem nog veranderen. Besef wel, Oscar, dat als je ongelijk hebt je je geloofwaardigheid kwijt bent."


Lacrimosa kijkt dan even naar een andere dorpsbewoner die ze absoluut niet vertrouwt, maar ze houdt voor zichzelf wie de persoon in kwestie is. Het minste kan je nu de kop kosten.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 20:29 

Felix is vermoordt, dat is duidelijk zodra ik naar buiten kwam. Maar hoe kan dat? Ik dacht dat we een goede nieuwe minister uitgekozen hadden. Maar daardoor ga ik nog niet op onze minister stemmen, er zijn meerdere vedachten. ;Ik som ze op in mijn hoofd. Maar uiteindelijk kom ik niet tot een antwoord op de vraag wie het gedaan kan hebben. En ik kan het niet over mijn hart krijgen op iemand te stemmen, van wie ik geen vermoeden heb dat hij/zij het heeft gedaan. Ik ben niet voor in het wildeweg iemand aanwijzen die het dan zogezegd gedaan zou hebben.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 20:38 

Oscar kijkt naar Lilly. "Lieve Lilly. Ik heb alle mogelijke argumenten gegeven waarom ik onschuldig ben. Ik ben een onschuldige Wizard en doe geen vlieg kwaad. Patricia daarentegen. Zou je alsjeblieft mijn leven willen besparen door door deze keer op Patricia te stemmen? Je zou mij en de rest van de tovenaars een hoop ellende besparen. Ook jijzelf waarschijnlijk, want ik ga ervanuit dat jij geen DE bent." begon hij. Hij wacht op haar af.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende


Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme