Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 14:44 

Ik vond het allemaal een beetje vreemd gaan. Zoals de nominaties, waar we geen enkele inbreng in hadden. Want hoe is die commissie tot stand gekomen? Ik vind het jammer dat we daar helemaal geen inbreng in hadden en sommige nominaties waren heel random.

Zo heeft Charlie gewonnen met een personage waar hij 1 post mee heeft gemaakt (als ik het goed heb begrepen) en zijn er meer personages genomineerd die bijna niet gepost hebben in de betreffende RPG. Ook de nominatie van Dorothy & Syll vond ik vreemd, aangezien de ene helemaal geen officieel personage is. Het is dus jammer dat er niet echt een uitleg bij kwam, want ik vond het allemaal een beetje vreemd overkomen.

En de Oscar voor Beste Opmaak... Ik vond alle opmaak hetzelfde. Allemaal netjes, maar ik ken nog tien RPGers die hetzelfde posten. Die Oscar vond ik echt vreemd.

Ik vond deze ronde dus niet echt een succes.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 15:39 

Voor de jury zijn er verschillende mensen uit verschillende RPG's geselecteerd om zo een gevarieerde samenstelling met genoeg meningen te kunnen creeëren. Deze 7 verschillende mensen zijn door mij per PB uitgenodigd om mee te doen aan de jury. Enkelen hebben afgewezen, en toen zijn er hiervoor nieuwe mensen benaderd.

Elke categorie kreeg een leider met vetorecht toegewezen om alles in goede banen te leiden en middels het vetorecht te voorkomen dat de jury er niet uit zou komen met hun nominatiekeuzen. De leiders per categorie zijn compleet willekeurig door mij benoemd.

Enkel de jury (dus ikzelf niet) heeft de nominaties geselecteerd en hierover overlegd. Zij kregen van mij de instructies om hunzelf een passende overlegmethode aan te meten, en hoe zij de nominaties zouden selecteren.

Hoe en waarom de jury dus specifiek Charlie's introductiepost heeft geselecteerd weet ik niet, maar de nominatie zal niet uit de lucht gevallen zijn. Welke afspraken de jury onderling heeft gemaakt hebben zij zelf gemaakt en ben ik dus niet van op de hoogte. Mijn taak was puur de organisatie.

Agenia schreef:
Beste opmaak
Hoofd: San Riddle
Deze Oscar zal worden uitgereikt aan een speler op basis van zijn opmaak bij het posten: banner, tekstkleur en eventuele aanvullende BB-codes en andere zaken.


(Met uitzondering van The Blood of Sado die hun eigen postsysteem hanteren) post iedereen zover ik weet met een eigen, unieke banner met bijpassende postkleur en BB-codes. De banner is het grootste onderscheid in de verschillende posts. En waar de meesten hun gesproken tekst vetgedrukt plaatsen, posten bijvoorbeeld Catie en enkele anderen hun gesproken tekst schuingedrukt. De verschillende opmaken zijn dus wel degelijk anders.

Misschien dat een jurylid je andere vragen kan beantwoorden.

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 16:15 

Nou weet ik niet of de oscars terugkomen maar misschien is er een alternatief voor Beste Opmaak? Namelijk, Beste Banner (of iets in die richting) En dan kijkend naar wie de banner heeft gemaakt (want vele maken ook banners voor andere leden) En dan dat je als persoon maar 1x genomineerd kan worden (want anders heb je straks een nominatie tussen 2 mensen, de ene met 2 banners en de ander met 3 XD)

Want ik vond 'Beste Opmaak' ook nogal vaag overkomen. Ik was ook verrast door mijn nominatie, want ik gebruik voor al mijn posts dezelfde opmaak en naar mijn eigen mening had ik wel mooiere posts met goede opmaak :') Dus het was vooral van; waarom juist die en niet een andere.

Arianna schreef:
Zo heeft Charlie gewonnen met een personage waar hij 1 post mee heeft gemaakt (als ik het goed heb begrepen) en zijn er meer personages genomineerd die bijna niet gepost hebben in de betreffende RPG


Nou wist ik dit toevallig niet, maar ik zag wel bij een andere nominatie een personage staan wat al enkele weken niet had gepost, plots een post en daarvoor maanden geen post. Dus dat vond ik ook heel erg uit de lucht komen. Dan gun ik het meer aan iemand die wel actief post in de RPG.

En nou is het geloof ik niet voorgekomen, maar je hebt natuurlijk ook wel eens dat mensen stoppen met een RPG vanwege tijd etc. Is daar rekening mee gehouden? Dus, zijn er expres geen nominaties geweest van mensen die gestopt waren met die RPG en dat personage? Want naast activiteit van een RPG'er, vind ik het ook wel belangrijk dat er niet iemand genomineerd wordt, die niet meer meedoet (of uberhaupt helemaal gestopt is met RPG'en)


Agenia schreef:
De categorie waar het minst op gestemd is, is categorie 3: beste scene. Slechts 3 geldige stemmen zijn hiervoor ingestuurd.


Ik denk dat dit overigens echt aan de categorie ligt en ik denk dat deze categorie niet terug hoeft te komen. En waarom? Omdat, laten we heel eerlijk zijn, als jij in een RPG zit en jij zit in die scene, maar je mag niet stemmen (omdat je in die scene zit) dan stem je nooit voor een andere RPG. Ik denk dat het feit dat er maar 3 geldige stemmen zijn voor deze categorie, dat toch wel bewijst. Krom gezegd (en niet beledigend naar wie dan ook) zijn we te egoistisch om een ander de kans te geven te winnen, terwijl je zelf genomineerd bent. En dat is denk ook gebeurd in deze categorie en daarom denk ik, dat deze categorie gewoon niet werkt.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 16:24 

Catie schreef:
Ik denk dat dit overigens echt aan de categorie ligt en ik denk dat deze categorie niet terug hoeft te komen. En waarom? Omdat, laten we heel eerlijk zijn, als jij in een RPG zit en jij zit in die scene, maar je mag niet stemmen (omdat je in die scene zit) dan stem je nooit voor een andere RPG. Ik denk dat het feit dat er maar 3 geldige stemmen zijn voor deze categorie, dat toch wel bewijst. Krom gezegd (en niet beledigend naar wie dan ook) zijn we te egoistisch om een ander de kans te geven te winnen, terwijl je zelf genomineerd bent. En dat is denk ook gebeurd in deze categorie en daarom denk ik, dat deze categorie gewoon niet werkt.


Dat is exact wat er is gebeurd. Helaas waren overgroot deel van de stemmers niet sportief/objectief genoeg om op andere nominaties te stemmen dan uit hun eigen RPG. Slechts 2 of 3 mensen hebben op iets gestemd waar zij niets mee te maken hadden. Een dergelijk 'probleem' zal je natuurlijk altijd en niet alleen bij RPG Oscars houden, dus 'dat is nu eenmaal zo'. Er is natuurlijk niets mis met je eigen groep supporten, maar omdat het hier in deze stemronde in het extreme wordt doorgevoerd is het helaas meer een 'wie-heeft-de-grootste-achterban'-wedstrijd geworden dan een objectieve wedstrijd. Mocht er een nieuwe ronde komen (maar deze staat niet in de planning) wordt deze ronde er zeker uitgehaald.

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 16:49 

Ik zal eventjes verduidelijking geven over hoe de nominaties precies zijn verlopen.

De RPG's zijn verdeeld over de juryleden. Het is immers lastig om te oordelen over RPG's waar je zelf niks over weet, want wie volgt er nou alle RPG's? En wie is er nou zo gek om ze allemaal door te gaan lezen naar die ene beste scene?
Daarom hebben we de RPG's verdeeld over de juryleden die in de desbetreffende RPG's spelen, om een zo verdiend mogelijke nominatie eruit te halen.
Ik weet dat alleen voor de beste intro-post iemand alle introposts gelezen heeft (respect Alice ^^), en dat alle andere nominaties zijn gedaan door het jurylid uit die RPG. De randomheid kan ik niks over het algemeen over zeggen, het jurylid uit de desbetreffende RPG's heeft deze keuze gemaakt.
Van de zeven nominaties die er waren heeft vervolgens de categorieleider er vijf uit moeten kiezen.

Wat er tussendoor tijdens de oscars gebeurde (wat sommigen duidelijk is opgevallen), is dat er op een gegeven moment een nominatie voor You are going to Hogwarts bij stond, terwijl dit gesloten was en in het archief was gezet. De nominaties waren al besloten, waarna er gedurende oscars het topic gesloten werd. Vandaar deze onduidelijkheid hierover.


Ik denk dat wij als jury het op de beste manier mogelijk hebben opgelost. We hebben het zo eerlijk mogelijk proberen te houden door de juryleden over de RPG's te verdelen en zo de keuzes te maken.

Voor een volgende RPG-oscars ronde (als die komt), zou ik het zelf echter toch op een iets andere methode willen aanpakken. Het lijkt mij het beste (en het leukste) voor iedereen als iedereen de nominaties gezamenlijk met heel de RPG kiest. De RPG's die mee willen doen kunnen dan in hun OOC-topic bespreken wat zijzelf het beste vinden uit hun RPG (beste ship/liefdesverhaal/mannelijke hoofdrol/vrouwelijke hoofdrol/scene/etc). Zo kan iedereen er meer bij betrokken worden en heeft iedereen meer het gevoel dat de nominaties welverdiend en eerlijk zijn gekozen.

Natuurlijk blijft het allemaal toch een beetje een competitie om de eigen RPG te laten winnen, waardoor er weinig objectieve stemmen worden uitgebracht. Dit is natuurlijk wel jammer, het blijft immers ook moeilijk om te stemmen op een RPG waar je niks van weet. Als dit allemaal eerlijk moet verlopen, zal er misschien ook een iets andere stemmethode moeten worden bedacht.

Ik hoop dat ik hiermee wat vragen heb kunnen beantwoorden. Als er nog vragen/onduidelijkheden zijn, horen we het natuurlijk graag.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 17:42 

Ook nog even mijn mening en ik vermoed dat ik bovenposters hier mogelijk herhaal. Mijn excuses daarvoor!

Ik heb enkele bedenkingen bij de RPG-oscars. Ten eerste wil ik zeggen dat ik het een heel leuk initiatief vind, misschien ietwat aan de vroege kant, maar toch. Maar ik zou graag wat opmerkingen willen geven:
De RPG-Oscars vind ik een heel leuk item op het forum, maar ik had wel heimwee naar het systeem dat op HPF1 werd gehanteerd. Waarom hoeven we onze stem niet te beargumenteren? Dit is toch net heel fijn om te weten voor de RPG’er(s) aan wie je je stem toekent? Waarom worden de stemmen (anoniem of niet) niet meteen in het topic gepost? Ik moet toegeven dat ik soms vergat te stemmen, omdat het desbetreffende topic niet actief was. Op HPF1 kon er gewoon in het Oscar-topic gepost worden, zodat er voldoende activiteit was. Het stond als het ware wat meer in de spotlights. Ook waren sommige regels heel erg onduidelijk. Zo mocht je als RPG’er niet op beste scène stemmen, aangezien je hier in meedoet, maar je mocht wél stemmen op Beste RPG, ook al deed je hier aan mee. Door deze verwarring hebben er ongetwijfeld mensen vergeten te stemmen.
Ik vond het bovendien een beetje vreemd dat er veel nominaties waren voor RPG’s die al met ‘één voet in het graf stonden’. Dit vond ik niet fair ten opzichte van RPG’s die wel erg actief zijn en amper aandacht krijgen.
Daarnaast ben ik het ermee eens dat de lay-out categorie nogal vaag was. Sado is bijvoorbeeld helemaal gebouwd op dezelfde lay-out… Dus persoonlijk lijkt het me beter om bij de volgens Oscars je volledig op de banner te focussen. Uiteindelijk draait het daar vooral om.
Ook het feit dat RPG’ers genomineerd worden die niet meer aan de RPG meedoen, vind ik opmerkelijk. Dit voelde een beetje onrechtvaardig aan voor RPG’ers die heel actief zijn. Hetzelfde geldt voor het soms erg vaak nomineren van RPG’s waar weinig in gepost wordt, waardoor actieve RPG’s in de kou blijven staan.
Persoonlijk lijkt het me eerlijker als elke RPG zelf kiest wat vertegenwoordigd wordt. Omdat:

• De RPG’ers weten zelf misschien nog het beste wie of wat een goede kans maakt, er kan over gediscussieerd worden, beschouw het misschien als teambonding :’).
• Elke RPG maakt een kans. En voor elke RPG is er één vertegenwoordiger. Dit lijkt me ook wat eerlijker. Ik kan me vergissen, maar volgens mij had Yokai geen enkele vertegenwoordiger (corrigeer me als ik verkeerd ben) en dat zeg je ook wel aan de nominaties.

Desalniettemin: de planning vond ik heel goed. Het was erg duidelijk, het verliep vlot en de jury heeft er ook vast veel tijd en moeite in gestopt. Daarnaast hoop ik niet van een ‘hoogte zuurtegraad’ beschuldigd te worden. Ik ben namelijk ook genomineerd geweest en heb zelfs dingen gewonnen (danku danku) hetzelfde geldt voor de RPG(‘s) waar ik in meedoe. Ik vind alleen dat het systeem niet goed verliep. Zo ben ik bijvoorbeeld heel blij met mijn winst, maar ik had nog veel liever willen weten waarom er op mij gestemd werd.
Dus voor de volgende RPG-oscars is het misschien leuk om de RPG’ers zelf een vertegenwoordiger te laten kiezen. Ook al is het maar om te testen, want het jury-systeem werkt misschien veel beter. Daarnaast vind ik dat de jury zéker moet argumenteren waarom ze iemand hebben gekozen en dat de stemmers eveneens moeten verklaren waarom ze hun stem aan iemand toekennen.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 17:56 

Lacrimosa schreef:
Daarnaast vind ik dat de jury zéker moet argumenteren waarom ze iemand hebben gekozen en dat de stemmers eveneens moeten verklaren waarom ze hun stem aan iemand toekennen.


Als jurylid wil ik hier graag even op reageren :')

We hadden wel degelijk argumentaties en die hebben we ook met elkaar gedeeld, maar net wat je zegt: niet met de stemmers. Wij moesten per categorie in een bepaalde formatie onze nominaties doorgeven en die staan dan weer exact hier in het topic. Wij als jury hebben er niet aan gedacht om dit naar Agenia toe te beargumenteren en zij heeft er ook niet aan gedacht om dit aan ons te vragen. We hebben overal zeer goed over nagedacht en zoals Melody al zegt, als een categorieleider niet in een bepaalde RPG zat werd er van andere juryleden advies en inbreng gevraagd. Omdat er uit iedere RPG "vertegenwoordiging" in de jury zat, zijn dus alle RPG's met gelijke behandeling behandelt, om het zo maar te zeggen ;)

Maar ik denk inderdaad dat bij een volgende ronde argumentatie leuk zou zijn, dat ben ik volledig met je/jullie eens.

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 17:59 

Oh, ik twijfel er niet aan dat jullie onderling veel geargumenteerd hebben. Ik zal mijn feedback even nuanceren: ik had de argumentatie van de jury ook graag in het topic gezien. (: Dit is voor één ronde gebeurd, maar bij de andere rondes niet. Dus ik bedoelde zeker niet dat jullie niet geargumenteerd hebben achter de schermen ;).


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 18:32 

Om even kort te reageren (omdat ik weinig tijd heb); ik was nog niet actief op HPF1 toen de eerste Oscars waren, dus ik had op het moment dat ik het organiseerde geen idee hoe de voorgaande Oscars waren. Daarom zijn dingen (blijkbaar flink) anders verlopen dan de vorige Oscars.

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 17, 2012 21:13 

Ja klopt. Ik vind het dus een leuk iniatief, maar het verliep niet fijn, het was heel inactief. Daarom had ik soms niet echt de motivatie om op dingen te stemmen en heb ik vooral op het bekende gestemd.

Ik zou volgende keer liever zien dat je de gehele dag kunt stemmen (dus dat de sluiting 'symbolisch' om middernacht is). Dit kan aan mij liggen, maar ik vergat dus de hele tijd te stemmen en was in de war tot welke dag het was.

Dit topic komt nu natuurlijk vooral vol met negatieve feedback, aangezien we aangeven wat we beter willen zien. Ik vond Beste Script een heel orginele categorie bijvoorbeeld. Maar ik zou inderdaad Beste Banner verkiezen boven Opmaak. Want ondanks de reactie (bedankt trouwens) ben ik nog steeds van mening dat de goede RPGers soortgelijke posts maken. Schuingedrukt of dikgedrukt.. Als dat het enige verschil is. De banner daarentegen, daar bestaan echte juweeltjes van.

En de argumentatie, zoals ik al zei, ben ik heel erg voor.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 0:02 

Ik denk dat je het 'wie-heeft-de-grootste-achterban' sowieso niet kunt vermijden. Ik vermoed dat dit met andere categorieën net zo goed heeft meegespeeld... Maar misschien is het een idee een volgende keer met het stemsysteem te werken zoals bij de challenges (pc-crea/photo). Ik snap dat het meer werk op levert, maar in dat geval is iedereen verplicht ook voor de andere RPG's te stemmen als het ware (uiteraard kan er dan altijd nog tactisch gedaan worden en zo, maar dat blijft denk ik toch) en zo krijg je denk ik een wat "betere" (ik kan even geen beter woord bedenken, maar je snapt wat ik bedoel) stemuitslag?

Een andere opmerking. Ik begreep uiteindelijk dat je op de laatste categorie wel gewoon mocht stemmen. Dat was mij, en met mij nog anderen, niet duidelijk. Ik ging er vanuit dat het niet mocht, omdat het bij scene niet mocht en ik niet zie waarom dat hierbij anders zou zijn. Maar dat is een beetje muggenziften misschien. xD

Verder vond ik het allemaal wel duidelijk en ik vond het ook wel spannend of zo. xD

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 8:14 

Arianna schreef:
Maar ik zou inderdaad Beste Banner verkiezen boven Opmaak. Want ondanks de reactie (bedankt trouwens) ben ik nog steeds van mening dat de goede RPGers soortgelijke posts maken. Schuingedrukt of dikgedrukt.. Als dat het enige verschil is. De banner daarentegen, daar bestaan echte juweeltjes van.


Beste Opmaak was mijn categorie en ik moet dan ook toegeven dat we er heel veel over gebrainstormd hebben. Omdat er deze keer geen categorie bestaat voor Beste RPG'er (wel de categorie Beste Mannelijke/Vrouwelijke hoofdrol, maar daar ging het vooral om het karakter van het personage en om de rol in de RPG, niet zozeer om taalgebruik) heb ik bij Beste Opmaak ook gekeken naar schrijfstijl en taalgebruik. Ik heb elke RPG doorgenomen en de personen uitgekozen die in mijn ogen de meest herkenbare en best geschreven posts hebben. Beste Opmaak is natuurlijk voor een deel ook een kwestie van smaak, maar de rest van de jury heeft daarna gezamenlijk de top vijf nominaties uitgekozen.

Wel ben ik het met je eens om volgende keer niet meer voor Beste Opmaak te gaan, maar voor Beste Banner. Alleen kan het dan misschien lastig worden om de maker te achterhalen..

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 18, 2012 11:41 

San Riddle schreef:
Beste Opmaak was mijn categorie en ik moet dan ook toegeven dat we er heel veel over gebrainstormd hebben. Omdat er deze keer geen categorie bestaat voor Beste RPG'er (wel de categorie Beste Mannelijke/Vrouwelijke hoofdrol, maar daar ging het vooral om het karakter van het personage en om de rol in de RPG, niet zozeer om taalgebruik) heb ik bij Beste Opmaak ook gekeken naar schrijfstijl en taalgebruik.


Dat is dan weer een kwestie van 'geen argumentatie erbij', aangezien ik niet wist dat je daarop ook kon letten. Ik klikte alle posts open en zag redelijk dezelfde posts, alleen inderdaad verschil met schuin- en dikgedrukt bij spreken. Persoonlijk vind ik dik voor spreken en schuin voor denken het duidelijkst en het merendeel van de RPGers vindt dat blijkbaar ook, want dat zie je vaak. Dus voor mij was het echt onduidelijk waarom die mensen waren gekozen. Ik vond het dus ook niet leuk daarop te stemmen.

Wat scène betreft.. Ik vond de scène is Sado sowieso het spectaculairst, maar daar mocht ik niet op stemmen. Ik heb wel een beetje gekeken naar de rest, maar mijn andere RPG waarvan ik de scène goed kende en leuk vond, daar speelde ik ook in dus daar mocht ik ook niet op stemmen. Terwijl ik die twee echt orgineel vond. Dus dat is jammer van die categorie. Daarom heb ik ook niet gestemd daarop.

Ik vond trouwens ook dat er best wat dubbel genomineerd was - zo was de scène van Summer die Versprokkelde genomineerd en vervolgens was ook haar introdcutiepost genomineerd waarin ze Versprokkelde.. Ik weet dat er verschillende mensen zijn die erover gaan, maar misschien is wat overleg ofzo dan toch handiger.

Sowieso ben ik er voor dat mensen zelf dingen aan kunnen dragen. Misschien inderdaad door mensen onderling in de RPG tot een beslissing te laten komen en dingen aan te laten dragen. Dan kan een nominatiecommissie kijken welke van de inzendingen het beste zijn en genomineerd worden en dan kan daarop gestemd worden. En ik ben ook voor publiekelijk stemmen (of pben en dan anoniem posten), dan leeft het wat meer.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 12:10 

Om eerlijk te zijn zie ik het probleem met 'beste opmaak' niet echt. Hoewel het uiteraard geheel aan de jurylid ligt wie er genomineerd worden, vind ik dit een eerlijkere manier om een RPG'er te nomineren. Om dit nou alleen op een banner te baseren is niet echt eerlijk. Er zijn genoeg 'groepjes' op HPF die onderling, via MSN, aan elkaar vragen of een vriend een banner kan maken. Je kan dit dus niet nagaan in het request topic, en om nou iedereen te vragen of zij hun banner zelf hebben gemaakt? Dat lijkt me ook niet handig. Ik vond deze categorie best leuk.

Het hele idee van de oscars vond ik niet zo heel erg boeiend. Ik vind het gewoon leuk om te RPG'en. Het idee was wel grappig, maar om het nou telkens te herhalen? Ik weet het niet. Zoals eerder gezegd is het echt een strijd tussen mensen uit verschillende RPG'ers. Er is te weinig informatie en interesse uit en voor andere RPG's, dus als het mogelijk is stemt iedereen op de RPG waar hij/zij zelf in speelt. Als het niet mogelijk is, dan wordt er hoogstwaarschijnlijk niet veel gestemd omdat er niet genoeg informatie over de andere RPG's is, of omdat het de kans van eigen winnen verkleint.

Wel wil ik de jury bedanken voor hun harde werk. Het lijkt mij ontiegelijk vervelend werk om zo veel ('geforceerd') te lezen en uit zo veel goede posts maar een x aantal selecties te maken. Net zoals Melody, veel respect voor Alice, die, zoals ik wel weet, echt idioot veel tijd in de oscars heeft gestoken.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Keer terug naar RPG Archief
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme