Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Volgende

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 0:22 

Afbeelding

Feira slaakt een zucht uit als Adam Chase de gang op trekt en als ze het hele gesprek tussen Chase en Adam volgt. Sommige delen kan ze niet horen, maar het is maar al te duidelijk dat het geen vriendelijk onderhoud is. Feira weet nog als de dag van gisteren hoe boos ze was toen ze Chase en Adam uit elkaar had gehouden bij het dorpje Astorium, vlak voordat ze naar Wexwel waren gegaan. Feira was in haar leven zelden zo boos geweest als toen - toen Chase en Adam ook hadden geruzied over waar het de facto allemaal om ging: Leah.

Alhoewel wederom het gevoel overheerst dat Feira zich hier absoluut niet mee moet bemoeien, bemoeit ze zich ermee. ,,Chasie! Laat ze toch hier!'' zegt Feira, haar vrolijke bui nog behoudend. ,,Desnoods slapen ze in mijn kamer, prima!'' gaat Feira verder. ,,Dan ben ik jouw gast en dan zijn Leah en Adam mijn gasten, dat kan toch? Of niet? Stuur ze niet weg! Ik heb nog zoveel met ze te bespreken, en jij ook! Chasie!'' Bijna smekend kijkt Feira Chase aan.

,,Ik wil niet dat jullie weggaan, Adam!'' zegt Feira dan, het woord diplomatisch tot Adam richtend. ,,Jullie kunnen vanavond nog bij me intrekken! Ik help met verhuizen!'' gaat Feira verder, Leah aankijkend, na diens smeekbede. ,,Jullie kunnen toch niet weg! Wat moet er dan met Rose en Daisy! Die lieve, lieve Rose en Daisy! Zij kunnen toch niet bijven zonder hun ouders!'' Feira kijkt van Adam naar Leah naar Chase - en even later kwam het besef hoe betekenisvol die laatste uitspraak eigenlijk wel niet was. Van binnen vervloekte Feira zichzelf daar even voor. ,,Weet je wat er gebeurt met meiden in een grillige situatie? Daar weten ik en mijn zussen alles van! Pa was weg en ma was een poes! En kijk wat er van mij is geworden, de meest halve heks in heel Alusia!'' Feira kan het niet laten even te grinniken.

,,Laten we nou geen ruzie maken,'' zegt Feira wat strenger. ,,Anders kan ik ook net zo goed weer gaan...''

step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 22:47 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kijkt Chase nog smekend aan wanneer ze Adam's woorden achter zich hoort. Ze bijt eventjes op haar lip, waarna ook Feira zich tussen de twee mengt.
Leah kijkt even op naar Chase, waarna ze haar ogen neerslaat en even zijdelings naar Feira kijkt met een mistroostig glimlachje. "Het is al goed, Feira.." verlaat het met een zucht haar mond, waarna ze zich van Chase wegdraait en richting de deur loopt.

Bij de deurpost blijft ze staan en leunt ze er zachtjes tegenaan, met haar armen om haar heen gevouwen en haar blik op Adam gericht. Even is ze stil terwijl ze Adam aan blijft kijken. Ze ademt even lichtjes uit en knikt dan lichtjes, haast onopgemerkt.
"We zullen onze spullen wel pakken.."
Er zat niks anders op.

"Bir gĂŒzele gĂŒzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2012 23:56 

Afbeelding

Juliet knikt op Thomas zijn antwoord. "Mooi zo," zegt ze zacht. Ze neemt haar deel van de eend aan en neemt een hap uit de vleugel. Afwezig blijft ze er aan kluiven, niet dat ze honger had, maar ze moest zich sterk houden in deze strenge winter. Thomas blijkt dan ook veel sneller klaar te zijn met eten en Juliet's ogen volgen hem richting het meer. Als hij omvalt gaat ze achterdochtig rechtovereind zitten. Als hij weer overeind komt en bij haar gaat zitten alsof er niks aan de hand is kijkt ze hem ongelovig aan. "Wat was dat?" vraagt ze hem geknepen oogjes, terwijl ze de deken over zich trekt.

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 0:04 

Afbeelding

Thomas verrekt in eerste instantie geen spier als Juliet vraagt wat dat was. Fijn, ze had zijn reactie dus wel gezien. Hij herpakt zich binnen een paar seconden en kijkt haar nietsvermoedend aan.
"Wat was wat?" vraagt hij neutraal. "Oh... je bedoelt dat ik m'n evenwicht verloor? Ik schrok gewoon van het koude water. Je hebt geen idee hoe koud het is!"
Lachend drukt hij zijn nog ijskoude hand tegen haar wang.
"Zie je?"

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 0:15 

Afbeelding

Juliet houdt Thomas zijn gezichtsuitdrukking nauwkeurig in de gaten en ze ziet duidelijk dat hij eventjes, bijna onherkenbaar, verstijft. Weer besluit hij te doen alsof er niks aan de hand is. Waarom loog hij? Dacht hij dat ze zo dom was? GeĂŻrriteerd, duwt ze zijn hand weg van haar gezicht en staat direct op. "Je liegt!" beschuldigt ze hem. "Ik ken je langer dan vandaag."

Juliet zet haar handen in haar zij en haar ogen flitten heen en weer over het water. "Als je het niet opbiecht, ga ik het zelf wel onderzoeken," waarschuwt ze. Om kracht bij haar woorden te zetten graait ze naar haar pijl en boog en spant deze. Wat kon er in vredesnaam in dat meer zitten waar Thomas het niet over wilde hebben?

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 21:05 

Afbeelding

Chase zijn blik is strak op de grond onder zich gericht. Hij snuift even bij het horen van Adam zijn commentaar. Daisy. Het is Daisy haar verjaardag. Hij klemt de jampot nog wat steviger in zijn armen en zucht zachtjes. Hij werpt even een korte blik op Leah en richt zijn blik dan weer op de jampot.

Feira heeft een doorslaggevend effect op hem. Op een ander moment zou hij erom lachen dat ze Adam als haar eigen gast bestempeld en haar kamer met hen wil delen. Nu echter niet. Maar hoe kan hij vier paar smekende ogen negeren.

Voor hij echter ook maar kan zeggen dat hij er nog een nachtje over zal slapen neemt Leah een pijnlijke beslissing. Eentje die hij misschien wel op zichzelf heeft afgeroepen, maar welke desondanks steekt. “Maar
” zijn mond blijft alf open hangen. Hij wisselt een blik met Feira en kijkt dan weer naar Leah, die inmiddels al bij de deur staat. We zullen onze spullen wel pakken. “Nee! “ verlaat het geschrokken zijn mond. Mijn god, hij had haar na al die jaren bijna zelf weer weggejaagd. Het was allemaal wel anders nu, maar ze mocht niet vertrekken. “Het is Daisy haar verjaardag. Je, jullie, hoeven nu niet weg.” Mompelt hij.

Eigenlijk wil hij nu op zijn knieĂ«n vallen en hun smeken om te blijven. Maar niet waar Adam bij is, hij heeft hem zojuist nog de deur gewezen en wil zich niet laten kennen. Toch oogt zijn gelaatsuitdrukking wat nerveus, een vlaag van paniek gaat er door hem heen. Omdat hij moet kiezen tussen zijn standpunt volhouden en zijn gevoelens kiest hij subtiel voor een middenweg. “Adam kan morgen verhuizen naar het tuinhuis.” Bemiddelt hij nu met een zenuwachtige ondertoon “Ik wil hem niet hier in mijn kasteel.” Even koppig als altijd.

Afbeelding

Noah grijnst en kijkt dan lichtelijk ontzet toe hoe ze de slagroom van zijn vinger veegt. “Ohh!” protesteert hij als de vinger snel in haar mond verdwijnt. “Wat gemeen zeg” pruilt hij terwijl hij braaf de kaarsen aan pakt. Terwijl hij wat kaarsjes op de taart zet kijkt hij haar even zijdelings aan. “Je bent echt heel erg stout vanavond. Zo ken ik je helemaal niet.” Grijnst hij.

Als zij hem plaagt mag hij haar ook best terug plagen, toch? Terwijl zij een kaars op de taart zet lepelt hij opnieuw een toefje slagroom van de taart. Deze verdwijnt niet in zijn mond maar eindigt op haar neus. Met een plagende grijns veegt hij zijn vinger schoon aan haar wang. “Zo, nu ben je weer een zoet meisje.”

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2012 21:20 

Afbeelding
Daisy Pocock

Seb komt er al snel weer bij staan en begint wat te ratelen over zijn naam. 'Uhm, okay,' glimlacht ze dan maar. 'Ik noem je wel gewoon Seb, dat is wat korter.' Delia zegt hem al dat hij niet stoort, en dat is ook zo, want uiteindelijk doet Noah er totaal niet toe. Dit is haar dag. Haar feest. Het draait nu niet om Noah.

'En ik heb het enorm naar mijn zin,' grijnst ze naar Delia. 'Ik ben vooral benieuwd naar de taart. Oh, en naar al de rest wat nog gepland is.' En de cadeaus, denkt ze er achteraan. Maar ze weet nog niet of er wel cadeaus zullen zijn, dus dat gaat Daisy niet luidop zeggen.

Afbeelding
Adam Pocock

Adam kan het niet laten luidop te lachen bij Feira's woorden. Die lieve, gekke Feira toch. Zo'n personen maken ze toch niet aan hun eigen kant van de muur. Zonde. Maar in haar woorden zit ook waarheid. Het is Daisy's verjaardag. Hij kan Daisy onmogelijk van haar eigen feest weghalen. Een verjaardag in Alusia zal ze -hopelijk- niet meer meemaken en een feest op een kasteel waarschijnlijk ook niet.

Maar Daisy kan in zijn ogen gerust haar feest hier laten gebeuren, zelfs zonder hen in het kasteel. Het zou zonde zijn dat hijzelf niet op het feest van zijn eigen dochter kon zijn, maar dan toch liever zo dan dat Daisy helemaal geen feest krijgt.
De woorden van Leah dringen echter nog harder tot hem door. Ze klinkt zo teleurgesteld en haast gebroken. Hij zou voor haar bijna gaan smeken aan Chase om hem toch nog even te laten blijven. Maar het feit dat hij Chase zou moeten smeken, gaat er net over. Waarom was Sammie er niet meer? Met hem zou hij absoluut geen probleem hebben gehad. 'Waar is Stella als je haar echt in de buurt wil?' verzucht Adam dan.

Adam zwijgt stil. Omwille van Leah. Maar de woorden die Chase als "bemiddeling" voorstelt, klinken nog erger dan gewoon van de kasteelgronden te moeten verdwijnen. 'Erg koninklijk gedrag, gasten verbannen tot het tuinhuis, omwille van persoonlijke redenen,' zegt hij dan. Dan ga ik nog liever naar het bos van Asogoria. Adam bijt op zijn tong om de woorden niet uit te spreken. Hier is al genoeg schade aangericht. No way dat hij morgen naar het tuinhuis verhuist, though.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do aug 16, 2012 6:36 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Het is Daisy's verjaardag en dan heb ik het graag naar m'n zin, en dan ook nog eens een feestje!" Rose lacht even naar hem. Zij en Daisy gingen graag met z'n tweeën naar feestjes en hadden het vaak heel gezellig. Rose haar blik gaat dan ook even zoekend door de menigte. Wanneer ze ziet dat Daisy gezellig staat te praten met Delia en de andere nieuwe jongen, glimlacht Rose tevreden.

Rose lacht wanneer hij dan verder gaat met de slagroom, en deze dan op haar neus veegt, gevolgd met restanten over haar wang. "Haha, ja ik denk dat dat zal helpen." grijnst ze. Ze besluit echter niet verder te gaan met de hele slagroomactiviteit, straks was er geen slagroom meer over of belandde de taart nog in iemand gezicht - of iemand in de taart. Ze veegt dan ook met een glimlachje haar neus en wang af en steekt nog even plagerig haar tong naar Noah uit.

Wanneer de taart helemaal klaar is met z'n kaarsjes, kijkt Rose er tevreden naar. Haar lieve zusje nog een jaar ouder. Met een glimlachje kijkt bekijkt ze de kaarsjes.
"Jammer dat Thomas er niet kan zijn." brengt ze dan opeens uit. "Wanneer zijn jullie trouwens jarig? Voor het geval er nog een feestje gepland moet worden." glimlacht ze.

"Ik denk dat het zo tijd is om Delia erbij te halen en te gaan zinnen." grijnst ze.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kijkt even om naar Chase wanneer hij opeens een soort van lijkt te protesteren op hun keuze. Een keuze die Chase hun verplicht heeft laten maken. Ze luistert even naar zijn bemiddeling en schudt even met een mistroostig glimlachje haar hoofd.

Ze kijkt Chase echter gekwetst aan wanneer hij zegt dat hij Adam hier niet in 'zijn' kasteel wil.
"Als je Adam niet wil, dan wil je mij ook niet." maakt ze hem dan ook duidelijk dat ze Adam nergens alleen heen laat gaan. Haar blik gaat vervolgens naar Adam, waar ze even geruststellend naar glimlacht. Ze zou hem niet alleen laten. "We zullen ons vanavond klaar maken en ervoor zorgen dat we morgenvroeg vertrekken. We regelen wel iets in het dichtsbijzijnde dorp." neemt ze dan het besluit, met haar blik op Adam gericht. Ze glimlacht eventjes naar hem. Ze zouden het samen wel redden.

"Als we hier niet gewild zijn, zijn we dat ook niet in je tuinhuis, Chase." maakt ze Chase vervolgens duidelijk. Het kwetst haar enorm dat hij na al deze jaren - hoe erg ze elkaar ook niet uit konden staan -, ze gewoon voor de deur zet.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Headhunter

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 16, 2012 8:18 

Afbeelding

Thomas' lieve glimlachje vervaagt als Juliet achterdochtig wordt en hem niet gelooft. Hij kijkt nors op als ze opstaat en haar boog spant. Zuchtend staat hij op.
"Doe rustig," zegt hij, terwijl hij haar armen naar beneden duwt. "Er zit niets in het meer. Het is persoonlijk. Niet jouw zaken."
Hij kijkt haar nors aan, schudt zijn hoofd dan en gaat weer zitten.
"Laten we maar gaan slapen zodat we morgen weer door kunnen."
Hij gaat liggen en trekt de deken over zich heen, maar zou niet anytime soon kunnen slapen.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 16, 2012 14:42 

Afbeelding

Ze was blij om te horen dat het feest goed mee viel. Delia lachte, het was nu ook een geweldig feest. Haar ogen flitste door de zaal heen, nieuwsgierig op zoek naar de taart. Het was niet eens haar feest maar ze was ook benieuwd. "Wie weet ja wat iedereen nog in petto heeft." speelde ze in op Daisy haar enthousiasme. Ondeugend keek ze de jarige aan. Laat de nieuwsgierigheid maar komen!

Er kwam een ober voorbij, snel nam Delia twee glazen champagne van de plateau en gaf er eentje aan Daisy. Ze nipte aan de hare, het vredige gevoel van de champagne was al weer een beetje aan het verdwijnen. Met als gevolg dat Delia weer een beetje te veel ging nadenken over alles wat er nog ging gebeuren en wat er nog ging komen. Onbewust was ze al weer een schema aan het maken in haar hoofd. Taart, zingen, ... Ze wou er niet aan denken maar toch won haar nieuwsgierigheid en zocht ze weer naar dat klein beetje controle. "Daisy? Wat staat er nog allemaal op het programma van je geweldige feestje?" Op zoek naar antwoorden die haar schema konden aanvullen.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 21:44 

Afbeelding

“Jij gedraagt je anders ook niet als een gast. Je beledigt me in mijn eigen huis, zonder enige aanleiding daartoe.” Sputtert Chase verontwaardigd tegen als Adam zijn stemgeluid weer door de kamer weerklinkt. En dan is het even stil. Leah heeft gesproken en staat pal achter haar man, figuurlijk gesproken. Ze vertrekt ook. De kinderen ook?

Zijn blik blijft lang op Leah hangen voordat hij Adam weer aan kijkt. Zijn ogen vernauwen zich even “Erg loyaal. Je weet niet eens wat hij heeft gezegd en toch neem je hem in bescherming.” Hij schudt zijn hoofd en overhandigt Feira de jampot met het elfje. “Voor het geval er nog meer leugens zijn mond verlaten zal ik het je daarom vertellen.” Hij weet nog exact wat de woorden zijn, want ze branden nog na in zijn oren. “Je had haar. “ herhaalt hij Adam.

“Ik had Rose en ik had Daisy kunnen hebben. Ze zouden allemaal weten dat ik hun vader ben, maar volgens Adam heb ik dat zelf allemaal opgegeven.” Hij snuift. “Daar schijnt het grootste misverstand te zitten. Want het is niet zo dat ik vrijwillig de deur ben uitgelopen, al lijkt iedereen dat wel te denken. Jullie leven had er niet zo uit gezien als ik mezelf niet opgeofferd had voor jullie voortbestaan, voor Alusia haar voortbestaan. Daisy was misschien niet eens geboren. Er was geen keuze.”

“Het is allemaal al pijnlijk genoeg zonder dat Adam het er nog eens in wrijft. Op Daisy haar verjaardag nog wel, om een vis en wat aarde in de badkamer.” Even lijken de tranen in zijn ooghoeken op te wellen, maar die maken plaats voor woede.

“Ohja en ik heb Adam inderdaad gevraagd goed op jullie te letten. Gevraagd om voor jullie te zorgen. De enige waarheid die Adam tot dusver heet uitgesproken.” Nu komt de echte woede pas naar boven drijven. Hij weet dat wat hij nu gaat zeggen wel onredelijk is, maar hij kan zich niet langer inhouden. Met een paar grote passen staat hij bij Adam “Ik heb je nooit gevraagd met mijn vrouw het bed in te duiken.” Chase strekt zijn vingers nog even uit, alsof hij zijn vingers opwarmt voor wat komen gaat. Kort daarna komt zijn vuist hard in aanraking met Adam zijn wang. “Dat is omdat je niet met je vingers van haar kon afblijven en omdat je een van de gelukkigste dagen sinds lange tijd, zojuist hebt verpest.”

Met de jampot in zijn handen maakt hij bij zijn eigen kamerdeur nog even een sarcastische buiging. “Mijn excuses voor mijn niet zo koninklijke gedrag. Ik heb nooit de ambitie gehad koning te zijn, ik wilde een vader en echtgenoot zijn” Hij opent zijn slaapkamer deur “Ik ga me opfrissen en mijn cadeau aan Daisy overhandigen.” Alsof hij zojuist niet Adam had geslagen.

Afbeelding

Noah glimlacht lichtjes bij het horen van Thomas zijn naam. “Ja..” hij werpt nog een laatste blik op de taart “ Februari en Augustus.” Hij wuift het onderwerp echter snel weer weg.

“We moeten een jarige toezingen.” Hij wrijft even genietend in zijn handen en loopt bij haar weg. Hij treft Delia bij Daisy aan en zet zijn handen zachtjes in Delia haar rug “Kom, we gaan beginnen.” Grijnst hij veel betekend. Hij geeft haar een zacht duwtje in haar rug.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 12:05 

Afbeelding
Daisy Pocock

'Ik weet het niet, het is hun verrassingsfeest,' ze gebaart naar Noah en Rose. 'Dus zij hebben alles in de hand. Ik ben even onwetend als jij.' En dan komt Noah zeggen dat ze voor haar gaan zingen. Haar ogen lichten voor de zoveelste keer op. Wauw, wat iedereen hier voor haar doet! Op Aarde zullen ze volgend jaar hun uiterste best mogen doen om dit allemaal te overtreffen. 'Blijkbaar is het volgende dus zingen!' zegt ze vrolijk tegen Delia.

Afbeelding
Adam Pocock

Dan begint Chase te herhalen wat hij stil had gezegd tegen hem. Mooi, hij doet maar. Adam had het alleen maar zachter gezegd opdat het voor Chase iets minder ongemakkelijk zou zijn. Serieus, wat denkt Chase te bereiken met toe te geven dat hij zelf aan Adam heeft opgedragen te zorgen voor Leah en Rose en nu de eikel wil uithangen in hun kamer?

Adam wil serieus vragen welke opofferingen er dan nodig waren geweest, want echt, hij heeft geen flauw idee waarom Chase nou per se moest zichzelf verwijderen uit het leven van Leah. Sammie is ook bij Stella kunnen blijven, terwijl zij ook een mens/alusiaan relatie hadden. Maar voordat de woorden uit zijn mond kunnen komen -hij brengt nog een korte 'ik begrijp niet welke opof-' uit- slaat Chase hem al recht in het gezicht.

En jawel, het besef sijpelt langzaam in, jawel, Chase is nog steeds van het fysiek geweld. Dat is Adam al iets meer dan 10 jaar ontgroeid. Serieus, wie in zijn 40 slaat nog werkelijk iemand neer? Blijkbaar zijn de gebruiken daarrond volledig anders in Alusia. Adam is met stomheid geslagen en weet absoluut niet wat zeggen, behalve 'au'.

Maar tegelijkertijd zitten zijn gedachten volgepropt met allerlei vragen. Heeft Chase hem werkelijk geslagen omdat hij nu met Leah getrouwd is? Had Chase werkelijk verwacht dat ze 20 jaar een platonische liefde zouden onderhouden terwijl ze twee dochters moesten opvoeden? Moest Leah voor eeuwig op hem wachten? Want serieus, het feit dat ze nu terug hier zijn is puur toeval. Dat had evengoed nooit kunnen gebeuren.

De sarcastische buiging deert Adam echter totaal niet. Als Chase werkelijk een vader en echtgenoot wilde zijn, dan had hij dat perfect kunnen doen. Waar Chase ooit de pretentie had vandaan gehaald dat de wereld zou vergaan zijn zonder zijn "opoffering" weet Adam ook echt niet.

Hééééérlijk, die Chase-Adam drama's :'D

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 21:06 

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah kijkt de hele tijd zwijgend toe wanneer Chase verder gaat met praten en vanalles vertelt. Veel dingen die z'n mond verlaten, kwetsen haar. Ze is dan ook diep verontwaardigd bij sommige woorden van hem.
Er verlaat pas een geschokte "Chase!" haar mond wanneer hij Adam hard slaat. Zonder te wachten tot Chase weg is, loopt Leah al naar Adam toe. Ze kijkt nog even teleurgesteld om naar achteren bij zijn sarcastische buiging.

"Gaat het?" zegt ze zachtjes tegen Adam, terwijl ze even voorzichtig met haar hand over zijn wang gaat. Ze geeft hem een kus op z'n andere wang. Ze is blij dat hij niet verder op Chase in is gegaan, precies zoals ze hem kent. "Morgen wordt het allemaal beter, I promise." fluistert ze zachtjes tegen z'n wang aan. "Dan gaan we hier weg en zorgen we ervoor dat het allemaal weer goed komt."
Leah kijkt hem even met een bemoedigend glimlachje aan, waarna ze even naar Feira kijkt en vervolgens richting de deur waar Chase zojuist uit is gelopen. Okay, ze is harstikke blij dat Adam er niet meer op in is gegaan, alleen kan Leah Chase hier niet mee weg laten komen. "Geef me een momentje, okay?" glimlacht ze.

Leah pakt even snel het leesboek van haar nachtkastje voordat ze richting Chase z'n kamer vertrekt. Zonder te kloppen loopt ze naar binnen, waar Chase staat. Ze loopt direct naar hem toe en geeft hem vervolgens met vlakke hand een klap op zijn wang.
"Hoe kun je, Chase." brengt ze met een brekende stem uit. "Het is voor ons allemaal zwaar, maar je doet alsof jij de enige bent die hieronder lijdt." Ze schudt ongelovig haar hoofd. Ze werpt het leesboek op het bed en trekt vervolgens het kettinkje om haar hals kapot, waaraan hun huwlijksring - het andere paar van de ring die Adam hierheen heeft gebracht - hangt. Ook deze werpt ze op het bed.
"Denk je dat alles zo makkelijk was? He?" Ze kijkt hem ongelovig aan. "Je zit constant te zeggen dat je jezelf opgeofferd hebt. Je hebt niet jezelf, maar ons opgeofferd, Chase, besef je dat niet?" Haar stem breekt. "Je hebt mij laten zitten. Hoe denk je dat dat was? En dat daar.. die ring, die ik in Rose haar kleine rode jurkje vond.. Was het enige wat je me hebt achtergelaten. En dat boek? Het boek dat wij altijd lazen? En nog een tal van andere dingen die me aan jou deden herinneren." Ze zet een stap dichter bij hem. "Hoe denk je dat het voor Adam was? He? Ik heb altijd met mijn hoofd en hart bij jou gezeten, en dat weet hij. Hij weet dat ik je na al die jaren nog steeds niet ben vergeten, dat ik altijd van je heb gehouden. Maar hij heeft dat geaccepteerd en hij is er altijd voor mij geweest. Hij.. Adam.. Is het beste wat me is overkomen. Hij heeft me nooit in de steek gelaten, na alles wat er is gebeurt. Hij is alles voor me."
"Want die klap, Chase.. Dat is iets wat jij en ik hadden verdiend toen wij achter zijn rug om samen waren. Adam heeft dat nooit verdiend. Je zou hem moeten bedanken omdat hij er altijd voor ons is geweest. Voor je dochters."

"Ik heb destijds voor jou gekozen, Chase. Voor jou en Rose, terwijl ik wist dat Rose van Adam was. Maar jij hebt ervoor gekozen om ons op te offeren." Ze glimlacht even mistroostig naar hem. "Sammie en Stella waren nog bij elkaar na jullie 'opoffering', die hebben het erop gewaagd, die hebben zichzelf een kans gegeven, dus geef me alsjeblieft geen praatjes over dat er geen keuze was. We hadden een kans kunnen hebben, maar jij besloot ervoor om ons op te offeren."

"That's it Chase, dat is de waarheid. Hoe je het ook wendt of keert." Ze kijkt hem nog even aan voordat ze zich omdraait en terug richting de deur loopt. Ze draait zich nog even een laatste keer om.
"Ik ben het allemaal moe, Chase.. Het is inderdaad maar beter dat we morgen vertrekken."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 22:21 

Afbeelding

Chase zet net de jampot neer, draait zich om en voelt een brandende pijn in zijn wang. Au! Lang tijd om na te denken over de klap krijgt hij niet. Zijn blik gaat naar het boek op bed, waarvan hij nu pas de kaft kan zien. Hij slikt even, wil wanhopig zijn excuses maken in een poging alles te lijmen en kijkt dan vol verbazing naar de ketting in haar handen. Met een verwarde en ontzette blik kijkt hij even naar de ring die nu bij het boek op bed ligt. Ze hadden ruzie. Echt ruzie. Ruzie zoals ze nog nooit eerder hadden gehad. Zelfs niet toen hij enkele dagen terug boos was weg gelopen en hij haar lange tijd had ontweken. Want wanneer hij haar zag kon hij de liefde nog altijd uit haar ogen aflezen. Dat deed pijn. Eigenlijk had hij stiekem gehoopt dat ze hem zou haten, zodat hij afstand van haar kon nemen zonder dat het pijn zou doen. Hij had het mis. Dit deed zoveel meer pijn.

Hij schudt zachtjes zijn hoofd “Ik kon geen afscheid nemen..” mompelt hij zachtjes als een zwak verweer waarom hij destijds de ring in Rose haar zak had achter gelaten. Hij slikt even en laat zijn ogen nogmaals over het bed gaan, weer terug naar Leah en weer naar het bed. Wanneer ze een stap dichterbij hem zit houdt hij zijn adem seconden lang gespannen in. Voor een kort moment is hij moedig genoeg haar recht aan te kijken, maar dan kijkt hij schuldbewust langs haar heen.

Hij wil haar toeroepen dat hij hier wakker werd, aan de verkeerde kant van de muur. Dat hij talloze pogingen heeft ondernomen om over die muur heen te komen. Maar hij krijgt het nu nauwelijks over zijn lippen. Zijn mond is droog geworden, terwijl zijn ogen juist vochtiger zijn dan nodig.

Ze gaat weg. De realiteit is keihard en komt harder aan dan haar klap. Hij slaat zijn ogen neer en bijt op zijn lip. Er volgt een zwak knikje waarna hij zich omdraait en voorzichtig het boek en de ketting van het bed pakt. Alsof het zijn kostbaarste bezit is vouwt hij de bladzijdes van het boek weer terug. Hij strijkt de kaft glad en legt hem op het nachtkastje neer. De ring houdt hij even tussen zijn vingers, het is lang geleden dat hij die heeft gezien. Een waterige glimlach verspreid zich over zijn gezicht. Ze was een prachtige bruid.

‘Niet dat het iets veranderd, maar ik dacht dat ik zou sterven. Als Sammie hier nog was geweest dan zou hij dat beamen. Toen ik wakker werd waren onze werelden al gescheiden. Stella en Sammie aan de zijde van Alusia, net zoals ik.” Verlaat het zachtjes zijn mond. “Niet dat ik nu een kans verdien, maar dat is de waarheid.” Heel even kijkt hij haar aan, hij is serieus en oprecht. Hij stopt de ring weg in zijn zak en richt zijn blik weer op de grond voor zich.
“Neem ze asjeblieft niet mee” de woorden zijn gevuld met tranen en de letters klinken paniekerig. “Asjeblieft” Ze mag de kinderen niet mee nemen, ze mag niet weg gaan. Hij mag ze niet verliezen. Dat besef doet hem nu letterlijk smeken “Asjeblieft.” Hij durft haar nog altijd niet recht aan te kijken “asjeblieft niet” prevelt hij zachtjes.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 20:53 

Afbeelding
    Rose Pocock

Februari en augustus. Geen idee de hoeveelste en wie in welke maand, maar het was een begin! Ze knikt even enthousiast wanneer Noah zegt dat ze de jarige moeten gaan toezingen. Hij gaat zelf al richting Delia toe om haar te halen voor het zingen.
Rose ontfermt zichzelf echter even over het prachtig versierde karretje met de taart erop, die er echt veel te lekker uitziet. Ze seint eventjes richting een bediende, die daarop actie onderneemt om de lichten uit te doen.

Zodra de lichten uit zijn, rolt Rose het karretje met de taart voorzichtig naar het midden van de dansvloer, richting Daisy. Haar ogen zoeken even naar Noah en zodra ze die gevonden heeft knikt ze naar hem. Klaar om in te zetten met het happy birthday-lied.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah volgt stilletjes de bewegingen van Chase. Hoe hij zich naar het bed begeeft en zich over het boek en de ring ontfermt. Ze luistert zwijgend naar zijn uitleg over de scheiding van de werelden. Ze had op z'n minst een fatsoenlijk en oprecht afscheid verdient. Ze zegt echter niks en laat het onderwerp lusten. Het had geen zin om het verleden keer op keer weer te bespreken en elkaar te beschuldigen. Ze knikt alleen eventjes lichtjes met haar blik op de grond gericht.

Leah kijkt weer op naar Chase wanneer hij haar begint te smeken om Rose en Daisy. Zijn stem en woorden werken hartverscheurend op haar en het is maar goed dat hij haar niet recht aan durft te kijken. "Ik wou dat ik je een antwoord kon geven, Chase, echt." Ze ademt eventjes lichtjes uit. "We zijn in ieder geval nog een poosje in de omgeving." brengt ze uiteindelijk uit.
"Ik.. Ik ga maar." slikt ze vervolgens. "Tot morgenochtend.." En met die woorden verlaat ze uiteindelijk met grote moeite de kamer.

Eenmaal op de gang moet ze moeite doen om zich bij elkaar te houden. Met lichtjes trillende handen stopt ze even een pluk haar achter haar oor en haalt even diep adem. Ze loopt vervolgens terug richting hun eigen kamer waar Adam en Feira nog zijn.
"Het is goed zo.." zegt ze tegen de twee in de kamer. Ze loopt richting het kastje met de spiegel erboven en begint wat spulletjes bij elkaar te schuiven, aangezien ze hier morgenochtend toch vandaan gingen. Haar blik blijft even hangen op haar spiegelbeeld en haar hand gaat even kort richting haar hals, waar een lichte rode striem te zien is van de ruk aan de ketting. Ze richt zich al snel weer op de spulletjes.
"Misschien dat we wel iets kunnen huren.. Of ergens in een Bed & Breakfast kunnen blijven voor even ofzo.. Wat denk jij?" vraagt ze aan Adam terwijl ze bezig blijft met de spullen.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 27  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: