Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 10:35 

Wat vinden julie van Omber?
Fascinerend, of ronduit slecht?
En haar roze mantelpakjes? Of theekopje? Of bordjes met katten op?
Wat zou er denk je met haar gebeurd zijn nadat Voldemort is verslaan?
Reageer er maar op los! :cool:

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 10:41 

Ik vind ze gek. Ze is echt gestoord. Maar verder is het wel een personage die past in de boeken.
In de OotP vind ik ze in het begin super irritant. Dat ze gewoon Perkamentus onderbreekt tijdens zijn toespraak. Je moet maar durven.
En in die scene in de film dat ze zegt dat ze blij is al die gelukkige gezichten te zien en dat iedereen daar super depressief zit. Haha, doe is echt super :D

Ik denk dat ze in azkaban zit, nu dat Voldemort dood is. Zou ze haar cel ook roze geschilderd hebben xD

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 15:42 

In de boeken kon ik haar niet uitstaan - zoals het ook hoort. In de films vond ik haar echter best wel grappig, maar dat heeft natuurlijk veel te maken met de performance van Imelda Staunton. Ik ben nog steeds geen fan, maar in de film voel ik minder irritatie - waarschijnlijk omdat haar rol ook kleiner is.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 16:42 

Ik kan 1 gevoel voor Omber geven en dat is dat ik haar ''HAAT''.
Zo'n personage nog nooit meegemaakt of tegen gekomen, elke keer dat ik haar zie of lees wordt ik zo boos kan haar niet uitstaan. Zelfs als ik haar in een andere film tegen kom heb ik het nog? Gewoonweg om wat ze harry maar ook de rest aan doet. Ik denk dat ze voor mijn gevoel het kwaad belichaamt, en dat ze eigenlijk net als voldemort is alleen op een ander manier. (of ze lijkt te veel op de leraren en werkgevers bij elkaar, die geen lol hebben, chagie zijn etc.. )
Dus het is niet gek dat ze omgeven is door roze, ze probeert haar daden met vrouwelijkheid te verbergen. En hoewel die katjes waar mee ze zich omgeeft zo schattig zijn, geeft het me de rillingen. Het past niet die combi het is raar en gestoord.

Uiteindelijk als degene zo overkomt is het geweldig geschreven en geacteerd, is het dus geslaagd. Klopt wel maar het is ook de reden dat ik het een slecht personage vind, maar dat lees je elders.

wat er na Voldie met haar gebeurt?
Hopelijk doodt iemand haar (gek dat ze niet meevocht aan die zijn zijde XD).
Gaat ze Azkaban in en komt er niet meer uit.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 17:18 

2daemon schreef:
Zo'n personage nog nooit meegemaakt of tegen gekomen, elke keer dat ik haar zie of lees wordt ik zo boos kan haar niet uitstaan.


Ik herken het gevoel, ik heb zo een hekel aan haar. Elke keer als ik een stuk lees waar zijn in voorkomt geraak ik zo geïrriteerd totdat ik gewoon boos wordt. Ik vind 'r echt vreselijk en zeker omdat ze een tijd lang ook haar zin krijgt. Ik snap gewoon niet dat iemand zo kan zijn! (ook al is het een boekpersonage :p)

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 11:07 

Ik vind dit het meest verschrikkelijke personage in de boeken. Zei heeft de hele 5e film verpest. de redenen waarom? nou die zullen wel bekend zijn beide fans ..


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 20:29 

@Lordmistery bedoel je het personage of de actrice?

Nou, ik hou van Umbridge xD

Ze is een geweldig personage, die je lekker kan haten zonder dat het irritaties op wekt. Ze is een goed geschreven personage en ik vind haar interessant. Vooral om te bepalen welke afdeling Umbridge in past. Ik vind haar namelijk wel een Hufflepuff, omdat ze heel loyaal is.
Ik vind het namelijk te makkelijk om alle slechterikken in Slyth te plaatsen. Natuurlijk heeft ze veel Slyth eigenschappen, maar ik vind dat ze in Hufflepuff past omdat ze erg loyaal is en een harde werker.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 20:39 

Ik heb eigenlijk ook al een lange tijd in mijn hoofd dat ze een Huff is. Maar dat kan ook komen doordat ik iets niet goed begrepen heb in de boeken.

Firminus Nigellus zegt namelijk dat Severus Sneep het eerste schoolhoofd uit Zwadderich is. Volgens mij in DH. En Omber is eventjes schoolhoofd geweest. Dus tenzij Nigullus dat niet meetelt, kan ze geen Zwadderaar zijn geweest. En in mijn hoofd heeft Nigullus haar wel meegeteld, maar dat staat nergens echt beschreven. En een Grif zal ze nooit geweest zijn. En ik zie haar ook niet als een Ravenklauwer, dus ja, Huffelpuf bleef over. In dat geval is ze het dus niet helemaal eens met de gelijke rechten voor iedereen xD

Anyways, ik vind Omber een lekker love to hate personage. Ik vind het echt knap van Rowling dat ze zo'n soort personage tot leven heeft kunnen wekken.

En haar actrice vind ik echt perfect gecast!

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 20:43 

Patricia schreef:
Nou, ik hou van Umbridge xD

Ze is een geweldig personage, die je lekker kan haten zonder dat het irritaties op wekt. Ze is een goed geschreven personage en ik vind haar interessant. Vooral om te bepalen welke afdeling Umbridge in past. Ik vind haar namelijk wel een Hufflepuff, omdat ze heel loyaal is.
Ik vind het namelijk te makkelijk om alle slechterikken in Slyth te plaatsen. Natuurlijk heeft ze veel Slyth eigenschappen, maar ik vind dat ze in Hufflepuff past omdat ze erg loyaal is en een harde werker.


DIT! Zij is zo'n karakter everybody loves to hate. Ik zou het afschuwelijk vinden om zo iemand in het echt te moeten verdragen maar om te lezen vind ik haar fan-tas-tisch. Ze staat ook zeker niet op mijn lijstje met minst favoriete karakters, puur omdat ze absoluut niet saai is (zoals sommige andere karakters dat wel zijn) en voor fantastische verhaalelementen zorgt (ook dat valt van sommige andere karakters niet te zeggen).

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2011 17:57 

Nee het is echt het karakter die ik haat gewoon. Ik heb de vijfde film zo af en toe weer gezien ( voor sirius & lily :P) maar verder haat ik umbridge en hoop ik dat er een dag komt en dat ik het meemaak dat ze doodgaat.


 Profiel  

1e jaars



Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 13:46 

Het liefst zou ik haar eigenhandig aan de Dementors overleveren op een onbewoond eiland met geen weg eraf, maar helaas kan ik blijven dromen wat dat betreft. Fascinerend? Ja. Hatelijk? Ja. Favoriet karakter? Als je van onderaan begint wel ja.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 13, 2011 21:29 

Tja, Umbridge is inderdaad zo kwaadaardig omschreven wat haar meteen zo'n sterk karakter maakt. En toch heeft dat voor mij tijdens boek vijf het leesplezier volledig ontnomen. (heb het al zo vaak gezegd en ik zal het nooit laten om het nogmaals te doen) En als ik er nu aan terug denk is dat nu net wat Umbridge zo'n geniaal personage maakt. Idd zoals Pottergirl zo mooi verwoord: Umbridge, a character you love to hate.

En toch denk ik dat Rowling haar karakter beter had kunnen spreiden. Bedoel, telkens weer tijdens die strafsessies op het kamertje van Umbridge waarbij Harry strafregels moest schrijven. Het haalde gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan, zo enorm kolkte ik van woede. En dat leest niet prettig. Tegelijkertijd als jij als schrijver jouw lezerspubliek zover kunt krijgen dat ze zich zo laten beinvloeden door een fictief personage... chapeau in dat geval! Want dan doe je het goed als auteur, dan is het jouw gelukt om de lezer dusdanig te betrekken in het verhaal. Waar ik tijdens en enkele maanden nadat ik boek vijf uit had gelezen terug keek met walging veranderde dat. Want i.p.v. denken aan OotP == Umbridge ging ik denken aan OotP = Luna, Dumbledore's Army & Tonks!

Zo zie je maar weer waar een personage al niet goed voor is in een boekenreeks. :')

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Hoog-Inquisiteur

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zweinstein
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 18:54 

Hem Hem

Uw Hoofd-Inquisiteur is niet gediend van de negatieve toon van dit topic. Verwacht binnenkort enkele aanpassingen om de algemene sfeer in dit topic te verbeteren.

Hoogachtend,
Dorothea Omber,
Hoofd-Inquisiteur van HarryPotterForum.nl


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jul 22, 2013 19:15 

Professor Omber is de beste professor die ik ooit heb gehad!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme