Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 0:57 

Afbeelding

Veronique heeft zwijgend wat spullen aangegeven vanaf de zijkant. Erg sterk is ze toch niet, dus ze ging het de anderen maar niet aan doen om totaal te falen in haar poging om de tent op te gaan zetten. Ze houdt zich dan nog liever bezig met het eten koken of iets dergelijks. Hé, misschien was dat nog wel een goed idee.

Als de tent overeind staat, hoort ze Lyla ook iets zeggen over het eten. Geluidloos gaat ze achter de vrouw staan. "Ik wil ook best helpen met het eten." Klinkt het emotieloos vanuit haar lippen. Het maakt haar weinig uit of ze Lyla een halve hartaanval bezorgt of niet. Ze is nu eenmaal niet het luidruchtige en aanwezige type.

Haar blik valt op de kleine Japanner die een stukje verderop staat. Hij heeft de hele tijd nog geen woord gezegd. Veronique is er bijna 100% van overtuigd dat het de Katsu moet zijn die ze op de lijst heeft zien staan. Het is al apart dan een Aziaat zich bij het gezelschap heeft aangesloten, dus zijn naam raden uit de aanmeldingen is niet zo moeilijk.

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 22:26 

Afbeelding
Ricky Fletcher

Terwijl iedereen zich bezig hield met de tent, was Ricky bezig met het verzamelen van hout. Met overladen armen loopt hij langs Veronique die tegen Lyla zegt dat ze mee wilt helpen met het eten. Veronique ziet eruit als een aardig persoon, vindt Ricky, maar zelfs hij moet toegeven dat haar stem een tikkeltje koud is. Hij kan een lichte rilling dan ook niet onderdrukken. Dat meisje moet meer lachen, dat is wat ze moet doen.

"Kom dan maar mee, Veronique," zegt hij met een zijdelingse lach tegen haar. Zij kan er per slot van rekening niets aan doen dat ze wat koelbloedig over kan komen, toch?

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: za aug 13, 2011 22:54 

Afbeelding
Kate Miller

Kate glimlacht opgelucht wanneer Bruce zijn stemming wat bijdraait. Ze knikt dan ook bevestigend dat ze niets stoms zal gaan doen. Iets dat natuurlijk een van haar uitzonderlijke talenten is. En ze houdt zelfs haar mond wanneer hij de paarden ‘beesten’ noemt, alhoewel dat vast geen tweede keer zal lukken.
‘Kate,’ stelt ze zich speels lachje voor, ‘Leuk je te leren kennen.’ Ze knijpt even kort in zijn hand waarna ze hem loslaat en hem nog even meehelpt.

Tevreden kijkt Kate naar het resultaat van hun werk. De tent staat en nog voordat het donker is. Ze glimlacht even vriendelijk naar de paar vrijwilligers voor het koken en zoekt dan naar James, die ze al snel spot. Hij staat bij haar kamergenoot Anna als Kate zich bij hen voegt.
‘Hai!’ Ze heeft totaal niet door dat ze hen misschien wel stoort en begroet beide vrolijk. ‘James, het wordt al bijna donker.. Zullen we de paarden anders alvast binnen zetten en eten geven? We kunnen ze eventueel in de tent laten?’

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 0:23 

Afbeelding
Katsu Masanori

Katsu observeert de omgeving woordeloos en kijkt ietwat verbaasd op als hij ineens een zak in zijn handen krijgt. Met een beetje moeite krijgt hij het ding open en staart naar de inhoud. Het broodje krijgt een frons en de appel een goedkeurende blik. Nonchalant trekt hij het brood eruit en gooit het over zijn schouder. In de appel staat al snel een afdruk van zijn tanden. Op een klein papiertje staat er in een sierlijk handschrift 'BRUCE, JAMES, RICKY, KATSU' geschreven. Interessant. Iedereen in één hok, en geen persoonlijke ruimte. Katsu zucht. Dit zou nog een lange reis gaan worden.

[...]

Na ongeveer een kwartiertje wordt er besloten eten te gaan maken. Katsu kijkt op als hij iemand zijn/haar blik op zich voelt. Kort vangt hij haar blik en zit het als een teken om dichter bij de groep te komen. De vrouw, schijnbaar, wordt net aangesproken door iemand die hij vaag herkent als Ricky.

"Ik help ook mee. Als het nodig is.'' mompelt hij. Oncomfortabel steekt hij zijn handen in zijn zakken. Zijn gezicht staat emotieloos, niet in staat het opgelaten gevoel te negeren.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 18:44 

Afbeelding

James glimlacht terwijl Anna zo rood wordt als een tomaat en iets mompelt over genant. "Helemaal niet!" Antwoordt hij er vervolgens op. "Dat kan iedereen gebeuren. Ik sta ook vaak genoeg vol zwarte vegen zonder het door te hebben." Grinnikt hij.
De rode blos op Anna's wangen charmeert hem, ze is zo onschuldig. En lief <3.

Hij knikt eventjes als ze het doekje weer aanneemt. "Geen enkel probleem, juffrouw." Zegt hij vrolijk. Hij kijkt haar eventjes in haar ogen en doet het er zwijgen toe.

De stilte die tussen hem en Anna hangt, wordt abrupt verbroken door Kate die hen begroet en meteen tegen hem begint over de paarden.
Verdwaasd kijkt hij eventjes opzij naar Kate. Wat vroeg ze hem ook alweer? Paarden. Oh ja. "Euh, ja... Ik- Ik kom zo." Antwoordt hij al even in de war terwijl hij een kort handgebaar naar de paarden maakt.
Zijn blik glijdt onwillekeurig terug naar Anna. "Excuseer je me eventjes?" Vraagt hij haar met een lichte tegenzin in zijn stem. Hij vindt het net zo gezellig bij haar.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2011 22:34 

Afbeelding
Bruce Borden - Illusionist

En dan wil iedereen helpen met het eten en het maken van het vuur. Bruce besluit zich dan ook niet bij deze groep vrijwilligers aan te sluiten. Hij zucht dan ook even vermoeid als hij James spot bij zijn jonge assistente. Hun hele lichaamstaal spreekt boekdelen en daarbij kent hij James langer dan vandaag. Toch kan hij niet genieten op hetgeen wat lijkt op prille liefde. Zijn gedachten gaan onwillekeurig even naar Sophie waarna ze als in een droom naast James lijkt op te duiken. Het is Kate, haar zusje. Hij knippert even met zijn ogen en schudt zijn hoofd. Zijn blik blijft even kort op Kate hangen die zich naar de paarden begeeft en zijn gezichtsuitdrukking gaat even kort van nors naar bezorgd.

Nu de rest eten en vuur aan het maken is verplaatst hij zijn spullen even naar de woonwagen. Nu hij nog de keuze heeft aan bedden besluit hij de onderste in te pikken. Want ja, het zijn krappe stapelbedden. Een zware leren koffer duwt hij onder zijn bed en hij blaast even wat stof van een oude olielamp. Uit zijn borstzakje haalt hij een verkleurde oude poster van het circus tevoorschijn. Op de afbeelding staat een vrouw getekend die een paard laat steigeren en de sierlijke letters van het circus. Roerloos blijft hij even op het bed zitten en staart hij naar de foto. Bijna teder vouwt hij het weer op en schuift hij het trouw onder zijn kussen. Als hij op staat werpt hij nog even een blik door het raampje waar hij iedereen druk heen en weer kan zien lopen. Twijfelachtig werpt hij nog een blik op zijn kussen en grist hij na even aarzelen de opgevouwde affiche er weer onder vandaan. Ditmaal gooit hij hem in een la, onder een paar van zijn sokken.

Weer buiten voegt hij zich bij Violet die hij even met een knikje begroet. Ze was diegene die had gevraagd naar de leefsomstandigheden. Om een praatje te maken besluit hij dat onderwerp dan ook aan te snijden. "De bruine bonen soep is erger dan de matrassen." hij glimlacht even zijdelings naar haar en grinnikt. Nah, het viel eigenlijk best mee.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:49 

Afbeelding
    Olivia Fortier

Olivia heeft van een klein afstandje staan toekijken hoe er een groot gedeelte van de groep gezamelijk de grote tent op zet. Ze is wat afgedwaald in haar eigen gedachten. Er speelt een mistroostig glimlachje om haar lippen, iedereen had zich meteen bij elkaar gevoegd en was gezamelijk bezig om als het ware de grote familie op te zetten. Ze besluit dan ook gauw om zich ook bij de rest te voegen, tijd om zich er ook een beetje bij te mengen.

"En erwtensoep is erger dan de bruine bonen soep, right?" glimlacht ze op de woorden van Bruce wanneer ze zich bij hem en Violet voegt. "Ik ben trouwens Olivia." stelt ze zich vervolgens met een glimlachje aan de twee voor.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 22:12 

Afbeelding

Bruce kijkt op als een vriendelijke stem zegt dat de erwtensoep nog erger is. "Als het ook uit die blikken komt wel" glimlacht hij. Hoogstwaarschijnlijk wel, vers eten was niet lang houdbaar en duur. "Ooh dan ben jij de dame met de medische kennis, nietwaar?" Hij had vele al eens gezien tijdens de audities maar hij weet vrij zeker dat hij haar nooit eerder heeft gezien. Maar goed, kon je wel auditie doen voor de rol die zij vervulde? "Bruce" stelt hij zich ook met een vriendelijke doch ietwat terug houdende glimlach voor. Zijn voeten beginnen opnieuw even wat te schuiven, het is soms moeilijk voor te stellen dat hij een zelfverzekerde man is op het podium. Dan was hij vol zelfvertrouwen, in zijn werk wist hij wat hij deed en kon hij zich terug trekken. Dat had hij iets teveel gedaan de laatste tijd.

"Dan moet ik dus bij jou zijn, in het geval ik mijn assistente echt door midden zaag" verlaat het zachtjes met een halve grinnikt zijn mond. Dankzij zijn eigen flauwe grap nog meer uit zijn doen draait hij het gekregen muntje wat rond tussen zijn vingers. Hij schraapt zachtjes zijn keel en glimlacht verontschuldigend "Heb je daarvoor gestudeerd of is het je thuis bij gebracht?" vraagt hij haar. 

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 22:38 

Afbeelding
    Olivia Fortier

Olivia knikt met een glimlachje wanneer hij constanteert dat zij de verpleegster is. Medische kennis, ja, tot zover je dat natuurlijk zo kon noemen. Ze kijkt hem vriendelijk aan wanneer hij zich voorstelt, waarna haar blik even kort over de andere dame gaat. Ze glimlacht ook eventjes naar haar, waarna ze Bruce weer aankijkt.

Ze kijkt hem aan en weet niet echt of ze moet reageren op z'n grapje. Met een ongemakkelijk glimlachje kijkt ze hem dan ook aan. "Het is me vooral thuis bijgebracht, maar waar mogelijk heb ik les gehad." legt ze oprecht uit. Ze hadden nooit het geld gehad voor ook maar iets in de trant van een opleiding. "De plaatselijke arts heeft me veel geholpen."

"Ik kan je wel aanraden om je assistente niet door midden te zagen. Ik denk dat dat namelijk een hopeloos zaakje zal zijn." glimlacht ze, om zijn awkward grapje toch maar niet zo ongemakkelijk voor hem te laten zijn.

"Ik hoop dat je me niet al te veel slachtoffers stuurt met je acts."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 11:28 

Afbeelding

Anna kijkt James verlegen aan, nog altijd niet zo goed van het feit dat ze net de blunder van de zwarte veeg maakte.
Ze haalt diep adem en wendt haar blik even van hem af om het niet te zoeterig te maken.
Net als ze iets wil zeggen, komt Kate zich bij hen voegen om doodleuk te vragen aan James of hij tijd heeft voor de paarden.
Ze haalt snel een glimlach boven als hij zich excuseert.
'Maakt niet uit. Ik ga de andere helpen met het eten.' antwoordt ze en loopt vervolgens naar de rest toe om zich er bij te voegen.

Ze bijt op haar onderlip terwijl ze willkeurig een paar nuttige dingen opraapt voor het eten klaar te maken terwijl ze in gedachten verzonken is.
Waarom heeft ze zo'n kriebels in haar buik? Ze heeft dit nog nooit eerder gevoeld. X.X
Straks is ze al ziek voor ze kan optreden!

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 23:50 

Afbeelding
Kate Miller

Kate knikt wanneer James zegt dat hij er zo aan zal komen en begeeft zich richting de paarden. Met een aai en wat woorden begroet ze eerst alle paarden. Ze twijfelt even maar besluit dan om voor de zekerheid de paarden maar per twee te pakken, om niet te overmoedig te zijn. James lijkt er wat lang over te doen om te komen en het eten zal wel bijna klaar zijn.
Even later staan alle paarden netjes in de tent met wat voer en hooi in overvloed.

Nadat ze haar handen gewassen heeft, gaat Kate eens polshoogte nemen bij het eten. Nieuwsgierig kijkt ze in de pannen en probeert ze niemand in de weg te lopen. ‘Volgens mij is het bijna klaar, niet?’ vraagt ze dan ook aan niet echt iemand in het bijzonder (degene die zich dus geroepen voelt op te antwoorden [a]) ‘Zal ik de rest alvast gaan halen?’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 13:12 

Afbeelding

"Aah oke" knikt hij geïnteresseerd "Leuk" Hij voelt zich direct een stuk minder opgelaten als ze toch nog terug komt op zijn slechte gevoel voor humor. Hij glimlacht even "Dat zal wel meevallen. Sterker nog, ik denk dat er een hoop acts zijn waar veel meer bij mis kan gaan." Daar gaat hij verder niet op in, het moest nou ook niet als een gevaarlijk circus gaan klinken. Hoewel het dat feitelijk wel was. De kleine man met het oosterse uiterlijk had zover hij had vernomen gevaarlijke acts en aan de trapeze hangen was ook niet geheel ongevaarlijk. Om nog maar te zwijgen over de paarden acts. Ironisch dat ze nu een dokter in hun gezeldschap hadden. Aan de andere kant, had dat destijds weinig verschil gemaakt. Oke, Anna moest natuurlijk wel geconcentreerd zijn bij sommige acts en niet iets fouts doen, maar over het algemeen was het behoorlijk veilig.

"Ik ruik het eten al" hij gebaard even naar een paar klapstoelen die nog opgevouwen bij een caravan staan. "Ik zet even wat stoelen klaar.." Met zijn blik weer op de grond wandelt hij naar de stoelen en zet hij deze in een halve kring neer rond het kampvuur. De avonden in de lente waren toch nog wel wat fris. Met zijn blik op de horizon gericht wrijft hij even in zijn handen. Die wolken zagen er dreigend uit, die moesten nog maar even weg blijven.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 17:29 

Afbeelding

James knikt eventjes als Anna zegt dat het niets is. Hij draait zich weg van haar en loopt Kate achterna om de paarden te gaan binnen zetten.
Hij kijkt eventjes hoe Kate twee paarden mee naar de tent neemt waar geïmproviseerde stallen staan. Hij zucht eventjes en volgt dan haar voorbeeld maar. De beestjes moesten immers ook verzorgd worden.
Nadat hij achter Kate, de paarden van water heeft voorzien, loopt hij weer de tent uit. Hij kijkt eventjes rond en ziet onder andere Anne bij het eten bezig en Kate die zich erbij voegt.
Hij volgt Kate dan maar richting het kampvuur waar Bruce stoelen aan het neerzetten is.

Hij kijkt eventjes om zich heen om te zien waar de rest blijft. Hij rilt eventjes als er een briesje komt opzetten. Hij loopt snel tot bij het kampvuur om op te warmen. Plus, het eten is zo goed als klaar en ruikt best goed. "Zal ik helpen uitscheppen?" Vraagt hij terwijl hij alvast de kommetjes neemt waar ze het eten in opdienen. Hij kijkt eventjes naar de persoon die het dichtste bij de kookpot staat. (Wie dat dan ook mag wezen? :') )

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 22:16 

Afbeelding
Ricky Fletcher

Ricky's ogen gaan meteen naar Katsu als die meedeelt dat hij ook wilt meehelpen. Hij ziet er niet bijzonder comfortabel uit, maar Ricky neemt aan dat dat komt doordat Katsu nieuw is. Niet iedereen kan zich snel aanpassen aan een nieuwe omgeving. Ricky weet nog hoe schuw hij zich af en toe gedroeg, toen hij voor het eerst bij het circus kwam.

Oké, dus allerlei mensen willen meehelpen met het eten. En na een tijdje staat een grote pot bruinen bonen soep te borrelen boven het vuur. Ricky zit erin te roeren met een overgrote soeplepel, terwijl hij af en toe om zich heen tuurt. Hij vindt het buitengewoon aardig dat zoveel mensen interesse tonen in het bereiden van het eten. Ietsjes verderop ziet hij een meisje dat met Bruce aan het praten is. Haar heeft hij nog niet ontmoet - waarschijnlijk door de plotselinge drukte.

"Ja, je kunt de rest alvast halen," reageert Ricky met een bemoedigend glimlachje naar Kate. Bruce gaat ondertussen de stoelen klaarzetten, en James stelt voor om op te scheppen. Ricky roert nog eenmaal flink in de pot, en neemt dan een grote stap naar achteren.

"Ga je gang, Jim," zegt hij, met een knik.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 22:31 

Afbeelding
    Olivia Fortier

Olivia knikt eventjes wanneer Bruce zegt dat hij de stoelen vast klaar gaat zetten. De geuren van het eten komen al hun kant op en Olivia besluit dan ook om zich ook richting het eten te begeven. Ze laat haar blik even over alle mensen heen gaan, ze waren met een best wel grote groep en ze kende nog maar heel weinig mensen.
Met een glimlachje op haar gezicht voegt ze zich bij de rest en gaat ze even een kijkje nemen bij het eten. De stoelen stonden al zo goed als klaar en ze konden zodra het eten opgeschept was beginnen met hun eerste maaltijd samen.

"Als jij het opschept, kan ik het wel doorgeven aan de rest zodat het wat meer opschiet?" stelt ze dan voor aan James, dan had ze ook nog even kunnen helpen. Ze kijkt even in de pot en neemt de geur even in zich op. "Hmm, dat ziet er in ieder geval beter uit dan alleen een stukje brood en een appel." glimlacht ze richting de jongen die net een stap naar achteren doen van de pot.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: