Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2011 11:08 

Bellatrix Lestrange


"Never used an Unforgivable Curse before, have you, boy? You need to mean them, Potter. You need to really want to cause pain "” to enjoy it "” righteous anger won't hurt me for long "” I'll show you how it is done, shall I? I'll give you a lesson "” Crucio!


Bellatrix, of zeg maar: de crazy witch. Want dat is ze eigenlijk toch wel een beetje. Ze heeft heel wat daden op haar kerfstok staan; zo folterde ze de ouders van Neville net zolang tot ze krankzinnig werden, ze vermoordde onder meer Sirius Black, Tops en Dobby. Uiteindelijk was het Molly Weasley die Bellatrix op haar beurt om het leven bracht. Bellatrix was de laatste Death Eater die het loodje moest leggen.

Wat vinden jullie van Bellatrix? Vond je dat haar karakter goed ontwikkeld was? Of was het eerder een flat character die alleen maar evil was en uit was op doden? Bellatrix was erg obsessief 'fan' van Voldemort. Tot zover dat ze er zelf gevoelens aan over hield. Had je graag nog meer gezien van die gevoelens? Kortom: alles wat je wilt over dit boeiende personage, kan dus hier!

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 14:01 

Ik vind Bellatrix geweldig vanaf het moment dat ik haar zag in deel 5. Ze is gewoon puur slecht! Heerlijk! Natuurlijk vind ik het wel erg wat ze gedaan heeft, maar ik vind haar wel echt gaaf.
We komen eigenlijk weinig over haar te weten, maar voor mijn gevoel is ze geen flat character, maar dat komt misschien omdat ik mijn eigen ideeí«n heb over waarom ze is zoals ze is.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 16:37 

Lana schreef:
Wat vinden jullie van Bellatrix? Vond je dat haar karakter goed ontwikkeld was? Of was het eerder een flat character die alleen maar evil was en uit was op doden? Bellatrix was erg obsessief 'fan' van Voldemort. Tot zover dat ze er zelf gevoelens aan over hield. Had je graag nog meer gezien van die gevoelens? Kortom: alles wat je wilt over dit boeiende personage, kan dus hier!


Eigenlijk had ik er nog nooit echt over nagedacht. Dat ze een flat character zou zijn. Ik denk dat dat komt omdat ik haar echt awesome vind en dus hele ideeí«n over haar in mijn hoofd heb. Maar ik vind dat dit eigenlijk wel een beetje de waarheid is. Ik zou wel meer willen weten van haar motieven en alles. Natuurlijk speelt haar opvoeding een rol, maar hoe komt ze verder zo vreselijk obsessief. Wat denkt ze tijdens het doden van medemens? En hoe zijn die gedachtes veranderd tijdens al die jaren. Hoe verliep haar eerste moord. Wat gaat er verder in haar hoofd om. Eigenlijk is het enige wat we over haar lezen dat ze heel loyaal is naar Voldemort en wel eens soort crush op hem heeft en dat ze tactloos en, nja, barbaars is.

Wat ik dan wel weer erg leuk vond om te lezen is dat ze naast Voldemort ook nog om haar zus Narcissa geeft. Maar stel nou dat Voldemort haar de opdracht zou hebben gegeven om Cis te vermoorden, denk ik dat ze dat gewoon gedaan had. Dus... loyaal? Obsessief? Compleet gestoord? :')

Maar Bella is dus 1 van mijn favo personages. Snape staat nog steeds met stipt om nummer 1, maar Bella is ook super. Mede ook dankzij Helena Bonham Carter, die haar geniaal speelt.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 20:25 

Jessica schreef:
Mede ook dankzij Helena Bonham Carter, die haar geniaal speelt.

Dit
Bellatrix op zich, ik had er niet zo veel op gelet in het boek.
Maar de vertolking van Helena Bonham Carter is geniaal.
De manier waarop zij het personage neerzet, Compleet gestoord.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2011 19:32 

Jessica schreef:
Lana schreef:
Wat vinden jullie van Bellatrix? Vond je dat haar karakter goed ontwikkeld was? Of was het eerder een flat character die alleen maar evil was en uit was op doden? Bellatrix was erg obsessief 'fan' van Voldemort. Tot zover dat ze er zelf gevoelens aan over hield. Had je graag nog meer gezien van die gevoelens? Kortom: alles wat je wilt over dit boeiende personage, kan dus hier!


Eigenlijk had ik er nog nooit echt over nagedacht. Dat ze een flat character zou zijn. Ik denk dat dat komt omdat ik haar echt awesome vind en dus hele ideeí«n over haar in mijn hoofd heb. Maar ik vind dat dit eigenlijk wel een beetje de waarheid is. Ik zou wel meer willen weten van haar motieven en alles. Natuurlijk speelt haar opvoeding een rol, maar hoe komt ze verder zo vreselijk obsessief. Wat denkt ze tijdens het doden van medemens? En hoe zijn die gedachtes veranderd tijdens al die jaren. Hoe verliep haar eerste moord. Wat gaat er verder in haar hoofd om. Eigenlijk is het enige wat we over haar lezen dat ze heel loyaal is naar Voldemort en wel eens soort crush op hem heeft en dat ze tactloos en, nja, barbaars is.


Dit dus. Op zich kan ik er wel inkomen dat het eerder een randpersonage is en daardoor eerder flat. Ik denk ook niet dat een beetje meer karakterontwikkeling/achtergrond rondom haar echt nodig was geweest. Zo kan ik nog wel figuren opnoemen waarvan ik dan meer had willen weten in verband met hun motieven.

Maar sowieso ben ik zo'n geval die Bellatrix pas opmerkte na de vertolking door Helena. Op zich viel het personage me niet heel erg op, maar Helena heeft haar zo schitterend neergezet in de films, dat ik voortaan ook gewoon altijd haar in mijn hoofd heb als ik het boek lees. En daardoor dus ook meer op Bella let. En daardoor dus ook die hele Molly-actie ('NOT MY DAUGHTER -') zo fantastisch vond. Ik zag voornamelijk een confrontatie tussen Molly en Helena!Bella, en dat vond ik geniaal.

Op zich denk ik wel dat Bella in het hoofd van Rowling helemaal niet flat is (en ik zeg ook niet dat ze dat in het boek eigenlijk was - maar toch eerder aan die kant), volgens mij is Bella helemaal uitgewerkt in Rowling haar fantasie. Net zoals elk ander personage - denk ik. En de acties van Bella kunnen volgens mij ook gewoon volledig gestaafd worden met motieven en achtergrond. Ik denk gewoon niet dat het helemaal had gepast binnen het boek.

Maargoed. Bellatrix is zeker een fascinerend personage. Zowel in combinatie met Voldemort, als ook met haar zus Narcissa.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


Laatst bijgewerkt door Enjolras op wo apr 27, 2011 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 13:12 

Charlie schreef:
Maar sowieso ben ik zo'n geval die Bellatrix pas opmerkte na de vertolking door Helena.

Ik wou hier enkele dagen geleden zelf ook al reageren. Ik moet ook eerlijk toegeven dat, vóórdat ik Helena als Bellatrix in de film gezien had, ik gewoon over Bellatrix haar stukken heen las, bij wijze van spreken. Ik las ze wel, en ze boeide me wel, en tijdens het lezen had ik ook altijd iets van "Ooooh you!" omdat ze één van de best uitgewerkte bad guys girls is en ze best wel veel te doen krijgt. Maar ze was gewoon een slecht mens en daarmee was het klaar. Maar ik zou nooit gezegd hebben dat Bellatrix één van mijn favoriete personages is, gebaseerd op de boeken alleen. Dat is echt door de films en dus de vertolking van Helena gebeurd.

En als ik nu de boeken herlees, dan beeld ook ik me Helena in als Bellatrix. Dat zit er nu gewoon zo in gebakken. En dan kan ik helemaal in Bellatrix haar stukken opgaan.

Ik moest wel altijd lachen met haar obsessieve Voldemort-stukjes. Dus ik stel me tot op de dag van vandaag nog altijd de vraag hoe het komt dat/waarom ze zo obsessief/verliefd op hem is. De anderen zijn gewoon bang voor hem, maar zij... Serieus. Ik veronderstel wel dat Voldemort haar met praatjes heeft weten in te pakken, maar ze zou toch slimmer moeten zijn om te beseffen dat hij er niks meer mee bedoelt dan eigen voordeel, toch? Alle anderen lijken het toch te beseffen, zo angstig als ze zijn.
En hoe verdorven en gestoord moet je zijn om zoveel mensen om te brengen, alsof je mieren platstampt? :')
Langs de andere kant vind ik het wel tof dat we van haar alleen maar weten wat ze zegt en doet gedurende die boeken, en dat het aan ons overgelaten wordt om na te denken en in te vullen wat er gebeurd zou kunnen zijn ^^ Opent een wereld van fantasie ^^ Zeer vermakelijk voor fanfics en fanart en zo xO

Jaja. Als er ooit een boek uitkomt over Bellatrix en haar motieven en zo, dan ga ik het zeker lezen!

Charlie schreef:
Op zich denk ik wel dat Helena in het hoofd van Rowling helemaal niet flat is (en ik zeg ook niet dat ze dat in het boek eigenlijk was - maar toch eerder aan die kant), volgens mij is Helena helemaal uitgewerkt in Rowling haar fantasie.

You mean Bella? ;)

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:46 

Lana schreef:
Ik moest wel altijd lachen met haar obsessieve Voldemort-stukjes. Dus ik stel me tot op de dag van vandaag nog altijd de vraag hoe het komt dat/waarom ze zo obsessief/verliefd op hem is. De anderen zijn gewoon bang voor hem, maar zij... Serieus. Ik veronderstel wel dat Voldemort haar met praatjes heeft weten in te pakken, maar ze zou toch slimmer moeten zijn om te beseffen dat hij er niks meer mee bedoelt dan eigen voordeel, toch? Alle anderen lijken het toch te beseffen, zo angstig als ze zijn.
En hoe verdorven en gestoord moet je zijn om zoveel mensen om te brengen, alsof je mieren platstampt? :')
Langs de andere kant vind ik het wel tof dat we van haar alleen maar weten wat ze zegt en doet gedurende die boeken, en dat het aan ons overgelaten wordt om na te denken en in te vullen wat er gebeurd zou kunnen zijn ^^ Opent een wereld van fantasie ^^ Zeer vermakelijk voor fanfics en fanart en zo xO

Jaja. Als er ooit een boek uitkomt over Bellatrix en haar motieven en zo, dan ga ik het zeker lezen!

Hier ben ik dan ook heel benieuwd naar! En ik zou ook graag een boek van haar zien uitkomen. Of zelfs een film want het is echt een pracht evil personage die niet veel voorkomt.

Ik ben echt gek op haar evil ways en hoe ze is, zelfs de actrice die haar speelt is gewoon Bellatrix voor me!
Ik zou ook zoveel meer van haar willen weten, al gaat de geheimzinnigheid ofzo er dan van af maar goed..
Zowat al haar stukjes in de film zijn keigoed, en ben zo benieuwd naar het eind gevecht met Molly.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2011 18:46 

Oh man heb me toch goeie foto''s van haar gevonden! Wou dat er van Tonks ook wat goeie waren maar die komt zo weinig voor.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Jessica: De afbeeldingen zijn afkomstig uit Deathly Hallows Part 2 en het is verboden spoilers te plaatsen. Ik zet ze nu onder tags. Zorg dat het niet vaker voorkomt.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2011 10:30 

Bellatrix Heeft iets te lang bij de Dementors gehuist. Die is niet helemaal goed in d'r harses. Volgens mij is ze een beetje verliefd op Voldemort.

_________________
I Solemnly Swear I'm Up To No Good...


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 14:02 

Charlie schreef:
Maar sowieso ben ik zo'n geval die Bellatrix pas opmerkte na de vertolking door Helena. Op zich viel het personage me niet heel erg op, maar Helena heeft haar zo schitterend neergezet in de films, dat ik voortaan ook gewoon altijd haar in mijn hoofd heb als ik het boek lees.


Dit dus. In de boeken zelf ging er van mij weinig aandacht uit naar Bellatrix als personage. In de films echter viel Bellatrix mij positief op, dankzij een uitstekende vertolking op het witte doek door Helena. Maar er zit ook tijdsverschil tussen. Waar ik destijds toen ik boek 5 zelf las Bellatrix echt door en door slecht vond en er dus niks mee had, is dat tegenwoordig anders. Namate je ouder wordt ga je toch anders er tegen aan kijken.

Ben daarom ook enorm benieuwd naar Pottermore. Hopelijk zal daar meer achtergrond informatie te vinden zijn over Bellatrix. Want we weten naast de gebruikelijke dingen verder weinig af van haar. En dan is meteen de vraag: hoe is Bellatrix de persoon geworden die ze is aldus de boeken? Kijk, waar ik bij Lucius nog wel het e.e.a. zelf kan bedenken waarom ie DE geworden is, dito voor Snape. Maar hoe is Bellatrix erbij gekomen? Omdat ze indirect via Narcissa er achter kwam? Een proloog per personage zou ik dus een fijn iets vinden straks op Pottermore.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 18:03 

Bellatrix: Zei is een van mijn favo karakters. Ik vind het cool die krankzinnigheid dat zo goed is uitgedrukt in de boeken. Al het einde niet zo gemoeten vind ik. Weer terug naar azkaban vond ik beter, persoonlijk.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 11:23 

Ik vind haar een bijzonder fascinerend personage.
Ze is niet zoals de Malofoys, die in hun binnenste eigenlijk bang zijn van Voldemort. Nee, Bellatrix is gewoon door en door slecht.
Ze is wss Voldemorts trouwste dienares.

Ik had het wel leuk gevonden moest JK. Rowling, Marcel Bellatrix laten doden. Het was wel spectaculair hoe Molly haar doodde, maar het had een grote betekenis gehad moest Marcel het gedaan hebben.
Tenslotte had Bellatrix de ouders van Marcel gedood hé.

Maar ik vind wel dat ze de beste actrice gekozen hebben voor deze rol, want die speelt ze echt subliem.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  



BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 16:00 

Bellatrix is zĂł gaaf, dat vond ik meteen al toen ik de boeken las. Ze is zo goed als verliefd op de Heer van het Duister.
Maar toen mijn favoriete actrice haar rol ging spelen, kon het personage niet meer stuk. Helena Bonham Carter kan geweldig acteren, en vertolkt de rol van psychokiller-heks echt heel goed.


  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 11:44 

Zo als de meesten vind ik Bellatrix fantastisch. Ze is echt super gestoord. En haar liefde voor Voldemort en de crutiatus vloek... *krijgt kriebels*
Ik zou ze niet graag tegen komen op straat.

Ze wordt ook prachtig weergegeven in de films.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 12:46 

Haha, ja die cruciatuscurse inderdaad. Vind die spreuk zo vet en ik vind het ook echt leuk dat Rowling Bellatrix zo'n signature spell heeft gegeven. Ik ben benieuwd wie ze allemaal wel niet gemarteld heeft. En de arme ouders van Neville. Ze had ze beter gewoon kunnen vermoorden.
Soms vergeet ik wel eens hoe evil sommige personages zijn, omdat ik ze leuk vind. Maar god, wat is Bella toch slecht.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme