Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 12:14 

Afbeelding

Anna staat zwijgend bij de rest van de groep, en laat haar blik even rusten op de grote pot die op het vuur staat waarin Ricky gretig aan het roeren is.
Ze probeert geen walgend gezicht te trekken bij de kleur van de soep, maar langs de andere kant rook ie ergens wel lekker.
Ze draait haar hoofd naar Olivia als die de opmerking maakt dat het beter is dan een droge boterham en een appel.
'Daar moet ik je gelijk in geven.' knikt ze bevestigend.

Ze laat zich alvast op een stoel zakken, niet te gretig willen zijn om als eerste een kom over te nemen.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 17:38 

Afbeelding

James kijkt eventjes opzij naar Ricky die nog een laatste keer ferm door de kookpot roert. Hij knikt vervolgens als Ricky zegt dat hij zijn gang mag gaan. Hmm, bruine bonensoep!
Hij doet een stap naar de grote kookpot toe.

Olivia biedt vervolgens aan om de kommetjes door te geven om het een beetje te doen opschieten. Altijd handig als iedereen honger heeft.
James knikt vrolijk naar haar. "Goed plan. Hier gaan we."
Hij grinnikt als ze zegt dat het er beter uitziet dan de appel en het brood. "De appel heeft me anders daarstraks wel gesmaakt." Zegt hij met een lach. "Maar wat warm eten zal ook deugd doen. Zeker met dit frissere weer nu."

Hij neemt een eerste kommetje en begint dit te vullen met de soep. Vervolgens geeft hij dit door aan Olivia. Hij kijkt eventjes naar Anna die zich ondertussen neerzet op één van de stoelen.
Hij kijkt eventjes op als hij opnieuw moet rillen door een windje dat passeert. Gelukkig hadden ze de warmte van het kamvuur. Want die wolken zagen er best dreigend uit... Hopelijk ging het nu niet regenen of ze konden allemaal al gaan schuilen in de grote tent.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 20:25 

Afbeelding
Bruce Borden - Illusionist

Bruce trekt het klapstoeltje naast Anna naar zich toe en neemt plaats. Hij grinnikt even als hij alle mensen rondom de pan met bruine bonen soep ziet staan. Met hoeveel mensen kan je rond een pan soep staan? Veel blijkbaar. Om het kampvuur brandende te houden gooit hij er nog wat extra hout op.

Met een glimlach pakt hij een kom aan van Olivia en geeft hij deze door aan Anna en de rest. Als hij zijn eigen kom met soep krijgt vouwt hij dankbaar zijn handen om de kom heen om deze op te warmen. Afwezig brengt hij zijn hoofd wat richting de kom en blaast hij erin. Het is echter niet alleen zijn adem waardoor er kringen in de soep verschijnen. Er vallen druppels in zijn soep. Regen druppels. In de hoop dat de bui over zal waaien neemt hij toch een slok van zijn soep. Lang kan hij daar niet van genieten want het begint steeds harder te regenen. In de verte ziet hij zelfs wat flitsen. Zijn eigen kom soep duwt hij bij Anna in de handen waarna hij Ricky seint om nog wat spullen droog te zetten. Dan wordt het maar een avond in de caravan, aangezien de paarden in de grote tent staan. Terwijl hij zijn jas nat voelt worden zet hij de klapstoelen terug onder een stuk zeil en begint hij het keukengerei op te bergen.

Ooc: Lame, maar ze moeten elkaar leren kennen en nouja...hoe gaat dat beter dan in een caravan van een meter bij een meter. [a]

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 12:05 

Afbeelding

Anna kijkt verbaasd als ze een kom soep in haar handen krijgt van Bruce.
Dat ging snel...Wat een teamwork.
Ze glimlacht en kijkt hem dankbaar aan. 'Dank je.'
Met een zucht laat ze haar handen beter om haar kommetje glijden en neemt dan aarzelend een slok van het bruine goedje.
Desondanks sluit ze genietend haar ogen als ze de warmte door haar lichaam voelt gaan. 'Dit is best heerlijk!' roept ze licht verrukt en neemt snel nog een slok, de paar druppels regen aan het negeren.

Maar dan begint het goed door te regenen, en ze krijgt de kom van Bruce in haar handen gewurmd zodat hij de stoelen aan de kant kan zetten.
Vlug gaat ze zelf ook recht staan en loopt naar de caravan toe om de kommen soep er in te zetten, voor ze haar handen helemaal verbrandt van het warme drankje.
Ze draait zich om om te gaan helpen, maar ziet dat alles al zo goed als het kan opgeruimd staat.
Verschrikt kruipt ze snel meer de caravan in, als er een grote bliksemschicht zich aan de hemel komt vertonen en uiteindelijk de grond bereikt om daarna een heuse donder te veroorzaken.
Ze bijt op haar lip en gebaart naar de anderen dat ze zich snel naar binnen moeten haasten.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 15:10 

Afbeelding
    Olivia Fortier

Olivia kijkt James vrolijk aan wanneer hij ermee instemt en vervolgens de soep begint op te scheppen. Ze knikt bij zijn woorden. “Ja, het weer ziet er niet al te best uit. Als het maar een beetje droog blijft.†Echter, na pas een paar kommetjes soep door te hebben kunnen geven, begint het dus ja inderdaad, te regenen. Oops, nooit te optimistisch zijn met het weer hier. “Het is niet alleen maar ‘frisjes’ nu..â€

Bruce begint de stoeltjes al op te ruimen en onder een zeil te zetten, terwijl Anna vast naar een caravan gaat om te schuilen. De pot soep is onderhand half soep half water geworden en het begint langzaam maar zeker steeds harder te regenen. Het is dan ook niet meer nodig om het vuur te doven. Olivia laat de kommetjes dan ook maar voor wat ze zijn en legt die ook snel weg, waarna er donder te horen is en ze zeiknat beginnen te worden.
Olivia volgt dan ook snel Anna’s voorbeeld om de caravan in te haasten. Eenmaal in de caravan dringt het even tot haar door dat dit wel erg knus gaat worden met z’n allen. Ze woelt even met haar hand door haar kletsnatte haren heen. Ook haar kleding was plots haast doorweekt te noemen. Hopelijk zou de bui niet te lang duren.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 13:01 

Afbeelding
Ricky Fletcher

Ricky heeft net één slok van zijn soepje genomen, als de regendruppels hen komen vergezellen. Hij kijkt op, en voelt zijn gezicht nat worden. De meeste mensen hebben een hekel aan regen (en terecht, moet Ricky toegeven. Regen heeft de neiging om veel dingen te verslechteren), maar hij vindt dat een goede regenbui een zekere charme heeft. En het ruikt lekker, als het eenmaal geregend heeft. Desondanks staat hij op - zijn blik schiet direct naar Bruce, die hem een seintje geeft. Zonder meer aanwijzingen nodig te hebben, begint Ricky alle spullen binnen in de grote tent te plaatsen.

Als alles eenmaal veilig binnen staat, haast Ricky zich naar de caravan. Maar in hij betreedt de caravan niet. In plaats daarvan houdt hij de deur open, en zwaait hij met grootse bewegingen naar de rest dat ze naar binnen moeten. De regen is inmiddels keihard naar beneden aan het kletteren, en Ricky voelt zijn kleren al aan zijn lichaam plakken. Ook zijn haar is volledig doorweekt, waardoor het een net een beetje voor zijn ogen hangt. Met één hand veegt Ricky langs zijn ogen, zodat zijn haar op een ongunstige wijze langs zijn voorhoofd komt te zitten.

"Schiet op! We moeten niet allemaal een longontsteking oplopen!" roept hij door de regen naar de mensen die nog rond staan te dwalen. Nog steeds houdt hij het deurtje open, zodat men er meteen in kan springen.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 12:19 

Afbeelding
    Lyla North

Uiteindelijk is iedereen zo met het eten bezig dat zij zelf niet veel meer kan doen. Ze laat de anderen dan maar ijverig werken, haar niet gelaten. De geuren van het eten doen haar maag rommelen, ze heeft inderdaad wel zin in wat anders dan die appel van eerder. Ze knikt instemmend als Anna -dat was toch de assistente van de illusionist?- opmerkt dat het best lekker is.

En dan begint het met regenen. Mooi, daar hadden ze nu echt nog nood aan. Sowieso dat ze binnen de kortste keren allemaal ziek zijn. Het eten is vrij schaars, het weer is niet te doen en hun accommodatie is ook niet bepaald luxueus. Ze sprint naar de caravan waar iemand zo vriendelijk is het deurtje open de houden voor haar. 'Dankjewel,' glimlacht ze. Ze bestudeert snel haar kleding, die helemaal doorweekt is en voelt het water uit haar haar over haar gezicht lopen. Geweldig. Dit zou uren duren eer het droog is.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 17:37 

Afbeelding

James doet verder met de soep uit te scheppen als het plots lijkt alsof hij het onheil wel op hun af heeft geroepen door te zeggen dat het weer er niet bepaald goed uitzag. Dikke druppels regen beginnen naar beneden te vallen, recht in de soep. James smijt dan ook snel het deksel op de pot om verdere verspilling van de soep te voorkomen.

De rest schiet in actie om de spullen op te bergen en een aantal mensen rennen al richting de caravan. James' blik schiet even naar de grote tent, terwijl hij hoopt dat de paarden rustig zullen blijven met dit onweer. Losbrekende paarden konden ze nu echt wel missen.
Ondertussen is hij zo doorweekt als iets, en hij besluit om toch maar richting de caravan te rennen, biddend dat de paarden braaf zullen zijn. Hij tilt de kookpot van zijn hanger, en loopt ermee naar de caravan. Eenmaal binnen, haalt hij diep adem.
"Oef, droog." Zegt hij terwijl hij de soepketel naast Anna zet, waar hij net nog een plekje vind om te staan.
Hij wrijft zijn natte haar uit zijn gezicht en voelt het uit zijn staart op zijn rug druppen. Lang haar hebben had ook zo zijn nadelen...

Hij kijkt eventjes rond naar iedereen die nat binnenkomt. "Iemand een nieuwe kom soep om op te warmen?" Vraagt hij terwijl hij het deksel weer van de pot haalt om te bestuderen of de soep eigenlijk nog wel eetbaar is. Hij lijkt net op tijd te zijn geweest met het deksel erop te smakken en hij kijkt vragend op.
"Anna? Ricky? Iemand? Het lijkt nog eetbaar."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 9:38 

Afbeelding

Bruce loopt vertwijfeld de andere kant op en kijkt even van de steeds voller rakende caravan naar hun eigen caravan even verderop. Ricky houdt echter de deur open en roept de anderen. Maar, zijn blik gaat nogmaals opzij. Dat was niet hun caravan, moesten ze niet naar hun eigen caravan? De regen die op zijn hoofd neer kletterd geeft hem weinig bedenktijd en rent hij dan ook naar Ricky toe. Ricky was een pure goedzak, zoals hij nu weer bewees door de regen te trotseren om een deur open te houden.

Hij glimlacht even bescheiden als hij Anna, Olivia, Lyla en James ziet. Wow, dit werd echt heel erg krap. Om de caravan, van wie deze ook was, niet vies te maken schopt hij bij de ingang nog zijn schoenen uit. Voorzichtig schuifelt hij langs de dames en ziet hij dat Anna de twee kommen soep mee naar binnen heeft genomen. "Bedankt" glimlacht hij. En blijkbaar is er nog wat soep over voor de rest ook, dan hoeft hij zich daar ook niet schuldig over te voelen. "Anna heeft mijn soep weten te redden" hij houdt even zijn kommetje omhoog. Hopend dat het een klein beetje warmte zou geven steekt hij ook een olielamp aan om de caravan wat beter te verlichten. Als hij de warme kom weer tussen zijn vingers klemt gaat er even een rilling over zijn rug. Hopelijk zou het snel stoppen met regenen zodat hij in zijn eigen caravan iets droogs aan zou kunnen trekken. Zijn jas was nog wel redelijk droog, eigenlijk was daarvan alleen de buitenkant nat. "Ik hoop dat deze bui snel overwaait" Hij blaast even in zijn thee "anders zijn we straks allemaal in de eerste week al ziek". In dat geval zouden ze straks allemaal bij Olivia zitten. Hij trekt zijn jas uit en biedt Olivia nu zijn jas aan "Dan moeten we in elk geval een gezonde dokter hebben" verklaart hij dit gebaar.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 9:53 

Afbeelding
    Olivia Fortier

Olivia moet ergens toch wel glimlachen om het tafereel. Ze zaten hier met z’n allen kletsnat te schuilen in een caravan, een te krappe caravan voor zoveel personen, en het had toch wel iets knus. En hoewel het door de nattigheid best wel koud is, geeft het tafereel haar toch wel een warm gevoel. Het lijkt zelfs niet eens meer zo erg te zijn wanneer de soep blijkbaar nog gered schijnt te zijn. Dan zouden ze in ieder geval niet tot de volgende dag zonder eten zitten.
Olivia kijkt ietwat verbaasd op wanneer Bruce opeens zijn jas aan haar aanbiedt. Haar blik glijdt even over de rest heen en even weet ze niet wat te doen. Wanneer hij vervolgens zijn gebaar verklaart, glimlacht ze voorzichtigjes.
“Dankje.†zegt ze waarbij ze zijn jas van hem aanneemt. Zich ergens toch ietwat ongemakkelijk voelend trekt ze zijn jas aan, waarvan meteen duidelijk wordt dat hij een paar maatjes te groot voor haar uitvalt. Ze kijkt hem met een glimlachje aan en houdt vervolgens haar handen op, waar haar vingers nog net uit weten te komen.
“Past perfect.†lacht ze haar eigen ongemakkelijke gevoel dan ook even weg.

“Aangezien ik jullie inderdaad niet allemaal ziek wil hebben deze week, raad ik jullie aan om allemaal een warme kop soep te nemen en zodra we naar buiten kunnen zo snel mogelijk iets droogs aan te doen.â€
“Ik wil wel een kommetje.†glimlacht ze dan ook naar James - ik laat haar voor het gemak maar meteen een kommetje krijgen (: - waarna ze het kommetje soep aanneemt. Met haar handen nog half in de mouwen van de jas, pakt ze het kommetje vast om nog wat op te warmen. Ze blaast er even voorzichtig in en neemt even de geur in haar op, ze had immers best wel honger. Het lijkt echter niet zo’n slim idee geweest te zijn om dat te doen. Haar maag lijkt het er namelijk niet erg mee eens te zijn en een licht misselijk gevoel overwelmt haar. Haar blik schiet meteen even over de rest heen. Ze glimlacht even lichtjes om niks te laten merken en blaast nog wat afgeleid in de soep. Voorzichtig neemt ze er een klein slokje van - het zou raar overkomen als ze er nou niks van at -, maar besluit dat dit voor nu beter als een verwarming voor haar handen kan dienen.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 13:13 

Afbeelding
Ricky Fletcher

Iedereen snelt gauw de caravan in, en als de meeste mensen binnen zijn, stapt ook Ricky naar binnen. Hij sluit het deurtje voorzichtig achter zich dicht, waardoor het lawaai van de storm wat gedempt wordt. Er is geen plaats meer om te zitten, en dus blijft hij gewoon staan. Hij haalt beide handen door zijn kletsnatte haren, waarbij zijn haar naar achteren geduwd wordt, en kijkt dan eens goed rond. De soep schijnt enigszins gered te zijn, wat een mooi pluspunt is.

"Aangezien niemand echt iets heeft gegeten, denk ik dat we allemaal wel een kommetje kunnen gebruiken," zegt hij tegen James die zich ontfermd heeft over de soep. Ricky ziet hoe Bruce zijn jas aan het meisje geeft waarmee Ricky nog geen contact heeft gehad. "Hey," zegt hij monter tegen haar. "Ik heb me nog niet voorgesteld - ik ben Ricky Fletcher. Ik zou je hand schudden, maar mijn arm kan niet zoveel kronkels maken," voegt hij er aan toe met een lichte grinnik. Ricky staat geleund tegen één van de 'muren' van de caravan, en er staan zat mensen tussen hem en Olivia in. Maar gezien het feit dat de caravan zo klein is, betekent dat zeker niet dat ze ver van elkaar af staan.

"Jij bent de medische expert, toch? Ik doe... erhh- Ik doe niet echt iets. Maar aan de andere kant doe ik van alles." Hij is nooit goed geweest in het uitleggen van zijn precieze functie binnen het circus. "Maar als je iets nodig hebt - wat dan ook - dan moet je bij mij zijn," sluit hij af met een welgemeende glimlach.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 21:46 

Afbeelding
Kate Miller

Kate stond nog in de rij voor een kommetje soep toen het begon te regenen. Ofja, eerder stormen. Terwijl iedereen zich naar een caravan haast, kan Kate daar niet met een gerust hart gaan zitten. Ze twijfelt even, maar rent dan toch richting de tent om te zien of de paardjes er rustig bij staan en om te zien dat de tent het zal overleven, hij is tenslotte door hen opgezet.

Als ze er zeker van is dat alles goed is, begeeft ze zich weer door de regen om iets te eten in de caravan bij de rest. Helemaal doorweekt maakt ze de deur van de caravan open en stapt naar binnen, waar ze al gauw doorkrijgt dat het nogal krap is met zijn allen. Ze glimlacht even flauwtjes vanwege het zeiknat binnenstormen en doet een poging om de regen uit haar gezicht te vegen met haar mouw.
‘Ehh.. ik ging even bij de paarden kijken.. alles is goed.’ Verklaart ze maar even, ‘Is er nog een beetje soep voor mij?’ Ze voelt hoe haar kleding helemaal aan haar lichaam plakt, maar doordat het zo knus is, heeft ze het gelukkig nog niet koud.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 9:53 

Afbeelding
    Olivia Fortier

“Hey Ricky.†glimlacht Olivia wanneer de jongen die de soep nog een klein poosje geleden aan het roeren was zich aan haar voorstelt. En omdat Ricky gelijk heeft wat betreft handen schudden in deze toestand, pakt ze haar kommetje met een hand vast en maakt maar een kort zwaaibeweginkje naar hem. “Ik ben Olivia Fortier.†Daarbij heeft ze zich ook meteen even aan de rest voorgesteld, handig als je zo met z’n allen in een krappe ruimte zit.

Ze glimlacht even om zijn beschrijving van wat hij hier nou precies doet. “Okay, great. Dan weet ik waar ik moet zijn.†knikt ze. “Ik hoop in ieder geval dat ik ook niet veel hoef te doen.†glimlacht ze. “Niet uit luiheid hoor, gewoon omdat ik zo min mogelijk gewonden wil hier.â€

“Wat doet de rest zoal?†Nou ze hier toch met z’n allen bij elkaar zitten, is het wel leuk om eens te kijken wat er allemaal tussen zit.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 11:09 

Afbeelding

Anna kijkt met een guitige glimlach op naar Bruce als die zijn kommetje met een bedanking terug van haar overneemt.
'Geen enkel probleem hoor.' antwoordt ze en kijkt dan geamuseerd rond in de overvolle caravan als er nog steeds mensen komen toestromen om te schuilen bij het felle weer.
Onwillekeurig vindt ze dit tafereel uitermate hilarisch en ze kan een grinnik niet onderdrukken.
'Moet je ons hier allemaal zien nat zitten wezen.' grinnikt ze en ze kan het niet laten van de onderkant van haar rok te grijpen en die lichtjes uit te wringen.
'Van wie deze caravan ook is...Misschien dat we hem best samen een beetje opknappen als de regen voorbij is.'
Overal liggen kleine plasjes van de kleren die aan het druipen zijn.

Ze kijkt dan op als ze Olivia zich hoort voorstellen.
'Ik ben Anna.' terwijl ze zich met haar hoofd tussendoor de arm van James wringt om Olivia beter te zien.
'Ik ben de nieuwe assistente van Bruce.' antwoordt ze dan op de vraag van Olivia.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 11:30 

Afbeelding

Olivia lijkt even te aarzelen over het aannemen van de jas. Hij bijt niet, noch zijn jas. Hij glimlacht dan ook gemeend als ze toch zijn jas aan neemt en deze aantrekt. Zoals verwacht valt deze te groot uit "perfect" stemt hij met een lichte grinnik met haar in. Ook Ricky stelt zich voor en Bruce besluit alvas wat van zijn soep te eten zolang deze nog warm is. Hij knikt bij Ricky zijn uitleg "Ricky hier kan alles. Nouja, bijna alles." Ricky was een geweldige aanwinst voor het team. Bij ziekte hadden ze serieus overwogen om Ricky de act over te laten nemen, dat ging alleen net een stapje te ver.

Er gaat een rilling over zijn rug als de deur nog een keer open gaat. Het is Kate, die het blijkbaar nodig vond om nog even bij de paarden te kijken. Afkeurend draait hij zijn hoofd weg. Je eigen gezondheid riskeren voor de paarden, die al in de tent stonden voor het uberhaubt begon met regenen. Waarschijnlijk hadden ze het warmer en droger dan hun.

En wordt er gevraagd naar wat ze precies doen. Zijn gedachten schieten even terug naar de eerste kennismaking met Olivia. Ongemakkelijk had hij toen een poging gedaan tot een grapje, zonder eigenlijk te zeggen wat het nu precies was wat hij deed. En zijn 'grap' begint daardoor met de minuut nog stommer te klinken. Anna haar toevoeging helpt ook nog niet erg dus besluit hij dat het het perfecte moment is om bij te springen. "Illusionist" verlaat het bescheiden zijn mond.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: