Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 12:21 

Dobby

    Here lies Dobby... a free elf.

Afbeelding


Dobby, het fantastische wezentje dat eerst tot het huis van de Malfoys hoorde, maar gered werd door Harry... door een simpele sok. Dobby komt helaas om in het zevende boek, op een wijze zoals iedereen hem waarschijnlijk zal herinneren: terwijl hij vocht voor vrienden en het voor hen opnam. Rowling vertelde over de sterfscene van Dobby het volgende:

Citaat:
[Dobby was] someone that was very vulnerable and really entirely guiltless in anything concerned with the wizarding world – who wasn't even a wizard," Rowling said. "It was another senseless murder in the same way that Cedric Diggory's death was senseless, purely because they were there. And I think there's something particularly chilling about entirely innocent victims of violence.

Wat vonden jullie van Dobby? Had je zijn dood zien aankomen en vond je zijn dood aangrijpend? Maar vooral: vond je het een leuk personage, toen hij nog levend was? Of had je net helemaal niks met Dobby (of misschien wel een hekel aan hem?)

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 18:21 

oh Dobby, een van de leukste, liefste, grappigste personages van HP. Terwijl, toen ik hem voor het eerst tegenkwam in de boeken. Vond ik hem gewoon irritant. Dobby is veel verandert van zielige slaaf tot dappere vrije elf. Zonder Dobby zou Harry al meerdere malen dood zijn geweest. Helaas tijdens een van zijn reddingsacties overleed Dobby. Ik was in shock toen ik het las, en in de bioscoop zat ik te huilen samen met een vriendin, Dobby had niet dood gehoeven!

_________________
"to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed."


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 15:31 

Ik zal heel eerlijk zijn: ik vind Dobby een extreem irritant karakter :') Dat komt denk ik met name door het tweede boek (en, automatisch, de tweede film), waar hij Harry op de meest extreme manieren weg wil houden van Hogwarts. Op zich een lief gebaar, maar de manier waarop irriteerde me mateloos.

Zijn ontwikkeling en hoe hij in het zevende deel echt een vrije elf is die voor zijn vrienden vecht vind ik wel mooi, maar op de een of andere manier maakt dat voor mij de irritante Dobby uit boek/film 2 niet goed XD

Daar komt bij dat ik er sowieso niet tegen kan als mensen/karakters in de derde persoon praten over zichzelf (Dobby this, Dobby that), dus dat helpt ook niet :')


@Lies: Na Rowlings stukje over Dobby in Lana's beginpost gelezen te hebben ben ik het eigenlijk niet met je eens wanneer je zegt dat Dobby niet dood had gehoeven. Het is een dood die, net als Cedrics dood, laat zien hoe gruwelijk en onmenselijk Voldemort is. Het is dus wel degelijk nuttig dat Dobby doodging. Maar ik snap wel wat je bedoelt - hij verdiende het niet om vermoord te worden.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2011 12:04 

Ik vind Dobby wel een leuk personage, natuurlijk is hij in boek 2 irritant met zijn bemoeienis om Harry van Hogwarts te houden. (Boek 2 is mijn minst favoriete boek, mede door het gedrag van Dobby). Maar voor mij maakt zijn gedrag in de latere boeken, vooral boek 7, dit ruimschoots goed. Ik vond zijn dood ook heel erg mooi, misschien was het zelfs in de film nog mooier dan in het boek. Hij wijkt ook af van de standaard huiself, wat hem leuker maakt.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 20:50 

Ik vind Dobby het leukste karakter van de boeken, en ik vond zijn dood dan ook heel zielig.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Far Far Away

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2011 18:34 

Dobby is echt het liefste personage in de boeken. Nouja, vooral behulpzaam eigenlijk, want hij gebruikte in boek 2 namelijk niet echt de liefste manieren om Harry te helpen. Maar vooral in boek 7 zie je de ware Dobby, strijdend voor Harry, maar ook voor zichzelf en tegen zijn oude meesters. Hij was een goede elf en had zeker weten niet dood gehoeven. :love:

_________________
Proud to be a Hufflepuff!^^
We are the Harry Potter generation!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:53 

In het begin had ik niet zoveel met hem op, maar hij ontwikkeld zich zo goed en is een leuk personage uiteindelijk. Zo met die grote zielige ogen echt schattig.
Z'n leven was maar voor een kort moment gelukkig voor m toen ie vrij was, en dan zie je ook uiteindelijk de ware Dobby.
Z'n dood is echt heel erg maar wel heel mooi gedaan, in het boek was het al erg goed. In de film was het iets minder want het was zo kort en niet ietsje anders, maar toch heel mooi gedaan.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogsmeade.
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 21:15 

Ik vond Dobby gelijk al SUPER. Gewoon hoe hij beschreven wordt in de boeken is geweldig en hij is zo schattig in de film. Z'n stemmetje is gewoon geniaal. Hij heeft zichzelf echt enorm ontwikkeld en dat vind ik juist heel leuk. Ik heb ook heel hard gehuild in de bios toen ie dood ging.

_________________
"Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light." ϟ


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 19:59 

Dobby:

Hij is eigenlijk het grote voorbeeld van alle huis-elven.. Alhoewel Ik Knijster ook wel te gek vindt. In boek 7 komt hij wel heel goed naar voren. Wel leuk dat hij in de boeken zo vaak voor komt. Tot tegenstelling van de films.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 13:24 

Dobby, ik vond hem bijna altijd enorm vervelend. Hij liep meer in de weg dan iets anders.
Maar in het zevende boek vond ik hem geweldig. En dan gaat ie dood. Zo erg. Net op het moment dat ik pro-Dobby wordt, sterft hij.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 19:11 

Ergens irriteert hij me mateloos, maar ik vind het toch een schatje.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ϟ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 19:17 

Het is ook een schatje.
Ik weet niet, Dobby is voor mij een beetje zoals Hagrid. Lief, leuk, grappig en hoort er gewoon bij, maar verder niet heel speciaal.
Ik vond het wel hartverscheurend dat Dobby doodging in Deathly Hallows :(


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 19:30 

Hij is inderdaad een beetje zoals Hagrid. En ik vind het altijd leuk hoe hij dingen zegt.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ϟ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 20:37 

In het tweede boek ergerde hij mij - ik denk dat dit ook wel bij de meerderheid zo is. Ik vond het dus niet erg toen hij daarna wat naar de achtegrond verdween. Ik moet wel zeggen dat ik het heel leuk vond dat hij bevrijd werd van de Malfoys.

In de latere boeken vond ik Dobby een leuk personage. Het is zo'n personage dat werkt als het met mate gebruikt wordt, en hij werd dan ook niet te veel gebruikt. Hij vormde een goed contrast tegen andere House Elves. Bij zijn dood heb ik dan toch ook een traantje weggepinkt - gewoon omdat hij altijd zo trouw was aan Harry en er alles aan deed om Harry's wensen te vervullen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 20:39 

Ja, dat herken ik. In de eerste delen is 'ie irritant en hij word naar mate leuker.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ϟ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme