Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 20:45 

Patricia hoort de smeekgebeden van Oscar, maar Patricia kijkt naar het gehele plaatje. Uiteindelijk is het haar doel om de OotP te laten winnen, en soms moet je daarvoor iets opofferen. Ja, de stand is nu gelijk. 5 stemmen voor Oscar, en 5 stemmen voor haar. Wie nu een stem plaatst, kan de beslissende stem plaatsen en dat is natuurlijk spannend. Wat als diegene de verkeerde kiest. Of zijn beide keuzes de verkeerden?
Als Patricia nu nog een stem tegen kreeg, dan zou ze sterven, maar de rest zou wel weten dat ze de waarheid sprak. Leer dan van mijn woorden.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 20:56 

Darren luistert aandachtig naar Oscar, maar vertrouwt hem nog steeds niet. Opvallend is echter de hoeveelheid mensen die Patricia verdedigen. Alsof ze haar dood hoe dan ook wilden voorkomen..

"Oscar, ik laat je gaan," zegt hij uiteindelijk. "Ik ga voor Patricia!"

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 21:13 

Nacht 2


De stemmen zijn geteld, het duurde lang voor met het eens was maar uiteindelijk is er dan toch een keuze gemaakt: Patricia is schuldig volgens de inwoners.
De opdracht wordt gegeven en de dementors komen om haar te halen. Terwijl ze onder luid protest wordt meegenomen vallen er allerlei spullen uit haar zakken. Zodra ze afgevoerd is en is overgelaten aan de dementors rapen sommige mensen de spullen die ze heeft laten vallen op.
"He, dat is van mij!" zegt iemand.
"Dit ben ik al weken kwijt!" roept iemand anders uit.
Ja, de bewoners zullen heel wat minder spullen kwijtraken vanaf nu, nu Mundungus Fletcher is geëlimineerd...

----

Het is nu nacht 2. De volgende mensen kunnen mij en Pieper een pb sturen met hun actie (pb ons dus allebei, niet slechts één van ons!):

- Voldemort: wie wordt het volgende slachtoffer van de DE's? (Dit vóór 20:00 melden!)
- Trelawney: wie wil je zien?
- Kingsley: wie wil je beschermen?
- Molly: wie wil je vannacht vervloeken?
- Rita: bij wie ga jij vannacht gluren?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 21:37 

Oscar. Waarom was je er zo van overtuigd dat Patricia schuldig was omg.

Afbeelding

Anyway, Skywalker was ziek vandaag en kon niet stemmen. Ze vindt het jammer dat is gebleken dat de groep op de verkeerde persoon heeft gestemd. En ze vraagt zich af hoe dat morgen zal gaan - zal iedereen zich keren tegen Oscar en zijn grote, onjuiste woorden? Wie weet. Skywalker gaat slapen.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 22:13 

OMG. Patricia was achteraf gezien toch onschuldig! Oscar heeft haar dood op zijn geweten, maar hij had geen keus. Het was een felle strijd tussen haar en hem, waarbij we allebei wilden winnen en beiden onschuldig zijn. Iemand moest opgehangen worden. In dit geval was zij de ongelukkige. Maar ik vind dat we ook de positieve kant moeten zien: onze spullen worden niet meer gejat. Met een bonzend hart vertrekt Oscar naar zijn huisje en gaat gauw in bed liggen.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 10:14 

Arianna schrikt op uit haar tentamenstress door rumoer in het dorp. Ze rent naar buiten om te zien wat er gebeurd is en krijgt nog net de dood van de onschuldige Patricia mee. Geschokeerd probeert ze te achterhalen wat er gebeurd is.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 16:16 

Patricia was dus toch onschuldig. Ben ik blij dat ik op niet op haar heb gestemd, aangezien ze ondschuldig is. Ik zou niet graag de dood van een onschuldige op mijn geweten hebben.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 17:48 

Door een plotselinge onderbreking was het Lies niet gelukt om zelf te stemmen. Wel zag ze dat de dorpsbewoners dat wel hadden kunnen doen. Zij hadden Patricia aangeklaagd en ze was als mundungus gestorven. Ze hadden gewoon een onschuldige vermoord! Arme Patricia, en het ergste is nog wel dat helemaal niemand haar geloofde terwijl ze toch echt de waarheid sprak.

"Wat er hier is gebeurd is echt verschrikkelijk. Ik hoop dat we er allemaal iets van geleerd hebben. Vertrouwen is erg belangrijk. Zeker op dit soort momenten... Maar de dader is bij deze gewaarschuwd en als hij of zij slim is, laat hij zich niet meer zien.

Lies was moe en liep naar haar huisje aan de rand van het plein. Het was al laat en een goede nachtrust doet wonderen vond ze.

Ooc: na wat vermoeiende dagen bij het brugklaskamp te hebben geholpen, ben ik er weer helemaal bij

_________________
"to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed."


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 18:54 

Na een lange winterzomerslaap is Chris eindelijk wakker. Meteen is hem duidelijk dat er iets vreselijk is gebeurd. Niet alleen is er met Felix Fortana een onschuldige burger vermoord, de rest van de bevolking heeft ook nog besloten om er nog een onschuldige voor op te hangen. Hij knikt mee met de uitspraak van Lies, zonder er echt antwoord op te geven. Chris moet alles nog laten bezinken, maar hij weet zeker dat de daders hiervoor worden bestraft.

Ooc: ook ik bied mijn excuses aan voor mijn afwezigheid.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 21:02 

Dag 3


De eerste zonnestralen komen langzaam tevoorschijn piepen.
Iedereen in het dorp is nog aangedaan van de voorbije dag.
Zou er vandaag weer een slachtoffer zijn? En wie zou het dan wel zijn?
Al snel wordt het voor iedereen duidelijk dat iedereen de nacht heeft overleefd. De enige die zijn huisje vandaag niet verlaat is Oscar. Hij ligt ziek met de pokken in bed.
Toch zijn er maar weinig mensen overtuigd dat de moordenaars het dorpje verlaten hebben.
De schuldigen lopen nog rond. Maar wie zijn het?


----
Er kan weer van nu tot morgen 22.00 gestemd worden.
Oscar mag vandaag niet in het topic posten en er mag ook niet op hem gestemd worden.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 21:10 

Als Lily 's morgens op het plein loopt, blijkt al gauw dat iedereen de nacht heeft overleefd. Gelukkig, ik heb altijd gezegd dat onze nieuwe minister het goed zou doen, en vandaag is dat ook gebleken. Ik ga rustig op het terras een boterbiertje gaan drinken.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 0:17 

Lana arriveert weer in het dorp en hoort wat er zich de vorige dag nog allemaal heeft afgespeeld. Het was vooral een Oscar tegen Patricia-potje geworden. Mocht ze aanwezig geweest zijn op het cruciale moment van de stemming, zou ze zeker pro-Patricia gestemd hebben. Ze vond het een slimme zet van haar om haar rol bekend te maken om het vertrouwen van haar medebewoners te winnen, aangezien ze een vrijwel niet-te-pakken persoon is. Eerlijk? Zij zou hetzelfde gedaan hebben, mocht ze in haar schoenen gestaan hebben. Lana vindt het jammer om te zien dat het alleen maar wantrouwen heeft gezaaid. Ze kan er alleen maar uit concluderen dat er niemand in het dorp te vertrouwen is.

Om er dan ook meteen vanuit te gaan dat Lana contra-Oscar is, is echter een verkeerde gedachte. Maar ja, aangezien het een Oscar - Patjepotje was geworden, zou ze geen andere keuze gehad hebben. Hoewel... hij claimde wel dat Pat een DE was. Wat een leugen bleek te zijn.

Lana weet het eventjes niet meer en gaat erbij zitten. Haar brein werkt op volle toeren. Afgelopen nacht was er echter niets misgelopen, wat een goede zaak is. Lana vindt het toch maar een vreemde zaak, alsof de klap met vertraging gaat aankomen.

Toch werd de zoektocht verdergezet naar de daders van de moord op Lotte. Wat ook niet meer dan normaal is. Gerechtigheid is nodig. Helaas heeft Lana niet echt een poot om op te staan om te kunnen aangeven wie het gedaan zou kunnen hebben, dus stemmen op dit onmenselijk vroege uur in de ochtend zou een beetje een loze zaak zijn. Ze wacht tot er misschien - hopelijk - mensen opduiken die meer informatie hebben. Wel vindt ze het extreem toevallig dat net Oscar vandaag ziek gevallen is. Zou hij toch gewoon verkeerdelijk geconcludeerd hebben dat Pat een DE was, en ligt hij nu ziek van emotie weg te kwijnen? Het kan. Well, it might save his ass today, maar hij zal nadien een heleboel goed te maken hebben, want Lana is er wat van overtuigd dat niet iedereen hem nog vertrouwt.

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 8:31 

Agenia wordt wakker en gaat als eerste naar het dorpsplein om het nieuws op te vangen. Gelukkig, geen dode die nacht. Wel blijkt Oscar ziek op bed te liggen. Agenia begint aan haar dagelijkse klusjes als boodschapjes terwijl ze diep nadenkt over de gang van zaken.

Patricia was de voorgaande dag geëlimineerd en bleek de waarheid te spreken. Dat betekent niet automatisch dat iedereen die tegen Patricia gestemd heeft automatisch DE is, let wel. Als Agenia goed geteld heeft zijn er 18 speciale rollen - speciale rollen, dus minus gewone Witch/Wizard en DE - en waren er in het begin 18 deelnemers. Dat betekent dus dat er slechts 3 DE's zouden zijn, en er hebben meer dan 3 mensen op Patricia gestemd.

Dit betekent ook dat Oscar's bewering dat hij een 'doodgewone Wizard' is niet klopt; dat kán simpelweg niet. Misschien doet dat vermoeden dat hij zijn DE rol probeert te verbergen - of dat hij zijn OotP rol verbergt voor de DE's.

Ook een opvallend feit: Oscar lag dus ziek op bed; iemand wil hem in bescherming nemen. Iemand die dus overtuigd is van zijn onschuld - en nota bene zelf bij de OotP hoort. Dat, óf de persoon die hem in bescherming neemt omdat zij samen geliefden zijn. In het laatste geval kan Oscar heel goed nog een DE zijn. Either way, ziet Agenia voor de volgende dag af van het stemmen op Oscar. Door zijn ziekte op bed concludeert ze dat Oscar ofwel goed is, ofwel een geliefde is en dus een goede mee het graf in neemt. In het slechtste geval zou je dus twee OotP-leden elimineren bij het stemmen op Oscar. En dat is dus puur op de feiten gebasseerd en niet op de woorden van anderen - want eerlijk is eerlijk, Oscars manier van beschuldigen was dom, direct en kon alleen maar tegenstemmen tot resultaat hebben.

Van anderen heeft Agenia ook wel een redelijk idee wat daar achter zou kunnen schuilen, kijkend naar hun manier van praten en hun stemkeuzes. Maar, wie ze weg stemt, daar wacht ze voor de dag nog even mee...

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 10:30 

De volgende morgen komt Yuuki het dorpsplein op en krijgt te horen dat er gelukkig geen doden waren die nacht. Zou Lies' aanmaning dan geholpen hebben? Yuuki begint steeds blijer te worden met haar als Minister.

Dit betekent ook dat deze dag redelijk normaal kan verlopen, afgezien van het stemmen, dus Yuuki besluit haar boekwinkeltje vandaag te openen. Tja, zelfs in tijden van crisis moet een vrouw toch haar brood verdienen.

Na het fiasco van gisteren en de dood van de onschuldige Patricia weet Yuuki echt niet meer wie de verantwoordelijke voor de moord op Lotte zou kunnen zijn, dus ze besluit om voor nu even niet te stemmen en te hopen dat er mensen zijn die goede suggesties hebben.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 11:20 

Agenia schreef:
Als Agenia goed geteld heeft zijn er 18 speciale rollen - speciale rollen, dus minus gewone Witch/Wizard en DE - en waren er in het begin 18 deelnemers. Dat betekent dus dat er slechts 3 DE's zouden zijn, en er hebben meer dan 3 mensen op Patricia gestemd.


Mooi uitgerekend, Agenia. Je vergeet alleen één ding en laat ik daar even iedereen attent op maken. Er is een vierde DE in het spel: een OOTP'er (of Nagini, being neutral tot op heden) die onder Imperius verkeert. Tenzij deze al geëlimineerd is (wat dan wil zeggen dat dit OF Lotte OF Pat was. Ik weet even niet of dat erbij gemeld wordt nadien? Mensen die het wel weten?), maar ik betwijfel of we al verlost zijn van Imperius. Ten zeerste.
Dus je zou eventueel je theorieën kunnen aanpassen... Ook puur gebaseerd op feiten.

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende


Keer terug naar Webspelletjes
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme