Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 16:16 

Genner schreef:
@Leintje: ze heeft zijn geaardheid niet veranderd, Dumbledore was altijd al homo. Ik vind het persoonlijk net positief dat we hem eerst leren kennen als de wijze, complexe tovenaar die hij was en dat we pas achteraf te weten komen dat hij homo is.

Ik weet wel dat het niet veranderd is, maar we wisten het niet. Ik vindt het leuk dat we meer over hem te weten komen op het einde. Maar waarom homo en niet hetro?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 16:21 

Leintje schreef:
Genner schreef:
@Leintje: ze heeft zijn geaardheid niet veranderd, Dumbledore was altijd al homo. Ik vind het persoonlijk net positief dat we hem eerst leren kennen als de wijze, complexe tovenaar die hij was en dat we pas achteraf te weten komen dat hij homo is.

Ik weet wel dat het niet veranderd is, maar we wisten het niet. Ik vindt het leuk dat we meer over hem te weten komen op het einde. Maar waarom homo en niet hetro?


Tgoh. Waarom is iemand homo? Haha. Sorry, maar ik vind het een beetje een vreemde vraag. Ik snap wel waar ze vandaan komt - omdat er in principe weinig tot niets met 'de homoseksualiteit' van Dumbledore werd gedaan. Ergens vind ik dat net wel eens leuk. No big deal erover, hij is het gewoon en daar houdt het bij op.

Dus waarom? Ik zou het niet weten. Zomaar denk ik. Omdat ze dat bij de rol vond passen?

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 16:35 

Charlie schreef:
Leintje schreef:
Genner schreef:
@Leintje: ze heeft zijn geaardheid niet veranderd, Dumbledore was altijd al homo. Ik vind het persoonlijk net positief dat we hem eerst leren kennen als de wijze, complexe tovenaar die hij was en dat we pas achteraf te weten komen dat hij homo is.

Ik weet wel dat het niet veranderd is, maar we wisten het niet. Ik vindt het leuk dat we meer over hem te weten komen op het einde. Maar waarom homo en niet hetro?


Tgoh. Waarom is iemand homo? Haha. Sorry, maar ik vind het een beetje een vreemde vraag. Ik snap wel waar ze vandaan komt - omdat er in principe weinig tot niets met 'de homoseksualiteit' van Dumbledore werd gedaan. Ergens vind ik dat net wel eens leuk. No big deal erover, hij is het gewoon en daar houdt het bij op.

Dus waarom? Ik zou het niet weten. Zomaar denk ik. Omdat ze dat bij de rol vond passen?

Als je bedoelt dat het past bij dumbledore, dan vind ik dat niet. Je kan het totaal niet aan hem zien dat hij homo is. 

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 16:47 

Leintje schreef:
Charlie schreef:
Leintje schreef:
Genner schreef:
@Leintje: ze heeft zijn geaardheid niet veranderd, Dumbledore was altijd al homo. Ik vind het persoonlijk net positief dat we hem eerst leren kennen als de wijze, complexe tovenaar die hij was en dat we pas achteraf te weten komen dat hij homo is.

Ik weet wel dat het niet veranderd is, maar we wisten het niet. Ik vindt het leuk dat we meer over hem te weten komen op het einde. Maar waarom homo en niet hetro?


Tgoh. Waarom is iemand homo? Haha. Sorry, maar ik vind het een beetje een vreemde vraag. Ik snap wel waar ze vandaan komt - omdat er in principe weinig tot niets met 'de homoseksualiteit' van Dumbledore werd gedaan. Ergens vind ik dat net wel eens leuk. No big deal erover, hij is het gewoon en daar houdt het bij op.

Dus waarom? Ik zou het niet weten. Zomaar denk ik. Omdat ze dat bij de rol vond passen?

Als je bedoelt dat het past bij dumbledore, dan vind ik dat niet. Je kan het totaal niet aan hem zien dat hij homo is. 


Hijhoudtvanbreipatronen. Hmm. Ik vrees dat deze discussie eerder gaat uitdraaien rondom homoseksualiteit dan over Dumbledore himself eigenlijk. Kort gezegd: hoezo moet je aan iemand zien dat hij homoseksueel is dan? Is dat noodzakelijk? Ik ken best wel een aantal mensen die homo zijn en waar 'je het ook niet van zou zeggen' (om het maar zo even te verwoorden). Ik vind je redenering een beetje vreemd, maar ik denk dat het eerder om het begrip 'homoseksueel' gaat dan, niet?

Ik geef je gelijk. Ik viel compleet uit de lucht toen ik las dat Rowling Dumbledore als 'gay' outte. Neen, ik had het niet verwacht. Maar moet dat dan, misschien?

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 17:15 

Charlie schreef:
Leintje schreef:
Charlie schreef:
Leintje schreef:
Genner schreef:
@Leintje: ze heeft zijn geaardheid niet veranderd, Dumbledore was altijd al homo. Ik vind het persoonlijk net positief dat we hem eerst leren kennen als de wijze, complexe tovenaar die hij was en dat we pas achteraf te weten komen dat hij homo is.

Ik weet wel dat het niet veranderd is, maar we wisten het niet. Ik vindt het leuk dat we meer over hem te weten komen op het einde. Maar waarom homo en niet hetro?


Tgoh. Waarom is iemand homo? Haha. Sorry, maar ik vind het een beetje een vreemde vraag. Ik snap wel waar ze vandaan komt - omdat er in principe weinig tot niets met 'de homoseksualiteit' van Dumbledore werd gedaan. Ergens vind ik dat net wel eens leuk. No big deal erover, hij is het gewoon en daar houdt het bij op.

Dus waarom? Ik zou het niet weten. Zomaar denk ik. Omdat ze dat bij de rol vond passen?

Als je bedoelt dat het past bij dumbledore, dan vind ik dat niet. Je kan het totaal niet aan hem zien dat hij homo is.


Hijhoudtvanbreipatronen. Hmm. Ik vrees dat deze discussie eerder gaat uitdraaien rondom homoseksualiteit dan over Dumbledore himself eigenlijk. Kort gezegd: hoezo moet je aan iemand zien dat hij homoseksueel is dan? Is dat noodzakelijk? Ik ken best wel een aantal mensen die homo zijn en waar 'je het ook niet van zou zeggen' (om het maar zo even te verwoorden). Ik vind je redenering een beetje vreemd, maar ik denk dat het eerder om het begrip 'homoseksueel' gaat dan, niet?

Ik geef je gelijk. Ik viel compleet uit de lucht toen ik las dat Rowling Dumbledore als 'gay' outte. Neen, ik had het niet verwacht. Maar moet dat dan, misschien?

Ja, misschien dat we beter stoppen met de discussie :) Het was niet de bedoeling om uit te draaien op het begrip homoseksueel, maar blijkbaar is het wel gebeurd.
Natuurlijk kan je het niet altijd zien. Dus dat was misschien een zwak argument.
Nu we houden er best over op. 

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 19:51 

Dit is mijn mening over Dumbledores geaardheid:

-Je geaardheid is maar een miniem onderdeel van je persoon. Het is en blijft Dumbledore en hij voelt zich toevallig aangetrokken tot mannen, maar dat wil niet zeggen dat er ook maar iets verandert aan mijn beeld over hem. Ik ga niet fangirlen over het feit dat hij 'omgggg gayyyyy <3' blijkt te zijn en ik zal hem ook zeker niet scheef bekijken, omdat hij homoseksueel is. Voor mij verandert er helemaal niets.

-Ik vind de outing wel interessant in het volgende opzicht: het geeft je een ander beeld over de relatie tussen Dumbledore en Grindelwald. Het was meer dan vriendschap, waardoor je een heel ander perspectief krijgt over Dumbledore. Had hij hetzelfde voor Grindelwald gedaan als het een gewone vriendschap was?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 19:59 

Ik wil nog even duidelijk maken: ik heb niets tegen homo's. En over het algemeen is mijn beeld over Perkamentus niet veranderd.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 20:11 

Oh, maar zo bedoel ik het helemaal niet hoor (:. Het is helemaal geen aanval naar jou, maar mijn mening naar het feit dat Rowling heeft besloten dat het een homoseksueel personage zou zijn (:. Ik ben in ieder geval heel blij dat je het zo bekijkt!


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 20:12 

Leintje schreef:
Ik wil nog even duidelijk maken: ik heb niets tegen homo's. En over het algemeen is mijn beeld over Perkamentus niet veranderd.


En ik bedoel het ook zeker zo niet hoor xD. Ik deel overigens wat je net zei. Mijn algemeen beeld over Perkamentus is er ook totaal niet door veranderd. Integendeel. Ik denk er niet bij na dat hij stiekem ook gay is ofzo. Ik vind Dumbledore heel leuk zoals hij is, gaystraightbitidinosauryellowwhatever.

En verder sluit ik me denk ik wel aan bij de mening van Lacrimosa. Ergens vind ik het dan ook wel weer interessant, maar het verandert daarom niet mijn mening over hem.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 13:26 

Lacrimosa schreef:
-Ik vind de outing wel interessant in het volgende opzicht: het geeft je een ander beeld over de relatie tussen Dumbledore en Grindelwald. Het was meer dan vriendschap, waardoor je een heel ander perspectief krijgt over Dumbledore. Had hij hetzelfde voor Grindelwald gedaan als het een gewone vriendschap was?

Dit vind ik ook een erg interessant punt. Toen ik DH las, vond ik het al vreemd dat Dumbledore zo makkelijk met Gridelwald mee ging, met zijn evil plans. Toen JKR Dumbledore uit de kast gooide, verklaarde dat voor mij ook een hoop. Voor de rest maakt het niet uit of Dumbledore gay is of niet, hij blijft gewoon dezelfde persoon.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 14:13 

Dumbledore is echt een ingewikkeld persoon. Waar we waarschijnlijk nog lang niet alles over weten.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 14:17 

"As (the door) swung closed behind them, Harry heard Phineas Nigellus' voice. "You know, Minister, I disagree with Dumbledore on may counts ... but you cannot deny he's got style...."

Toen moesten we allemaal natuurlijk al een voorgevoel beginnen te krijgen :') *kuch*. Wel frappant dat als je 'Dumbledore' in Google typt, de zoekrobot al meteen een drietal suggesties doet met de combinatie 'gay', terwijl Dumbledore zoveel meer is dan dat alleen.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 14:34 

Lacrimosa schreef:
"As (the door) swung closed behind them, Harry heard Phineas Nigellus' voice. "You know, Minister, I disagree with Dumbledore on may counts ... but you cannot deny he's got style...."

Toen moesten we allemaal natuurlijk al een voorgevoel beginnen te krijgen :') *kuch*. Wel frappant dat als je 'Dumbledore' in Google typt, de zoekrobot al meteen een drietal suggesties doet met de combinatie 'gay', terwijl Dumbledore zoveel meer is dan dat alleen.

Huh? Wat bedoel je met we moesten dan al een voorgevoel krijgen?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 16:18 

Leintje schreef:
Lacrimosa schreef:
"As (the door) swung closed behind them, Harry heard Phineas Nigellus' voice. "You know, Minister, I disagree with Dumbledore on may counts ... but you cannot deny he's got style...."

Toen moesten we allemaal natuurlijk al een voorgevoel beginnen te krijgen :') *kuch*. Wel frappant dat als je 'Dumbledore' in Google typt, de zoekrobot al meteen een drietal suggesties doet met de combinatie 'gay', terwijl Dumbledore zoveel meer is dan dat alleen.

Huh? Wat bedoel je met we moesten dan al een voorgevoel krijgen?


Haha, volgens mij bedoelt Lacrimosa dat als grapje. :') Ik bedoel, volgens mij wou ze met 'hij heeft stijl' duidelijk maken dat je het misschien wél ziet aan Dumbledore dat ie gay is? Maar niet heus hoor, maar als í¼berhilarische opmerking enzo x'D *aait B*

Enfin. Dat denk ik.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 17:34 

ah ok. Dat klinkt beter xD

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme