Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 22:02 

Professor Krinkel

    Severus? Yes, Severus does seem the type, doesn't he? So useful to have him swooping around like an overgrown bat. Next to him, who would suspect p-p-poor st-stuttering P-Professor Quirrell?



Zoals in Steen der Wijzen wordt verteld, is professor Krinkel een poos op reis geweest, waarna hij terugkeerde naar Zweinstein om les te geven in Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Op zijn reis is hij Voldemort tegen het lijf gelopen. Op een of andere manier heeft de schim die Voldemort toen was zich weten vast te maken aan de achterkant van Krinkels hoofd, wat Krinkel probeerde te verbergen met zijn tulband. Wat ik me afvraag: was professor Krinkel in essentie een goed of slecht persoon? Hij stond bekend als loyaal aan Perkamentus. Is hij op zijn reis van gedachten veranderd? Heeft Voldemort hem overtuigd van zijn gelijk? Is Krinkel hierin meegegaan omdat hij er echt in geloofde, of omdat Voldemort zo goed is in manipuleren? Heeft Krinkel uit eigen vrije wil Voldemort geholpen, of werd hij gedwongen? Naar mijn weten geeft het boek hier geen uitsluitsel over, dus ik ben benieuwd wat jullie denken.

Dus kortom, is Krinkel in essentie goed of slecht?


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 13, 2011 22:15 

Eerlijk gezegd denk ik dat Krinkel van zichzelf niet kwaadaardig was, maar dat Voldemort gewoon bezit van hem hem heeft genomen. Al dan niet door hem bang te maken/te manipuleren zoals je zelf ook al zei.

Volgens mij was Krinkel van zichzelf gewoon een beetje een sulletje, en zeker niet iemand die kwaad in de zin had. Daarom denk ik ook dat ie Voldemort per ongeluk tegen het lijf is gelopen, en juist omdat ie een beetje een sulletje was niet erg veel keuze had toen Voldemort hem wilde 'gebruiken'.

Bovendien was Krinkel natuurlijk ook niet gek, en ik denk dat hij wel wist dat het weinig zin had om je tegen iemand als Voldemort te verzetten.

Maar het boek zegt hier inderdaad niets over, dus zeker weten zullen we het nooit, maar ik denk dat het een onvrijwillige samenwerking was tussen Krinkel en Voldemort. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 0:55 

Ik vind Quirrell eigenlijk best een interessante karakter, waar helaas nooit meer naar terug is gekeken in de boeken. Of hij van zichzelf een slecht of goed karakter heeft, kan ik niet zeggen. Maar ik moet zeggen dat het apart is; een Slytherin die Dreuzelkunde geeft. (Dreuzelkunde gaf hij voordat hij Verweer tegen de zwarte kunsten gaf)

Voldemort hem zeker heeft gemanipuleerd, hij zei eerder dat hij Quirrell alleen maar gebruikte voor zijn positie in Hogwarts.

Een paar weetjes over Krinkel/Quirrell (wel in het Engels):

- Quirrell was skilled in Defence magic. He was able to produce a Patronus, despite the fact that the Death Eaters and Voldemort could not do it.

- Quirrell is notable as being one of few wizards capable of performing intricate magic, like Dumbledore, without a wand; he can fly without a wand, conjure ropes by snapping his fingers, etc. It is possible that he had this ability because of Voldemort's possession of him, although Hagrid's high opinion of Quirrell suggests that Quirrell was a talented wizard.

- It should be noted that Quirrell is unique among Voldemort's followers as one of the few who use Voldemort's name. While the Death Eaters call Voldemort "The Dark Lord" when referring to him, Quirrell openly uses Voldemort's name when talking to Harry.

- On the student list shown by J. K. Rowling on Harry Potter and Me, a student named "Quirrell" was listed, but the name was crossed out with "Rivers" written above it.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 9:36 

- Did you know that when Fred and George Weasley bewitched snowballs to bounce off the back of Professor Quirrell's turban in the winter of the 1991–1992 school year, they were unknowingly hitting Voldemort in the face?

Another fun fact. XD

Voor de rest ben ik het wel een beetje met Dei eens. Ik vind het jammer dat d'r niet meer echt over Quirrell gesproken is. Eigenlijk ook wel logisch, aangezien zijn vijanden dan nog gevaarlijker worden dan Quirrell en meer directe invloed op Harry en zijn omgeving hebben.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 20:54 

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu zo ver gekomen is. Quirrell stond bekend als een zeer goede tovenaar. Als ik het me goed herinner, weten we alleen dat hij na zijn reis terugkwam als een stotterende bangerik, en dat hij toen Voldemort tegen was gekomen. Als hij inderdaad zo slim en goed was, kon Voldemort hem dan wel manipuleren/beheksen/whatever? Moet hij dan niet gewoon diep van binnen al slecht zijn geweest?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:21 

Quirrel:

IK vind hem ook wel intressant. En heb wel medelijden met de man, hij heeft uit angst moeten sterven , terwijl Voldmeort in hem zat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 1:15 

Dennis Krauwel schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu zo ver gekomen is. Quirrell stond bekend als een zeer goede tovenaar. Als ik het me goed herinner, weten we alleen dat hij na zijn reis terugkwam als een stotterende bangerik, en dat hij toen Voldemort tegen was gekomen. Als hij inderdaad zo slim en goed was, kon Voldemort hem dan wel manipuleren/beheksen/whatever? Moet hij dan niet gewoon diep van binnen al slecht zijn geweest?


Goede vraag. Voldemort beschikt natuurlijk over uitzonderlijke krachten, maar had hij die ook zonder lichaam? Wat was er nou van hem over, bijna niets toch? Misschien was Krinkel niet per se slecht, maar wel laf. Waarschijnlijk heeft Voldemort ook gewoon veel geluk gehad.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme