Aisling schreef:
Om heel eerlijk te zijn, vind ik Voldemort niet bijster slim. Ik bedoel maar, hoe krijg je het als volwassen tovenaar voor elkaar om tot meerdere keren aan toe te verliezen van een kind die nauwelijks kaas gegeten heeft van magie?
Voor de rest vind ik hem wel leuk personage in het verhaal, hij houdt het evenwicht tussen goed en slecht in stand.
Maar hij is zeker niet mijn favoriete slechterik. Daarvoor kijk ik toch naar Bellatrix en Lucius.
Pottergirl schreef:
Ik vind Voldemort een heel tragisch (en daarom zeer interessant) karakter. Ik was daarom ook heel blij dat in HBP zijn achtergrond werd uitgediept, dat gaf voor mij zijn personage meer geloofwaardigheid en de hele serie meer diepgang.
Jessica schreef:
Persoonlijk vind ik Voldemort's humor ook leuk
Heerlijk sarcastisch en sadistisch. (Iets anders kon je natuurlijk ook niet verwachten).
Verder is Voldemort niet zomaar een 13-in-een-dozijn random bad guy. Hij is zeer intelligent en super ambitieus en leergierig en hij heeft duidelijke flaws. Hij heeft een heel eigen karakter en hij is absoluut een uniek individu.
Do I need to say more!
Ik ben het hier dan ook helemaal mee eens.
Een van de ultimate evil bad guys, uniek in z'n soort.
In het boek komt het allemaal goed over veel info, in de film niet zo maar daar zie je meer van hem.