Catie
Black Bird of the Sky
|
|
Geplaatst: vr dec 30, 2011 9:33
Caleigh reageert niet gelijk op Luc en zijn opmerking. In haar hoofd probeert ze alle mogelijke routes af te gaan en alle mogelijke opties af te gaan om Eric te bevrijden. Ze komen steeds dichterbij het executieplein en Caleigh weet dat ze geen enkele kans maken om dit op een stiekeme manier te doen. Dan vliegt er wat roods voorbij en Caleigh ziet hoe Jessa één van de mannen vastklampt en smeekt om Eric te laten gaan. Ze weet dat dit het moment is waarop blijkt of dit een willekeurige executie zou worden of eentje waarbij het alleen om Eric gaat.
Dan pakt de man met zijn vrije hand Jessa haar pols beet en duwt haar hardhandig achterover. Dit was geen willekeurige executie, dit is een executie die alleen om Eric draait. Eric had duidelijk vijanden in Kalne, maar dacht hij echt dat hem niets zou gebeuren als hij midden in de herberg was blijven zitten? Of had hij zich niet gerealiseerd dat zijn vijanden hem zo graag dood wilden. En niet alleen dood, maar ook de publiekelijke schaamte van de executie. Ze versnelt haar pas wat zodat ze bij Jessa kan komen voordat die weer een actie probeert. Ze helpt jessa omhoog maar houdt haar pols vast zodat ze er niet gelijk vandoor kan gaan.
"Jessa," begint ze, "Dat gaat niet werken. Het gaat hun om Eric en alleen om hem. We moeten dit heel anders aanpakken."
Ze kijkt naar Luc en Isra die er nu ook bij zijn.
"Ik weet elke mogelijke ontsnappingsroute vanaf het plein," begint ze dan, even kijkt ze richting de mannen en Eric, ze verdwijnen om de hoek, "Ik weet niet hoe het plein eruit ziet op deze dag. We moeten daar onze keuzes overwegen, maar ik denk dat we weinig tijd hebben voor een goed plan."
Dan kijkt ze Jessa aan.
"Jessa... dit wordt erger dan in de Dolheuvels," zegt ze dan, "Er zullen een hoop lichamen liggen. Je bent een healer en we hebben je waarschijnlijk nodig als hem vrij krijgen. Het is je eigen beslissing of je meegaat of wacht."
Ze laat Jessa haar pols los. Caleigh kan de keuze niet maken of Jessa het straks aankan of niet. Zelfs hier dringt de lucht van de doden al in haar neusgaten en het plein zal erger zijn. De levenloze lichamen, het bloed, het zou geen pretje worden. Dan draait ze zich om en vervolgt haar weg richting het plein, nu sneller, ze had geen idee wat er zou gebeuren op het plein. Hij kon gelijk terecht worden gesteld of ze lieten hem wachten. Wat het ook was, beide opties waren gevaarlijk, voor hun allemaal.OOC:: Zoals ik had gezegd wordt je niet opgepakt, (maar vond 't wel logisch dat Jessa om zou vallen als ze geduwd werd ^^'') op deze manier kan Eric er ook nog op reageren voordat hij naar 't plein gaat (: Het moment dat Caleigh stilstaat vond ik wel dat Luc&Isra erbij kwamen, hope you two don't mind. Het is ongeveer 1 a 2 min dat ze stilstaan. En ja, Eric mag wel aankomen op 't plein (;