Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 21:51 

    Afbeelding
    Rose Pocock

"Eh.. Ik ben Rose, ik,-" Rose stopt met praten wanneer het oude vrouwtje even lijkt na te denken. Nouja.. even? Het lijkt wel een hele poos te duren en Rose begint zich er een beetje ongemakkelijk bij te voelen. Haar wenkbrauwen schieten even verbaasd omhoog wanneer het vrouwtje uiteindelijk tot de conclusie komt dat ze naar Noah gebracht wil worden, in plaats van dat hij gehaald wordt.
"Oh.." Rose kan niet van de oude vrouw wegkijken wanneer ze haar deze keer direct en indringend aankijkt. Ze wordt er eerlijk gezegd een beetje zenuwachtig van en ze voelt zich totaal niet op haar gemak. "Oke mevrouw.. Dan neem ik u wel mee." antwoordt ze met een beleefd knikje.

Rose aarzelt eventjes voordat ze uiteindelijk een stap naar voor zet. Oke.. ja.. ze moet vast niet te snel lopen. "Komt u maar mee." Ze glimlacht even snel naar de vrouw. "Oh, moet ik u helpen trouwens?" vraagt ze dan toch een tikkeltje ongerust.
Wanneer ze echter van het oude vrouwtje opkijkt, ziet ze opeens Noah in de deuropening staan. Iets in haar maakt even een apart en ongemakkelijk sprongetje maar er verschijnt meteen een glimlach op haar gezicht wanneer ze hem naar haar ziet glimlachen. "Wat een toeval, daar komt hij net aan." zegt ze tegen het vrouwtje, met haar blik nog op Noah gericht. Ze kijkt even snel kort naar de vrouw naast haar. "EĂ©n momentje."

Snel loopt Rose naar Noah toe. "Hey.. Alles.. in orde?" glimlacht ze eerst eventjes, met nog altijd een half ongemakkelijk gevoel. "Oh, euhm.. Er is een oud vrouwtje die naar je op zoek is." Ze wendt haar blik van hem af en knikt vervolgens richting het vrouwtje iets verderop. "Volgens mij is het belangrijk."

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 22:54 

Afbeelding


“Ja, slecht geslapen en gedoe met Juliet” wuift hij zijn slechte start van de dag zo luchtig mogelijk weg.

Hij volgt haar blik naar het oude vrouwtje “Ik ken haar niet” Bovendien heeft hij er geen interesse in om er achter te komen wat er zo belangrijk is. Want zo belangrijk kan het nu niet zijn. Hij heeft Juliet om zich zorgen om te maken, zijn gebrek aan slaap door zijn nachtmerries en zijn onuitgesproken liefde voor Rose om zich druk over te maken. Hij fronst en zucht dan. “ Oke, ik ga wel even met haar praten.” Hij werpt nog een twijfelachtige blik op de oude vrouw “Misschien vind ze zichzelf gewoon heel belangrijk.”

Met een laatste aai over haar arm loopt hij naar het oude vrouwtje toe. Niet zeker van haar status maakt hij een lichte buiging, al blijft het meer steken bij een hoffelijke knikje met het hoofd. Misschien was ze een oud raadslid of een adviseur van zijn moeder. “Ik begreep dat u mij wou spreken..” Niet echt geïnteresseerd in wat de vrouw te zeggen heeft werpt hij nog een snelle blik achterom om te zien waar Rose is.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 17:14 

Afbeelding
Maleficent

De jonge dame stelt zich voor als Rose. ,,Graag, dank u,'' antwoordt Maleficent. Net als Rose beleefd aanbiedt om haar te helpen, stapt een jongeman de zaal binnen en vraagt Rose om een momentje. Leunend op haar stok probeert Maleficent het gesprek tussen Rose en de jongeman te volgen - ze maakte er uit op dat die jongeman Noah Taylor moest zijn.

Noah stapt uiteindelijk op Maleficent af en maakt een kleine buiging. ,,Buigt u niet,'' zegt Maleficent. Ze schraapte haar keel weer. ,,U bent mij niet tot dienst - sterker nog, in tegendeel... Daarom ben ik hier.'' Noah gedroeg zich buitengewoon onprinselijk door ongeïnteresseerd naar Rose te kijken. Malifecent haalde een wenkbrauw op. Is dit hoe men hier behandeld werd? Plotseling kon Maleficent zich goed vinden in wat Samantha haar verteld had. ,,Ik had dit liever privé gedaan, maar ik veronderstel dat het niet uitmaakt...'' verzuchtte Maleficent. Ze keek de aanwezigen even aan. Maleficent sprak hard genoeg voor iedereen in de zaal om haar te horen.

,,Ik hoorde van mijn achterkleindochter wat er zich heeft afgespeeld,'' zegt Maleficent dan. ,,Samantha, u kent haar vast nog. U kunt zich u voorstellen dat ik niet gerust ben op wat er is voorgevallen... Ik zou graag willen weten wat u voor uzelf te zeggen heeft.''

Maleficent schraapte haar keel weer en keek Noah toen venijnig aan. ,,Ook kom ik iets halen wat u van mij heeft afgenomen,'' ging ze verder. ,,Volgens mij ben ik nog net op tijd om het van u terug te vragen. Ziet u, het is bijna mijn tijd - zoals u ongetwijfeld weet.'' Streng keek Maleficent Noah aan. ,,U weet vast waar ik het over heb.''

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 17:50 

Afbeelding


Noah zijn wenkbrauwen schieten iets omhoog en vormen geleidelijk een frons. Wie was deze vrouw en waar kwam ze voor? Die puzzelstukjes vallen sneller op hun plaats dan hij verwacht had. Samantha was haar achterkleindochter. Zijn mond wordt droog en zijn voeten schuifelen automatisch iets achteruit. Was deze vrouw ook een heks?

Ondanks dat de fragiele staat van de vrouw totaal geen indruk op hem zou moeten maken straalt ze een kracht uit die een diepe indruk op hem achter laat. Bij het tweede gedeelte van haar verhaal knijpt hij zijn ogen iets toe en klemt hij zijn lippen stevig op elkaar.

“Samantha is zelf ook geen heilige. Ze rommelde met de regels en voorzag niet wat de consequenties waren.” Zijn stem bezit een lichte trilling die hij tracht te maskeren door zijn kin autoritair nog iets op te liften. Hij weet dat ze het heeft over het leven dat hij genomen heeft, het leven van de dienstmeid in ruil voor dat van Thomas. De zachte doch strenge stem van zijn moeder uit een ver verleden klinkt zacht in zijn oren. We begraven de kanarie samen met Thomas, niemand hoeft dit te weten. Je mag dit nooit meer doen Noah, heb je dat begrepen? Mama kan je niet beschermen. Beloof me dat je het nooit meer doet?

Noah knippert even met zijn ogen, zijn ademhaling versnelt zich en zijn hart begint sneller te kloppen. “Het zijn de regels. Ik heb u niets afgenomen.” Hij spant zijn kaken gespannen aan en werpt een blik om zich heen “Ik weet waar u het over heeft. Het antwoord is nee. Zo werkt de cyclus, het ene leven komt ten einde en een nieuw leven begint.”

“Aangezien het bijna tijd is stel ik voor dat u geniet van de resterende dagen. Dit is wellicht niet de beste plek waar u zich op uw leeftijd kunt begeven. “ Noah zijn ogen schieten nogmaals de zaal door. Waar zijn Chase en Thomas, waar is de bewaking. Hij vermant zich even en zet een stap haar kant op “U kunt vertrekken.” Paniek raast door zijn aderen en zijn vingers hebben zich tot een krampachtige vuist gebald. Ze bluft. Hij bluft.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 18:39 

Afbeelding
Maleficent

,,Samantha heeft laten zien wat de consequenties zijn van het feit dat er iemand als u rondloopt,'' zegt Maleficent. ,,Zolang er iemand als u hier is, kan men juist met de regels rommelen! Zonder u zouden er geen regels zijn - slechts dingen die onvermijdelijk gebeuren. Dankzij uw aanwezigheid is het juist mogelijk om de cyclus te doorbreken,'' vervolgt ze. Maleficent merkt dat Noah sneller ademhaalt. Dat hij zijn vuist balt. Naarmate Noah zich ongemakkelijker voelt, lijkt Maleficent meer op te leven. ,,U begrijpt waarom wij protesteerden tegen uw bestaan. Zeker nadat uw moeder een ware heksenjacht is gestart. En helaas, zelfs het verbranden van alle spinnewielen voorkwam niet dat de schone slaapster zich prikte aan het spinnewiel.''

Genieten van haar resterende dagen? Maleficent gelooft haar oren niet. Er verschijnt een spottende glimlach op haar gezicht. Ze kon vertrekken? ,,Goed dan,'' zegt Maleficent. Ze keek Noah ernstig aan, zette een stap achteruit en draaide zich op. Haar wandelstok tikt over de vloer. Op het moment dat Maleficent in de deuropening staat, draait ze zich weer om. ,,Bij nader inzien, nu ik hier toch ben... ik kan u even zo goed forceren om mij mijn jeugd terug te geven.'' Voorzichtig tikt Maleficent met haar stok op de vloer. Door de gangen van het kasteel klinkt gesuis. Met toenemende woede in haar blik kijkt Maleficent Noah aan. ,,Ik denk dat u beter kunt vertrekken.''

Een enorme ferme, snijdende wind raast langs Maleficent heen, van de kasteelgangen de zaal in, op Noah af.



Afbeelding

Met een frons volgt Feira welke woorden eerst door Noah en Rose gewisseld worden, en daarna door Noah en het oude vrouwtje. Feira wist niet wie Samantha was of wat het vrouwtje precies bedoelde toen ze zei dat ze haar jeugd terug wilde. Maar op het moment dat het vrouwtje met haar stok op de grond tikte, wist Feira waartoe het vrouwtje in staat was; haar beweging en het suizen in het kasteel: magie.

Meteen ontdoet Feira zich van het gebakje dat ze at en trok ze de bediende naar de grond. ,,Bukken!'' riep Feira naar de andere aanwezigen. Feira keek naar de plek waar Rose stond. ,,Weg daar, Rose!''

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 19:06 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Rose glimlacht eventjes kort wanneer Noah haar nog een laatste aai over haar arm geeft en vervolgens naar het vrouwtje toeloopt. Ze twijfelt even of ze moet blijven staan of richting de rest moet lopen. Aarzelend blijft ze dan toch staan, met haar blik gericht op de twee in het midden. Een vluchtige glimlach verschijnt en verdwijnt op haar gezicht wanneer Noah nog even een keer omkijkt.

De vrouw lijkt er geen moeite voor te doen om zachtjes te spreken om niet gehoord te worden door de rest, in tegenstelling praat ze juist hard genoeg dat iedereen elk woord dat haar mond verlaat kan verstaan.
Ho, wacht, ze was familie van Samantha? Rose krijgt er meteen een akelig gevoel bij. Dit zou vast geen leuke reunie worden. Met bijna ingehouden adem luistert Rose naar het gesprek tussen de twee. Een beangstigend gevoel beklemt haar. Wat kwam de vrouw van Noah vragen?

Rose slikt eventjes wanneer ze een klein beetje door lijkt te hebben van wat er aan de hand is. Dit ging om de cyclus van het leven en de dood. Thomas en Noah. In dit geval om Noah.

Wanneer Noah een stap richting het vrouwtje zet, stokt haar adem in haar keel. Automatisch zet ze zelf ook een stap naar voren, waarna ze stil blijft staan. Maleficent komt namelijk in beweging om te vertrekken maar blijft staan wanneer ze in de deuropening staat. Voor ze het goed kan beseffen, klinkt er opeens gesuis en er raast een ferme snijdende wind de zaal in. Haar haren waaien voor haar gezicht en ze hoort hoe Feira roept dat ze moeten bukken, waarna ze richting Rose roept dat ze weg moet. Rose krimpt wat ineen en maakt vervolgens aanstalten om ergens anders heen te lopen, maar de kracht van de wind - van Maleficent - lijkt overal om hun heen te zijn.
"Feira?!" roept ze met half toegeknepen ogen. "Wat gebeurt er?!" verlaat het half in paniek haar mond. Met moeite weet ze een aantal stappen vooruit te zetten, maar een gevoel in haar zegt dat ze zich beter zo klein mogelijk kan maken. "Noah?" roept ze vervolgens, geen idee hebbende in welke toestand hij verkeert.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 21:38 

Afbeelding


Zijn bluf wordt al gauw overschaduwd door Maleficent. Ze bevestigd dat ze een heks is evenals dat de verhalen van zijn moeder waar zijn. De heksenjacht, het feit dat hij hier is. Noah slikt. Als het laatste stukje van de puzzel ook zou kloppen dan betekende dat Maleficent hier wellicht niet alleen voor haar jeugd was. De kleur trekt bij die gedachte volledig uit zijn gezicht weg. Zou ze in staat zijn hem te verbannen? Zou ze zijn grootste angst werkelijkheid doen worden.

De spieren in zijn lichaam ontspannen iets als ze lijkt te vertrekken. Terwijl haar wandelstok over de vloer tikt gaat zijn blik nogmaals zoekend rond. Waar is zijn grote broer? De opluchting van haar mogelijke vertrek is slechts tijdelijk. “Het antwoord blijft nee.” Roept hij haar ferm toe. Dan is er het gesuis. Noah heft zijn armen beschermend voor zijn gezicht op voordat een enorme kracht hem van de grond lijkt te liften en hem naar de andere kant van de zaal smijt.

Hij knijpt zijn ogen toe als zijn rug hard in aanraking komt met de keurige buffettafel. Deze kraakt en breekt onder het gewicht van de kracht de wind. De eens zo mooie gedekte tafel is slechts een schim van wat het was. Het witte servies ligt aan stukken op de grond, evenals de drank het voedsel. Tussen de scherven en houtsplinters ligt Noah. Zijn hoofd bonkt, zijn rug doet pijn en zijn voet ligt in een onnatuurlijke positie. Maar hij is er nog. Maleficent helaas ook.

“Rose?” beantwoord hij haar geroep, was ze in orde. Onder luid gerinkel van het servies onder hem hijst hij zich aan een stuk tafelkleed overeind. Hij gromt als hij geen enkele vorm van gewicht op zijn linkervoet kan laten rustig. Waarschijnlijk een breuk.
Hoewel hij door zijn ouders met goede bedoelingen is opgevoed is het nu spijtig dat hij zijn gave niet verder heeft kunnen ontwikkelen. Hij moet erg dichtbij Maleficent komen om iets terug te kunnen doen. Een kans die ze hem waarschijnlijk niet zou geven. “Thomas!” sneert hij. Hij heeft zijn broer hierbij nodig, Thomas kan hem beschermen.

In zijn ooghoeken zijn tranen ontsprongen. Tranen van de pijn in zijn voet, van angst. Zijn façade valt “Ik geef u uw jeugd!” geeft hij toe “In ruil voor mijn vrijheid.”


Afbeelding

Het geluid van hoeven op de harde bevroren bodem klinken als tromgeroffel in de verte. Chase is voordat de festiviteiten beginnen nog even gaan paardrijden, zich niet beseffend dat het aan het hof vreselijk mis dreigt te gaan. In volle vaart galoppeerd hij het binnen terrein op en komt hij vlak voor de deur tot stilstand. Zijn leren laarzen komen met een doffe klap in aanraking met de grond. Een lakei pakt de teugels van het paard vast als er een vreemd geluid van binnen het kasteel weerklinkt. Het paard steigert en begint onrustig heen en weer te draven. “Wat was dat..” mompelt hij half in zichzelf, half tegen de lakei.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 22:34 

Afbeelding

Noah schiet naar achter en landt tegen de buffettafel aan, niet veel verder dan waar Feira en de bediende waren. Als de wind gaat liggen, volgt Feira Noah's bewegingen, maar hij lijkt er slecht aan toe te zijn. Feira blikt dan op Rose en schiet haar kant uit, de bediende wenkend om met haar mee te komen.

,,Ze gebruikt magie,'' zegt Feira als ze bij Rose komt. Feira bijt op haar lip. Wat moest ze doen? Moest ze Noah helpen? Het leek Feira dat zij geen kans maakte tegen deze heks - en Rose en de rest zouden dan gevaar lopen. En ontsnappen was moeilijk nu dat de heks in de deuropening stond. Waar was Chase?



Afbeelding
Maleficent

De windvlaag drijft Noah tegen het buffet aan en gaat vervolgens weer liggen. Het servies dat op de tafel stond ligt nu gebroken en krakend op de vloer. Op het moment dat Noah tegen de tafel was gekomen, voelde Maleficent zich opleven. Ze voelde kracht in haar armen en benen terugstromen. Dit was precies wat ze wilde. Ze wilde haar jeugd terug, en als het even kon, ervoor zorgen dat Noah niemand meer tot last zou zijn. Maleficent wist precies wat haar te doen stond.

Noah doet een voorstel. zwakkeling, schiet het door Maleficent heen. ,,Nee,'' zegt Maleficent. Nonchalant gooit ze haar wandelstok aan de kant. Die had ze niet meer nodig. ,,U begrijpt het niet. Ik krijg mijn jeugd terug, als u verdwijnt,'' Maleficents lippen krullen omhoog. ,,Het spijt me, prins Noah. Ik ben me er van bewust dat u er ook niets aan kunt doen dat u bent wat u bent...''

Maleficent wijst Noah op Rose, Feira en de andere aanwezigen. ,,Echter, ik geef uw vrienden hun vrijheid als u nu wat van mijn jeugd teruggeeft.'' dat leek Maleficent wel zo redelijk.

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 22:54 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Rose komt pas een beetje overeind wanneer de wind verdwenen lijkt te zijn en Feira bij haar komt staan. Magie? Rose beseft opeens dat dit inderdaad familie is van Samantha, maar dan hondert malen erger. Haar ogen zoeken meteen naar Noah. Ze ziet hoe hij iets verder bij het buffet staat en hij lijkt niet helemaal in orde te zijn. Tegelijkertijd klinkt Maleficents stem weer en bij het horen van haar woorden overwelmt haar een vlaag van paniek.

Rose kijkt hopeloos naar Feira die naast haar staat. "We moeten iets doen, Feira.." haar ogen kijken de heks haast smekend aan. "Kan je niks doen?"
Malificent biedt Noah vervolgens de vrijheid van z'n vrienden aan, in ruil voor wat jeugd. Rose kijkt snel naar Feira en kijkt haar haast met een verontschuldigende blik aan, ze kon hier niet staan toekijken. Snel loopt ze richting Noah toe voordat Feira of iemand anders haar tegen kan houden.

Eenmaal bij Noah gaat ze meteen bij hem staan om hem enigszins een soort van te ondersteunen. "U krijgt niks van ons." zegt Rose verbeten richting de vrouw. Geen jeugd, geen levens, niks. Bezorgd richt ze zich op Noah. Het was misschien niet het beste idee om iets tegen Maleficent in te brengen, maar ze is niet van plan om zo makkelijk op te geven en ze hoopt dat de rest daar enigszins ook zo over denkt.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 23:15 

Afbeelding

Chase duwt de deur open en loopt het kasteel in. Het is stil, te stil. Hij blijft even in de grote hal staan en kijkt om zich heen. Waar is zijn personeel, hoort iedereen niet heen en weer te rennen voor de voorbereidingen van het feest. In een hoek van de gang treft hij personeel, verscholen in een hoekje.
“Er is duistere magie aan het werk” fluistert er eentje, haar bevende vinger wijzend richting de danszaal verderop in de gang.


Afbeelding

Noah schudt zijn hoofd en protesteert stilzwijgend. Hij prefereert nog eerder de dood dan zijn eeuwige opsluiting. Zijn blik gaat naar Rose en Feira en blijft eventjes op Rose hangen. Dan komt ze zijn kant op gelopen. Haar fysieke en mentale steun geven hem moed, maar tegelijkertijd wil hij niet dat ze zichzelf zo in gevaar brengt. “Het spijt me” murmelt hij zacht als hij zijn gewicht nog iets haar kant op verplaatst. Hij hoort haar te beschermen, niet zij hem.

Aan de zijkant van de zaal vliegt een schilderij van zijn plaats. Een geheime doorgang. Het is Chase. Gewapend met zijn pijl en boog. Gelijktijdig verschijnen er gewapende soldaten achter Maleficent. “Probeer ze in veiligheid te brengen, we houden haar zo lang mogelijk op” fluistert hij Feira toe. Hij gaat recht voor Rose en Noah staan, zijn boog op scherp. Hij haalt even diep adem. Op hoop van zegen “Vuur!” Hij laat zijn pijl los en op zijn commando doen de anderen hetzelfde.

Noah duikt iets in elkaar, verbijt de pijn in zijn voet en schakelt over op een soort overlevingsmechanisme. Hij duwt Rose richting de verborgen zijdeur en Feira zonder ook maar een keer achterom te kijken.

Ze komen uit in een donkere gang die tussen de muren en holle ruimtes van het kasteel door lopen. Hij kent deze gangen van de keren dat hij er verstoppertje speelde met Thomas. Nu zijn ze hun enige weg naar buiten. De kronkelige gang komt uit in de stallen waar paarden gezadeld staan voor hun vertrek. Het is ijdele hoop dat ze magie in deze vormen zullen kunnen ontlopen, maar het is hun enige sprankje hoop.

Zodra Feira, Rose en hij binnen zijn klapt het schilderij terug op zijn plaats en wordt het aarde donker.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 23:40 

Afbeelding

Feira kijkt Rose sip aan als ze vraagt of zij niks kon doen. Ja, dacht Feira, natuurlijk kon ze iets doen! Maar ze kon niemand veiligheid garanderen, en daar ging het om. Als Rose zich dan plots bij Noah voegt, besluit Feira om zich in de strijd te mengen - totdat plotseling Chase verschijnt. Ze hoort wat hij haar toefluistert en knikt. ,,Dankje Chasie. Doe geen gekke dingen!''

Noah trekt Rose mee richting Feira en gedrieën stappen ze door het schilderij waar Chase door was gekomen. Het schilderij klapt dicht, en het wordt aardedonker. ,,Jij weet de weg, Noah?'' het was eigenlijk geen vraag. ,,We moeten hier snel weg, Chase houdt de zaak daar binnen op voor ons zodat jullie kunnen vluchten.'' Jullie. Als Chase weinig tijd zou maken, moest Feira misschien zelf tot actie overgaan en Noah en Rose alleen laten vluchten...



Afbeelding
Maleficent

Als de paniek ook bij Rose toeslaat, en ze Maleficent van repliek dient, slaakt Maleficent een lach uit. ,,Wat gaat u doen?'' Maleficent voelt de huid van haar handen strakker worden. Verwonderd kijkt ze naar de rimpeltjes die minder beduidend worden. De ring met de diamant gaat losser op haar vinger zitten. Haar kleding wordt plotseling wijder. Verwonderd tast Maleficent met haar vingers haar wang. Verwonderd kijkt ze Rose aan. ,,Wat ga jij doen?'' vraagt ze vervolgens triomfantelijk. ze was al verjongd! Haar haren waren weer blonder geworden, haar botten stopten te kraken. Ze hoefde niet langer haar keel te schrapen! Maar ze kon nog jonger, ze kon nog jonger! Als ze Noah zou verbannen...

Dan, plotseling, verschijnt er een man uit een schilderij in de danszaal. Maleficent is aanvankelijk verrast, en nog meer als er soldaten achter Maleficent verschijnen. Wat was hier de betekenis van? Voordat Maleficent iets kan doen, wordt ze van alle kanten beschoten. Vlak voordat de pijlen Maleficent bereiken, stoppen ze even - midden in de lucht - waarna ze op de grond kletteren. ,,Poppicock,'' murmelt Maleficent. Echter, in de tijd dat Maleficent de aanval had afgeweerd, waren Noah, Rose en Feira door het schilderij ontsnapt. Woedend blikt Maleficent op Chase.

,,Wie bent jij?'' vraagt ze vol afgrijzen. De soldaten achter Maleficent maakten aanstalten om nogmaals te schieten, maar Maleficent voorzag dat: ze stampte met haar voet op de vloer waarna de soldaten naar boven vlogen en op de grond terecht kwamen.

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 0:01 

Afbeelding


De duisternis en het gebrek aan licht stellen Noah enigszins op zijn gemak. Hoe groot was de kans dat Chase zijn plan zou slagen? “Ja, de gang komt uit bij de stallen.” Hij pakt Rose haar hand vast en strompelt zo snel als zijn benen hem kunnen dragen door de donkere gangen.

Vanachter een hooibaal komen ze inderdaad in de stallen terecht waar gezadelde paarden klaar staan voor vertrek. Dwingend trekt hij Rose mee naar een van de paarden toe. Voor ze opstijgt blijft hij even staan. Hij stopt haar haren netjes terug achter haar oor. “Beloof dat je niet achterom zult kijken. Het woud zal je proberen te beschermen. Je blijft in noordelijke richting rijden tot je bij een kleine herberg komt. Daar wacht je tot Chase je het teken geeft dat de kust veilig is. Feira en ik rijden vlak achter je.” Instrueert hij haar. Hij slikt de brok in zijn keel weg en laat zijn voorhoofd zacht tegen dat van haar aan rusten. Hij sluit zijn ogen even en knijpt zachtjes in haar hand. Wanneer hij zijn ogen weer open slaat zijn zijn ogen vochtiger dan normaal.

“Ik hou van je. “ fluistert hij. “Vanaf de eerste dans op het gemaskerde bal. Ik weet dat het niet mag en niet kan en ik weet dat jij van mijn broer houdt. Ik weet ook dat ik in jouw buurt mezelf wil verbeteren. Ik wil een beter mens zijn, normaal. Jij begrijpt mij beter dan ik mezelf soms begrijp.“ hij glimlacht mistroostig “Ironisch genoeg kan ik geen situatie bedenken waarin ik me minder schuldig of egoïstisch naar jou en mijn broer toe zou kunnen voelen dan deze.” Hij overbrugt de weinige afstand tussen hen en kust haar. Het voelt als een begin en ook als afscheid.


Afbeelding

“Wat onbeleefd van me, ik heb me helemaal niet voorgesteld. Ik ben Chase Alessia. Koning en eigenaar van dit optrekje.” Chase smaalt tevreden “En u bent?” Hij weet dat hij niet tegen haar opgewassen is, het enige wat hij kan doen is tijd rekken.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 0:51 

    Afbeelding
    Rose Pocock

Samen met Feira en Noah verdwijnt Rose achter een schilderij in de zaal. Zodra die achter hun dichtklapt ademt Rose opgelaten even uit. Het ging haal allemaal veel te snel en ze vreest voor het ergste dat kan gebeuren. Het is aardedonker en ze kan geen hand voor ogen zien, maar de woorden van Feira hoort ze maar al te goed. Ze zou toch ook wel meekomen? En was de rest wel veilig? Voordat Rose er wat tegenin kan brengen, voelt ze dat Noah haar hand vastpakt en haar mee naar de uitgang begeleidt.

Ze komen uiteindelijk in de stallen uit. Het nieuws had zich blijkbaar snel verspreidt want er waren al paarden klaar gemaakt voor hun vertrek. Noah trekt haar al dwingend aan haar hand mee naar een van de paarden. Paniekerig kijkt ze hem aan. "En de rest dan?" maar Noah houdt haar al tegen voor ze op het paard kan gaan zitten. Haar hart bonst van de spanning in haar keel, maar wanneer Noah haar haren zorgvuldig achter haar oor stopt, kalmeert ze een beetje. Zo rustig mogelijk luistert ze naar zijn instructies.
Rose schudt lichtjes haar hoofd wanneer de woorden op haar inwerken. Dat ze niet achterom mocht kijken, betekende dat er alles kon gebeuren en ze zichzelf in zekerheid moest brengen en niet over de anderen na te denken. Dat kon ze hem niet beloven. Ze wil hem tegenspreken maar dan laat hij zijn voorhoofd tegen de hare rusten. Een verontrustend gevoel overwelmt haar en bezorgd kijkt ze naar z'n gezicht. Dat gevoel wordt opeens tien keer sterker wanneer hij haar met vochtige ogen aankijkt. "Noah?" verlaat het zachtjes en bezorgt haar mond.

Alles om haar heen lijkt opeens te stoppen wanneer ze zijn eerste woorden hoort. Het overwelmt haar. Ze dacht dat er iets vreselijk mis was - wat ook zo is, maar dit had ze niet aan zien komen op dit moment. Ze is zich er niet bewust van dat ze haar adem inhoudt terwijl hij aan het spreken is. Tegelijkertijd komt hetzelfde dubbele gevoel van de avond van het feest van Daisy weer naar boven. "Ik hou van je." De woorden blijven zich zachtjes herhalen. Ze blijft hem haast als verdoofd aankijken terwijl de rest van de woorden ook langzaam maar zeker bij haar binnen komen.
Opeens wakkert er een brandend gevoel in haar op. Dan pas beseft ze het gevoel van zijn lippen op de hare. Al die tijd was ze er voor hem geweest nadat ze had in gezien wie hij nou werkelijk was. Ze had hem gesteund en ze hadden het gezellig gehad. Ze had het altijd als een hechte vriendschap gezien - tot op de avond van het feest. Ze had een bepaalde spanning gevoeld tussen hun, een intieme sfeer, en ze had met een dubbel gevoel afstand van hem genomen. En dat dubbele gevoel wakkerde nu weer op. Ze voelt zijn hand om de hare, waar hij net nog lichtjes in had geknepen, ze voelt nog hoe lichtjes de huid van haar oor nabrandt van zijn aanraking toen hij haar haren fatsoeneerde en ze voelt zijn lippen op die van haar branden, met dat gevoel van binnen.

Voorzichtig laat ze zich even met het moment mee gaan. Het geeft haar een heel ander en apart gevoel, niet zoals dat ze met Thomas had. Zachtjes kust ze hem terug, waarbij ze hem zachtjes in z'n hand knijpt. Na een stil moment zo samen, trekt ze zich vervolgens voorzichtig terug. Haar blik is op de grond gericht en haar vingers wrijven zachtjes over z'n hand heen. Haar adem stokt in haar keel. "Ik denk dat jij beter voorop kan gaan." verlaat het dan heel zachtjes haar mond - niks over zijn woorden of hetgeen tussen hun, ze weet niet wat ze moet zeggen. Ze weet alleen dat ze niet wil dat hem iets overkomt. Het lijkt alsof er een knoop in haar keel zit. Zachtjes haalt ze even adem, waarna ze voorzichtig zijn blik weer opzoekt. "Jij bent degene die veilig moet zijn." Ze weet niet eens of hij een antwoord van haar terug verwacht op zijn woorden, een antwoord dat ze zelf ook niet heeft. "Ik wil je niet kwijt.." verlaat het uiteindelijk nog zachter haar mond, waarbij ze haar ogen weer neerslaat, gericht op hun handen.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 1:11 

Afbeelding
Maleficent

Maleficents lippen krullen omhoog als blijkt dat de enige echte koning Chase voor haar staat. ,,Ik ben Maleficent,'' stelt ze zich dan ook voor. ,,Samantha is mijn achterkleindochter,'' verklaart ze. ,,U weet vast wat er gebeurd is met Samantha. En u weet vast wat koningin Stella gedaan heeft om haar zoon te beschermen,'' gaat ze verder. ,,U begrijpt dat ik dat alles niet over mijn hart kan laten gaan. Het spijt me, ik heb geen tijd voor u...''

Maleficent stampt nogmaals op de vloer met haar voet. EĂ©n van de pilaren die het dak van de dansvloer ondersteunen helt over in Chase's richting. Maleficent keert zich om zodat ze de zaal kan verlaten. Ze moest Noah vinden - ze moest afmaken wat ze begonnen was. Ze moest dat ene doen. Dat rigoreuze staaltje magie.



Afbeelding

Gelukkig weet Noah wat hij doet. Als hij, Rose en Feira eenmaal in de stallen zijn, spreekt Noah Rose toe. Het duurt even voordat Feira beseft wat Noah aan het doen is, maar Feira beseft dat dit moment privé was en besluit Feira de twee even de tijd te geven.

Nadat Rose gesproken heeft stapt Feira op haar bezem. ,,Sorry jongens, ik heb Chasie toegezegd dat ik jullie hier zo ver mogelijk vandaan zou krijgen. Ik wil jullie niet onderbreken, maar het is tijd om op te stappen...''

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 17:56 

Afbeelding

Noah zijn adem stokt even in zijn keel als Rose zijn kus beantwoord. Haar kus is al net zo teder en zorgzaam als Rose zelf. De gedachten aan haar remt zijn eigen gretigheid naar meer. Het was goed zo. Hij legt het moment vast in zijn geheugen en hoopt dat hij het nog eens over mag doen. Hij glimlacht mistroostig als ze zegt dat ze hem niet kwijt wil. Dat is voor hem net zo waardevol als een liefdesverklaring. "Oké" knikt hij om haar tevreden te stellen. Alsof hij haar zou achterlaten of ook maar een moment uit het oog zou verliezen.

Met enige moeite hijst hij zich op het paard. "Dankje" bedankt hij Feira, de enige heks die hij momenteel vertrouwd.

Als ook Rose zit duwt hij zijn hakken in de flanken van het paard en galoppeert hij de stal uit. Over het terrein richting de open velden die naar het bos leiden. Hij bijt op zijn lip vanwege zijn pijnlijke voet en houdt Rose goed in de gaten. Hij vertraagd zijn tempo zelfs waar nodig, want bij elke meter die hij aflegt groeit het vertrouwen dat ze misschien een kans maken te ontsnappen.

Afbeelding

Chase had gehoopt dat het hem langer zou lukken haar af te leiden, maar ze trapt er helaas niet in. Sterker nog, voor hij het goed en wel beseft komt er een paal op hem afsuizen en wordt alles zwart.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 396 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende


Keer terug naar RPG Archief
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme