Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 12:08 

Wat vinden jullie van Remus Lupos? Hebben jullie medelijden dat hij een weerwolf is? Of kijken jullie daar helemaal niet naar om? Hoe vind je dat zijn karakter is ontwikkeld in de boeken? Vind je hem intressant? geef je mening!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 12:56 

Remus is toch wel na al die jaren nog steeds mijn favoriete personage. Toen in PoA voor het eerst las hoopte ik dat Harry eindelijk een volwassene zou ontmoeten die geen complete dick was. En ja hoor, daar was Remus. Ik vond de manier waarop hij les gaf heel awesome (Mensen die op welke manier dan ook zwakker zijn een kans geven om zichzelf te bewijzen bijvoorbeeld) en ik vond zijn vriendelijkheid helemaal geweldig. En hij had chocola! XD

In OotP en HBP was zijn rol niet zo groot, maar hij bleef gewoon awesome. Ik vond het in OotP heel interessant om er achter te komen dat hij als tiener blijkbaar heel bang was zijn vrienden kwijt te raken. (Uiteindelijk issie ze ook allemaal kwijt geraakt, in een nacht nog wel. Dat vind ik een hele treurige gedachte.)

En toen DH. Ik vond het heel jammer dat ie in de keuken zo boos ging lopen doen, maar ergens kan ik het wel begrijpen... Als je zelf een of andere ernstige erfelijke ziekte hebt, zou je ook bang zijn om je kind ermee te besmetten. Ik ben ook blij dat Harry hem terrecht heeft gewezen, want stiekem was het d'r vandoor gaan gewoon een k*tactie. XD

Samengevat; Ik vind Remus John Lupin dus een heel boeiend character (En in PoA is hij gewoon helemaal geweldig) en ik hoop dat JKR met Pottermore wat meer over hem gaat vertellen.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 13:16 

@jalf Het is ongelooflijk maar ik ben het voor het eerst helemaal met je eens. Toen ik Azakban las was hij samen met Sirius mijn favo kaarkters. Ik vond hem gewoon geweldig. En vooral aan het eind kreeg ik een zwak voor hem. Want hij is een weerwolf en dat wil hij helemaal niet. Daarom was het ook jammer dat hij daardoor Zweinstein moest verlaten als leraar. Ik vind zijn verleden heel intressant en treurig. En dat vind ik heel belangrijk in een boek, de wortles van het verleden moeten sterk zijn. En dat was bij Rowling gewoon fantastisch , ik sta nog steeds verbaasd dat Jmaes en Sirius; Remus toe lieten in zijn vrienden groep. Dat is het goede van James juist. Het komt heel vaak naaar voren in de boeken van JKR dat iedereen goed en kwaad in zich heeft en dat is denk ik ookd eboodschap van haar aan de lezer. Ik vind het jammer dat hij in halfblood prince zo bot werd tegen Harry, vooral in de film. En in deathly hallows zie je dus dat hij ook slechte kanten heeft en dat was wel goed dacht ik. Alleen vond ik hem altijd de eeuwige vrijgezel. dat was dus jaamer maar goed...


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 13:24 

Remus staat ook hoog op mijn lijstje van favoriete karakters. Ik vind het zo mooi dat Rowling een personage heeft geschreven dat aan de ene kant heel erg wijs is en aan de andere kant niet inziet hoeveel hij zelf waard is. Ik weet nog dat ik na het uitkomen van Half-Blood Prince (waarmee de relatie tussen Tonks en Remus een feit was) heel veel angsty!Remus-fic geschreven heb omdat hij zichzelf te oud en te arm en niet goed genoeg vond voor Tonks. Zijn innerlijke conflicten zijn, ondanks zijn kleine rol in de boeken (op Prisoner of Azkaban na) heel goed naar voren gekomen en dat vind ik knap van Rowling.

Remus is voor mij een karakter waar ik me heel goed mee kan identificeren en ik wilde dus ook heel graag dat het goed voor hem zou aflopen. Zijn relatie met Tonks vond ik helemaal fantastisch, en ik vind het eigenlijk ook wel heel mooi dat ze uiteindelijk samen zijn gestorven. Ik baalde er wel heel erg van dat Rowling ze allebei had afgemaakt, zeker omdat ze nog een zoontje hadden enzo, maar het paste wel, ofzo.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 18:12 

Tja, Remus Lupos. Een van de Marauders en als zodanig een markant personage. Ik kan niet zeggen dat Remus een favoriet personage van mij is. Bedoel: hij viel mij niet bijster veel op. Ja, tuurlijk wel in boek 3. Maar verder? Hij viel mij eerder in negatieve zin op. Zijn manier van doen naar Harry kwam naar mijn idee iig over als flink wantrouwen naar Harry toe. Tegelijkertijd hoe ie met Tonks om gaat. Dat vind ik nu ook niet bepaald netjes. Niet durven zeggen waar het op staat, vervolgens zodra het ergens om gaat (baby op komst) de gedachte hebben om voor je verantwoordelijkheden weg te lopen.

Terecht dat Harry hem terecht wees wat dat betreft. Wel zuur ja, dat wanneer ie eindelijk een beetje richting huisje/boompje/beestje gaat in boek 7 zo plots klap komt te overlijden. Weliswaar strijdend ten onder gegaan. Notabene naast zijn geliefde gesneuveld. Maar de manier waarop vond ik echt vreemd in het boek. Dat er zo verdraaid weinig woorden aan vuil waren gemaakt. Zo van "en oh trouwens, die en die zijn ook dood" NEXT! Nee, pas op dat moment voelde ik echt mee met zijn persoon zoals ie was. Want zo'n korte beschrijving vond en blijf ik te min vinden voor de laatste Marauder die geleefd heeft.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 21:34 

Ik ben altijd een beetje verliefd geweest op de personage Remus Lupos. Hij is voor mij een adorable, wijze, intelligente en rechtvaardige man, een droomleraar en hij gelooft ook nog eens in De Helende Kracht van Chocolade. Ik vind hem een interessant leven en karakter hebben. Toen hij op het punt stond een grote, verkeerde beslissing te nemen in boek zeven was ik zowel geschokt als blij dat Rowling aangaf dat die eeuwig vriendelijk man ook zijn fouten heeft. Ik heb wel medelijden met hem, voornamelijk omdat hij een weerwolf is en daarom gedoemd lijkt te zijn tot eenzaamheid, verdriet en een werkeloos leven. Uiteindelijk komt dat redelijk goed, maar toch blijft de angst altijd in hem rondspoken.
Over zijn relatie met Tonks en kind Teddy heb ik eigelijk weinig te zeggen, want ik heb er geloof ik geen mening over. Het was spannend of Tonks en Lupin wel of niet een relatie gingen krijgen, maar ik weet niet of ze goed bij elkaar pasten of wat dan ook. Wel vond ik het mooi dat de serie begint met een wees (Harry) en eindigd met een wees (Teddy).

Bij elk nieuw boek dacht ik altijd - meer Lupin, meer Lupin! Ik begrijp wel dat er niet veel ruimte voor was, aangezien Sirius eigelijk de man was in Harry's leven en helaas heb ik niks met Sirius. Maar goed, thank wizard God voor fanfiction en hopelijk Pottermore.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 13:15 

Ik vind Remus ook geweldig. Hij is zo facinerend. En dat hij een weerwolf is stoort me al helemaal niet. Hij is de beste leerkracht verweer tegen de zwarte kunsten die ze gehad hebben. Zijn lessen moeten echt super leuk geweest zijn. Het is echt jammer dat hij Zweinstein moet verlaten als men er achter kwam dat hij een weerwolf is. Voor Harry was het ook leuk dat hij eindelijk iemand ontmoete die James en Lilly echt kende. Net als dat hij Sirius ontmoete (al is de band met Sirius wel sterker). Je zou echt niet verwachten dat James hem toe liet tot zijn vrienden want hij komt vaak voor als een pestkop op Zweinstein.
Wat ik wel minder aan hem vind is hou hij Tonks behandeld in het begin dat ze zwanger is. Maar aan de andere kant kan ik begrijpen dat hij bang is dat het kind ook een weerwolf zou worden. Op het einde is het dan eindelijk in orde tussen hem en Tonks en dan gaan ze dood en dat is verschrikkelijk. Je vraagt er dan af wat er met Teddy gaat gebeuren. Hij zou de steen van zijn vader zeker kunnen gebruiken als hij ook het weerwolf hen in zich heeft.

Lupos is een geweldige man, beschreven met goed en slechte kanten. Hij is volkomen menselijk.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2011 13:40 

Vond Lupos ook één van de mooiere personages uit de boeken! In de films ook fantastisch gespeeld door David Thewlis! Vond het wel onwennig om hem aan het eind van laatste film te zien zonder extra veel haar... Het klopte wel, maar het was niet meer de echte Lupos!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 14:48 

Hij behoort toch wel bij mijn favoriete personages. Zijn manier van lesgeven en hoe hij omgaat met Harry en hem helpt met zijn Patronus.

Het was alleen zooooo zieling toen hij stierf. snik.... :(

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 21:29 

Hier moet ik toch ook iets schrijven.

Zoals mijn profielnaam als aangeeft ben ik een behoorlijke Lupos fan.

Waarom ? het meeste is eigenlijk al gezegd. Het is een erg wijze man, maar die dat zelf eigenlijk niet echt in ziet. Hij is vrij bescheiden, en het is echt ene personage dat zowel goede als slechte kanten heeft. Dat hij toch Harry probeert te helpen ondanks alles, ondanks zijn kind. Dat hij uiteindelijk toch terug gaat naar Tops, en dat hij dan Harry peetvader maakt. Dat maakt zijn personage des te mooier. Verder vind ik het heel dapper en mooi hoe hij omgaat met zijn weerwolf zijn.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 21:12 

Remus Lupin kan ik enorm waarderen. Lupin heeft in mijn ogen namelijk moraal en principes. Hij vind het waard om daarvoor te vechten. Ik zie hem als een personage die alles doordacht doet. In de gevangene van Azkaban vind ik hem het leukst. Hij komt daar heel wijs en rechtvaardig over, misschien doet hij dat zelfs beter dan Dumbledore. Hoe hij omgaat met zijn ontslag en de avond dat Sirius en Wormstaart ontsnapte, dat vind ik grote klasse.

Veel mensen vinden dat hij Tonks niet goed behandeld heeft en dat hij zich niet goed heeft opgesteld ten opzichte van Harry. Ik snap dat mensen dat denken en daarin hebben ze natuurlijk gelijk. Wel vind ik dat ze Lupin daar niet op mogen afrekenen. Lupin is in wezen een goudeerlijke man. Zoals ik het zie komt dit voort uit het gegeven dat Lupin zichzelf en zijn kwaal eigenlijk ziet als monsterlijk. Hij haat zichzelf. Dit is te wijten aan de heersende optiek jegens weerwolven. Iedereen in de wizard world zien weerwolven als vals en gemeen. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan om je eigenwaarde te houden. Het gedrag van Lupin in af te leiden van het feit dat hij dus niet van zichzelf houdt. Hij vind dat hij een lieve, zorgzame heks zoals Tonks niet verdient. Gelukkig komt alles toch nog goed.

Ik vond het wel jammer dat Lupin het einde niet gehaald heeft maar aan de andere kant is de cirkel nu wel rond. Al vanaf de gevangene van Azkaban waren de Marauders voorbestemd om te sterven. In het krijsende krot hielden ze al een droevige reünie om de dood van een van hen te wreken. Ik ben in ieder geval blij dat Lupin tot het einde toe heeft gevochten en er vrede mee heeft.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 11:24 

Lupos is echt één van mijn favoriete personages. Het is één van de eerste leraren waar er ook echt dieper op ingegaan wordt en hij is de eerste kennismaking met de Marauders. Hij is een heel zachte, vriendelijke man die heel erg intelligent is maar ook heel bescheiden. Hij probeert ook altijd het juiste te doen en voor iedereen goed te zijn.
Toen ik DH las, was ik ook eerst teleurgesteld omdat hij Tonks verlaten had toen ze zwanger was maar ik blijf het nog steeds een fantastisch personage vinden. Hij is gewoon menselijk en heeft ook zijn fouten. Ik ken niemand die perfect is en dat is ook zo met de personages van Rowling. Allemaal maken ze fouten en dat is nu eenmaal het leven, dat is realistisch.
En als je er over nadenkt deed Remus wat hij dacht dat goed was en heeft hij toch zijn fout ingezien...
Ik vind het ook geweldig dat hij op het einde toch gelukkig was, dat hij de liefde vond bij Tonks.

MAAR WAAROM MOEST IE DOOD, BOEHOEHOE

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 1:38 

Lileika schreef:
MAAR WAAROM MOEST IE DOOD, BOEHOEHOE


Remus is niet meer gelukkig geweest na James zijn dood, hetzelfde geld voor Sirius.. natuurlijk vond hij geluk bij Tops maar ik ben ervan overtuigd dat niks meer hetzelfde was voor Remus en Sirius nadat Peter hun allemaal verraadde. Hij was in een klap alles kwijt waar hij om gaf en hij was weer helemaal alleen, iets waar hij altijd bang voor is geweest denk ik (het bewijs daarin ligt voor mijn dat hij zo bang was zijn vrienden kwijt te raken als ze wisten dat hij een weerwolf was).
Voor mijn 'klopte' het wel dan Remus dood ging, de laatste van de Marauders die was overgebleven, het was heel triest maar het klopte.
Ik vind wel dat Rowling hem een mooi gevecht had kunnen geven waarin hij ten onder ging, nou had ik een beetje het gevoel van, jij bent niet belangrijk genoeg om een doodscene te krijgen :shock:

En hier ben ik het heel erg mee eens:

Roonil Wazlib schreef:
Veel mensen vinden dat hij Tonks niet goed behandeld heeft en dat hij zich niet goed heeft opgesteld ten opzichte van Harry. Ik snap dat mensen dat denken en daarin hebben ze natuurlijk gelijk. Wel vind ik dat ze Lupin daar niet op mogen afrekenen. Lupin is in wezen een goudeerlijke man. Zoals ik het zie komt dit voort uit het gegeven dat Lupin zichzelf en zijn kwaal eigenlijk ziet als monsterlijk. Hij haat zichzelf. Dit is te wijten aan de heersende optiek jegens weerwolven. Iedereen in de wizard world zien weerwolven als vals en gemeen. Dan moet je heel sterk in je schoenen staan om je eigenwaarde te houden. Het gedrag van Lupin in af te leiden van het feit dat hij dus niet van zichzelf houdt. Hij vind dat hij een lieve, zorgzame heks zoals Tonks niet verdient.


_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 20:56 

Remus vind ik persoonlijk een eerder aangenaam karakter hebben. Als ik een boek lees, krijg ik met verschillende personages een bepaalde band. Of het nu haat jegens dat personage of eerder liefde is, verschild. Maar bij Remus was het zeker geen haat. Ik weet niet precies wat het is aan hem dat me zo aantrekt, maar ik vind hem echt een aangenaam man.

Hij ging misschien wel dood, maar daarnaast liet hij ook een zoon na, wat ik ook echt heel fijn vind.

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme