Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 21:33 

Peter Pettigrew

"Harry, James wouldn't have wanted me killed... James would have understood, Harry... he would shown me mercy..."


Peter Pettigrew/Pippeling, ook wel bekend als Wormtail/Wormstaart, was vrienden met James, Sirius en Remus en tevens dienaar van Voldemort. Hij is verantwoordelijk voor de dood van James en Lily.

Wat vind jij van hem? Iets wat voor veel mensen ook onduidelijk is, is de de reden dat hij in Gryffindor zat. Hij komt namelijk in de boeken nogal als behoorlijk laf over en iemand die zich aansloot bij degenen met de meeste macht om zo zijn eigen hachje veilig te stellen. Wat denk jij dat de reden was dat hij toch in Gryffindor is gekomen?


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 21:58 

Persoonlijk vind ik Peter Pettigrew een van de vreselijkste personages ooit. xD Sommige personages zijn evil, maar tegelijkertijd ook briljant. Peter daarentegen, was gewoon een laf onderkruipsel dat zijn beste vrienden liet stikken. ^^" Daarom heb ik gewoon ook helemaal niks met hem. xD

Maar goed, waarom was ie een Gryffindor? Hij past er totaal niet natuurlijk, ik vroeg me eerder ook al af wat hij daar in hemelsnaam deed. xD Van de andere kant; de enige andere afdeling waar ik hem dan nog een beetje bij vind passen omdat ie er enige eigenschappen van heeft is Slytherin, maar misschien was dat juist een afdeling waar hij om de een of andere reden niet heen wilde gaan.
Dus dan krijg je zo'n Harry-Potter-geval; het zijn de keuzes die je maakt, dus misschien hield de sorteerhoed rekening met wat Peter wilde. Maar wat hij dan voor reden had om uitgerekend naar Gryff te willen... beats me. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 22:15 

De Sorteerhoed zegt wel dat de keuzes die je maakt ook belangrijk zijn, maar het lijkt me sterk dat de Sorteerhoed je in Gryffindor plaatst als je daar geen enkele eigenschap van hebt. Dan kan je het nog zo graag willen, dat gaat gewoon niet gebeuren. Volgens mij is die 'regel' alleen van toepassing als je een twijfelgeval bent.

Ik snap er dus echt helemaal niks van dat Peter in Gryffindor zat. Ik kan me geen één eigenschap bedenken die typisch Gryffindor is. Hij is laf, niet impulsief maar berekenend, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vraag me af wat JKR hierop te zeggen zou hebben, want ik denk ook niet dat zij hier een goed antwoord op heeft. Tenzij iemand mij ook maar één Gryffindor-eigenschap kan noemen die Peter heeft?


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2011 8:05 

Dennis Krauwel schreef:
De Sorteerhoed zegt wel dat de keuzes die je maakt ook belangrijk zijn, maar het lijkt me sterk dat de Sorteerhoed je in Gryffindor plaatst als je daar geen enkele eigenschap van hebt. Dan kan je het nog zo graag willen, dat gaat gewoon niet gebeuren. Volgens mij is die 'regel' alleen van toepassing als je een twijfelgeval bent.

Ik snap er dus echt helemaal niks van dat Peter in Gryffindor zat. Ik kan me geen één eigenschap bedenken die typisch Gryffindor is. Hij is laf, niet impulsief maar berekenend, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vraag me af wat JKR hierop te zeggen zou hebben, want ik denk ook niet dat zij hier een goed antwoord op heeft. Tenzij iemand mij ook maar één Gryffindor-eigenschap kan noemen die Peter heeft?


Mwah oke, maar vind jij dan dat hij eigenschappen heeft van Ravenclaw of Huffelpuff? Ik kan er namelijk niet echt een bedenken.
Hij is absoluut geen geduldige, harde werker, en kan niet goed omgaan met mensen. Bovendien lijkt hij me ook niet bepaald de slimste, dus ik zou hem ook niet plaatsen in een afdeling die om wijsheid en creativiteit draait. xD
En als hij (om welke reden dan ook) echt absoluut niet naar Slytherin wilde, en daar ook zat van: 'Niet Slytherin, niet Slytherin'... :'D Nouja, dan bleven er drie andere afdelingen over waar hij eigenlijk geen enkele eigenschap van had. :p Dus waarom dan niet Gryff... Het kan gewoon random zijn. xD I mean, Cho Chang zat ook in Ravenclaw, what's the deal with that? :'D

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2011 9:18 

Dumbledore zegt op gegeven moment 'sometimes I think we sort too soon' of iets in die trant. Dat kan ook t geval zijn met Peter. Misschien had ie eerst wel Gryff kwaliteiten, maar is dat later verdwenen.
Z'n karakter toen ie nog op school zat komt wel een beetje overeen met Neville in de eerdere boeken.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2011 12:54 

Zoals Perkamentus het al zegt ''er zijn meerdere soorten dapperheid''. Ook al is de dapperheid van Peter misschien eerder te zien als lafheid.
In ieder geval. Hij rende rond naast een weerwolf, alhoewel in de vorm van een rat en aangedreven door zijn vrienden. Het blijft natuurlijk gevaarlijk. Ik weet niet of ik dat zou doen ;)
En toen Sirius hem wilde vermoorden, sneed hij zijn eigen vinger af. Tuurlijk, dit was om te overleven enzo, maar toch xD Ik denk dat je daar toch wel een beetje moed voor nodig hebt? Het zal ook wel behoorlijk pijn gedaan hebben, sinds hij het niet kon verzorgen ofzo terwijl hij een rat was.
En dan ging hij terug naar Voldemort. Ja, dat deed hij meer uit angst dan uit loyaliteit, maar hij had het niet hoeven doen. En er was een grote kans dat Voldemort hem zou vermoorden. Maar hij heeft het er toch op gewaagd.

En Griffs staan die er niet om bekend dat ze zich kunnen redden uit hopeloze situaties? Dat heeft Peter zeker een paar keer gedaan!

En dan kan hij het ook nog gevraagd hebben aan de sorteer hoed, net zoals Harry dat gedaan heeft.

Veel van dit bericht heb ik op internet gelezen, omdat ik me dit al eerder afvroeg. Ik ben zelf er nog niet helemaal van overtuigd, maar het lijkt mij wel het meest aannemelijke antwoord.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 8:13 

Het enige wat ik over hem kan zeggen is dat ie in boek en film precies zo overeen komt, en ook al is ie niet zo'n leuk personage met alles wat ie doet.
En het jammer is dat ze de dood van m in de film hebben veranderd, hoewel misschien ergens wel iets goeds aan is.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:11 

Peter Pettigrew " wormtail" :

Tja, hij behoort toch echt, tot een van de meest vreselijke personage's uit de serie. Ik ben helemaal fan van the maurderers. Hun vind ik het leukst uit de serie. En dan is het jammer dta hij daar tussen zit. Maar misschien was dat leuker voor het verhaal.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 1:21 

@ Shirley: Waarom vind je Cho Chang niet bij Ravenklauw passen dan?

Ik ben het eigelijk met iedereen hierboven het wel eens. Het is sowieso ook lastig te zeggen, want hoe vaak hebben we hem nou op school ''gezien''?


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 15:24 

Wat heb ik een hekel aan hem. Een irritante rat is het. In de boeken vond ik hem al vreselijk, maar in de films heb ik een nog grotere hekel aan hem.
Ik vind wel dat de acteur hel subliem speelt, maar ik heb gewoon een hekel aan het personage.
Ik weet niet goed waarom precies, maar zo voel ik het nu eenmaal.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme