Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 9:19 

Afbeelding

Serena fronst als Keegan in eerste instantie zegt dat hij gewoon moe is. Meteen ontmaskerde ze dat als een leugen, of tenminste, als iets dat op dit moment van ondergeschikt belang is. Serena had met eigen ogen gezien dat Keegan en Blake hadden staan zoenen. En nu zat hier een Keegan die haar vrij overstuur overkwam.

Serena luistert naar wat Keegan 'te zeggen' heeft. Over het spelletje van gisteravond en de 'machtsstrijd' die Keegan en Blake daar kennelijk om voerden. Serena had het idee dat Keegan er omheen draaide. En daar hield ze niet van. ,,Wat kinderachtig,'' mompelt Serena afkeurend en zodoende schijnheilig. Indringend kijkt ze Keegan aan. ,,Waar gaat het nu helemaal om? Laat hem winnen en z'n zin hebben, dan laat je meteen zien dat het jou niet uitmaakt en dan heb je alsnog gewonnen. Zo zou ik het tenminste doen,'' Serena wendt zich af, neemt een slok koffie en kijkt Keegan dan weer aan.

,,Wat hebben jij en Blake gedaan toen jullie wegwaren?'' vraagt ze dan op de man af. Tijd om het hoge woord eruit te halen.

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 10:36 

Afbeelding
Asha

Asha voelt haar kin omhoog getilt worden en ze kijkt recht in Blake's ogen. Haar maag maakt een draai en voor een moment voelt ze zich veilig en geliefd, zoals ze dat deed voor het mis ging, maar Blake herinnert haar. Hij herinnert haar dat hij geen betrouwbaar persoon is. Ze slikt - beloftes van Blake. Hij zal er voor haar zijn, zegt hij. Had hij niet eerder beloftes gedaan? En gebroken? Hij zegt ook dat hij de vader van haar kind is. Maar was hij dat? Schuldig richt ze haar ogen weer op de muur, maar ze trekt haar kin niet weg. Ze moest horen wat hij te zeggen heeft.

'Het moet een droom zijn,' denkt ze, als hij begint over de keuze die ze moet maken. 'Het MOET een droom zijn.' Hoe moet ze beslissen of ze een kind gaat baren en groot brengen, terwijl ze niet eens weet van wie het is? Ze legt haar handen voor haar ogen als Blake zegt dat hij zijn uiterste best zal doen om er voor haar en het kind te zijn. Ze wil hem wegduwen, een leugenaar noemen, maar ze kan het niet. Al de energie is uit haar lichaam gezogen, waarschijnlijk door het kind, en zij was de leugenaar op dit moment. Ze liet hem in de waan dat hij de vader van haar kind is, terwijl ze helemaal geen zekerheid heeft. Ze neemt een hap lucht, forceert zichzelf om naar Blake te kijken en probeert te denken over wat ze moet zeggen.

"Ok, laten we naar de dokter gaan in Nederland. Ik kan daar beslissen." Asha's mond is droog en het klinkt meer als gefluister, maar ze weet dat het juist is. Daar moet ze beslissen wat ze gaat doen. Diep van binnen weet ze het antwoord toch al, maar daar mag ze nu niet aan denken. "Laten we het voor nu aan niemand vertellen... Behalve Cap, hij weet al van-" maar ze verkrijgt de woorden niet over haar lippen en kiest er daarom voor om haar hand op haar buik te leggen. Ze is eventjes stil, maar haalt dan diep adem. "We moeten terug, de rest zal zich vast afvragen wat er gaande is en ik heb dorst. Laten we zeggen, als ze vragen, dat we het goed willen maken met elkaar en dat we zullen proberen vrienden te zijn." Asha schenkt Blake een korte glimlach, voor ze opstaat en zichzelf forceert met een rechte rug te lopen. Ze kan hem niet langer aankijken, zonder in tranen uit te barsten, en dat mocht niet. Ze moet sterk zijn.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 17:15 

Afbeelding

Keegan voelt zich met de minuut ongemakkelijker worden. Serena doet geen moeite om haar afkeur te verschuilen en de manier waarop ze hem aankijkt zit hem niet lekker.

"Zo ben ik niet..'' antwoord hij zachtjes. "Je snapt het niet. Ik moet gewoon winnen.'' Want als hij zou falen, dan zou hij niets zijn. Een niemand. Keegan's gevoel van eigenwaarde hing af van winnen of verliezen. Cijfers. Bewijs. Want wat was hij nou eigenlijk zonder dat? Wat had hij te bieden?

"We hebben gepraat.'' zegt hij. Het was geen leugen. Op zijn hoede kijkt hij Serena aan. Zijn schild begon weer omhoog te kruipen omdat ze te dichtbij kwam. Ze pushte hem uit zijn comfort-zone en dat werkte nooit.

"Dat is alles. Waarom heb jij je eigenlijk afgesloten van de rest?''

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 19:29 

Afbeelding
Blake Sterling

Asha lijkt moeite te hebben om naar hem te kijken, en stiekem doet dat zeer. Blake probeert dat gevoel echter te negeren; dit gaat niet om hem, dit gaat om Asha. Asha en hun- potentiële kind. Hoewel Blake bij die gedachte eigenlijk in paniek wilt schieten, onderdrukt hij dit ook en dwingt hij zichzelf om kalm te blijven. Al is het alleen maar voor Asha.

"Goed," zegt Blake schor, nadat Asha zegt dat ze in Nederland zal beslissen en dat Cap het al wist. Dus dat verklaart vanochtend. Hij weet niet wat anders hij daar op kan zeggen, of wat hij aanmoet met het kruipende gevoel van verraad onder zijn huid. Cap wist het.

Hij schraapt zijn keel, en in de stilte voelt het luid aan. Daarnet, toen Blake probeerde Asha aan te kijken, terwijl hij beloofde voor haar en het kind te zorgen... eigenlijk had hij haar willen kussen. "Ja, we moeten terug," zegt Blake dof. Hij staat op na Asha en wilt haar volgen, maar blijft dan stilstaan. "Zullen we dat? Proberen alleen vrienden te zijn?" vraagt hij. Eigenlijk weet Blake niet wat hij wilt dat Asha daarop antwoordt.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


Laatst bijgewerkt door Yuuki op ma dec 31, 2012 13:42, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 21:52 

Afbeelding
Asha

Asha voelt zich een beetje misselijk worden als ze Blake's woorden hoort. Vrienden zijn met Blake? Dat betekende zich niet meer mogen afreageren, niet klagen achter zijn rug om en meer tijd met hem doorbrengen. Het betekende ook dat ze zijn nieuwe aanwinstem zou moeten accepteren, of in ieder geval moest toleren, en haar gevoelens voor zichzelf moest houden. Nee! schreeuwt een luide stem in haar hoofd, maar deze wordt direct doodgezwegen door de realisatie dat ze hoogstwaarschijnlijk zwanger is van Blake. Ze had geen keus, ze zou hem toch in haar leven houden voor de rest van haar leven. Die keuze had ze gemaakt het moment ze besloot het bed te delen met Blake.

"Ok," antwoord ze zwakjes en versnelt haar pas automatisch zodat ze sneller bij de groep is. Ze besluit te glimlachen, alhoewel ze wil janken, zodat niemand iets zal merken. Ze zou even gedag zeggen en doorlopen naar de bar om water te halen. En dat is precies wat ze doet als ze aankomt, alhoewel ze ook meteen Cap's blik ontwijkt. Als ze uiteindelijk nij Keegan, Serena en de bar aankomt, bestelt ze een water. Als blijkt dat ze moet betalen voor het flesje kijkt ze een beetje hulpeloos naar Keegan en kucht. "Kan je het voor mij kopen?" Ze voelt zich beschaamd, maar ze had dorst en ze had geen geld.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 22:32 

Afbeelding
    Clark "Cap" Bryans


Keegan loopt eerst weg en verschijnt een tijdje later aan de bar met Serena. Cap staat min of meer aan de andere kant van het restaurant en kijkt niet eens hun richting op. Kee en Serena leven in een andere wereld. Voor hen is deze roadtrip precies dat: een gezellige trip met hun vrienden. Intussen zit Cap te wachten totdat hij zijn beste vriend verliest. Asha zal het Blake vertellen, en anders zal Cap dat zelf moeten doen. Hij weet niet eens wat hem erger lijkt. In ieder geval, Cap is niet in een prettige stemming. Hij friemelt constant aan zijn shirt en kan niet van zijn horloge af blijven. Ze blijven wel lang weg. Wat zouden ze aan het zeggen zijn? Cap voelt zich misselijk worden naarmate de tijd verstrijkt.

Na een tijd verschijnen Asha en Blake weer. Asha loopt direct naar de bar en ze ontwijkt zijn ogen en ziet er vrij miserabel uit. Cap voelt een neiging om achter haar aan te lopen en te proberen haar op te vrolijken. Hij is ook met haar meegedraaid en kijkt naar haar achterhoofd terwijl ze naast Keegan plaatsneemt en iets tegen hem zegt. Cap haalt een diepe, trillerige ademhaling voordat hij zijn rug keert naar de bar en Asha en Kee en Serena. Blake is minder doelgericht dan Asha. Om eerlijk te zijn ziet hij er nogal verdwaald uit.

"Blake." Zijn stem is schor en is nauwelijks te horen. Hij schraapt zijn keel en stapt dichterbij. Cap zorgt er echter voor dat er minstens een meter afstand tussen hem en Blake zit. "Blake. We moeten praten." Hij is er niet zeker van hoeveel Blake eigenlijk weet. Misschien weet Blake alles al. Cap slikt. "Hoe is dat - um, wat heeft Asha..." Zijn mond voelt droog aan. "Gaat het?" Hij kan niet bepaald vragen wat hij wilt vragen, dus dan maar zo. Instinctief neemt Cap een zeer klein stapje terug. Ergens denkt Cap niet dat Blake het al weet. Hij heeft een vermoeden dat Blake Cap meteen benaderd zou hebben als hij het wist.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 22:58 

Afbeelding
Blake Sterling

Eigenlijk had Blake gehoopt dat ze er nog over zouden praten, dat Asha nog iets... van betekenis zou zeggen. Dat ze misschien zou protesteren. Maar het enige wat ze zegt is 'ok', en Blake voelt zich vreemd teleurgesteld - en voelt zich meteen pathetic omdat hij zich teleurgesteld voelt. Het is een vreemde gewaarwording. Meestal is Blake degene die mensen teleurstelt.

Asha versnelt haar pas, waardoor Blake net na haar terug bij de anderen komt. Asha loopt echter meteen al door naar de bar, waar Keegan en Serena zitten. Oh sh*t, Keegan. Wat moet ik met Keegan? Blake had er eigenlijk naar uitgekeken om te... ontdekken wat er nu precies tussen hen is. Maar met Asha die zwanger is, zou het vreemd zijn, toch? Maar Asha is degene die alleen maar vrienden wilt-

Voordat hij er verder over na kan denken, komt Cap op hem af. Blake kijkt met een frons naar hem. Cap vraagt Blake of het gaat. Nee, natuurlijk niet. Mijn halve wereld is ingestort en jij wist het en je kon niet eens de moeite opbrengen om het me te vertellen, denkt Blake. Maar dat zegt hij niet. Het is sowieso niet eerlijk tegenover Cap. Natuurlijk kon Cap Asha's vertrouwen in hem niet beschamen. Cap is niet zoals Blake; Cap is een good guy.

Blake slikt even. "Ik ga blijkbaar een vader worden," zegt hij, zijn handen uitspreidend in een hulpeloos gebaar. Blake dwingt zichzelf tot een verwrongen glimlach. "Maar afgezien daarvan, ben ik helemaal in orde."

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 23:23 

Afbeelding
    Clark "Cap" Bryans


Cap hoort Blake's woorden aan en realiseert zich meteen dat zijn vermoedens klopten: Blake heeft geen idee. En eventjes overweegt Cap om gewoon niets te zeggen, om er voor Blake te zijn in deze moeilijke tijden en het allemaal te laten varen. Zelfs als het kind van Cap blijkt te zijn (en de kans is toch significant kleiner) dan hoeft niemand daar achter te komen. Het is toch niet zo dat er een Cap 2.0 uit Asha zou verschijnen, right? En dat is aangenomen dat ze het kind besluit te houden. Genoeg redenen om stil te blijven; om Blake's hart niet te breken.

Maar Cap wilt geen leugenaar zijn. En zeker niet tegen Blake. (Geen leugenaar meer zijn, that is).

"Ha. Ja..." Afwezig frunnikt Cap met zijn vingers. Hij kan Blake niet eens aankijken. Lafaard. Hij haalt diep adem en waagt dan een blik in Blake's ogen. "Ja... Zie, dat is waar ik je over wilde spreken. Blake, het spijt me zo erg." Hij heeft nog niet eens verteld wat er aan de hand is, maar zijn stem is al omgeslagen naar iets hopeloos, naar een haast smekende toon. Zijn hart lijkt haast in zijn keel te kloppen. "Het spijt me zo erg, okay?" Cap wilt Blake haast laten beloven om niet kwaad te worden, maar dat kan hij niet maken. Dat kon toen nog kinderen waren en toen het niet over dit soort dingen ging. Blake heeft elk recht om boos te worden, en dat weet Cap.

Hij stapt dichterbij omdat hij het er nu uit moet gooien en omdat hij het niet al te luid wilt zeggen. "Ash en ik hebben..." Hij bijt moeilijk op zijn lippen. De verwoording is cruciaal maar hoe in godsvresdesnaam breng je dit aan iemand? "Toen het uit was tussen jou en Asha, voor de zomer..." Nee, dit gaat niet goed komen. Hij geeft op. Met een zucht laat Cap zijn schouders hangen en kijkt hij direct in Blake's ogen.

"Asha en ik zijn met elkaar naar bed geweest en er dus kans dat..." Hij kijkt weg en dan weer terug. "Het spijt me zo, zo erg."

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 0:05 

Afbeelding
Blake Sterling

Het valt Blake op dat Cap hem niet eens aan durft te kijken. Net als Asha. En net zoals met Asha, voelt Blake zich weer verontrust worden. Onwillekeurig balt hij zijn handen weer tot vuisten. Zijn hart hamert in zijn borstkas en er is een deel van Blake dat zich probeert voor te bereiden op het ergste, want Blake kent zijn vriend, en de blik op Caps gezicht voorspelt niets goeds.

Vooral omdat Cap op het moment dat hij Blake wel in de ogen kijkt, alleen maar kan zeggen dat het hem spijt. "Wat spijt je?" vraagt Blake. Maar Cap herhaalt het alleen maar. "Cap, wat spijt je?" vraagt Blake, met een groeiende urgentie in zijn stem.

Cap stapt dichterbij, en Blake voelt zich bedreigd. In het nauw gedreven. Het is de eerste keer dat hij zich zo voelt; normaal gesproken is hij het toppunt van zelfvertrouwen. Het zorgt ervoor dat hij zich nog onvaster voelt. Hoewel een groot deel van Blake tegen Cap wilt zeggen om het er gewoon uit te gooien, in plaats van dit onsamenhangende gehaper en gestommel over de zomer, is er een nog groter deel dat bang is voor wat Cap gaat zeggen, dat het uit wil stellen.

Maar dan zegt Cap het. Zegt dat hij en Asha met elkaar naar bed zijn geweest. Dat er 'kans is dat'. En Blake voelt weer hoe zijn wereld verschuift, hoe de weinige steun die hij dacht te hebben - hij had gedacht dat hij Cap altijd zou hebben - wegvalt. Asha is zwanger. Cap heeft met haar geslapen. Blake's eigen woorden gonzen door zijn hoofd. "Is het- is het van mij?" had hij eerder aan Asha gevraagd. "Nee, sorry, natuurlijk is het van mij." Maar Asha had zijn vraag niet beantwoord. En nu- en nu-

"Kans dat wat?" zegt Blake zacht. Dreigend, met nauwelijks onder controle gehouden woede, zijn handen nog steeds tot vuisten gebald. Blake wil het hem horen zeggen. Wil het verraad in Caps eigen woorden horen.
Totdat hij zich realiseert dat dat te veel pijn zou doen. En dat is het moment dat Blake plotseling de korte afstand tussen hen overbrugt en zijn vuist contact laat maken met Caps kaak.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 0:42 

Afbeelding
    Clark "Cap" Bryans


"Kans dat wat?", en Cap kan de blik in Blake's ogen amper verdragen. Klaar, dit is het. Jarenlange vriendschap: down the drain. En Cap staat op het punt om zijn excuses weer aan te bieden wanneer Blake hem een stomp op zijn kaak geeft. Cap zag het niet eens aankomen - hij zat teveel in zijn eigen hoofd om te bedenken dat Blake natuurlijk zou aanvallen. Cap heeft hem verraden. En dat voelt hij nu ook branden op zijn wang. Cap wankelt een paar passen naar achteren en weet nog net zijn balans te houden en niet om te kieperen. Zijn bril, echter, klettert tegen de grond. Het glas verbrijzelt zich in miljoenen stukjes.

"Ik wilde je geen pijn doen!" roept Cap, en hij staat een beetje van Blake af maar al stond hij dichtbij, hij had het alsnog geschreeuwd. De rest kan hem nu niet meer boeien. Blake is zijn beste vriend. En Cap mag dan wel een crappy vriend zijn, en een crappy Hufflepuff, en een crappy persoon, maar dat wilt niet zeggen dat hij minder van Blake houdt. Hij houdt zijn handen half omhoog, om duidelijk te maken dat hij niet van plan is om met Blake in gevecht te gaan. Dit is geen cheesy love triangle. Dit is een Blake + Asha-thing, met Cap die er een beetje bij hangt.

"En ik snap dat je boos bent, maar Blake! Denk je dat ik dit wilde? Het spijt me!" Er zijn tranen in Cap's ogen gesprongen. "Hoe vaak moet ik dat herhalen? Wat moet ik doen om dit goed te maken?" Hij stapt wanhopig Blake's richting op, maar beseft zich dan dat hij beter afstand kan bewaren. "Ik doe wat je maar wilt, okay? Wat moet ik doen?" Zijn stem verschiet bij de laatste zin. Hij had niet gedacht dat dit zo zou gaan. Hij had gedacht dat hij zich minder schuldig zou voelen nadat hij het Blake verteld had; niet dat het gevoel zich zou vermiljoenvoudigen. Cap voelt zich zo zwaar dat hij denkt dat hij meteen zou zinken als hij in het water lag.

"Het is niet wat je denkt. Ze houdt niet van mij, niet zoals ze van jou houdt!" (Het komt niet in hem op dat Asha dit in alle waarschijnlijkheid kan horen). "Ik was een afleiding, dat is alles. Ik betekende niks, dus het maakt niets uit." Hij probeert niet te letten op hoe triest en zwak hij klinkt. "Jij bent wat telt voor haar, niet ik. Ik betekende niks. Dus - dus, zeg maar iets, en ik doe het, en het spijt me zo erg."

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 22:01 

    Afbeelding

Zwaar ademend en met een grimmige blik kijkt Blake toe hoe Cap naar achteren wankelt. Hij wrijft over de knokkels van de hand waarmee hij Cap geslagen heeft, ook al doet het nauwelijks zeer. Het is lang niet de eerste keer dat hij in een vuistgevecht terechtgekomen is.

Maar wel de eerste keer dat hij in een vuistgevecht met zijn beste vriend terecht gekomen is. En het doet pijn. Het doet ontiegelijk pijn. Blake stopt met wrijven over zijn knokkels en neemt een pas naar voren, waardoor hij op Caps gevallen bril gaat staan. Het glas kraakt onder zijn voet. Het geeft Blake een voldaan gevoel, heel anders dan Caps loze uitroep dat hij Blake 'geen pijn wilde doen'.

"Te - fucking - laat!" snauwt Blake. Hij kan zien aan Cap dat die niet wil ruziemaken, dat het Cap spijt, maar dat kan Blake niets schelen. Het enige wat hem iets kan schelen is hoe woedend hij zich voelt, hoe graag hij zijn vuist in Caps gezicht wil begraven, opnieuw en opnieuw en opnieuw-

En Cap heeft het fcking lef om te zeggen dat hij dit niet wilde. Hij heeft het fcking lef om te proberen excuses te geven, alsof zeggen dat Asha niet van Cap houdt zoals ze van Blake houdt het goed kan maken. Alsof dat het zinkende gevoel dat Blake heeft kan laten verdwijnen, alsof daardoor de onderhuidse paniek die hij voelt sinds Asha zei dat ze zwanger was zomaar weggaat. Alsof het ook maar iets kan oplossen.

Maar dat kan het niet.

"Het spijt je?" zegt Blake schamper. "Weet je wat mij spijt? Dat ik je zag als mijn beste vriend! Dat ik je vertrouwde! En weet je wat ik daar aan heb, spijt voelen? Niets!" Blake doet weer een stap naar voren, zodat hij gevaarlijk dicht bij Cap staat. Maar ondanks de korte afstand tot Cap, begint hij steeds luider te praten.

"Het spijt je," zegt Blake snerend. "Je wilde dat dit niet gebeurd was. Wat zielig voor je. Nou, misschien had je daar aan moeten denken voordat je besloot om met mijn vriendin seks te hebben!" Dat Asha op dat moment zijn vriendin niet was, dat ze dat nu nog steeds niet meer is, dringt in zijn woede niet tot Blake door. Hij is nu aan het schreeuwen, lang voorbij het punt dat hij na kan denken over het feit dat ze in een openbare ruimte met andere mensen zijn, lang voorbij het punt dat hij zich op iets anders kan focussen dan hoe kwaad en verraden en vooral hoe verslagen hij zich voelt. "En nu is er een baby Blake op- oh wacht, misschien wel een baby-Cap op komst. Wat een leuke verrassing!"

Hij haalt beverig adem alvorens hij verder gaat. "En dan wil jij doen alsof je mijn beste vriend bent? Alsof het je spijt? Rot toch een eind op, Cap!" Blake geeft Cap een harde duw. "En ik maar denken dat ik de klootzak was," zegt hij bitter.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 22:46 

Afbeelding
    Keegan Devoy

Voordat Serena antwoord kan geven komt Asha aanschuiven. Keegan's eerste reactie is om te checken hoe Blake eraan toe is. Hij wist niet veel van wat er momenteel tussen de twee speelde, maar het koppel was in het verleden moeilijk over het hoofd te zien. Nooit had hij veel aandacht aan ze besteedt, maar om vanzelfsprekende redenen kon hij er nu niet echt omheen. Ongerust kijkt hij naar Blake terwijl Asha's woorden traag door zijn hersenen worden verwerkt.

"Oh, ja hoor.'' mompelt hij afwezig. Pas als hij zijn blik weer op Asha richt merkt hij hoe miserabel ze eruit ziet. Door zijn levenslange ervaring met maskers bovenop zijn mensenkennis is het voor Keegan nooit lastig geweest om emoties te doorgronden. De vraag was alleen wat er precies gaande was. Iedereen leek van slag af te zijn.

Keegan wacht op het water en glimlacht flauw als de barman een grijnzend knikje richting Asha maakt en suggereert dat hij goed bezig is. Vijf pond komt uit zijn portefeuille en ondanks dat alles op de boot al vreselijk duur is verwacht hij geen wisselgeld. Geld was wel het laatste wat hem dwars zat, en bovendien was een fooi op z'n tijd geen zonde.

Al de spanning lijkt echter stilte voor de storm te zijn geweest, want zodra hij zijn ogen weer Blake's richting op stuurt, vangt hij op hoe Cap een keiharde dreun tegen zijn kaak krijgt. Keegan maakt een geschrokken geluid en staart verbouwereerd naar het tafereel. Jezus. Wat is er aan de hand? Cap krabbelt weer overeind en heft zijn stem waardoor het gesprek nu goed te horen is. Nerveus bijt hij op zijn onderlip en kan een medelijden voor Cap niet onderdrukken. Was Blake dan toch de klootzak die hij altijd leek te zijn? Hij blijft sorry zeggen.. analyseert hij. Cap heeft iets gedaan. Ze houdt van jou? Ze? Keegan kijkt even naar Asha en slikt. Sh*t. Maar na Cap's woorden schiet de pijn van de waarheid nog meer omhoog, en Blake breekt. In shock schieten zijn ogen van Blake naar Cap. En dan- Zwanger? Bij gebrek aan beter blijft Keegan doodstil op zijn kruk zitten. Zijn gezicht trekt wit weg en hij voelt zich ziek worden, al snapt hij niet precies waarom. Asha durft hij niet aan te kijken. Asha is zwanger. Van Cap. Of van Blake. Zonder het zelf door te hebben gaan zijn nagels onbewust over zijn arm. Dit klopte niet. Hij begreep het niet. Jawel, maar-

Op dat moment geeft Blake Cap nog een duw en Keegan trekt zichzelf uit zijn gedachten. Dit was geen tijd voor zelfmedelijden. Trouwens, waarom zou hij zich überhaupt ergens slecht over voelen? Hij stond hier helemaal buiten. Voor zijn hoofd door kan tollen, springt Keegan van zijn kruk af en rent op een drafje naar Blake toe. Zodra hij het tweetal nadert begint hij rustiger te lopen. Keegan ademt diep in- en uit. Voorzichtig legt hij zijn hand op de jongen zijn bovenarm. Licht, alleen om zijn aandacht te trekken en hem niet nog bozer te maken.

"Blake..'' zegt hij zachtjes. "Probeer te kalmeren, oké? Je moet hier even weg voordat je iets doet waar je spijt van gaat krijgen.'' Keegan negeert Cap bewust. Zijn ogen zoeken die van de ander, hopend op enig contact voordat de hele situatie nog meer uit de hand loopt. "Hij is het niet waard. Niet nu, in ieder geval. Dit is niet het juiste moment. Vertrouw me..''

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 11:25 

Afbeelding
Asha

Asha glimlacht afwezig naar Keegan als deze instemt. Ze merkt niet op dat hij zelf ook nogal afwezig is. Dankbaar neemt ze het flesje water aan van de barman en schroeft de dop er af. Ze neemt een aantal slokken, tot ze een paar herkenbare luide stemmen hoort en ze zich omdraait. Asha verslikt zich in de slok die ze heeft genomen en krijgt een spontane hoestbui als ze Cap en Blake ziet. Cap's bril ligt op de grond, kapot, en Blake ziet er woest uit. Het wijst er op dat Blake hem een dreun heeft verkocht. Geschrokken zet Asha haar flesje met een luide bons op de bar. Haar hart begint te bonken. 'Oh god. Oh god'. Haar sterke vermoeden dat Cap zojuist de waarheid over haar en hem aan Blake had vertelt, wordt bevestigd door het gesprek wat nu duidelijk te horen is in de zaal. Ze houdt haar adem in, terwijl Cap's woorden stuk voor stuk doordringen.

Het is alsof Asha vast genagelt zit aan de vloer. Roerloos en ademloos voelt ze de schaamte omhoog kruipen. Haar hele vriendengroep en een veel te hoog gehalte aan vreemde mensen werden nu geinformeert dat Asha zwanger is en ook nog niet eens weet wie de vader is. Blake heeft Cap geslagen, dit was haar schuld. De tranen springen dan ook gelijk in haar ogen. "Ze houdt niet van mij, niet zoals ze van jou houdt!". Asha bijt op haar lip en breekt daarbij het vel direct, zodat haar lip begint te bloeden, maar daar heeft ze geen aandacht voor. Ze zakt terug op haar kruk en laat haar tranen gaan. Zo'n akelig moment had ze nog nooit meegemaakt. Ze kan het niet eens aanzien, maar ze kan ook niet weg kijken. Blake begint te schreeuwen en ziet er nog wat dreigender uit, maar ze voelt zich alleen maar slapper.

"Misschien had je daar aan moeten denken voordat je besloot om met mijn vriendin seks te hebben!" Asha voelt een harde steek. Dit was HAAR schuld. Nog een tirade van woorden een harde duw. Dat zorgt ervoor dat Asha in actie komt, op hetzelfde moment dat Keegan ook vooruit schiet. Keegan legt een hand op Blake's bovenarm en Asha gaat voor Cap staan. "STOP! STOP ERMEE!" schreeuwt ze, alhoewel het er nogal miezerig uit komt. Haar hele gezicht is nat van de tranen en ze heeft het gevoel dat ze elk moment in elkaar kan storten. "Blake. Dit is mijn schuld," zegt ze schor. "Niet die van Cap. Ik heb het besluit genomen nadat onze relatie werd beeindigd door jou. Je kan niet boos op hem zijn, want we waren niet meer samen." Haar lip trilt en ze ademt snel, maar ze houdt haar blik op die van Blake gericht. Instinctief legt ze een hand op haar buik en houdt haar andere hand vooruit alsof ze Blake zal proberen tegen te houden als hij vooruit dreigt te komen. Ze moet Cap beschermen.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 18:32 

Afbeelding
    Clark "Cap" Bryans


Blake komt steeds dichterbij en zijn woorden worden steeds pijnlijker. Tegen de tijd dat hij uitgesproken is en Cap een duw geeft, is Cap een wrak. Hij strompelt een pas naar achteren en neemt nog een extra stap van Blake af voor de zekerheid. Hij doet zijn mond open om nogmaals te zeggen dat het hem allemaal spijt (want dat is letterlijk het enige dat in hem opkomt) wanneer Keegan tussen hen in komt. Keegan probeert Blake te kalmeren. "Hij is het niet waard." Het steekt ergens, maar lang niet zoveel als alles wat Blake eerder zei.

"Het spijt-" probeert Cap in een ellendige stem, maar nu is ook Asha erbij komen staan. Ze projecteert alle schuld op zichzelf en Cap schudt door haar hele verhaal zijn hoofd. "Dat doet er niet toe," zegt hij zachtjes, doelend op haar opmerking over de relatie status van Blake en Asha toentertijd. "Hij heeft elk recht om boos te zijn. Ik verdien het." Hij wilt iets toevoegen over hoe Asha zich eigenlijk geen zorgen zou moeten maken over wat dan ook, want dat kan geen positieve effecten hebben op de zwangerschap, maar het lijkt hem onverstandig om de zwangerschap aan te halen op dit moment. Het ontgaat hem niet hoe ze haar arm voor hem uitsteekt, beschermend haast. Een misselijk gevoel gaat door Cap heen want hij verdient geen bescherming. En zeker niet van Asha.

"Dus word maar boos!" Hij stapt opzij zodat Asha's arm niet meer voor hem uitgestrekt is. Cap staart in Blake's ogen. "Kom dan! Denk je dat ik niet weet dat ik dit verdien? Denk je dat ik... Jij bent het laatste dat ik kwijt zou willen raken. Ik heb een fout gemaakt. Dus nee, ik rot niet op. Als je kwaad wilt blijven, doe dat maar. Maar ik ga niet weg. Hoor je me?" Hij stapt nog dichter bij, uitdagend haast. Hij weet niet eens precies wat hij hiermee wilt bereiken, maar hij weet wel dat hij liever heeft dat Blake hem alle hoeken van het restaurant laat zien dan dat hij wegloopt. Zijn oog valt voor een moment op Keegan en Cap wilt hem wegjagen. Keegan kent Blake niet; niet zoals Cap Blake kent. Maar dit is geen moment voor vreemde jaloezieën of gedachten over vervangen worden. Het is immers Cap's eigen schuld.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 21:55 

    Afbeelding

Zodra Blake iemand hem bij de arm voelt pakken, deinst hij terug, totdat hij zich realiseert dat het Keegan is. Verdwaasd kijkt hij weg van Cap en beseft dat ze niet alleen zijn. Dat ze zojuist in het bijzijn van tig mensen hebben zitten schreeuwen. Sh*t. Zijn handen zijn oncontroleerbaar aan het trillen en Blake moet moeite doen om rustig te blijven ademen. Sh*t, sh*t, sh*t.

Wanneer Keegan tegen hem gaat praten, dwingt Blake zichzelf om te luisteren. Keegan vraagt Blake om hem te vertrouwen, en hoewel dat enorm veel is om te vragen van Blake, is hij toch geneigd om met hem mee te gaan. Al is het alleen maar om hier weg te komen... en eigenlijk ook omdat hij Keegan misschien toch een beetje vertrouwt, vreemd genoeg.

Maar dan gaat Asha plotseling voor Cap staan en zegt dat Blake niet boos op Cap moet zijn, dat het haar schuld is. Ze heeft één hand op haar buik gelegd terwijl ze de andere naar voren houdt, alsof ze zichzelf en Cap tegen Blake wilt beschermen. Alsof hij degene is die hier fout zit. Dat Asha voor Cap kiest is wel duidelijk, en het steekt.

"Wat een handig herschrijven van onze geschiedenis," zegt Blake. Niet eens echt kwaad meer. Gewoon bitter. Moe. "Ik wilde nog verdergaan, Asha. Jij was degene die ermee wilde stoppen. Maar ja, het herschrijven van de geschiedenis ben je wel goed in, blijkbaar. Was je van plan om het me te vertellen, als de baby niet van mij was? Of was je van plan om dat toneelstukje voor altijd te blijven opvoeren?"

Blake snapt oprecht niet waarom Asha erover gelogen heeft. Als je de vader van je kind zou kunnen kiezen, zou je toch voor Cap gaan? "Ik was- ik was bereid om voor alles te zorgen, Asha. Voor jou. Voor het kind. Ik wilde voor één keer eens de goede keuze maken, het juiste ding doen," zegt Blake haast wanhopig. Zijn handen zijn nog steeds aan het trillen; hij kromt ze weer tot vuisten en drukt zijn nagels in zijn vel in een poging om het te doen stoppen, of in ieder geval te maskeren. Hij verandert van toon. "Jullie vonden het zeker wel hilarisch, hè? 'Blake is zo'n klootzak, hij verdient het om teruggepakt te worden!' Nou, dat is gelukt, en ik hoop dat jullie er blij mee zijn!" Dit laatste sarcastisch, een poging om het zware paniekerige gevoel dat Blake voelt weg te drukken. Het werkt niet.

En Cap kan het blijkbaar ook niet laten om een bijdrage te leveren. Zijn hele hurt puppy act en hoe hij zich als een martelaar opstelt irriteert Blake en zorgt er alleen maar voor dat het verstikkende gevoel dat hij heeft erger wordt. "Jij gaat niet weg? Prima - dan ga ik wel weg, Clark." En hij spuugt voor Caps voeten op de grond, waarna hij zich omdraait en, na een blik op Keegan, wegbeent.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


Laatst bijgewerkt door Yuuki op do okt 25, 2012 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 327 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende


Keer terug naar RPG Archief
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme