|
Geplaatst: zo maart 18, 2012 17:06

Als Abigail en Ulrika ook allebei laten weten naar het Louvre te 'willen' gaan, heeft het Louvre toch een meerderheid. Sören knikt op wat Daniel zegt. ,,Helemaal mee eens,'' zegt hij dan, en hij kijkt Daniel even aan. Ook Jackson komt met die solutie op de proppen, en Sören knikt hem ook even toe. Het leek hem inderdaad het beste zo. Zoals hij al gezegd had, het maakte hem niet zo uit waar ze heen gingen. Het Louvre had nu eenmaal meer stemmen; dan moesten ze daar maar heen. Bovendien had Sörens god hem ook opgedragen daar heen te gaan. En dat was alles wat hem was opgedragen.
Sören loopt dan achter Gaëlle, Ryan, Jackson en Ulrika aan, die de vertrekhal al verlaten hebben. Gaëlle en de koppige Ryan zetten de discussie voort en Sören vraagt zich voor een moment af of het zo wel goed komt. Gaëlle leek hem een pittige dame en niet bepaald het soort mens waar je graag ruzie mee wilde hebben.
Gaëlle lijkt bovendien meer te weten; ze stond erop dat de groep bij elkaar bleef en ze zegt Ryan's god niet te vertrouwen. Sören fronst. Die was snel omgeschakeld. ,,Laten we hier niet over doorgaan,'' zegt Sören dan - vredestichtend. ,,We hebben besloten; na het Louvre zien we wel verder,'' zegt Sören dan, om nog enigszins tot consensus met Ryan te komen.
,,Mijn 'god' -'' Sören maakt aanhalingstekens met zijn vingers, ,,- heeft alleen gesms't waar ik heen moest,'' zegt hij op Ulrika's vraag. ,,Maar Duponts - die piloot? - voorstel lijkt me het best; laten we gewoon de metro pakken.'' Na het zien van het ontploffende vliegtuig was Sören toch wat sceptischer over het gebruik van openbaar vervoer en dergelijke - wie wat waren er nog andere aanslagen gepland - maar als ze inderdaad met goden te maken hadden, dan zouden ze hen niet laten sterven toch?
,,The novelist is an ever-wakeful creator, carefully monitoring those characters who might foil his design, run away with his themes, step out of their own atmosphere, and make their way in the void between the stars.’’
|
|