Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 8:23 

Neville Longbottom


    - Lord Voldemort: "You show spirit and bravery, and you come of noble stock. You will make a very valuable Death Eater. We need your kind, Neville Longbottom."
    - Neville Longbottom: "I'll join you when hell freezes over! Dumbledore's Army!"
    (Deathly Hallows, The Battle of Hogwarts)


Wie vindt Neville Longbottom nu niet een fantastisch mooi personage? De jongen die het opneemt tegen zijn klasgenoten/vrienden en daarmee teken toont van heel veel moed (aldus de wijze woorden van Dumbledore). De jongen die een Horcrux vernietigd en daarbij een slang vermoord met het zwaard van Goderic Gryffindor. Neville Longbottom is één van die personages die je ziet groeien en die een hele mooie ontwikkeling doormaakt doorheen de reeks.

Wat vind jij van Neville? Vind je dat Neville een ware Gryffindor is? Hoe vond je zijn achtergrondverhaal in Order of the Phoenix? En hoe vond je het dat Neville een beetje in dezelfde situatie zat als Harry (in de zin van 'beide ouders verloren')? Had je graag nog meer interactie/vriendschap gezien tussen Harry/Neville?

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 11:36 

Aah. Als ik die quote lees die je boven aan hebt gepost, dan moet ik meteen al een traantje wegpinken (srsly). Dat vond ik zó mooi. Net als het stuk in PS dat hij tegen het trio ingaat. Juist omdat het zo anders is dan dat hij normaal overkomt, juist omdat het precies toont waarom hij tóch in Gryffindor zit.

Ja, ik ben wel een fan van Neville. Ik vind dat hij inderdaad een goede ontwikkeling doormaakt en dat hij een interessant personage is. Ik vond het daarom ook leuk om een beetje achtergrond van hem te lezen (al is die helemaal niet zo leuk). En ook vond ik het jammer dat we af en toe toch wel wat weinig van hem te zien kregen. Neville. Ik had toch graag wat meer gezien nog. Hij komt echt over als een jongen waar ik wel mee om zou willen gaan, lief en vriendelijk. :')

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2011 0:19 

Ik vind Neville een onwijs goed bedachte character van Rowling. Zijn achtergrond verhaal vond ik echt heel interessant en gaaf. Het idee dat hij gewoon The Chosen One had kunnen zijn, is voor mij bizar.
Hij is geweldig in boek 7, maar ik vond zijn ontwikkeling voor mij veel te snel gaan. Het is waar - terwijl het trio op pad was, kon je onmogelijk raden hoe de leerlingen op Hogwarts zich zouden ontwikkelen, maar toch.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 8:21 

Och, merde. Ik dacht dat ik hier al had gepost, want ik kwam eigenlijk net iets heel moois posten dat een beetje samenvat waarom ik Neville zo'n mooi personage vind. Maargoed, dus eerst even alsnog in mijn eigen woorden.

Ik vind Neville geweldig. En niet alleen op het einde van Deathly Hallows met één van de meeste awesome badass-moments ever, maar echt doorheen de hele reeks. Hij is zo fijn gegroeid. Ik ben ook echt blij dat Rowling zoveel tijd aan Neville heeft besteed. In elk boek heeft hij wel een bepaalde rol. En die is op zich altijd al een stuk anders dan het boek ervoor, dat vind ik mooi.

Ik was ook echt blij toen we in Order of the Phoenix nog meer te weten kwamen over hem. Zijn hele familie-achtergrond is echt zo'n beetje het fundament van zijn karakter en dat vind ik echt heel erg mooi. Daarbovenop is Neville zowat de enige persoon waarmee Harry zich ietwat kan gelijkstellen en ik ben blij dat Rowling zo'n personage er heeft ingepropt. Heerlijk personage, echt één van mijn favorieten!

Maargoed, ik kwam dus een mooie crea tegen op Tumblr, met een erg hippe quote die het voor mij allemaal een beetje samenvat.

Afbeelding

Maar volgens mij heeft iedereen wel een beetje een zwak voor Neville :').

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 20:56 

Ik vind Neville eigenlijk helemaal niet zo'n spectaculair personage. Hij is altijd maar die bangerik die op de achtergrond langskomt maar eigenlijk niks nuttigs doet. Kan iemand mij vertellen wat voor interessants hij doet in boeken 1 t/m 4? Daarna wordt hij wel interessanter, maar eigenlijk vond ik 'em pas leuk toen hij de kop van Nagini afhakte. Toen trad hij pas echt buiten z'n gebruikelijke rol. Tot die tijd vond ik hem maar saai.


 Profiel  

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 21:20 

Neville moet hier natuurlijk op reageren. [a]

Voor mij is zijn mooiste moment misschien al wel in het eerste boek, als hij het Trio tegen probeert te houden als ze de Steen gaan redden. Daarmee wint hij zelfs de Cup voor Gryffindor!

In de twee daaropvolgende boeken geef ik je gelijk, daar zit weinig verbetering in, maar het was wel mooi dat we zijn geschiedenis te weten kwamen in boek vier. Toen kreeg je een hele nieuwe kijk op zijn personage.

Nee, zijn echte keerpunt kwam toen hij bij de DA ging. Hij werd steeds beter en ging mee naar de Ministry - hier was hij de laatste persoon die samen met Harry overbleef tegen de Death Eaters! Daarna ging het natuurlijk heel rap.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 19:46 

Dennis Krauwel schreef:
Ik vind Neville eigenlijk helemaal niet zo'n spectaculair personage. Hij is altijd maar die bangerik die op de achtergrond langskomt maar eigenlijk niks nuttigs doet. Kan iemand mij vertellen wat voor interessants hij doet in boeken 1 t/m 4? Daarna wordt hij wel interessanter, maar eigenlijk vond ik 'em pas leuk toen hij de kop van Nagini afhakte. Toen trad hij pas echt buiten z'n gebruikelijke rol. Tot die tijd vond ik hem maar saai.


Saai? Naaaah. Ik sluit me aan bij Pim boven mij. Ik vind eigenlijk alleen maar dat hij weinig interessants doet in boek 2 en boek 3. Maar overall heeft hij in mijn ogen één van de mooiste vooruitgangen die een personage maakt in de Harry Potter reeks. Tuurlijk is het fantastisch dat we ook wat over zijn ouders leerden en dergelijke meer, dat helpt ook. Maar als personage an sich is hij gewoon erg gegroeid en dat maakt hem net zo interessant.

Ik vond hem dan ook allesbehalve saai. Hij viel mij eerlijk gezegd ook pas écht op bij boek vijf, als hij eenmaal bij de DA treedt. Maar dat is het hem net. Dat hij van een personage dat eerder onbelangrijk lijkt in de eerste boeken uitgroeit tot zo'n 'groter' personage.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:21 

Afgezien dat ie een bijpersonag is heel lang, en beetje nerdy en niet echt intressant.
-Is ie wel het omgekeerd van Harry
-Is ie sinds deel 1 behoorlijk veranderd en gegroeid, goed meegedaan en ook een beetje een held en meer.
-Is het jammer van z'n ouders en dat dat niet meer goed komt.
En nog wel wat maar dat is al gezegd boven me.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 14:46 

Dat maakt Neville juist zo interessant personage, omdat ie in weze in veel dingen gewoon het spiegelbeeld is van Harry. Zit in dezelfde situatie, maar blijkt niet de Uitverkorene. Moet het ontberen aan intellect, humor e.d. wat Hermione/Ron wel hebben. Behoort niet tot de persoonlijke kring rondom Harry. Zodoende komt Neville dan ook slechts als zijpersonage in beeld door de boeken heen. Omdat het nu eenmaal rondom Harry draait. En waar Harry is, zijn Hermione & Ron eveneens.

Daardoor merk je weinig van hem in de eerste vier delen. Pas op het moment dat DA in beeld komt verandert dat. Pas dan neemt Neville prominent een rol in bij het plot. Met uiteraard zijn fifteen seconds of fame in boek 7 waarbij ie het mooie citaat heeft die in de openingspost is te vinden. Het feit dat het trio weg van Hogwarts is, op zoek naar de Horcruxes geeft Neville de kans zich in alle stilte verder te ontwikkelen. Jammer dat wij dat als lezers niet te zien krijgen, maar zoals ik al zei: de focus ligt op het trio. Neville hoort daar niet toe, dus daar hoor je weinig van.

Enfin, ik zie in Neville de slungelige, verlegen jongen die namate ie opgroeit dat van zich afwerpt. Hij krijgt meer zelfvertrouwen en is zelfverzekerd in boek 7. En dat is ook zo mooi weergegeven in die PC-crea. Je ziet daar gewoon de groei van het personage in terug komen. Overigens voel ik met Neville mee. Want tja, bij mij was het net zo op school. Was ook niet de slimste van de klas, stond niet in de spotlights noch behoorde tot de populaire groep. En ik ben en was destijds ook verlegen. Dus wat dat betreft is het mooi dat Neville als personage in de boeken terug te vinden is. Het laat gewoon zien dat lang niet iedereen het even mooi voor elkaar heeft om zo maar te zeggen.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 15:18 

Nou had ik eerder al gepost voor part 2 uitkwam, dus me mening kan ik ook wat bijschaven en verbeteren hoewel de rest wel klopt.
Ik ben het helemaal met je eens, je verwoordt het echt goed. En ook ik was zo op school.

We zien m vast wel in andere films, maar mocht HP langer geduurd hebben had hij (maar ook andere) een ware transformatie ondergaan sinds het 1e deel.
Zoiezo is dat al als je kijkt hoe ze gegroeid zijn en veranderd in persoon.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 17:34 

Neville:

Tja, wat kan je zeggen over Neville..

In het laatste boek vind ik wel dat hij dapper is en dat er word aangetoont dat hij een echte griffoendor is. En hij is trouw aan Harry. Dus langzaam als je de boeken leest word het wel steeds intressanter. Opzich is het ook wel komisch dat in het begin steeds dingen fout gingen. En natuurlijk malfoy hem daarom uitlacht.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 14:58 

NEVILLE!!!!!!! Ik heb echt een zwak voor hem. Hij is echt fantastisch. En al helemaal sinds OotP. Sindsdien wordt het alleen maar beter.

In het begin vraag je je misschien af waarom de sorteerhoed hem in Griffoendor heeft geplaatst. Maar op het einde van SdW wordt het duidelijk. Neville Longbottom de verlegen, vergeetachtige, "domme" jongen is gegroeid tot een super dappere, slimme, knappe (in de films) man. Ik kan niets slecht over hem zeggen.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:44 

Ik vond in het begin dat hij helemaal niet thuishoorde in Griffoendor, hij was geen kei in toveren en echt dapper was hij nu ook weer niet.
Als we dan teweten kwamen at hij allemaal al had meegemaakt, vond ik hem wel leuker.
Maar je ziet meteen vanaf deel 5 dat hij echt betert, hij is heel wat dapperder en dankzij Harry leert hij beter toveren.
In 7.2 als hij daar helemaal alleen aan die uitgang van Hogwarts staat en hij daar zo hard loopt en het maar net haalt vind ik hem echt leuk. En als hij dan Nagini dood, is hij echt wel 1 van mijn favoriete personages.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:46 

Ik zal je heel eerlijk bekennen dat ik in het begin dit het vreselijkste personage van de hele HP serie vond. Ik irriteerde me echt dood aan hem. Ik vond hem veel te stuntelig en meer een Huffelpuffer dan een Griffoendor. Later veranderde mijn mening. Ik vind hem nu echt een leuk joch dat er gewoonweg bij hoort. Maar ik blijf er wel bij dat hij beter in Huffelpuf zou thuishoren, alleen in deel zeven vind ik hem een Griffoendor.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 19:53 

Kim schreef:
Ik zal je heel eerlijk bekennen dat ik in het begin dit het vreselijkste personage van de hele HP serie vond. Ik irriteerde me echt dood aan hem. Ik vond hem veel te stuntelig en meer een Huffelpuffer dan een Griffoendor. Later veranderde mijn mening. Ik vind hem nu echt een leuk joch dat er gewoonweg bij hoort. Maar ik blijf er wel bij dat hij beter in Huffelpuf zou thuishoren, alleen in deel zeven vind ik hem een Griffoendor.



PS; Neville vecht in zijn eentje met Crabbe en Goyle en probeert later Harry, Ron en Hermione tegen te houden.
PoA; Neville neemt het als eerste op tegen de Boggart, ondanks dat hij het heel eng vindt.
OotP; Neville sluit zich aan bij Dumbledore's Army en vecht met Harry meer op het Department of Mysteries.
DH; Neville wordt één van de leiders van Dumbledore's Army, weigert toe te geven aan het nieuwe beleid van de school en vernietigt één van de horcruxes.

Ik vind Neville juist heel erg Gryffindor gedurende de boeken, het moet alleen een beetje op gang komen. Hij is zeker wel dapper en heeft zeker zijn Gryffindor-momenten.

Ik heb al vanaf moment 1 een zwak voor Neville gehad. Zowel als Comic Relieve Character als een volwaardig character met diepgang. Ik denk dat Neville gewoon een character is waarin bijna iedereen zich in kan herkennen. Hij heeft zijn onzekerheden, maar kan veel meer dan iedereen denkt. Hij is in mijn ogen ook één van de characters met het meeste Character development.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme