Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 20:23 

Jah, ik heb veel favo karakters, in de serie en zag dat tussen Persoange's er een nog niet bij zat. Lily Potter- Evans! Wat vinden jullie van haar en waarom? Laat je mening horen ik ben benieuwd! Ook heeft ze een eigen soundtrack dus dat maakt haar al een favo karakter.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 21:06 

Het is jammer dat we niet al te veel te weten zijn gekomen van haar gedurende de reeks. Oké, met name boek 6 bracht daar iets aan verandering in. En The Prince's Tale ook uiteraard. Maar toch, puur daarop gebaseerd zou je zeggen dat Lily in veel opzichten overeenkomt met Hermione. Niet zo zeer qua afkomst, maar wel zijn ze allebei intellectueel, kunnen er niet tegen als anderen kattekwaad uithalen. En goed, waar Hermione middels de SPEW/gedoe opnam voor de huiselven nam Lily het op voor Snape ondanks dat die daar niks van moest hebben. Enfin, daarom vind ik dat je wel kunt stellen dat Lily lijkt op Hermione.

Maar anders dan dat weten we niet meer dan dat ze de zus van Petunia is. Dat ze getrouwd is met James, omging met de andere Marauders etc etc. Dus meer achtergrondinfo over Lily zelf en haar tijd aan Hogwarts via Pottermore is zeer welkom. Op basis van de geringe info die wij via de boeken vernomen hebben kan ik Lily niet aanmerken als favoriet personage. Daarvoor is ze te weinig uitgediept qua achtergrond.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 0:45 

Ik vind de gelijkenis tussen Lily en Ginny juist weer (griezelig) groot - allebei dapper, bijdehand (toen Ginny Ron ging uitschelden om dat zoengebeuren, bijvoorbeeld) en roodharig. Hoewel ik de gelijkenis met Hermione ook wel snap - Lily is naar mijn idee veel slimmer dan Ginny en wilt ook graag strijden voor anderen. Al met al vind ik haar overkomen als een Mary Sue. Ik vind het heel tof dat ze zo goed is met Potions (en Harry faalt er best hard is, dat vind ik wel grappig), ook omdat Potions mij één van de moeilijkste vakken lijkt.

Ik vraag mij nog steeds af hoe Lily en James bij elkaar zijn gekomen. In de boeken zijn ze daar nogal vaag over. James was eerst echt een kwal en Lily was behoorlijk pittig... ze zullen wel beide wat milder zijn geworden (althans tegenover elkaar). Ik zou graag willen weten hoe dat is gegaan.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 6:23 

Er is idd weinig over haar bekend dus kan niet echt veel over haar zeggen, maar ik ben het eens met mijn bovenposters.
Ook heb ik het idee in de films dat ze telkens (vooral op t einde) andere actrices hebben gebruikt. Ik vond haar eerder nog mooi en later toch wat minder.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 22:17 

@2deamon: Volgens mij wordt de volwassen Lily in elke film door dezelfde actrice gespeeld, hoor (: Natuurlijk ziet ze er in de laatste film iets anders uit, maar ze is dan ook al 10 jaar ouder dan ze was in de eerste film (;

Sweet Hermione schreef:
Ik vraag mij nog steeds af hoe Lily en James bij elkaar zijn gekomen. In de boeken zijn ze daar nogal vaag over. James was eerst echt een kwal en Lily was behoorlijk pittig... ze zullen wel beide wat milder zijn geworden (althans tegenover elkaar). Ik zou graag willen weten hoe dat is gegaan.


DIT! Echt, dit vraag ik me sinds het zien van Deathly Hallows: part 2 echt de hele tijd af. Ik weet dat ze sowieso niet met Snape was getrouwd, omdat hij teveel bezig was met Dark Arts, maar waarom is ze dan in hemels naam met James gegaan? Op internet wordt hier en daar gezegd dat ze eigenlijk altijd al een crush had op James en dat ze daarom tegen hem deed, maar dat geloof ik eigenlijk niet...

Verder vind ik het ook echt bizar hoeveel Ginny weg heeft van Lily. Het lijkt net of Harry met zijn eigen moedernis getrouwd :') Natuurlijk, ik vind ze heel schattig, echt waar, maar toch vind ik het een beetje raar.

En dan nu over Lily zelf XD Ik vind haar echt een heel tof personage en ik zou graag nog veel meer over haar willen weten. En ja, ik weet dat we relatief gezien al best veel over haar weten, maar toch. En ik blijf me afvragen wat voor soort moeder ze was geweest als ze was blijven leven. Zou ze Harry trouw elke week een brief hebben gestuurd? Zou ze ook boos op Harry zijn geworden als ze erachter kwam dat hij in het Verboden Bos rond sneakte? etcetera.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 8:43 

Zelf Vins IK lily een groot Karakter. Zulke karakters kom je niet vaak tegen. Toch weten we inmiddels veel over haar. En inderdaad zoals wel eerder gezegd werd: hoe zou ze zijn als moeder? daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, maar helaas is het daar nooit toe gekomen :S


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 9:12 

lordmistery schreef:
Zelf Vins IK lily een groot Karakter. Zulke karakters kom je niet vaak tegen. Toch weten we inmiddels veel over haar. En inderdaad zoals wel eerder gezegd werd: hoe zou ze zijn als moeder? daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, maar helaas is het daar nooit toe gekomen :S


Misschien met de nieuwe site Pottermore komen we hierover ook eindelijk meer te weten! Vond Lily ook heel mooi in het verhaal passen en hoop meer te weten te komen over de schooltijd van Lily & James!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 10:19 

@albertradio: Ja laten we het hopen, en wellicht is dat een poort naar nieuwe Potter films, wellicht een prequel!! :)


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 14:49 

Ik heb nooit echt iets met Lily gehad. Ik ben meer een James fan. Lily gelijkt echt op Ginny (toch zeker van uiterlijk). Lily is intelligent en kan niet tegen pestkoppen enzo. Ik vind het wel leuk dat Rowling haar een band heeft gegeven met Snape. Dat is zo raar.
Je zou bijna niet zeggen dat Lily Harry's moeder is, we weten zo weinig over haar.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 18:52 

Ondanks het feit dat we niet veel over haar weten, is Lily één van m'n favoriete personages. Ik vind haar gewoon heel erg interessant omdat ze zowel een band heeft met Snape (nog zo'n favoriet van mij omwille van zijn complexiteit) als met James. Ik ben benieuwd hoe zij haar leven eigenlijk ervaren heeft, hoe haar houding tegenover James veranderd is en waarom.

Veel mensen zeggen dat Ginny erg op haar lijkt en ik kan wel inzien waarom, maar zelf vind ik haar meer een mix van Hermione en Ginny. Natuurlijk weten we weinig over haar, maar ik vind haar niet zo irritant als Ginny (over wie we overigens ook zo heel veel niet weten).

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 15:50 

Ik vind haar een zeer boeiend personage. Ze heeft enigzins een band met Sneep, waarmee ze bevriend was, en anderzijds met James, haar man.
Ik had graag veel meer over haar teweten gekomen zijn, hoe ze was enzo.
En ik zou graag weten hoe ze van een hekel aan James te hebben, er ineens is verliefd op geworden.

Ze lijkt ook veel op Ginny, vandaar miss de reden dat Harry voor Ginny heeft gekozen, niet dat hij bewuwst wist dat ze op haar leek. Maar dat hij een soort connectie had met Ginny.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 17:24 

Ik vind Lily zo mysterieus en daarom vind ik ze zo leuk. De meeste dingen die ik weet komen uit fanfics :p In mijn hoofd is dat allemaal samengevloeid met de informatie uit de boeken waardoor ik nu een redelijk beeld heb.
Ik denk dat ze wel een goede moeder was, zeker als je de laatste film ziet en ze aan Harry verteld dat hij zo graag gezien wordt.

Ik hoop echt op meer info van Pottermore!

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2012 16:17 

Ik vind Lily een geweldig karakter, maar ik voel me zowiezo meer aangetrokken tot de HP personages waar we weinig over weten, dat maakt ze voor mijn waarschijnlijk interessanter :P

En ik snap die vergelijkingen die in dit topic gemaakt worden echt nooit :P
Ginny en Lily: Rood haar, ze kwamen beide op voor een goede vriend(in), that's it!
Hermelien en Lily: Ze waren beide intelligent..

+ Dapper, bijdehand etc etc; dat zijn eigenschappen die veel karakters in de HP boeken bezitten, Fleur heeft ze bijvoorbeeld ook allemaal, maar ik hoor niemand zeggen dat Fleur en Lily zoveel op elkaar lijken.

Al met al ben ik het - zoals jullie lezen ;) - totaal niet eens met die vergelijkingen maargoed, ik blijf Lily geweldig vinden en ik hoop ook echt dat we meer over haar en de rest van de Marauders te weten komen!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 9:15 

Ik vind Lily's karakter zoals velen geweldig. Ik vind ook als enkelen dat ze op Ginny en Hermelien lijkt. Ginny meer van uiterlijk, en zoals Sweet Hermione zei ook bijdehand. Dan vind ik haar weer op Hermelien lijken omdat ze me er ook een typ- geniaal uitziet. Lily is zoals bij Genner een van mijn favoriete personages, omdat ze ook zoals een van mij voorgangers al zei erg mysterieus is, en ze knap en moedig is. Ook kon ze felle en soms wel gemene antwoorden geven, maar was ook uiterst vriendelijk, dus daarom is ze een van mijn favorieten.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme