Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2012 17:34 

Wat vinden jullie eigenlijk van de "goede" man Aberforth Dumbledore. De broer van Albus?
Ik zag hem erniet tussen staan en miste hem eiglijk wel in het rijtje.

Zelf heb ik me erg vermaakt van hem! hoort wel in het rijtje tussen van favo karakters. Maar wat vinden jullie?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2012 11:52 

Ikzelf vind hem ook een leuk personage! Vooral het verschil in karakter met zijn broer vind ik heel interesant! Hij is geen favoriet bij mijn maar hij is wel een leuke toevoeging :)

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 23:43 

Hier is een interessant artikel over Aberforth en hoe hij waarschijnlijk vaker in de boeken voorkwam dan veel lezers denken. Ik had in elk geval geen idee...

Daarnaast wilde ik het nog hebben over Aberforth en zijn ''inappropriate charms on the goat'':

Citaat:
Q: In the Goblet of Fire Dumbledore said his brother was prosecuted for practicing inappropriate charms [JKR buries her head, to laughter] on a goat; what were the inappropriate charms he was practicing on that goat?

JKR: How old are you?

Eight.

JKR: I think that he was trying to make a goat that was easy to keep clean [laughter], curly horns. That's a joke that works on a couple of levels. I really like Aberforth and his goats. But you know Aberforth having this strange fondness for goats if you've read book seven, came in really useful to Harry, later on, because a goat, a stag, you know. If you're a stupid Death Eater, what's the difference. So, that is my answer to YOU.

Bron: Leaky Cauldron


Dit kan je op meerdere manieren intepreteren, maar dat gelach van Rowling komt heel inappropriate over. Wat denken jullie?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 21:26 

@sweethermione

Nu je dat zo zegt komt Aberforth inderdaad vaker voor maar genoemd. Misschien maakt dat het ook leuker, alhoewel hij eerder ook niet nodig was en het toch moeilijkheden zou geven tussen hem en Albus.

Om je vraag te beantwoorden, ook ik genoot van die Scene, ik denk dat the queen daar zelf ook zo overdenkt aangezien dat gelach. Maar het feit dat hij met het ministerie te maken heeft gehad, maakt hem na mijn idee juist interressanter. Zal inderdaad vast een leuk interview zijn geweest.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 9:09 

Ik vind Desiderius (noemen jullihem in Nederland bij zijn engelse naam??) Bon, ik vind hem een leuk, non-chalant en moedig typ.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op za nov 17, 2012 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 10:30 

@lily

Goed te horen dat je Aberforth/ Desiderius xD een leuke katrakter vind!!

Nou, ik herlees de serie nu maar in het engels dus de namen van de karakters ken ik nu alleen in het Engels. natuurlijk heet hij ook in NL Desiderius maar officieel Aberforth , dus dat is waarom ik hem zo noemde.

Maar kom jij uit Belgiƫ of zo? :)


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2012 11:08 

@lordmistery: jip! Helemaal juist, ik kom uit, en woon in Belgiƫ.
Anyhow, ik vind Des een leuk personage, ik weet niet waarom.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Keer terug naar Personages
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme