|
Geplaatst: zo apr 01, 2012 20:57

Charlotte's lippen krullen omlaag. Ach, het meisje had zich prima vermaakt! Charlotte veracht die - wat zij opvat als schijnheilige - glimlach op Jill's gezicht. ,,Leuk voor je. Ik heb me ook uitstekend vermaakt,'' zegt Charlotte, duidelijk haar 'ochtendhumeur' door laten schemerend.
Als Jill informeert over Blaire glimlacht Charlotte op haar beurt liefjes. ,,Ja,'' begint ze dan nonchalant. ,,Ja, Blaire is in de kamer. Die dorpsjongen is dood,'' Charlotte zucht. ,,En ik had haar nog zo gewaarschuwd! Geen sterfgevallen! Lief was er niet over te spreken,'' Charlotte zucht nog eens. Dan verandert ze het onderwerp van het gesprek terug in wat ze echt interessant vond: zichzelf.
,,En ik moest de troep opruimen,'' begint ze mokkend. ,,Ik ben de hele nacht beziggeweest met het schoonmaken van z'n kamer en het opruimen van de resten. Puh.'' Charlotte schraapt het laatste beetje aarde onder haar nagels vandaan. Waar waren Dracula en Blaire nu? ,,Heb je bij één van hen geslapen?'' Charlotte werpt een semi-jaloerse blik op Jill; enerzijds wilde ze haar jaloezie niet laten merken, anderzijds wilde ze Jill haar plaats laten kennen. En bovendien wilde Charlotte gewoon goed geïnformeerd zijn.
,,The novelist is an ever-wakeful creator, carefully monitoring those characters who might foil his design, run away with his themes, step out of their own atmosphere, and make their way in the void between the stars.’’
|
|