Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 51  Volgende

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 21:08 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Het gaat." antwoordt Rose monotoon op Noah's vraag. Ze wist heus wel dat hij geen zin had om over deze dingen te praten. Ze richt haar aandacht dan ook maar op het servies en verplaatst het bestek beetje bij beetje.

"Hij probeert tenminste nog dingen voor elkaar te krijgen. Jij bent prins en jij doet alsof je van de aardbol verdwenen bent." Deze keer kijkt ze hem wel direct aan. "Alsof hetgeen dat er allemaal aan de hand is niks met je te maken heeft." Ze richt haar blik weer van hem af en richt die vervolgens maar weer op het servies.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah haar mond valt nog net niet open van verontwaardiging wanneer ze hem zo hoort. Ze kijkt snel de andere kamer in om te kijken of er iemand staat die dat misschien gehoord zou kunnen hebben. "Chase!" sist ze dan ook, en net wanneer ze hem eigenlijk een stomp wil geven, vergroot hij de afstand al heel verstandig. Hij kende haar goed genoeg dus.

Hopeloos blijft ze daar dan ook staan, terwijl Chase juist de verkeerde richting in loopt. In plaats van terug naar zijn kamer te lopen, vindt hij het blijkbaar 'verstandiger' om nog even in haar kamer rond te blijven neuzen. Ze slaakt -expres - een diepe hoorbare zucht. Wat moest ze nou met hem! Ze reageert dan ook niet op zijn mededeling over de kleding, maar begeeft zich naar het tafeltje toe, waar ze weer gewoon gaat zitten en haar haar maar opnieuw begint op te steken.
Via de spiegel blijft ze hem in het oog houden, en terwijl ze bezig is pakt ze met een vrije hand het flesje uit zijn handen om dat terug op het tafeltje neer te zetten. Hij moest op zijn tellen passen. Ze trekt wat plukjes los zodat ze wat nonchalant langs haar gezicht hangen en gaat vervolgens gewoon verder met de routine. Uiteindelijk pakt ze een flesje parfum en na dat opgedaan te hebben, staat ze op en bekijkt ze zichzelf nog even in de spiegel waarna ze naar de deur loopt.
"Het wordt tijd dat jij mijn kamer verlaat. Kom op, hup." Eenmaal bij de deur houdt ze die open zodat eerst Chase de kamer kan verlaten.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2011 23:09 

Afbeelding
Chase Alessia

Chase grinnikt bij het horen van haar zucht, die duidelijk hoorbaar was en ook met die intentie was gebruikt. Zijn humeur is dan ook niet naar beneden te halen, sterker nog hij laat zich ook niet weg jagen. Hij wacht wel terwijl zij zich optut. Wantrouwend brengt hij een flesje parfum naar zijn. Dus en ruikt hij er wat aan. Alsof hij een kleine jongen is pakt Leah het flesje weer van hem af. Verontwaardigd trekt hij zijn wenkbrauwen op. Ze moest niet doorslaan in dat moederlijke gedoe. Hij laat zijn blik dan ook even kort over haar heen gaan voor de walmen parfum zijn kant op komen. Overdreven wappert hij de geur wat weg. Noujaa! 

"Mijn kasteel, mijn kamers" bijt hij haar speels toe. Wanneer hij langs loopt haakt hij dwingend zijn arm in die van haar. "Je begint je wel meteen als een hofdame te gedragen"  Met haar aan zijn arm paradeert hij door de gangen waarop hun voetstappen weg sterven in de verte. Dat doet hij met opzet een tikkeltje ruw, hij vond het niet zo leuk als zij de broek aan had. Hij was de baas, niet zij. Als ze voorbij een grote spiegel lopen zet hij even een paar stappen terug achteruit en blijft hij staan. Hij haakt even kort een hand door zijn haar, maar het gaat er eigenlijk juist wat warriger van zitten. Met een tevreden grijns laat hij zijn blik over het totaal plaatje gaan. Ze konden zo samen zo in een schilderij. Met een glimlach kijkt hij even opzij "Je ziet dat je een spijkerbroek gewend bent" plaagt hij haar. Tijd om zich bij de rest te voegen. Bij de deur laat hij haar dan ook los en trekt hij hoffelijk de deur voor haar open. Hij zou zich niet misdragen in het bijzijn van haar dochters. "Ik zal je niet in verlegenheid brengen" hij houdt de deur voor haar open "niet nu tenminste"

Afbeelding
Noah Taylor 

Noah denkt dat het gesprek hiermee ten einde is als Rose zich op het bestek richt.  Hij roert dan ook wat in zijn thee en kijkt verrast op. Niet aangenaam verrast. "Ooh sorry dat ik even wat tijd voor mezelf nodig had." hij laat zijn theelepel met een plons terug in zijn thee vallen. "Het is lekker makkelijk oordelen voor jou. Daisy leeft nog, je vader is misschien niet hier maar zover wij weten leeft ook hij nog. Je past jurken en kiest stoffen uit." dat laatste rolt er ontzettend sarcastisch uit. Onder wat zacht gemompel trekt hij de fruitschaal ruw zijn kant op. "Jij moet je daarentegen wel heel erg belangrijk voelen met al die aandacht." hij had heus wel gezien hoe de zusjes extra in de watten werden gelegd door Chase. Iets wat hij met zijn jaloerse instelling nu maar lastig kon verkroppen. 

En hoewel hij Flynn zijn aanwezigheid totaal niet had opgemerkt slaakt hij plots een lange zucht. "Flynn" bromt hij zonder zich om te draaien. Hij slaat zijn ogen even ten hemel en zucht nog eens.  Hij opent zijn mond alweer om Flynn de les te lezen als hij Chase en Leah bij de tuindeur ziet staan. "Flynn, ga zitten" murmelt hij dan ook.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 22:11 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose kijkt Noah aangedaan aan wanneer hij nogal scherp en sarcastisch reageert op haar. Makkelijk oordelen? Oh en hij dacht zeker dat zij erom gevraagd had om 'gezellif stofjes en jurkjes uit te kiezen'. "Je hebt echt geen idee waar je het over hebt." bijt ze hem dan ook toe. "Denk maar niet dat omdat ik me een beetje normaal probeer te gedragen, het me niks doet, dat het zo makkelijk is."
"Guess what, je bent niet de enige die hieronder lijdt." En met die woorden schuift ze haar stoel ruw naar achteren en loopt ze weg van de tafel, terug richting de deuren, naar binnen.

Afbeelding
    Leah Johnson Pocock

Leah weet nog net de deur achter hun te sluiten wanneer Chase het blijkbaar nodig vindt om het hele hoffelijke spelletje weer te spelen. "Hey, rustig aan, zo behandel je een dame niet." zegt ze dan ook wanneer hij haar enigszins een tikkeltje ruw meeneemt aan zijn arm, maar niet te erg ofcourse. "Waar zijn je charmes gebleven zeg." Tutut.

"En je ziet dat jij nog altijd hetzelfde bent." glimlacht ze zoetjes op zijn tikje met het aan-zijn-haar-zitten-terwijl-het-er-alleen-maar-warriger-van-gaat-zitten.
Wanneer ze eenmaal bij de deur zijn geeft ze hem dan ook een waarschuwende blik op zijn woorden. Net wanneer hij de deur open doet en ze de tuin in wil stappen, loopt Rose juist weer naar binnen toe. Ze groet hun kortjes en mompelt dat ze niet zo'n trek heeft, waarna ze verder de hal in loopt. Leah kijkt Chase vragend aan, alsof hij zou kunnen weten wat er aan de hand was.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 9:12 

Afbeelding

Flynn laat zijn blik over de immense tuin flitsen en dan vallen de cupcakes hem op.
Damnit! Nom nom nom!
Hij onderdrukt sterk de neiging van er meteen naar te rennen en haalt diep adem.
Hij heeft nog steeds de stem van Noah niet gehoord, dus die heeft niets gezien.
Flynn kan een opgeluchte glimlach niet verbergen en trekt dan een gezicht als het opnieuw springlevende vogeltje doodleuk op zijn schouder komt zitten.
'Moet ik je nog bevruchte eitjes geven ook? Rot op.' murmelt hij en schudt me zijn schouder in de hoop dat de vogel de hint snapt en weer gaat opvliegen.

Verschrikt kijkt hij op als hij Noah met een zucht zijn naam hoort zeggen.
'Great...' Hij snuift ontzet als de vogel dan opvliegt. 'Ja, wat een steun zeg.'
Hij steekt zijn handen in zijn broekzakken en loopt met tegenzin naar de tafel toe waar Noah momenteel zit.
Onwillekeurig grist hij toch een cupcake mee met rode glazuur en ploft zich dan neer aan tafel.
'Ik deed het niet express hoor.' zegt hij met enig onverstaanbaarheid tegen Noah in de hoop dat ie de moeite niet doet om te luisteren.
Waarom heeft ie sinds vorige week haast een vader-zoonrelatie met Noah. -.-"

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 12:12 

Afbeelding
Chase Alessia

Chase kijkt Rose even verbaasd na en richt dan zijn blik op de tuin. Wanneer hij weer oogcontact zoekt met Leah kijkt die hem al vragend aan. "Jongens?" hij haalt even twijfelachtig zijn schouders op. Waren het niet altijd de jongens die meisjes boos lieten weg stormen, terecht of onterecht. Hij zucht en kijkt even naar Noah die met een onwijs rothumeur in zijn thee roert. "Ik gok erop dat Noah weer een rotopmerking heeft geplaatst. Ik weet niet wat ik met die jongen aan moet" verzucht hij. 

Met een flauwe glimlach loopt hij naar de tafel en neemt hij plaats. "Goedemiddag" begroet hij hen opgewekt. Vanuit zijn ooghoeken ziet hij een bediende aan komen lopen met een nieuw meisje. Ohja! Snel staat hij weer op. "Mag ik jullie allemaal voorstellen aan Romy. Ze is net zoals sommige van jullie menselijke en recentelijk in Alusia terecht gekomen. " hij glimlacht even bemoedigend naar het meisje en wenkt haar te gaan zitten "De jurken wennen wel, een spijkerbroek valt helaas teveel op."

Afbeelding
Noah Taylor

"Nee, jij hebt geen idee" roept hij Rose na. Boos kijkt hij haar na, terwijl hij het opkomende schuldgevoel onderdrukt. Want hij jaagt haar wel van tafel, dat was voor het eerst. Bij het zien van Rose haar moeder in de deuropening wendt hij zijn blik af en begint hij nutteloos in zijn thee te roeren. Met een zuur gezicht richt hij zich tot Flynn. "Dat doet er niet toe. Hoewel het beter had geweest als je het wel met opzet deed dan betekende het tenminste dat je alles onder controle hebt. Iets wat nu duidelijk niet het geval is. " Ooh en dan is er een nieuwe aanwinst voor de groep. Romy. "Goedemiddag" knikt hij. Zijn blik schiet even kort naar Flynn "Ik ben heel even weg. Vanavond gaan we wel naar het bos, de heksen geven een feestje." misschien wordt het dan weer een beetje als vanouds "Probeer in de tussentijd dood te laten wat dood is" Hij plakt er een vriendelijke maar dwingende glimlach achteraan en neemt een schoteltje met een plakje taart mee. 

Sam vroeg tenminste nergens naar, dat oppervlakkige was fijn. Rose moest altijd met emoties strooien en vroeg hem zich kwetsbaar op te stellen. Hij zucht diep voor hij op de deur klopt  "Rose?" een lichte irritatie klinkt door in zijn stem. Op momenten als deze wenst hij dat hij niet zoveel om haar gaf. "Ik heb taart.." hij zucht even en leunt wat tegen de deurpost en wacht. "Weet je wat, Laat maar. Ik ben niet Thomas." Hij zet het bordje voor haar deur neer op de grond en haalt nog even gefrustreerd een hand door zijn haar. Zijn hand gaat nog even naar de deurklink voor hij die weer terug trekt en zich omdraait.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 13:17 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose heeft op het moment even geen zin meer in wat dan ook. Noah dacht echt dat het voor haar zo simpel lag, dat alleen hij het maar zwaar en moeilijk had, dat zij vrolijk huppelend stond te wachten op op maat gemaakte jurkjes en versierseltjes, dat ze ervan genoot om hier te zijn.
Ze slaakt een diepe zucht en heeft na een beetje rondlopen geen zin om constant maar te moeten lachen naar de mensen om haar heen, dus besluit ze maar terug naar haar kamer te gaan.

Niet zo'n goed idee. Ze ziet hoe Noah voor haar deur staat, wat zegt en vervolgens wat aan het wachten is. Ze wil zich eigenlijk omdraaien en voorlopig ver bij hem uit de buurt blijven.
Door de afstand die ze nou verkleind heeft, verstaat ze nog net zijn laatste woorden, voor hij zich omdraait. Ze staat nou precies tegenover hem, wel nog met een redelijke afstand.

"Je hoeft Thomas niet te zijn." verlaat het zachtjes haar mond. "Je hoeft niemand te vervangen noch je als iemand anders proberen te gedragen."
Rose kijkt hem even kort aan, waarna ze richting haar deur loopt en die opent. "Jij bent Noah, op je eigen manier. Je hoeft je niet verplicht te voelen om aardig tegen me te doen, ik ben er onderhand wel weer gewend aan geraakt." Ze kijkt even naar hem om. "Maak het me alleen niet moeilijker dan het al is." zegt ze nog zachtjes, waarna ze zich omdraait en met een zuchtje een stap in haar kamer doet.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 13:25 

Afbeelding

Flynn prutst zwijgend aan zijn cupcake en neemt dan een hap.
Eindelijk iets dat hij kent vanuit zijn eigen wereld, hij weet nog goed dat zijn moeder iedere zaterdag cupcakes bakte voor de thee in de middag, want de grootouders kwamen dan iedere keer op bezoek. Het enige wat Flynn in die tijd boeide waren...cupcakes. (a)

Hij kijkt dan op als een nieuweling wordt voorgesteld door Chase.
'Hey Romy.' begroet hij haar met een glimlach die al snel weer verdwijnt als Noah hem toespreekt dat hij alles wat dood is dood moet laten.
'Ik zal mijn best doen hoor.' mompelt hij en onderdrukt de kinderachtige reactie van zijn tong uit te steken naar Noah als die er van door gaat.
'Ga zitten.' als hij opnieuw opkijkt naar Romy.
Nu was hij niet meer de nieuwe! ...Hoe kon hij nog de nieuwe zijn? Hij heeft nota bene de kracht overgekregen van Thomas. Hoe kan hij dat vergeten.
'Hoe ben jij hier terecht gekomen? Cupcake?' Hij wijst gretig naar de tafel die niet ver van hen staat.
Hij laat zijn blik vervolgens even over het terrein gaan, zijn ogen zoekend naar Sophia. Hij heeft ze nog niet gezien vandaag, wat hem stiekem een beetje verontrust.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 14:34 

Afbeelding
Noah Taylor

Zijn adem stokt even in zijn keel als Rose recht tegenover hem staat. Ze was dus helemaal niet op haar kamer. Hoe lang stond ze daar al? Haar woorden klinken een beetje als een verwijt en ze steken lichtelijk. "Waarom moet iedereen mij dan vertellen hoe ik me moet gedragen. Dan ben ik te afwezig, dan weer te aanwezig. Als ik me afzonder is het niet goed, maar als ik iedereen als schietschijf gebruik dan wordt me dat ook niet in dank afgenomen" Ja hij had zich niet voor niets opgesloten, bang voor wat hij in een emotionele bui zou doen.

En dan dreigt die deur straks weer dicht te gaan. Oh nee, zo makkelijk kwam ze er niet vanaf. Als ze de deur nu achter zich dicht zou trekken, dan zou deze nooit meer open gaan. Figuurlijk gesproken dan. Hij plaatst zijn hand tegen de deur zodat ze die niet kan sluiten en stapt naar binnen. Eenmaal op haar kamer sluit hij de deur alsnog. 

"Ik moet het jou niet moeilijker maken?" er ontsnapt even een spottende lach "Jij moet het mij niet moeilijk maken. Ik gaf daarstraks antwoord op je vragen, maar dat was niet goed genoeg!"  Van frustratie kleuren zijn wangen nu een beetje rood en even blijft hij zwijgend staan. Uiteindelijk zet hij een stap naar voren en pakt hij haar handen vast. "Ik heb me nooit verplicht gevoeld om aardig tegen je te doen, als ik je niet mag dan steek ik dat niet onder stoelen of banken. Ik heb je ontweken, omdat ik je elke keer weer zag huilen of een traantje weg pinken. En ik ben geen grote knuffelbeer zoals Thomas dat was, ik begrijp al die emoties niet." Nogmaals een stilte "Ik heb je gemist" verzucht hij zachtjes en oprecht.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 16:34 

Afbeelding
    Jarrod Michaelis

Jarrod heeft zich voornamelijk bezig gehouden met het verkennen van het kasteel, waarbij hij iets vaker dan nodig was langs Noah's kamer is gelopen. Helaas kon hij nooit de moed bijeen rapen om ook maar op de deur te kloppen. Natuurlijk begrijpt hij dat het verlies voor Noah een enorme klap is. Zowel zijn vader als broer is hij in één keer kwijtgeraakt. Eerlijk gezegd heeft Jarrod nog altijd niet kunnen bedenken wat hij tegen de prins kan zeggen. De speeches die hij in zijn hoofd verzonnen heeft, klinken allemaal nutteloos. Nee, hij weet niet hoe hij van nut kan zijn bij het opvrolijken van Noah.

Het was ook gemakkelijker om het kasteel te verkennen, wetend dat hij Noah niet tegen het lijf zou lopen. Ook Dominic heeft hij voor het grootste deel ontlopen. Het is niet dat hij niet tegen de jongen wil praten, hij voelt zich gewoon ongemakkelijk en wat beschaamd bij hem in de buurt.

Het verkennen heeft er wel voor gezorgd dat Jarrod nu voor het grootste deel weet waar alles is. En aangezien de meeste mensen zich teruggetrokken hielden in hun kamers, heeft hij een aantal plekjes gevonden waar hij zichzelf af kon sluiten.

Helaas moet hij vandaag deelnemen aan de high tea die blijkbaar is georganiseerd. Met tegenzin, sleept Jarrod zichzelf richting de tuin. Ondanks dat hij de weg weet, loopt hij met een omweg. Het is al een tijd geleden dat hij Noah heeft gezien en hij weet nog altijd niet wat hij tegen de prins moet zeggen. En niets zeggen is helemaal tactloos.

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Beginnend Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 18:13 

Afbeelding

Romy slikt als ze door een bediende meegenomen wordt naar de tuin waar één of ander feestje plaats heeft. Moet dit echt? Ze zou veel liever gewoon op haar kamer blijven zitten tot er een manier was waarop ze terug naar huis kon.
Ze kijkt op als ze haar naam hoort, één van de mannen stelt haar voor aan de groep die zich al in de tuin bevindt. Ze doet een poging tot glimlachen, maar heeft het idee dat het er enkel erg gemaakt uitziet.
Chase wenkt haar om te gaan zitten en bij gebrek aan beter, laat Romy zich maar snel neerzakken op een stoel. Ze wil niet nog meer aandacht trekken door stom te blijven rechtstaan. Hij zegt iets over de jurken die wel wennen en Romy knikt lichtjes. Ze voelde zich er onwennig in, maar hij zal vast wel gelijk hebben, toch? "Vast wel..." Reageert ze zachtjes en bijt op haar lip. Ze laat haar blik eventjes over de aanwezige personen glijden en luistert naar hun gesprekken.

Een andere jongen spreekt haar vervolgens aan door twee vragen achter elkaar te stellen. Romy weet niet meteen op welke vraag eerst te antwoorden en kijkt hem eventjes aan.
"Euhm... Ik- weet niet?" Komt er dan nogal onzeker uit. "Plots- was ik gewoon hier?" Ok, dit moet echt wel stom klinken. Wat moet hij wel niet denken? Wat moest ze hem in godsnaam zeggen? Ze besluit maar snel op zijn tweede vraag te reageren. "Ik wil wel een cupecake, ja." Reageert ze, opgelucht dat ze over een minder lastig onderwerp kan beginnen.
Ze neemt een cupecake van de tafel en laat haar adem ontsnappen. Ze prutst wat aan de cupecake waardoor hij wat kruimelt. "En jij bent?" Vraagt ze na een korte stilte.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 18:15 

Afbeelding
    Rose Pocock

Rose zucht eventjes zachtjes wanneer ze merkt dat Noah de deur achter zich dicht doet zodra hij binnen is. Er is dan ook geen ontkomen aan, dus draait ze zich maar naar hem om.

Zoals ze wel verwacht had schiet hij in eerste instantie al meteen in de verdediging. Ze haalt dan ook even diep adem, hij ging echt niet verand,- Rose kijkt hem enigszins verrast aan wanneer hij haar handen vasthoudt, maar houdt haar gezicht in de plooi omdat hetgeen wat hij nu zei veel belangrijker was. Ze voelt weer een brok in haar keel opkomen wanneer hij zegt dat hij haar heeft ontweken omdat ze moest huilen om Thomas. Bij die gedachte bijt ze op haar lip, het deed nog altijd pijn. Ze schudt dan ook onbegrijpelijk haarhoofd, waarna hij zegt dat hij haar heeft gemist. Er heerst een stilte en ze blijft hem aankijken, hem eigenlijk totaal niet begrijpend.
"Jij bent ook een mens, jij hebt evengoed emoties, jij kan ze evengoed begrijpen." zegt ze dan ook, waarna ze haar handen van hem terugtrekt.
"Je bent niet de enige die iemand nodig had, als je me gemist had dan had je er wel wat aan gedaan. We verblijven notabene in hetzelfde gebouw, je zou me weten te vinden als je dat had gewild."

Ze slaakt een zucht en wendt haar blik dan van hem af. "Waarom vergelijk je jezelf altijd met Thomas? Waarom? Je bent hem niet. Je hoeft hem ook niet te vervangen." ze bijt op haar lip. "Hij is er niet meer."

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 19:12 

Afbeelding

Flynn probeert niet te lachen als Romy nogal aarzelend en onwennig antwoordt op zijn vragen. Zij was hier duidelijk nog niet lang. Arme drommel.
Hij glimlacht geruststellend naar haar.
'Maak je maar niet druk.' begint hij en knipoogt. 'Bij ons ben je veilig.'
Zwijgend kijkt hij dan toe hoe ze snel een cupcake vast neemt alsof dat de rots in de branding is.
'Ik ben Flynn.' antwoordt hij op haar vraag.
Hmmm... Hoe moet hij dit allemaal uitleggen? Er is zoveel gebeurd in de afgelopen week, en dat heeft dit meisje allemaal net gemist.
'Misschien moet je maar eens vragen aan de koning voor meer uitleg omtrent deze plaats.'
Dan kon hij geen stomme dingen zeggen en had hij geen hijgende en zeurende Noah in zijn nek. Win-Win.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 20:50 

Afbeelding
Noah Taylor

Noah blijft haar in stilte aankijken als ze haar handen los trekt uit die van hem. Dat was duidelijke lichaamsstaal. Niet begrijpend kijkt hij haar aan, was er nou sprake van miscommunicatie of wat.  "Je had Daisy en je moeder" gaat hij zachtjes in de verdediging. "Ik had eerst zelf tijd nodig, ik..." moedeloos blijft hij haar aankijken "Ik kon het verdriet van anderen er niet bij hebben" Slap, egoïstisch misschien? Nog even en ze praat hem een complex aan.  Als ze ook het oogcontact verbreekt slikt hij even. Nu zij niet naar hem kijkt laat hij zijn blik even onderzoekend over haar heen gaan. 

"Thomas is, was, mijn grote broer. Ik keek tegen hem op, hij was er onvoorwaardelijk voor mij. Vraag het Daisy, ik weet zeker dat zij ook tegen jou op kijkt, Thomas was mijn grote voorbeeld sinds ik een klein jongetje was. Dat is waarom. Alles wat Thomas deed leek zo makkelijk, hij was geweldig." hij neemt even een teug adem en keert zijn gezicht opzij om de brok in zijn keel weg te slikken. Hij neemt er dan ook echt even de tijd voor, hij wil niet schor klinken  vanwege het droge gevoel in zijn keel. Hij wil al helemaal niet huilend in haar armen vluchten. Daar is zijn trots te groot voor, daar is hij deze keer te nuchter voor. En toch lonken haar armen, het gevoel van waardering. Hij schraapt even zijn keel om zijn stem te hervinden "Het was liefde op het eerste gezicht toen we jullie verscholen achter de bosjes vonden. Waar ik alleen de buitenkant zag was Thomas helemaal weg van hoe je was. Hij deed alsof hij je al jaren kende en ik verklaarde hem voor gek voor het vertrouwen dat hij in je had. Ik heb jullie band nooit precies begrepen, het spijt me dat ik niet volledig beseft heb hoe groot het verlies voor jou was." Klaar, hij heeft zijn excuses aangeboden en opgebiecht hoe smoorverliefd Thomas op haar was.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 23:08 

Afbeelding
    Rose Pocock

"Je kon het er niet bij hebben.. Maar we konden het op z'n minst delen, ik kon er ook voor jou zijn geweest.. Als je dat had toegelaten." Dan hadden ze nog steun aan elkaar gehad. Noah wist niet hoe hij z'n gevoelens moest delen. Zij had heel wat kwijt gekunt bij Daisy, die was er voor haar geweest. Maar Noah liet niemand toe. Hij deed het zichzelf allemaal aan.

Wanneer Noah over Thomas begint te vertellen, kan ze haar blik niet van hem afwenden. Iets in haar wil eigenlijk zo veel meer over Thomas horen, ze heeft nooit de tijd gehad om hem te leren kennen zoals Noah nou over hem verteld. Wanneer hij klaar is met vertellen kan ze zichzelf niet meer bijeen houden, er rolt al gauw een traan over haar wang heen.
Vlug veegt ze hem weg maar kijkt ze hem alsnog met tranen in haar ogen aan. "Hij was jouw broer.. Een stuk uit je leven.. Net als Daisy voor mij is.. Heb je niet,- Denk je niet,- Verwijt je het ons niet?" verlaat het trillerig haar mond. "Dit alles? Dat je hem kwijt bent? Dat het allemaal onze schuld is?" Ze haalt even trillerig diep adem. "Als wij er niet waren geweest, dan was dit nooit gebeurt, dan was hij er nog gewoon geweest.. Dan was hij er,- Nog gewoon,-" Ze kan het niet langer meer opkroppen, er is niks meer aan te doen, de tranen komen nu vanzelf, hoe erg ze zich ook sterk probeert te houden tegenover Noah. Als zij er nooit waren geweest, dan waren ze niet op die stomme reis geweest en dan had Thomas nog geleefd. Dan was er niks aan de hand geweest, dan was alles nog gewoon normaal.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 10:40 

Afbeelding
Noah Taylor

Als de eerste traan over haar wang bungelt is hij bijna opgelucht dat ze hem zelf weg veegt. Eigenlijk wil hij de waarheid dan ook achter houden om haar niet nog verder van streek te maken. "Ja, ik heb het jullie wel verweten. Niet meer, want als jullie er niet waren geweest dan was Thomas misschien uitgehuwelijkt en ongelukkig geworden. Dan hadden we jullie allemaal niet ontmoet. Jullie waren er niet eens bij toen het gebeurde, het was een stom ongeluk op zee." En toch verwijt hij het hun nog, soms als ze gelukkig lijken te zijn aan het hof en zorgeloos rond huppelen. Maar dat hoeft ze niet te weten, zo te zien is ze al genoeg van haar stuk gebracht.

Enkele seconden blijft zijn blik besluiteloos op haar betraande gezicht hangen. Dan begint hij nerveus in zijn zakken te graaien op zoek naar een tissue of zakdoek. Natuurlijk is hij niet het type dat zakdoeken bij zich draagt en hij staakt zijn zoektocht er naar dan ook snel. Stop asjeblieft met huilen, denkt hij. In een vaag troost gebaar strekt hij even zijn arm uit en wrijft hij daarmee een tikkeltje afstandelijk over haar arm. "Het is niet jouw schuld" fluistert hij in een poging de pijn te verzachten. Hij zucht even als haar wangen nat worden van alle tranen en overbrugt dan eindelijk de afstand tussen hen. Onwennig legt hij zijn arm om haar schouders heen en drukt hij haar voorzichtig iets tegen zich aan. Als hij merkt dat haar lichaam lichtjes schokt van het huilen verstevigd hij zijn grip nog iets. "Ssshhh" met zijn vrije hand veegt hij wat plukken haar uit haar gezicht "Het spijt me" Ja als hij zich nog niet schuldig zou voelen dan was daar nu wel het moment voor. Hij voelt zich enorm schuldig, elke traan is zijn schuld. Met een zuchtje laat hij zijn hoofd even rusten op dat van haar. "Niet huilen" hij bijt op zijn lip "Straks krijg je mij ook nog zover" Een lichte grinnik ontsnapt, waarna hij hij even troostend haat haren kust. Daar staat hij dan, met Rose in zijn armen, een huilende Rose. Zijn eerdere waarschuwing was geen grap geweest, zijn ogen zijn vochtig en hij knippert dan ook vaker dan nodig om niet met haar mee te huilen. 

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 754 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 51  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: