Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 13:24 

En toch vind ik Bella een ander verhaal, iedereen weet dat ze slecht is, daar is geen twijfel over mogelijk, niemand verdedigd haar acties ook. Ikzelf vind Bella ook helemaal geweldig - dat komt vooral door de manier waarop Helena Bonham Carter haar neer zet - maar toch :D

Kijk, het maakt mijn ook niet zoveel uit hoe Sneep zijn leerlingen behandeld, tuurlijk, ik heb het altijd heel zielig gevonden voor Marcel als ik het las maar dat vind ik niet percee 'het erg', het gaat mijn vooral om het Lily aspect, ik ben er van overtuigd dat als Voldemort haar niet had bedreigd hij nooit naar Perkamentus was gegaan, hij ging daar uit eigen belang heen en hij is bij Perkamentus gebleven om Lily's legacy te beschermen, haar nagedachtenis om het zo maar te zeggen. Maar mensen vergeten dat, en zeggen, nee dat is niet waar, hij is met gevaar voor eigen leven gebleven etc. etc. .. Ja dat klopt, maar dat veranderd niks aan het aspect dat zonder Lily dat nooit was gebeurd.

badeendjex5 schreef:
Want de reden dat hij achter Harry loopt in het 3e boek, is om hem te beschermen tegen Sirius en Lupos, terwijl je eigenlijk denkt dat Sneep zelf Harry iets wil aandoen.

Hier ben ik het trouwens totaal niet mee eens XD Sneep ging in de eerste plaats naar het krijsende krot omdat hij een hekel had aan Lupos en een intense hekel had aan Sirius, hij ging daarheen omdat hij het prachtig had gevonden als ze zouden worden opgepakt. Weer een voorbeeld van eigenbelang.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 21:13 

Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sneep voelde nog steeds dat hij in het krijt stond bij James. Daarnaast dacht hij nog steeds aan Lily. Zij was zijn grote liefde geweest. Sneep is een zwaar ondergewaardeerd personage, als je het mij vraagt. Mijn mening hierover is eerder dat hij inderdaad ook Harry wilde helpen. Daarnaast mag je ook niet vergeten dat hij het belang wel al inzag van Harry. Hij wist volgens mij op dat moment al dat Harry waardevol was en dat Voldemord nog niet volledig verslagen was. Of hij had ik ieder geval een vermoeden hiervan moeten hebben.

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2013 15:58 

Lily_flower schreef:
Dan blijft alleen de vraag, was hij een 'slecht' persoon die goede dingen heeft gedaan of was hij een 'goed' persoon die slechte dingen heeft gedaan.

Lily_flower schreef:
het gaat mijn vooral om het Lily aspect, ik ben er van overtuigd dat als Voldemort haar niet had bedreigd hij nooit naar Perkamentus was gegaan, hij ging daar uit eigen belang heen en hij is bij Perkamentus gebleven om Lily's legacy te beschermen, haar nagedachtenis om het zo maar te zeggen.

Hoewel je tweede quote zeker waar is, vind ik de eerste quote eigenlijk niet echt een realistische vraag. Ik denk namelijk niet dat er mensen zijn die in essentie "goed" of "slecht" zijn (in dit geval is Voldemort natuurlijk een uitzondering though). Ik denk juist dat het gebeurtenissen en voornamelijk invloeden van andere mensen zijn die bepalen of iemand uiteindelijk "goed" of "slecht" wordt.
Zijn zijn "goede" daden voornamelijk voortgekomen uit zijn liefde voor Lily? Ja. Betekent dit dat hij dus eigenlijk "slecht" was? Nee, dat vind ik niet. Je kan zeggen "als Lily er niet was geweest, dan had hij heel anders terecht gekomen". Dat zou kunnen, maar op dezelfde manier kan ik zeggen "als jij in een slecht gezin was geboren, was je ook heel anders terecht gekomen". Ook dat zou kunnen, maar het is niet gebeurd, dus ik vind dat geen reden om te zeggen dat hij "slecht" is.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat hij "goed" is, maar voornamelijk omdat ik de termen "goed" en "slecht" een beetje te omslachtig en zwart/wit vind.

Overigens, je opmerking over dat hij handelde uit eigenbelang: klopt, maar dit is human nature en iets wat iedereen in zekere mate doet. 9 van de 10 keer als we niet uit eigenbelang handelen is het òf omdat er iemand bij is betrokken waar we om geven, òf omdat we toevallig zo opgevoed zijn. Bijna niemand is echt onbaatzuchtig van nature. Het maakt je niet "goed" of "slecht".


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 12:11 

Lily_flower schreef:


badeendjex5 schreef:
Want de reden dat hij achter Harry loopt in het 3e boek, is om hem te beschermen tegen Sirius en Lupos, terwijl je eigenlijk denkt dat Sneep zelf Harry iets wil aandoen.

Hier ben ik het trouwens totaal niet mee eens XD Sneep ging in de eerste plaats naar het krijsende krot omdat hij een hekel had aan Lupos en een intense hekel had aan Sirius, hij ging daarheen omdat hij het prachtig had gevonden als ze zouden worden opgepakt. Weer een voorbeeld van eigenbelang.

Niet zozeer eigenbelang.
Op dat moment dacht hij namelijk ook nog dat Sirius slecht was en van Lupos wist hij dat het een weerwolf was. En weerwolven staan nu ook niet bepaald hoog aangeschreven.
Dus hij ging zeker niet 'in de eerste plaats' uit haat naar daar. Dat waren leuke bijkomstigheden. want ja, het zou hem inderdaad ook mooi uitkomen om Lupos te onthullen als weerwolf, maar dat was gewoon fijn meegenomen.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 17:42 

Hallo,

Snape is mijn favoriete personage uit de Harry Potter films. Zeker omdat ik vind dat hij zeer goed in zijn rol zit. Hij is niet echt sympathiek, maar hij kan me een heel aardig type lijken. Ik lach me vooral nu nog dood als ik hem Ron zie slaan met zijn boekje (2x). Dat vind ik een fantastisch moment! Ik denk dat hij Perkamentus heeft vermoord omdat hij zelf geen keus had, wegens Draco Malfidus.
Maar als afronding, mooi personage en bedankt!

_________________
'Follow the Spiders, Follow the Spiders',
'If Hagrid ever comes back out Azkaban, I kill him!'


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 04, 2013 23:54 

Pieper schreef:
Niet zozeer eigenbelang.
Op dat moment dacht hij namelijk ook nog dat Sirius slecht was en van Lupos wist hij dat het een weerwolf was. En weerwolven staan nu ook niet bepaald hoog aangeschreven.
Dus hij ging zeker niet 'in de eerste plaats' uit haat naar daar. Dat waren leuke bijkomstigheden. want ja, het zou hem inderdaad ook mooi uitkomen om Lupos te onthullen als weerwolf, maar dat was gewoon fijn meegenomen.


Late reactie :roll: ik sta nog steeds achter wat ik eerder zei en je kunt het punt aanhalen dat hij dacht dat Sirius nog slecht was maar Sneep was op dat moment totaal niet voor rede vatbaar, wilde niet naar uitleg luisteren etc. Op dat moment werd hij gedreven door de haat die hij vroeger voor Sirius en Lupos had en nog steeds heeft. + Sneep kende tevens Lupos en wist dat hij niet de stereotype weerwolf was. Maargoed, dat is mijn mening :)

@moniek, ik ben het met je eens dat goed en slecht erg zwart/wit is uitgedrukt van me - daarom stond het ook tussen aanhalingstekens - maar het was meer om mijn punt duidelijk te maken, if that makes sense :P

En het maakt me ook niet uit dat Sneep uit eigenbelang etc handelt het gaat er mijn vooral om dat hij diehard door veel mensen word goedgepraat, hij word op een ongelofelijk voetstuk geplaatst en word door vele als een held gezien sinds deel 7, terwijl hij nog steeds zijn fouten heeft. Vandaar dat ik deze discussie begonnen ben XD

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 13:15 

Mensen hou toch op, Sneep is de beste man uit de Harry Potter reeks!
Daarmee is het gedaan, hij doodde Perkamentus omdat het moest, hij zorgde voor Harry 7 jaar lang, hij hield zich aan zijn woord voor Lily!

Sneep for ever!

_________________
Sneep: 'You have your mothers eyes'

Harry: Snape! He trusted you!

Perkamentus: Lily? After all this time?
Sneep: 'Always.'


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme