Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 19:33 

Afbeelding

Caleigh heeft de reactie van Mel wel lichtelijk ingecalculeerd als die geschrokken opspringt. Ze wilt iets zeggen om Mel te kalmeren, om nog een keer na te drukken dat Mel niet nu erheen moet rennen, maar voordat Caleigh dat kan doen gaat Mel er al vandoor. Caleigh zucht. Oke, dit was dit niet de bedoeling. Absoluut niet de bedoeling. Met een zachte kreun draait ze zich weer om en slaat haar glas achterover en besteld gelijk een nieuwe.

"Ach, als ze eruit wordt geschopt merkt ze dat ook wel weer," mompelt ze onhoorbaar tegen zichzelf.

Caleigh schud haar hoofd even en neemt een slokje van haar whisky. Ze ziet vanzelf wel hoe dit afloopt.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2012 20:16 

Afbeelding

Jessa observeert hoe Eric nogmaals de tekst uit het boek leest en zich dan op Benicio richt. Voor hij echter iets kan doen stormt Mel binnen vliegt ze Jessa om de hals. Ze klinkt net zo bezorgd als zijzelf. "Eric gaat proberen een tegenvloek over Benicio uit te spreken. We denken dat dit hem is..." Ze merkt dat het haar weer aan begint te grijpen en even bijt ze op haar lip. Ze waardeert het dat Mel er is en ze pakt haar hand om dit te laten weten. Dan beseft ze dat Mel geen idee heeft van wat er gebeurt is. "Ik vertel je zo wel alles..." zegt ze zacht, "Als we klaar zijn."

Dan gaat Eric aan de slag. Gespannen kijkt Jessa toe, terwijl ze Mel's hand stevig vasthoudt. De lichte gloed vult de kamer, terwijl ze bidt en hoopt dat alles goed zal komen. Benicio ligt het kalm bij, alsof hij enkel slaapt. Even raakt ze met haar vrije hand zijn gezicht aan. Er verschijn een kleine waterige glimlach om haar lippen. "Het is je gelukt..." zegt ze, "Dank je wel..." Ze maakt zich los uit Mel's omhelsing, en loopt naar Eric. Even staat ze wat ongemakkelijk voor hem, maar dan slaat ze haar armen om hem heen en knuffelt hem stevig. "Dank je wel..." zegt ze nogmaals, zacht, maar duidelijk nog steeds emotioneel.

Afbeelding

Het serieuze bericht komt duidelijk hard aan bij Mel, want ze rent gelijk naar boven. Hij kijkt haar even na, maar al snel is ze buitenbeeld. Dan is daar ineens Emma met werkelijk de slechtste openingszin ooit. Hij kan het niet laten om hardop te lachen. "Jongedame," zegt hij met een glimlach, "ik ben bang dat je je vergist. Je hebt waarschijnlijk mijn kwaadaardige tweelingbroer ontmoet."

Hij gaat wat rechterop zitten. Hij kijkt even naar haar en glimlacht charmant.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 10:57 

Afbeelding

Eric volgt Jessa met zijn ogen als ze naar Benicio toe stapt en er ontstaat een lichte glimlach rond zijn lippen als hij die van haar ziet. Hij knikt, maar nog voor hij iets kan zeggen of doen geeft Jessa hem een knuffel. Hij wrijft een keer zacht over haar rug .

"Wat ik al zei, voor jou altijd Jessa." Zegt hij tegen haar en kijkt dan de kamer rond. Het was duidelijk dat Mel niet de deur uit gezet hoefde te worden wat Jessa betreft en de kamer was nu veel te druk. "Ik ben beneden, mocht er iets veranderen of je me nodig hebben, laat iemand me halen."

Hij doet een stap weg van het bed en kijkt nog een keer naar Benicio.

"Geen moment er over twijfelen, maar roep me." Zegt hij als hij weer naar Jessa kijkt.

Ook al leek het erop dat het de juiste spell was, de 100 procent vertrouwen erin had hij nog steeds niet. Hij knikt kort naar Mel, Julius en glimlacht nog een keer naar Jessa voordat hij de kamer uitloopt en naar beneden loopt.

Aan de bar beneden ziet hij Caleigh zitten en een paar krukken van haar verwijderd Emma in gesprek met een man. Eric besteedt daar verder weinig aandacht aan, en gaat vrijwel meteen naast Caleigh op een kruk zitten en bekijkt met een lichte glimlach de whiskey voor haar.

"Een prima idee, Dame."

Afbeelding

Mel knikt als Jessa zeg dat Eric een tegen vloek gaat uitspreken en ze zo alles vertelt. Ze blijft stil en gespannen toekijken als Jessa opstaat en naar Benicio loopt. Zelfs als Jessa Eric een knuffel geeft en deze de kamer verlaat, durft ze niet zo goed van haar plek af te komen. Bennie was namelijk nog steeds bewusteloos, hoezo was het Eric gelukt? Ze haalt een kee rdiep adem om de tranen tegen te gaan en blijft met grote ogen in de richting van Jessa kijken.

But I’m being born again

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 11:36 

Afbeelding

Caleigh kijkt op als er iemand naast haar komt zitten. Als ze ziet dat het Eric is glimlacht ze flauw. Als hij dan zegt dat het een prima idee is weet ze dat hij het over de whisky heeft. Ze wenkt de barman voor een glas en als die het glas voor haar neerzet schuift ze hem door naar Eric.

"Laten we dat idee dan maar delen," zegt ze met een glimlach.

Ze neemt een kleine slok van haar glas en ze twijfelt even of ze over iets anders moet beginnen of toch maar gewoon moet vragen hoe het ging. Uiteindelijk besluit ze dat dit niet iets is wat ze kunnen negeren als groep en dat het misschien een soortevan sociaal is om het te vragen.

"Hoe is het nu boven?" vraagt ze dan wat zachter.

Die nieuwe die Mel en Emma mee hadden genomen hoeft dit niet te horen. En met boven doelde ze op iedereen die zich bezig hield, zowel Jessa als hem.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 23:13 

Afbeelding

Jessa kijkt Eric na als hij de kamer verlaat en glimlacht even. Het was goed zo. De vloek zou geen schade meer aanbrengen en nu was het een kwestie van tijd voor Benicio weer beter zou zijn. Al kon dat misschien nog wel weken duren.

Ze gaat op bed zitten en aait Benicio even door zijn haar. Dan kijkt ze naar Mel, die haar bezorgd aankijkt. Ze glimlacht even, al zijn haar ogen nog erg rood en is ze nog erg emotioneel. "Eric heeft ervoor gezorgd dat de vervloeking die over Benicio is uitgesproken geen schade meer aanricht." zegt ze, "Hij zal voorlopig nog wel bewusteloos blijven, maar gevaarlijk is het niet meer. Ik moet nu alleen heel goed voor hem zorgen tot hij weer wakker is." Ze gaat op haar knieën op bed zitten. Het was tijd om Mel te vertellen wat er is gebeurt. Ze zucht. "Ik zat met Benicio aan tafel beneden, toen er ineens een man en een vrouw voor zijn neus stonden. Ze waren woedend op hem. Benicio probeerde nog met ze in gesprek te gaan, maar ze waren niet voor reden vatbaar." Ze bijt even op haar lip. Wat ze nu wilt gaan zeggen is voor haar niet bepaald makkelijk. "Ze riepen dat hij het hart van een meisje had gebroken... en haar had verpest voor alle andere mannen..."

Ze richt haar blik even op Benicio. Deze situatie maakte haar heel onzeker. Wat als nu haar hetzelfde zou overkomen? Dat hij haar zomaar ineens zou verlaten? Hij had gezegd dat hij van haar houdt, dat was heel duidelijk voor haar geweest en zij houdt zonder twijfel van hem. Maar toch... dit voelt niet goed. Ze moest zijn kant van het verhaal weten.

"Toen vervloekte de man hem. Hij moet woest geweest zijn om Benicio zo iets aan te doen..." Jessa kijkt naar Mel. Nu was ze in ieder geval op de hoogte van wat er aan de hand was, en misschien durfde Jessa dan haar angsten over deze situatie met haar te delen.

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 18:36 

Afbeelding

Mel kijkt hoe Jessa haar handen door de haren van Bennie heen laat glijden. Ze begreep het niet, maar de rust die Jessa uitstraalde was er waarschijnlijk niet voor niets. Als Jessa de spell van Eric toelicht, knikt Mel. Goed, als het gevaar geweken was, kon haar paniek ook wel wegebben..
Voorzichtig loopt Mel naar Jessa toe als ze haar verhaal vertelt over wat er precies is gebeurd, gaat op het randje naast haar zitten, en als ze vertelt over een gebroken hart van een ander meisje flitsen haar ogen kort naar Benicio. Als Mel weer naar Jessa kijkt ziet ze dat zij ook naar Bennie kijkt.

Arme Jessa, flitst er door Mel heen. Bennie was bewusteloos, kon zijn verhaal niet doen, wat zeker nodig was na zulke harde verwijten als dit. Maar ze wist wel dat Bennie gek op haar was. Daar was ze heel zeker van.

"Ow Jessa, wat vreselijk.. Wat moet je zijn geschrokken.." Zegt Mel en pakt zachtjes de hand van Jessa vast. "En nog erger is dat die giftige woorden je vast helemaal gek van onzekerheid moeten maken.."

Mel pakt de hand van Jessa met twee handen vast en knijpt er zacht bemoedigend in.

"Ik weet niet wat er is gebeurd, maar wat ik heel zeker weet is dat hij gek op je is. Maak je daar alsjeblieft geen zorgen over, lieve Jessa." Zegt ze zacht.

Afbeelding

Haar flauwe glimlach doet Eric naar Caleigh kijken terwijl ze een glas voor hem besteld. Was er iets? Als er een glas voor hem wordt neergezet, pakt hij deze op en proost hem in de lucht in haar richting voordat hij ook een slok neemt. Er valt een korte stilte, voordat Caleigh op zachtere toon vraagt hoe het er boven voor staat.

"Het is wachten totdat hij bij komt. Dat kan volgens Jessa uren, maar ook weken duren.." Eric kijkt Caleigh aan en beseft met het hardop uitspreken van deze woorden pas wat dat in zou kunnen houden. "Wat ons in het slechtste scenario voorlopig aan Cinn zou doen binden.."

Eric schudt zijn hoofd en neemt nog een slok van de whisky. Nog meer vertraging en afleiding van zijn daadwerkelijke doel, dat kon hij er ook nog wel bij gebruiken..

But I’m being born again

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 22:36 

Afbeelding

Caleigh luistert aandachtig naar de woorden van Eric. Ze weet heel goed wat de woorden betekenen. Langer in Cinn blijven. Geen ideale oplossing. Ze neemt een slok en kijkt even naar de bar. Absoluut geen goede optie. Ze kijkt Eric weer aan en haalt even aan hand door haar haren heen.

"Dit klinkt misschien hard... Maar misschien moeten we als groep serieus overwegen om verder te reizen... Zonder hun."

Haar woorden zijn zacht en alleen Eric kan ze horen. Ze heeft geen idee hoe Eric hierop zal reageren, ze weet heus wel dat hij om Jessa geeft, hij heeft haar vanaf het begin van de reis proberen te beschermen tegen alles.

"We kunnen geen weken in Cinn blijven," vervolgt ze op dezelfde zachte toon, "We gaan opvallen, teveel... En als we opvallen kunnen we veel grotere problemen krijgen en dan is er misschien geen reis om af te maken. We kunnen het een paar dagen aankijken, informatie zoeken, maar als er echt geen teken is dat hij bij zal komen, moeten we beslissingen maken als groep.. En misschien kiest iemand ervoor om bij hun te blijven en te helpen."

Afwachtend kijkt ze Eric aan en neemt nog een slok van haar glas. Ze ziet het absoluut niet zitten om weken in Cinn te blijven. Niet met deze omstandigheden. Te gevaarlijk. Maar hoe de rest er over nadenkt weet ze ook niet.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 0:30 

Afbeelding

Wanneer Jessa aangeeft niets er mee aan te kunnen vangen schiet bij Julius de gedachte te binnen dat hij niets voor Benicio heeft kunnen betekenen. Immers, Eric en Jessa waren de enige in het vertrek die op dit moment nog iets voor de krullebol konden betekenen. Hier blijven staan had dus ook geen zin meer, dus Julius wendde zijn blik af van het bed en liep stilletjes de kamer uit. Eenmaal de trap af liep hij de herberg binnen en zag dat ook hier al te veel volk rond hing. En om nu de bar te delen met Caleigh, nee daar had Julius geen zin in.

Hij besloot maar naar buiten te gaan, een blokje om richting de nabije slijter om wat drank te halen. Zodat dat mee kon naar de kamer toe, waar Julius in alle stilte en zonder last te hebben van anderen of iemand tot last te zijn. Hij was nogal uit het veld geslagen door Jessa haar obvious opmerking en daar bestond maar een remedie tegen: de boel wegdrinken.

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 11:20 

Afbeelding

Jessa knikt als Mel zegt dat ze vast geschrokken moest zijn. Ze kijkt even naar beneden als Mel haar hand vast pakt. "Die verwijten waren zo gemeen." zegt ze, "Hij zou het meisje verpest hebben, maar Benicio kreeg niet eens de kans om zijn excuus te maken of om zijn kant van het verhaal te doen."

Dan slaat Mel de spijker op z'n kop en verwoordt precies waar Jessa bang voor is. Dat Benicio niet meer gek op d'r is. "Ik ben zo bang dat hij op mij uitgekeken raakt en me dan ook verlaat..." zegt ze zacht, "Hij heeft gezegd dat hij van me houdt en we hebben..." Even valt ze stil en kijkt ze op. Wat ze nu ging vertellen was niet aan ieders oren gericht, en Julius stond er nog steeds bij. Wat ze ziet verbaasd haar een beetje. Julius is niet meer in de kamer en dan herinnert Jessa zich ineens de terneergeslagen blik in zijn ogen die ze zag toen ze hem vertelde dat ze niets met de wand van de man kon doen. Ze besluit later nog even bij hem te kijken of het allemaal wel goed ding. Het is namelijk nooit haar bedoeling geweest hem te kwetsen.

Dan zucht ze en kijkt Mel aan. Het was tijd om de rest van haar verhaal toe te lichten. "Kun je een geheim bewaren?"

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 21:42 

Afbeelding

Emma kijkt Mel verbaasd na wanneer ze opeens naar boven rent. Misschien was de wijn verkeerd gevallen? Zelf begint ze langzamerhand te beseffen dat ze toch niet zoveel wijn had moeten drinken. Wat moest Levi wel niet van haar denken? Toch kan ze het niet laten om met hem te blijven flirten.

”Vertel eens iets meer over jezelf?” vraagt ze aan hem. Ze draait haar haar flirterig om haar vinger. Weer kon ze niets beters bedenken. Maar daarnaast… Als ze de groep over wilde halen om Levi mee op reis te nemen, moest ze wel zo veel mogelijk over hem te weten komen.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 21:33 

Afbeelding

Het is duidelijk dat Emma al aardig wat op heeft, maar daar kan Levi eigenlijk wel om lachen. Onder normale omstandigheden zou dit alles alleen maar makkelijker maken, maar hij had Luc belooft om haar, Mel en Ginger (Wiens naam hij nog steeds niet weet) met rust te laten.

"Iets over mezelf, he?" zegt hij terwijl hij doet als hij even goed moet nadenken over wat hij nu gaat zeggen, "Ik ben Levi Sevastian Cortez, 20 jaar en kom uit Cinn, hoewel de roots van mijn familie in Sterrenstad liggen. Ik heb een tweelingzus en werk op dit moment eigenlijk overal en nergens." Even grijnst hij naar Emma. "Ohja, en ik hou van aardbeien." voegt hij er vrolijk aan toe. "En jij? Heb jij ook zo'n boeiende samenvatting van jezelf?"

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 11:04 

Afbeelding

De woorden van Caleigh geven zijn eigen gedachten volledig weer. Maar meteen er ook het dilemma mee dat dit zou betekenen dat hij Jessa in Cinn achter zou moeten laten. Hij knikt daarom en drinkt zijn glas in een teug leeg. Als hij zijn glas terug op de bar zet kijkt hij Caleigh weer aan.

"Opvallen schijnen we binnen een dag al te doen, dus daar ligt het probleem niet.." Begint hij met een wrange glimlach. "Als Jessa achterblijft, zullen we haar op de hoogte houden van waar we zijn.. Van wat we doen..."

Eric stopt als de barman bij hen komt en naar zijn lege glas wijst. Hij knikt als teken dat deze bijgevuld mag worden en wacht totdat de barman weer weg is.

"En daarmee maken we een spoor dat gevaarlijk is en wel grotere problemen kan veroorzaken." Hij schudt zijn hoofd en neemt een slok van zijn bijgevulde glas. "Maar je hebt gelijk, we kunnen hier ook geen weken blijven.."

Misschien was dit dilemma niet nodig en zou de krullenbol snel bijkomen. Maar hij had geen idee wat hij zou doen als ze inderdaad over een paar dagen moesten vertrekken en dit niet het geval was.

Afbeelding

Mel luistert naar Jessa en wrijft zacht over haar handpalm heen. Ze begrijpt het echt, hoe die hatelijke woorden juist zoveel teweeg brengen en twijfel zaaien. Als Jessa zegt dat ze bang is dat Bennie op haar uitgekeken raakt, schudt Mel met ongeloof haar hoofd. Nee, Bennie was echt gek op haar. Wat kon ze zeggen om dit Jessa ook duidelijk te krijgen?

Jessa valt stil en kijkt kort om. Automatisch volgt Mel haar blik en ziet dat Julius weg is. Ze had het niet gehoord. De zucht van Jessa maakt dat ze zich weer terugdraait. Haar vraag zorgt voor een knoop in haar maag. Nog een geheim wat ze niet verder mocht vertellen.. Kon ze dat? Mel knikt. Ja, dat kon ze. Voor Caleigh deed ze dat, hoe veel moeite het ook kostte omdat ze Emma graag mocht. Voor Jessa kon ze dat dan ook zeker.

"Jullie hebben..?" Vraagt ze voorzichtig.

But I’m being born again

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 12:50 

Afbeelding

Jessa glimlacht als Mel knikt en haar woorden herhaalt. Ze zucht even opnieuw en kijkt naar haar hand die nog steeds in die van Mel ligt. "We hebben..." Ze valt weer even stil zoekend naar het juiste woord, "We hebben samen geslapen," zegt ze dan, "Of nouja... 'geslapen', als je begrijpt wat ik bedoel." Ze zet het woord geslapen aan met de vingers van haar vrije hand. Dan zou Mel vast wel begrijpen wat ze bedoelde. "Het was voor mij de eerste keer... Thuis wordt het afgekeurd, dus daar kan ik nu niet meer naartoe. Benicio heeft me toen beloofd dat ik met hem mee mocht als deze hele reis over is." Ze kijkt even naar Benicio. "Dat is één van de redenen dat het zo belangrijk is dat hij bijkomt, naast dat ik van hem houd. Zonder hem heb ik geen huis..."

Ze kijkt even naar Mel. "Ik moet gewoon zijn kant van het verhaal weten."

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 14:39 

Afbeelding

Emma luistert geboeid naar alles wat Levi over zichzelf verteld. Ze staart hem intens aan en moet zichzelf enorm inhouden om haar hand niet op zijn arm neer te leggen. Ze is nog nooit zo gefascineerd geweest door een jongen. Vreemd… Ze legt de schuld maar snel bij de fles wijn neer.

Ze glimlacht als hij vraagt naar haar boeiende samenvatting. ”Boeiend zal ik het niet noemen… Maar daar gaan we: ik kom van de vlakte van Jol. Daar woonde ik samen met mijn ouders, maar ik besloot dat ik iets van de wereld wilde zien. Tijdens mijn reis kwam ik de groep tegen en sindsdien reizen we samen.”

Emma beseft dondersgoed dat ze veel dingen voor Levi achterhoudt, maar sommige dingen zijn nog te pijnlijk om over te praten. Haar vertrek zonder afscheid te nemen van haar ouders, bijvoorbeeld of de donkere dagen bij Ryce en Devon. Daar ging ze die arme jongen maar niet mee lastig vallen. Daarnaast is ze bang dat ze van Eric en Caleigh op haar kop krijgt als ze te veel vertelt over de groep.

”En zoals je misschien wel door hebt, zijn we van een bijzondere samenstelling. Maar een overal-en-nergens-werkende aardbeiliefhebber misschien we nog…”

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 14:26 

Afbeelding

Caleigh haalt nonchalant haar schouders wat op als Eric zegt dat ze sowieso al opvallen en dat dat het probleem niet is. Als hij dan verder gaat en stopt als de barman erbij komt schud ze kort haar hoofd als de barman ook haar zonder woorden vraagt voor een refill. Als de barman weg is gaat Eric verder met zijn woorden. Ze knikt even en drinkt het laatste beetje whisky uit haar glas en zet het neer.

"Misschien moeten we dan zeggen dat we niet vertellen waar we mee bezig zijn..." zegt ze dan en ze gaat door op de zachte, onhoorbare toon voor de rest, "Alleen zeggen waar we zijn, eventueel of het goed of niet goed gaat. Of in plaats van dat we zeggen waar we zijn, andere namen van steden opschrijven waarvan alleen Jessa weet welke stad het echt is..."

Ze haalt een hand door haar haren heen en kijkt de herberg even rond en haar blik blijft even op het raam hangen. Ze wordt wat alerter als ze een jonge man voorbij ziet lopen, maar komt met enkele secondes al tot de conclusie dat het slechts haar verbeelding is. Dan kijkt ze Eric weer aan en produceert een flauwe glimlach.

"We moeten dit in ieder geval eerst met Jessa bespreken en erna met de groep."

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 737 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: