Agenia
Headhunter
|
|
Geplaatst: za jan 29, 2011 14:07
Demay Deze RPG speelt zich af in het land van Falheim. Falheim is het hiernamaals. Alle inwoners van Falheim zijn in hun 'vorige' leven al doodgegaan en leven voort als geest. Het is niet zo slecht als het klinkt; Falheim is een prachtige omgeving, en de geesten zijn geen gevoelloze schimmen, maar gewone mensen van vlees en bloed met gevoelens en behoeftes. De doden van de Aarde leven letterlijk voort in Falheim. Verouderen, eten, alle levensbehoeften zijn nog steeds aanwezig, net zoals alle gevoelens. Plezier, genoegen, maar ook verdriet en pijn. Mensen verouderen gewoon alsof er nooit iets aan de hand is geweest, maar zullen in Falheim nooit sterven; ze zijn immers al dood.
In Demay zijn er heersers, om orde te houden in het paradijs. De inwoners blijven natuurlijk mensen en kunnen nog steeds ontsporen, wat chaos kan veroorzaken. Het is een grote gemeenschap die met de jaren groeit en groeit. Het paradijs is verdeeld in continenten. De eeuwenoude leiders van de continenten werken al eeuwen in vrede samen.
Toch heerst er oorlog in het paradijs. Een zinloze machtsstrijd. Een groep nieuwelingen, jonge mannen, zagen kans om door middel van geweld de troon te pakken. De groep, die zich alleen maar meer uitbreidt, noemt zich 'Het Monstrum'. Het paradijs begint in een hel te veranderen. Overal wordt gevochten, maar niemand sterft. Het is een eindeloze strijd.
Dat is nu genoeg. Er begint een verzet te rijzen. Deze groep, onze RPG'ers, moeten naar het moeilijk bereikbare continent Demay reizen om daar hulp te vragen van de Eeuwige Slaper, de oudste en wijste inwoner van Falheim, die eeuwig in zijn eigen onmogelijk bereikbare grot slaapt. Hij is de enige in Falheim die weet hoe de oorlog gestopt moet worden... Aanvullingen aan het verhaal Naar aanleiding van enkele vragen die ik in het aanmeldtopic danwel PB danwel msn kreeg, heb ik nog even een paar aanvullingen op het verhaal;
- De mensen blijven verouderen. Maar ze leven nog wel. We hoeven hierbij dus niet aan horrorscenario's als wandelende skeletten te denken - hun bloedt stroomt nog gewoon, danwel langzamer naarmate ze ouder worden, dus ze hebben nog steeds kleur. Ze kunnen dik, mager, lang haar, kort haar, dun, grijs, wit haar hebben. Denk aan gewone bejaarden.
- De mensen hebben al hun herinnering aan hun sterfelijke, aardse bestaan nog. Herinneringen, trauma's, alles.
- Kunnen ze ledematen verliezen? Ja, dat kunnen ze. Maar ze gaan nog steeds niet dood. Het afhakken van ledematen is tevens een straf bij een misdrijf (Justitie is ook in het hiernamaals aanwezig), en ook een martelmethode van het Monstrum. Geen zorgen, we zullen het niet te gruesome maken, het moet natuurlijk een beetje leuk blijven. En alle ledematen kunnen weer aangenaaid worden, en wonder boven wonder functioneren ze nog steeds, om het makkelijk te houden.
- Gaan onze RPG'ers ledematen verliezen? Dat mogen jullie helemaal zelf bepalen. Als jullie het leuk vinden om een been van je personage af te zagen, wie ben ik dan om jullie tegen te houden :')
- Hoe zien de doden eruit als ze in Falheim komen wanneer ze bijvoorbeeld ledemaatloos zijn, of levend verbrand? Wel, om gore taferelen te ontlopen heb ik besloten dat de doden met een schone lei, een schoon lichaam, binnenkomen. Maar, als je je personage een cool litteken mee wilt geven van het schotwond waaraan hij/zij gestorven is, is dat toegestaan. Alleen maar cool uiteraard! Maar geen gore wonden, liever. Ik kan er zelf wel tegen, daar niet van, maar er zijn genoeg mensen die het geen pretje vinden om te lezen, dus hou het leuk voor je mede-RPGer xD
- Om ons een doel te stellen (en niet in het begin al dood te lopen) heb ik een kaart gemaakt met verschillende continenten in Falheim. Om de RPG ook nog een beetje een uitdaging te maken voor de RPG'ers, heb ik tevens al een puzzel in de RPG verwerkt, die de RPG'ers zelf moeten oplossen! Hierover krijgen jullie gedurende de RPG meer informatie.
Solliciteren
Om je aan te melden voor de RPG, vul je het volgende lijstje in:
Code: [b]Naam:[/b] [b]RPG-paspoort:[/b]
[b][u]Personage[/u][/b] [b]Naam:[/b] [b]Leeftijd:[/b] [b]Geslacht:[/b]
[b]Innerlijk:[/b] [b]Uiterlijk:[/b] [b]Overlijdensmanier:[/b] [b]Overig:[/b]
Aandachtspunten Een aantal aandacht puntjes waar je bij het solliciteren mee rekening kunt en/of moet houden:
- Er zijn mensen van letterlijk alle leeftijden aanwezig in Falheim! Dus je kunt personages van 20 nemen, maar ook van 1745!
- Om bovengenoemde reden kan je dus ook personages uit een specifieke eeuw maken, met daarbij voor die eeuw specifieke karaktertrekjes en opvattingen!
- De hele wereld is aanwezig in Falheim. Van Albanees tot... ik kan geen land met een Z bedenken. Maar je snapt waar ik op doel. Toch, voor het gemak van het RPG'en, wordt er in de gehele RPG Nederlands gesproken. Dus een buitenlands personage is leuk, maar denk eraan dat je Nederlands praat!
- Littekens zijn toegestaan, gore wonden niet!
Veel plezier in de RPG!!
Lijst van spelers Mannen Noah Johnson - Melinda Hiroki "Hiro" Shindou - Alice Jesse Branch - Niinza Patch Sawyer - Margo
Vrouwen Sam Skye Parker - Darren May Moores - Agenia Isla Richards - Melody