|
Geplaatst: ma apr 02, 2012 11:00

Langzaam borrelt de woede in Charlotte op. Jill vraagt er om - en klaarblijkelijk met opzet, het verwaande wicht. Terwijl Jill met een zogenaamd onschuldige houding insinueert dat ze alle gasten al om haar vingertje gebonden heeft, klemt Charlotte haar kaken op elkaar. ,,Die gasten,'' zegt Charlotte, haar woede inhoudend, ,,interesseren me helemaal niets. Het enige waarvoor ik me interesseer is -'' Dracula. Daar was hij net. Als je het over de duivel hebt...
Charlotte knikt bij alles wat Dracula zegt - ze is weer zo mak als een schaap. ,,Uiteraard heb ik me gedragen,'' zegt ze dan, en ze glimlacht liefelijk. ,,Wat Jill betreft - dat is natuurlijk niet mijn zaak.'' Maar nu wel. Charlotte glimlacht dan naar Jill. Ze ging er alles aan doen om erachter te komen met wie Jill had geslapen en dan zou ze laten zien hoe frigide ze wel niet was. Het maakte Charlotte niet uit dat Jill waarschijnlijk toch niets om hem gaf; het ging er haar gewoon om dat ze won.
Charlotte volgt het voorbeeld van Dracula en gaat in haar kist zitten. ,,Tot vanavond.'' Charlotte gaat liggen en het deksel valt met een ijzige klap dicht.
,,The novelist is an ever-wakeful creator, carefully monitoring those characters who might foil his design, run away with his themes, step out of their own atmosphere, and make their way in the void between the stars.’’
Laatst bijgewerkt door xMissme op ma apr 02, 2012 18:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|