Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 21:21 

Peeves

    We did it, we bashed them, wee Potter's the One,
    And Voldy's gone mouldy, so now let's have fun!


Peeves (Foppe) is de plaatselijke klopgeest in Zweinstein. En klopgeesten hebben nu eenmaal de voorkeur voor chaos en pesterijen. Dit maakt hem bij veel mensen niet echt geliefd, hoewel veel mensen toch ook wel om hem kunnen lachen. Mits ze zelf natuurlijk niet zijn slachtoffer zijn...

Wat vind jij van Peeves? Vervelend of leuk? Is het een toevoeging van aan de boeken? Of was je hem liever kwijt geweest? Hoe ziet Peeves eruit in jouw verbeelding? Hoe lang zou hij al op Zweinstein rondwaren?


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 22:34 

Ik heb het al vaker gezegd: Ik vind het helemaal niet erg dat ze Peeves niet verfilmd hebben. Ik vind hem namelijk totaal niet interessant en ik vind het niet leuk om over hem te lezen. Ik kan me voorstellen dat hij voor humor moet zorgen in het boek, maar voor mij slaat het volledig de plank mis. Hij is gewoon vervelend :') Ik vind namelijk dat dit soort personages een storende factor zijn in het tempo en de spanning van het boek.
Ik denk dat Peeves misschien grappig is voor kinderen (ik kan me niet herinneren wat ik van hem vond toen ik het boek voor het eerst las), maar nu vind ik er niks grappigs aan xD

Het enige wat ik dan wel leuk vond is dat Fred en George tegen hem zeiden ze hij Umbridge lekker moest pesten xD Maar voor de rest heb ik dus niks tegen hem.

Hoe ziet hij er in mijn verbeelding uit? Nou...ik had ooit van die Harry Potter stickers. Nog van voor de films, zeg maar en daar zat een sticker bij van een kobolt in Goudgrijp en die zag ik altijd aan voor Peeves. Ja, heel slecht he xD Maar ik keek er gewoon niet goed genoeg naar en toen was mijn beeld van Peeves geboren. Een klein mannetje met een enge grijns op zijn gezicht en een soort kabouter (kobolt) gezicht met een grote neus xD Maar eigenlijk denk ik er niet echt bij na als ik over hem lees, want dat interesseert me dus niet.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 13:40 

Ik vind het ook niet erg dat Peeves niet in de films zat. Al had ik het wel leuk gevonden als je hem een keer op de achtergrond rond zag vliegen ofzo, want dat zouden de mensen die de boeken hebben gelezen herkennen, en dat is altijd leuk!

Maar verder vind ik hem niet zo belangrijk, al vraag ik me wel af hoe hij was in zijn verleden haha.

Ik heb hem altijd gewoon ingebeeld net zoals in het spel. Irritant. Haha.

Afbeelding

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 13:45 

Deianira~ schreef:
Maar verder vind ik hem niet zo belangrijk, al vraag ik me wel af hoe hij was in zijn verleden haha.

Welk verleden bedoel je?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 18:39 

Pieper schreef:
Deianira~ schreef:
Maar verder vind ik hem niet zo belangrijk, al vraag ik me wel af hoe hij was in zijn verleden haha.

Welk verleden bedoel je?


Ik denk toen hij nog leefde.

Ik heb verder geen mening over Peeves. Het is irritant dat hij vaak net op de verkeerde momenten van zich laat horen, maar dat geeft het trio weer een extra factor om rekening mee te houden voordat ze iets heftigs gaan doen. Verder weet ik niet hoe hij eruit ziet in mijn hoofd - ik heb eigelijk geen beeld bij hem, denk ik.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 18:42 

Sweet Hermione schreef:
Pieper schreef:
Deianira~ schreef:
Maar verder vind ik hem niet zo belangrijk, al vraag ik me wel af hoe hij was in zijn verleden haha.

Welk verleden bedoel je?


Ik denk toen hij nog leefde.

Hij heeft toch nooit geleefd?
Hij was toch de verzamelde energie van het kattenkwaad op Hogwarts...


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 19:17 

Inderdaad, wat Pieper zegt. Foppe is een klopgeest en is dus niet de afbeelding van de ziel van een overledene. Volgens HP-lexicon:

Citaat:
Peeves is a poltergeist -- not a ghost, but an "indestructible spirit of chaos" that haunts the halls of Hogwarts. He is a little man dressed in loud, outlandish clothes including a bell-covered hat and an orange bow tie. Compared to the Hogwarts ghosts, he is solid-looking, not pearly white and transparent.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 19:20 

Nou, dat is dus ook weer duidelijk :D

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 0:32 

Peeves is mijn minst favoriete personage. Ik heb gewoon weinig met hem en houd niet van zijn haast zielige vorm van humor. Behalve in het laatste deel waarin hij een lied heeft gecomponeerd waarin hij de overwinning op Voldemort viert. Dat vond ik wel stijl hebben :cool:

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 7:28 

Deianira~ schreef:
Afbeelding



Zo stel ik mij hem eigenlijk ook altijd voor. Ook al heb ik maar weinig HP Games gespeeld, Peeves ken ik daaruit wel en daar is hij gewoon heel erg verschrikkelijk irritant (met zo'n zielig kantje evil bijna) en zo stel ik me hem dan ook voor in de boeken. Dat hij niet in de films zit, vind ik overigens niet zo erg. Ik vind Peeves eigenlijk ook eerder bij de eerste drie films horen ofzo. Om de Ă©Ă©n of andere reden.

Verder vind ik hem totaal niet interessant en stiekem heeft hij me ook nooit laten lachen. Wat overigens ook niet de bedoeling is van een klopgeest, denk ik. Dat lachen dan. Irritant zijn daarentegen, dat horen klopgeesten gewoon te zijn in mijn hoofd. Dus dat klopt wel gewoon. Maar verder heb ik er dus niks mee. Zoals velen, geloof ik.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 21:19 

Ik stel me Peeves altijd voor als een soort Haunter.
Afbeelding
Ik kan er niks aan doen maar ook Haunter de pokemon is een geest die altijd de lolbroek aan heeft :P.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 15:42 

Ik stelde me Peeves altijd wat kleurrijker voor dan die blauwe geest met de rare pruik uit de latere games. Het beeld uit de allereerste game vind ik iets passender.
(Hier is een filmpje van een walkthrough. Je ziet Peeves vanaf ongeveer de 7e minuut: http://www.youtube.com/watch?v=Ir3kRXF7BJg)


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:26 

Zo als in de game stel ik Foppe me voor, maar hij is vreselijk irritant.
Ik misten hem in de films, aangezien er bepaalde stukjes zijn waardoor men vooruit kwam of iets dergelijks.
Maar nu na al die jaren heb ik eigenlijk zoiets van het is eigenlijk wel goed dat ze m eruit hebben gelaten! z'n humor is niet leuk en zoals ik al zei irritant.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:08 

Peeves:

Ik heb zoals velen hier weinig met dee klopgeest. Al moet ik zeggen dat zijn humor, wel erg goed is! De humor in de Potter boeken, is zowiezo typisch mijn humor. Maar je kunt niet alles van de boeken in de film doen, dus eigenlijk hebben ze zonder Peeves niks gemist. Alhoewel, ik dacht in 1 scene uit de hele serie peeves een keer gehoord te hebben. Dat was de scene in film 1 wanneer ze voor het eerst naar de griffoendor commonroom gaan en ze de marmeren trappen oplopen, dan hoor je zo'n hatelijke lach.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 15:54 

In het boek vond ik hem heel irritant, maar dat is gewoon zijn personage.
Ik stelde hem altijd voor zoals in het spel dat ik had voor nog een heel oude Gameboy, maar ik kan er geen afbeelding van vinden.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme