Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 50  Volgende

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2012 22:28 

Afbeelding

Jessa blijft door het boek bladeren tot ze de opmerking van Luc hoort. Hij kende haar vader. Even valt ze stil en kijkt ze verbaasd naar Luc. Hoe was het mogelijk dat hij haar vader kende? En wist hij dan ook dat zij een bastaard is? Als dat zo is, zou het een verklaring zijn waarom hij af en toe van die onaardige opmerking naar haar maakte. Bastaardkinderen waren niet altijd overal even geliefd. Tot nu toe had ze het alleen in een woendende bui het tegen Caleigh d'r uit geflapt. Zelfs Benicio wist hier niets van af.

Ze zucht en herpakt zichzelf. "Mijn vader was echt heel erg getalenteerd." zegt ze, "Hij kon dingen die ik nog lang niet kan." Ze begint verder te bladeren en ziet weer een vloek die eventueel deze kan zijn. "Bewusteloosheid, verhoging van de lichaamstemperatuur." Jessa legt haar hand op Benicio's voorhoofd. Hij voelt warm... Onmiddellijk leest ze de rest van de symptomen. Ze voldoen allemaal aan de vloek die over Benicio is uitgesproken.

"Eric..." zegt ze zacht, "Ken jij deze vloek?" Ze wijst op haar boek.

Afbeelding

Levi's wenkbrauwen schieten omhoog als Mel ineens over een studiereis begint. De meiden waren niet zonder reden in Cinn. Zouden ze achter één van de vele geheimen van Cinn aan zitten?

"En wat verwachten jullie in Cinn te bestuderen? Misschien kan ik jullie helpen." vraagt hij. Zo blijft hij de vriendelijke nieuwsgierige jongeman. Hij glimlacht even charmant.

De meiden fluisteren onderling, maar hij kan niet horen wat ze zeggen.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2012 23:13 

Afbeelding

Een kwartier later laat Julius Rocka door de straten van Cinn draven richting de herberg. Stapvoets had geen nut gezien de situatie. Hij springt voor de herberg van Rocka haar rug af en sprint de trap op richting de slaapvertrekken. Julius oriënteert zich op welke kamer van Jessa en Benicio zouden slapen, maar de vele stemmen die uit een kamer opstijgen geeft hem genoeg aanwijzing. Hij beent gedecideerd de kamer binnen en ziet hoe Jessa koortsachtig zit te bladeren in een boek, in de hoop de symptonen te kunnen linken aan de gebruikte spell.

"Hier heb je meer aan leek mij zo" liet Julius dan ook blijken aan Jessa en hij overhandigt haar de wand v/d man. Hij had geen moment genomen om zelf met priori incantatum te achterhalen welke spell er af gevuurd was, want Julius had niet zo'n grote kennis als het op spells aan kwam. Iemand als Jessa zou er vast meer mee kunnen dan hij en het zou haar helpen sneller de juiste pagina erbij te pakken. Hoopvol wachtte Julius af..

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di nov 27, 2012 9:42 

Afbeelding

Emma staat onbeschaamd naar Leuke Boy die schijnbaar Levi heet te staren en heeft helemaal niet door dat hij tegen haar staat te praten. Gelukkig beantwoord Mel zijn vragen en Emma schrikt pas wakker uit haar dagdroom als Mel tegen haar fluistert dat ze heel nodig moet…

Lachend klopt Emma haar op haar schouder en steekt daarna haar arm door die van Isra heen. ”Het spijt ons, koene ridder, maar wij moeten nu dringend terug naar onze herberg. Maar U mag ons gezelschap houden op de terugweg?” Ze werpt hem nog even een stralende blik toe en begint dan richting de herberg te lopen met Mel en Isra op sleeptouw.

Plots beseft ze dat ze geen antwoord heeft gegeven op de vragen van Levi. Ze haalt haar schouders op. Zij was nu al een flink tijdje bij de groep en zij had ook nog geen antwoord op al haar vragen. Hij moest er zelf maar naar op zoek gaan.

Na een korte wandeling staan ze weer voor de herberg. Emma opent de deur. ”Nou dames, ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van ons uitje. Dat beloofd veel voor de rest van de a-“ Emma valt stil als ze de kilte in de herberg voelt. Behalve Caleigh, die eenzaam aan de bar zit, is er niemand van de groep te zien.

”gedoe jongens, volgens mij is er iets erg gebeurd…”

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 0:37 

Afbeelding

Luc wisselt zijn blik tussen Jessa en Eric. Beide blijven geven stil. Ergens lijkt het alsof Jessa geschrokken is van zijn opmerking. Wat Luc kon herinneren was er niets mis met haar vader, op het feit na dat hij er helaas niet meer was. Dit was voordat hij vertrok uit Fort, dus om die reden kan hij ook niets gemist hebben. Als Jessa weer begint te praten knikt Luc instemmend, maar was het niet helemaal met haar eens dat Jessa nog lang niet zo ver is. Ze heeft zich tenslotte al flink bewezen op deze reis en niemand kan mensen terug halen uit de dood. In gedachte verzonken krijgt Luc niet mee dat Jessa alweer verder op zoek is naar een herstelspreuk.

Het is niet lang erna dat hij weer uit zijn gedachte wordt geschud wanneer de deur met een flinke vaart open gaat en bijna in zijn gezicht slaat. OK, dat hij naast de deur was gaan staan was niet de slimste actie, maar hij kon het niet helpen Julius een vuile blik toe te werpen.

"Deze kamer wordt te druk" zegt hij zijn irritatie onderdrukkend terwijl hij het zegt. Voordat hij de kamer uit stapt draait hij zich nog kort om. "Niets zal ooit veranderen dat je op je vader lijkt, dus maak je om dat talent geen zorgen." zegt hij terwijl hij naar haar glimlacht. "Ik ben beneden als jullie nog hulp nodig hebben." voegt hij er aan toe en sluit vervolgens de deur.

Luc schud zijn hoofd terwijl hij over de gang loopt. Hij kende pastoor Gale, maar ergens begrijpt hij niet hoe hij de link met Jessa heeft kunnen missen al die tijd dat ze nu al samen reizen. Er is té veel gebeurd in de jaren dat hij weg van huis is, dat het eeuwen geleden lijkt. Op een gemaksdrafje loopt hij de trap af en scant de ruimte vlucht. Hij ziet Caleigh direct aan de bar zitten, maar verder geen bekende. Als hij naar de deur van de herberg kijkt trek hij zijn wenkbrauw op als hij daar Emma stil ziet staan, niet wetend dat Mel, Isra én Levi nog volgen.

Together we both make hurricanes

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 19:48 

Afbeelding

Voor Eric haar antwoord kan geven vliegt de deur open en komt Julius binnen. Hij legt een wand op bed met de mededeling dat ze hier veel meer aan heeft. Jessa glimlacht even... het was niet de eerste keer dat iemand een wand aan haar gaf en daarmee dacht het probleem opgelost te hebben. "Het spijt me Julius..." zegt Jessa zacht, "Ik waardeer het dat je probeert mee te denken, maar aan een wand heb ik niets. Met Priori incantatem zie je enkel het effect van de spreuk." Even kijkt ze naar Benicio. "En dat hebben we allemaal gezien."

Dan loopt Luc de kamer uit en Jessa hoort zijn woorden. Ze lijkt op haar vader... Een groot compliment. Ze kijkt het verbaasd na. Dan richt ze zich weer op Eric en wacht op zijn antwoord.

Afbeelding

Een uitnodiging om de dames gezelschap te houden op de terugweg. Makkelijk kan het niet worden, de meiden namen hem gewoon mee naar hun herberg. Hij haakt zijn arm vast aan die van Mel. "Indien u bezwaar heeft, trek dan vooral uw hand weg." zegt hij vriendelijk. Zo loopt hij met de dames terug naar de herberg.

Daar aan gekomen staant Emma plotseling stil. Blijkbaar heeft hier een gevecht plaats gevonden. Nouja, dat was niet ongebruikelijk in de herbergen van Cinn, maar blijkbaar is het belangrijk voor Emma.

Dan wordt zijn aandacht afgeleid door iets anders, of eerder, iemand anders. Hij ziet een oude bekende de trap aflopen. Luc Christopher... Wat deed hij nou weer hier?

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 23:02 

Afbeelding

Mel is blij. Emma weet de aandacht zonder dat het op een vervelende manier moet zo te verplaatsen dat ze nu en onderweg zijn naar de herberg en Mel niet de schuldige is van het vroegtijdig afbreken van het contact met Levi.
Ze glimlacht, wilt achter Emma en Isra aanlopen, als Levi haar arm in die van hem haakt. De glimlach vergroot zich en ze schudt haar hoofd.

"Zolang we maar in dit tempo doorlopen, geen enkel bezwaar." Antwoordt ze hem.

Eindelijk komt de herberg in zicht en als Emma de deur opent, loopt Mel opgelucht achter haar aan naar binnen en botst bijna tegen haar aan als ze plotseling stil valt. De woorden die volgen doen haar ogen over de schouder van Emma door de herberg heen flitsen, maar tot haar opluchting ziet ze Caleigh veilig en wel aan de bar zitten en even verderop Luc juist van de trap af komen.

Ze loopt om Emma heen verder de herberg in, en zeult Levi hierin mee aangezien ze haar arm nog steeds in die van hem gehaakt heeft.

"Erg wordt het als we hier in de deuropening blijven staan." Zegt Mel, die nu echt hoge nood begint te krijgen, en kijkt even naar Levi. Die moest anders maar even bij de bar wachten, hoewel ze geen idee had of Caleigh daar wel op zat te wachten.

Afbeelding

Eric stapt naar Jessa toe en laat zijn ogen over de regels tekst heen glijden die ze hem aanwijst. Nog voor hij echter iets kan zeggen, komt Prince Charming binnen vallen. Eric zijn ogen vernauwen zich wat als hij hem de wand van de man aan Jessa ziet geven, maar wordt door Luc afgeleid als deze moppert over de drukte, zich nog tot Jessa richt en dan de kamer weer verlaat. Eric kijkt kort naar Julius, die blijkbaar met het afnemen van de stok verwachtte dat alles duidelijker werd, maar voor het gemak vergeten was dat de spell niet hard op uitgesproken was, terwijl hij er duidelijk wel dichterbij had gezeten dan Eric zelf.
Gelukkig hoeft hij geen antwoord te geven, dat doet Jessa al, en een stuk diplomatieker dan dat hij dat zelf waarschijnlijk had gedaan. Daarom kijkt hij nogmaals naar de spell en de bijbehorende symptomen in het boek van Jessa, maar schudt dan zijn hoofd.

"Ja.. Maar deze beschrijving past er nog bij minstens twee anderen.." Zegt hij op voorzichtige toon. Even aarzelt hij, want hij had wel gezegd dat hij er over na moest denken, maar hij had nog steeds geen oplossing. "En waar voor deze spell een tegenvloek kan worden uitgesproken.. Als het een van de andere vervloekingen blijkt te zijn, doen we met die spell hem alleen maar meer kwaad dan goed.."

Eric kijkt naar Jessa en zou dit het liefste meteen voor haar oplossen. Maar hij had geen idee hoe.

But I’m being born again

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: vr nov 30, 2012 11:09 

Afbeelding

Luc hoort achter Emma de stem van Mel en kan niet helpen te glimlachen. Het betekende ook dat iedereen weer terug is in de herberg en op dit moment is dat geen overbodige luxe. Als hij bijna van de trap is ziet hij haar ook, maar ook dat ze iemand meesleurt de herberg in. Zijn glimlach vervormd zich in een blik van irritatie. Stevig loopt hij hun kan op, kort wisselt hij een blik met Mel en kijkt daarna de jonge man in de ogen. Hij pakt stevig de kraag van zijn shirt mee en sleurt hem weer mee naar buiten toe. Als ze de deur van de herberg achter hun dicht slaat laat hij los en draait zich om.

"Cortez." begint hij zijn zin. "Ik weet dat je in Cinn woont, maar wat doe je hier en wat was je van plan?" Terwijl hij zijn vraag stelt slaat hij zijn armen over elkaar en kijkt hem beschuldigend aan. "Als je nog steeds voor Darion werkt doe je er goed aan nu te vertrekken en niet meer in de buurt te komen."

Kort kijkt Luc weg en laat een zachte lach ontsnappen. "natuurlijk werk je nog voor hem, alsof jij ooit zou veranderen, ooit weg zou gaan." Het is niet dat hij Levi niet mocht, maar uit eigen ervaring weer hij gewoon dat zijn aanwezigheid bij de drie dames en zeker bij Mel geen goed nieuws was. "Nauw? kom je nog met antwoorden of zijn jullie zo snel geworden dat ik al te laat ben?"

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za dec 01, 2012 14:25 

Afbeelding

Hoopvol kijkt Jessa naar Eric, maar al snel blijkt het tevergeefs. Naast deze vervloeking zijn er nog twee andere opties en als ze de verkeerde tegenvloek gebruiken kan het meer gevaar opleveren dan deze vervloeking al doet. De paniek begint weer op te spelen, maar ze herpakt zichzelf. Ze bladert verder door haar boek en ziet nog een spel, die erg op de vloek van de man lijkt. Niet veel later vindt ze ook de tweede. Even kijkt ze naar Eric, wat als deze tegenvloek ook gevaarlijk is... Ze weet niet zo goed wat ze moet doen... Ze besluit haar gedachten uit te spreken.

"Eric..." zegt ze zacht, "Dit kan hem ook zijn..." Ze bijt op haar lip. "Ik weet niet zo goed wat ik doen moet... Of ik als Healer of als Jessa moet denken. Als we niets doen zal het zeker misgaan, maar ik ben zo bang om fouten te maken... Om hem kwijt te raken."

Snel veegt ze haar beginnende tranen weg. Nee, ze wilde niet dat Eric haar nog steeds zag huilen. Hier komt ze niet verder mee. Ze probeert zich te concentreren op het boek. "Bewusteloosheid, lichte koorts, de patiënt reageert nog wel op zijn naam..."

Onmiddellijk gaat Jessa rechtop zitten. Ze buigt zich wat over Benicio heen en fluistert: "Lieve Benicio... Ik ben het, Jessa... Kun je me horen, Benicio?" Ze kijkt naar zijn gezicht in de hoop op een reactie. Dan ziet ze bij zijn linkeroog een kleine trekkende beweging, alsof hij haar aan probeert te kijken. "Dit is hem..." zegt Jessa zacht. Ze leest verder. "Er is een tegenvloek die zorgt dat de vervloeking geen schade meer aan kan richten, maar de patient kan nog enkele uren tot weken buitenwesten blijven en heeft in die periode constante zorg nodig."

Ze draait zich naar Eric. "Eric... zou jij me willen helpen met de tegenvloek?"

Afbeelding

Op het moment dat hun blikken elkaar kruizen weet Levi dat er iets goed mis is tussen Luc en hem. Het feit dat Luc hem bij zijn kraag vastpakt en mee naar buiten sleurt is echter alleen maar bevestiging. Hij laat Mel's arm los en lachend zwaait hij even naar de dames. Als Luc hem loslaat en vraag wat hij hier doet haalt hij zijn schouders op. "Je weet net zo goed als ik, dat ik je niet zou willen teleurstellen, maar ik moet je helaas toch gelijk geven. Ik was precies met hetgeen bezig wat ik altijd doe." Er speelt een glimlach om zijn lippen heen. "Ik wist alleen niet dat die dames vriendinnen van je zijn. Maak je geen zorgen, ik heb mijn slag nog niet kunnen slaan."

Het is lang geleden dat hij Luc voor het laatst heeft gezien. Lang geleden dat ze nog allebei voor Darion werkten. "En waar heeft Cinn jouw aanwezigheid aan te danken?"

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: za dec 01, 2012 19:37 

Afbeelding

Mel wuift de woorden van Emma al snel weer weg en ze grinnikt bij haar opmerking. Emma is even diep in gedachten en mist de blik die Luc naar Mel werpt. Ze ziet nog wel hoe Luc hun nieuwste aanwinst bij de kraag pakt en mee naar buiten sleept.

Even wil ze voor hem opkomen, maar Emma kon hem nog maar net en Luc zal zijn redenen wel hebben… Ze werpt een twijfelachtige blik naar Mel. ”Misschien was het toch niet zo’n goed idee om hem mee te nemen naar de herberg…” Emma probeert wat van het gesprek op te vangen, maar dat is tot haar spijt niet mogelijk.
”Nou, ga snel doen wat je moet doen! Dan kunnen we daarna misschien ons meidenavondje voortzetten.”

Diep van binnen had Emma het idee dat het niet zo’n gezellige avond ging worden, maar waarom wist ze niet precies; er hangt een hele nare sfeer in de herberg en dan nu dat gedoe met Luc en Levi…

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2012 13:13 

Afbeelding

Opgelucht laat Luc een zucht ontsnappen. De dames waren gelukkig nog niets kwijt. Luc bekijkt Levi voordat hij ook maar een poging doet om te antwoorden.

"Mijn aanwezigheid is slecht kort, we zijn op doorreis." Kort laat hij een stilte vallen. "Verder gaat het je helemaal niets aan." opnieuw slaat hij zijn armen over elkaar. "Je hebt vast nuttigere dingen te doen, maar ik adviseer je uit de buurt te blijven van de dames binnen." Kort denk hij na over situatie van zojuist binnen.

"Behalve de dame aan de bar." kort grijnst hij naar hem. "Die eet je levend op." Hij draait zich om terug naar de herberg en gaat naar de deur. Nog voordat hij door de deur gaat steekt hij zijn hand nog op als een gebaar van een groet. Hij had eigenlijk niets tegen Levi, maar wel tegen zijn methodes met vrouwen. Het was ook moeilijk in te schatten hoe de situatie binnen nu was, met Ben. Meer commotie kunnen ze niet gebruiken. Hoewel ze de algemene skills van Levi altijd handig konden zijn voor de groep.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 17:45 

Afbeelding

Met de overpeinzing of Caleigh wel of niet op de aanwezigheid van Levi zit te wachten, en het zien van Luc lijkt alles te zijn opgelost. Mannen onder elkaar, die moesten elkaar wel kunnen vermaken. En dan zou Luc misschien toch nog wel iets van hun drank mogen nuttigen..
Mel zet een grijns op als Luc haar kant op loopt, maar deze verstompt door de blik die hij op haar werpt. Wat had ze nu weer gedaan?

Verbaasd zakt haar mond open als Luc vervolgens langs haar heen stormt en Levi als een soort portier vast grijpt om de herberg weer uit te zetten. Met een zelfde verbaasde blik kijkt ze naar Emma en komt pas weer bij de les als deze haar herinnert aan haar hoge nood. Mel knikt vluchtig en snelt dan in de richting van de toiletten. Onderweg kijkt ze nog één keer snel over haar schouders om te zien wat er gaande is, maar ze kan niet zien wat zich buiten afspeelt maar wel dat Luc nog niet terug was nadat hij Levi eruit had gegooid. Vreemd.. Schiet er nog vluchtig door haar heen, voordat ze het toilet instapt.

[.minuutje verstreken.]

Voor haar gevoel minstens vier kilo lichter stapt Mel het toilet weer uit en kijkt de herberg rond. Luc was er niet. Wat kon hij allemaal in hemelsnaam tegen Levi hebben in de drie seconden dat hij hem binnen had gezien, waardoor hij nu nog steeds buiten was?
Mel haalt haar schouders op en loopt terug naar Emma.

"Laten we nog even een drankje aan de bar doen. Wie weet wat voor spannends er nog gaat gebeuren nu Luc weer in deze macho man rol van hem zit.."

Ze knikt in de ricting van de bar en ziet Caleigh alleen zitten. Waarom zat ze alleen? Mel glimlacht nog een keer naar Emma en loopt dan alvast in de richting van de bar. Ze ploft op de kruk naast Caleigh neer.

"Als je wilt, je kan nog steeds aanschuiven bij onze meiden avond hoor." Begint ze voorzichtig, omdat ze wel had bedacht dat het niet zo handig was om er iets uit te flappen in de trant van 'Wat heeft ie nu weer op zijn geweten'.

Afbeelding

Eric kijkt naar Jessa en beseft maar al te goed hoe ze zich moet voelen. De zenuwen over het maken van een keuze die misschien niet de juiste was. En zeker voor een geliefde, zou een fout hierin je eeuwig blijven achtervolgen. Als ze met een snelle beweging over haar ogen wrijft en zich vervolgens weer koortsachtig op het boek richt, houdt Eric bewust zijn mond. Als Jessa het nodig had om sterk te blijven en zich niet over te geven aan haar grootste angst, zou hij hier ook niet de aandacht op vestigen door juist te zeggen dat ze in deze plaats zeker als eerste als Jessa mag denken.

Als ze iets heeft gevonden, stapt Eric dichter naar haar toe en leest over haar schouder mee in het boek, terwijl ze Benicio toe spreekt. Hoewel hij er zelf nog steeds niet voor 100 procent van overtuigd was, leek de vloek veel op deze die ze nu voor haar had liggen. Daarom knikt hij kort en kijkt nogmaals naar de tekst op de opengeslagen bladzijde. Mocht het de verkeerde spell zijn, kon Jessa in ieder geval boos op hem zijn dat hij de verkeerde tegenspell had uitgesproken en zichzelf een eeuwig schuldgevoel aanmeten kunnen besparen.

Hij pakt zijn wand, kijkt nog een keer naar de bladzijde, maar kijkt dan naar Jessa.

"Waar ik je dan ook mee kan helpen Jessa, zal ik altijd doen. Ook hierna, deze last ligt niet alleen op jou schouders."

But I’m being born again

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 19:57 

Afbeelding

Caleigh heeft ondertussen haar derde whisky voor haar staan en probeert na te denken over de situatie. Ze neemt een kleine slok en kijkt op als de deur open gaat. Eindelijk komt Mel terug. Met een man. Ze trekt kort haar wenkbrauw op. Soms verbaasd ze zich echt over hoe gemakkelijk Mel mensen mee lijkt te nemen. Ze ziet Luc niet van de trap afkomen maar in een flits ziet ze hoe hij de man meesleurt naar buiten toe en ze trekt kort haar wenkbrauw op. Ze schud haar hoofd, slaat de rest van de inhoud van haar glas achterover en besteld haar vierde. Als niet heel veel later Mel naast haar komt zitten kijkt Caleigh op en produceert een kleine glimlach.

Als Mel dan zegt dat Caleigh zich nog wel mag aanschuiven bij de meiden-avond kijkt Caleigh haar even aan en schud dan haar hoofd. Caleigh heeft absoluut geen behoefte aan dat, maar nog belangrijker...

"Mel..." begint ze dan, haar stem is serieus en zacht, "Misschien moet je zo eerst Jessa opzoeken... Benicio is aangevallen, hij was bewusteloos en ik weet niet hoe het nu gaat. Maar Jessa leek erg van streek, misschien kan je straks met haar praten? Haar troosten als het nodig is."

Caleigh kijkt Mel even aan, het is misschien niet eerlijk om dit aan Mel te vragen, maar wel beter. Want Caleigh zou de situatie alleen maar erger maken als ze iets zou zeggen. Ze neemt nog een slok van haar whisky en wacht op een reactie van Mel.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 20:40 

Afbeelding

Wanneer Eric zegt dat hij haar altijd zal helpen glimlacht ze. "Je hebt geen idee hoe dankbaar ik je ben." zegt ze, terwijl ze Benicio's hand pakt, "Ik heb het volste vertrouwen in je." Ja, dat heeft ze, ondanks dat ze doodsbang is om haar geliefde kwijt te raken. Ze kijkt naar Benicio en buigt zich over hem heen. "Lieve Benicio..." fluistert ze, "We gaan je proberen te genezen. Eric gaat me helpen en dan is het een kwestie van hopen en bidden dat het allemaal weer goed komt."

Ze gaat weer rechtop zitten. "Je kan beginnen." Een beetje zenuwachtig legt ze haar handen op haar schoot. Eric zou ervoor zorgen dat het goed zou komen. Dat moest.

Afbeelding

Luc vertrekt weer naar binnen. Even twijfelt Levi over de woorden van hem. Uit de buurt blijven van de dames binnen, behalve die aan de bar. Dat maakt hem nieuwsgierig. Waarschijnlijk is de dame aan de bar een stuk gevaarlijker dan ze eruit ziet, maar dat deert hem niet. Het kon nooit kwaad om even te kijken wat voor vlees hij in de kuip had.

Hij loopt de herberg binnen, knipoogt even naar Emma en gaat aan de bar zitten. Eigenlijk wil hij gelijk naast de "gevaarlijke" dame gaan zitten, maar Mel schiet net voor hem langs. Daarom bestelt hij een whiskey en wilt net een vrolijk stukje commentaar op Mel leveren, maar dan ziet hij de serieuze uitdrukking op de gezichten van de meiden. Hij besluit dat dit niet het juiste moment is voor grappig commentaar en houdt daarom zijn mond en zijn oren gespitst.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 13:35 

Afbeelding

Emma is wel in voor een drankje aan de bar en ze lacht goedkeurend naar Mel. Mel probeert Caleigh over te halen zich bij de meidenavond aan te sluiten en Emma laat hen maar even. Als Mel haar overhaalde, kon ze Caleigh vanavond misschien ook wat beter leren kennen.

Voordat Emma teveel gedachten aan de ingewikkelde groepsverhoudingen kan besteden, loopt Levi Leuke Boy weer langs en hij knipoogt naar haar. Dat ziet ze natuurlijk als een teken en als hij aan de bar een drankje bestelt, komt ze naast hem staan. ”Zo… Volgens mij heb ik jou eerder gezien?” zegt ze lachend tegen hem. Ze heeft zelf ook wel door dat dit de slechtste oneliner ever is, maar Levi kon er vast om lachen.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 18:43 

Afbeelding

Mel had het wel verwacht, maar voelt toch teleurstelling als Caleigh haar hoofd schudt. Het zou sowieso gezellig worden, maar nog liever had ze dat ook Caleigh erbij was. Veel tijd om hier verder bij stil te staan heeft Mel niet als Caleigh verder praat. Haar ogen worden groot als ze hoort dat Bennie is aangevallen. Geschrokken springt ze weer op van haar kruk.

"Hoe.. Wat.." Stamelt ze.

Mel merkt dat ze de paniek de overhand laat nemen en probeert zichzelf te kalmeren door haar hoofd een keer te schudden. Jessa mocht in paniek zijn, zij moest nu juist rustig en kalm blijven en haar helpen. Ze haalt een keer diep adem en kijkt vluchtig om naar Emma die in gesprek is met Levi. Meteen merkt ze dat het rustige en kalm gedeelte niet lukken. Ze moest naar Jessa toe.

"Ja, Jessa troosten.." Weet ze er nog net uit te persen zonder dat haar stem breekt.

Vluchtig stapt ze weg van de kruk, struikelt hierbij half over haar voeten, maar rent vervolgens zo snel mogelijk de trap op. Zonder verder nadenken stormt ze de kamer van Jessa en Bennie binnen en ziet Eric verstoort met een wand in zijn hand naar haar opkijken. Zonder zich ook maar een seconde druk te maken over wat hij er van denkt, rent ze lang Julius heen in de richting van Jessa en slaat twee armen om haar heen.

"Kan ik iets doen? Komt het allemaal goed?" vraagt ze met een snik.

Afbeelding

Eric knikt en richt zijn blik weer op het boek. Niet zozeer om de woorden op de bladzijde nogmaals te lezen, want die had hij gezien en waren in zijn geheugen opgeslagen. Maar hij wilde niet dat Jessa het idee zou hebben dat hij te snel en zonder ogenschijnlijk nadenken had gereageerd en ze daarom in paniek zou raken.

Uiteindelijk knikt hij nogmaals, legt het boek weg en richt hij zijn wand op de plek waar de vloek Benicio heeft geraakt. Juist als hij de tegenvloek wilt uitspreken, wordt de deur open gegooid en ziet hij met enige frustratie Mel duidelijk in paniek de kamer binnen stormen. Als ze echter in een flits om Jessa hangt en hij haar woorden opvangt, kan hij nog net de woorden inslikken die als eerste in hem opkomen. Daarvoor in de plaats draait hij zich terug naar Benicio en spreekt zacht de tegenvloek uit.
De zachte gloed verlicht even de kamer en Eric draait zich om naar Jessa. Hij had geen idee of ze op Mel zat te wachten, maar als uit het minste zou blijken dat ze dit nu niet trok, zou hij haar eigenhandig de kamer uitzetten.

But I’m being born again

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 737 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: