Sarah
Hotemetoot
|
|
Geplaatst: za aug 03, 2013 21:55
 Govert had vanochtend door de straten gerend, te haastig om op de bus te wachten. Hij had gesprind zo hard hij kon, en hoopte dat hij toch nog een beetje op tijd zou komen bij zijn taakstraf. Toen was het opeens begonnen met stormen, en was hij doodsbenauwd neergebliksemd. Hij was bang en ongerust opgestaan, en daarna had hij besloten om naar huis te gaan. Waar hij nu natuurlijk spijt van had omdat hij zijn taakstraf niet gemaakt had.
Nu zit Govert bibberend en ineengekrompen op de bank te bibberen, en hij bekomt nog van de schrik. Zijn ouders zijn naar hun werk, maar Govert had sleutels in zijn zak. Hij blijft nog even zitten en pakt dan zijn laptop uit de la van de salontafel. Hij glimlacht als hij zijn vrienden kan vertellen dat hij is neergebliksemt, wat hun natuurlijk een hele kick vinden. Ze zijn weliswaar nog altijd boos omdat hij betrapt is toen hij in was aan het breken, maar nu zouden ze vreselijk jaloers, zeker weten. Hij opent Twitter en plaats een nieuwe tweet.
@GovertTruo schreef: Yo! Ik ben net neergebliksemt! Ik was op weg naar mijn taakstraf en toen sloeg de bliksem in mij! #awesome! Hij klikt trots op verstuur en hoopt dat zijn ouders dit niet lezen, stel je voor: ze wisten dat hij het leuk vond om neergebliksemt te worden! Hij bedenkt hoe de gozer die die taakstraffen in handen heeft zal reageren. Hij wisselt in zijn gedachten snel van onderwerp en besluit zijn vader te bellen. Govert toetst het nummer van zijn vader in en wacht tot hij opneemt.
"Hallo, met meneer Truo." hoort hij hem zeggen. "Hai pap! Luister, ik was dus op weg naar mijn taakstraf, en toen begon het opeens te stormen. Ik wilde snel doorrennen maar toen werd ik neergebliksemt. Nu zit ik thuis en ik kan onder geen enkele mogellijkheid terug naar die taakstraf, ook omdat ze daar ongetwijfeld vrij hebben gekregen wegens deze weersomstandigheden." legt Govert uit en hij probeert wat netter te praten als dat hij tegen zijn vrienden doet. Het blijft even stil en dan antwoord zijn vader. "Moest je me daarvoor nou serieus bellen? Ik zit op mijn werk! Maar goed, ik zal kijken of de rest mij nog nodig heeft." Daarbij legt hij neer.
Govert zucht en ziet dat maar liefst 8 mensen op zijn bericht gereageert hadden. Hij glimlacht bij het lezen van al die berichten. Iedereen schrijft er #f*ckingnice of #gozer bij. Govert klapt glimlachend zijn laptop dicht en denkt na over hoe het zou zijn als hij zich als zijn ware ik gedroeg.
|
|