âJij gedraagt je anders ook niet als een gast. Je beledigt me in mijn eigen huis, zonder enige aanleiding daartoe.â Sputtert Chase verontwaardigd tegen als Adam zijn stemgeluid weer door de kamer weerklinkt. En dan is het even stil. Leah heeft gesproken en staat pal achter haar man, figuurlijk gesproken. Ze vertrekt ook. De kinderen ook?
Zijn blik blijft lang op Leah hangen voordat hij Adam weer aan kijkt. Zijn ogen vernauwen zich even
âErg loyaal. Je weet niet eens wat hij heeft gezegd en toch neem je hem in bescherming.â Hij schudt zijn hoofd en overhandigt Feira de jampot met het elfje.
âVoor het geval er nog meer leugens zijn mond verlaten zal ik het je daarom vertellen.â Hij weet nog exact wat de woorden zijn, want ze branden nog na in zijn oren.
âJe had haar. â herhaalt hij Adam.
âIk had Rose en ik had Daisy kunnen hebben. Ze zouden allemaal weten dat ik hun vader ben, maar volgens Adam heb ik dat zelf allemaal opgegeven.â Hij snuift.
âDaar schijnt het grootste misverstand te zitten. Want het is niet zo dat ik vrijwillig de deur ben uitgelopen, al lijkt iedereen dat wel te denken. Jullie leven had er niet zo uit gezien als ik mezelf niet opgeofferd had voor jullie voortbestaan, voor Alusia haar voortbestaan. Daisy was misschien niet eens geboren. Er was geen keuze.â âHet is allemaal al pijnlijk genoeg zonder dat Adam het er nog eens in wrijft. Op Daisy haar verjaardag nog wel, om een vis en wat aarde in de badkamer.â Even lijken de tranen in zijn ooghoeken op te wellen, maar die maken plaats voor woede.
âOhja en ik heb Adam inderdaad gevraagd goed op jullie te letten. Gevraagd om voor jullie te zorgen. De enige waarheid die Adam tot dusver heet uitgesproken.â Nu komt de echte woede pas naar boven drijven. Hij weet dat wat hij nu gaat zeggen wel onredelijk is, maar hij kan zich niet langer inhouden. Met een paar grote passen staat hij bij Adam
âIk heb je nooit gevraagd met mijn vrouw het bed in te duiken.â Chase strekt zijn vingers nog even uit, alsof hij zijn vingers opwarmt voor wat komen gaat. Kort daarna komt zijn vuist hard in aanraking met Adam zijn wang.
âDat is omdat je niet met je vingers van haar kon afblijven en omdat je een van de gelukkigste dagen sinds lange tijd, zojuist hebt verpest.â Met de jampot in zijn handen maakt hij bij zijn eigen kamerdeur nog even een sarcastische buiging.
âMijn excuses voor mijn niet zo koninklijke gedrag. Ik heb nooit de ambitie gehad koning te zijn, ik wilde een vader en echtgenoot zijnâ Hij opent zijn slaapkamer deur
âIk ga me opfrissen en mijn cadeau aan Daisy overhandigen.â Alsof hij zojuist niet Adam had geslagen.

Noah glimlacht lichtjes bij het horen van Thomas zijn naam.
âJa..â hij werpt nog een laatste blik op de taart
â Februari en Augustus.â Hij wuift het onderwerp echter snel weer weg.
âWe moeten een jarige toezingen.â Hij wrijft even genietend in zijn handen en loopt bij haar weg. Hij treft Delia bij Daisy aan en zet zijn handen zachtjes in Delia haar rug
âKom, we gaan beginnen.â Grijnst hij veel betekend. Hij geeft haar een zacht duwtje in haar rug.