Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 26, 2012 22:57 

    Afbeelding

Justin krimpt onwillekeurig ineen, wanneer Jamie zijn hand weer steviger vast pakt. Het is missschien een teken dat hij niet weg zal gaan, maar hij wil ook niet dat het uit aggressie is. De zucht en het wegkijken was een teken van irritatie en waarschijnlijk teleurstelling. Hij bijt op zijn lip en kan zichzelf niet langer forceren om Jamie aan te kijken, dus zijn blik gaat naar de vloer. Toch blijft hij Jamie's hand stevig vasthouden.

Hij knikt op de vraag van Jamie en schuifelt een beetje met zijn voeten. "Sorry.." Fluistert hij bijna onhoorbaar. Jamie's woorden doen pijn. Hij weet dat hij een teleurstelling is en dat Jamie veel te goed voor hem is. Het is gewoon zo moeilijk om zijn gedachten om te gooien en zijn gedrag aan te passen. "Ik probeer het, echt waar. M-Misschien moet je me gewoon.. dwingen.." Mompelt hij voorzichtig, onzeker over zijn eigen woorden.

Hij gaat wat dichter bij Jamie staan en legt zijn hoofd tegen zijn vriend zijn borstkas, wat gemakkelijk gaat door het lengteverschil. Hij sluit zijn ogen - ineens voelt hij zich weer moe. Ook heeft hij hoofdpijn, dus hij opent zijn ogen, pakt voorzichtig het glas water over van Jamie en neemt een slokje. Met zijn andere hand, laat hij zijn vingers tussen die van de andere jongen glijden. "Het spijt me, Jamie.."

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


Laatst bijgewerkt door Alice op wo mei 02, 2012 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2012 18:01 

Afbeelding


Jamie heeft zijn ogen weer terug op Justin gericht als die sorry zegt. En dat is niet het enige dat hij zegt - hij voegt eraan toe dat hij misschien gedwongen moet worden om te eten. Jamie's wenkbrauwen vormen een frons - het woord 'dwingen' heeft ten eerste niet echt een positieve connotatie, en bovendien wilt Jamie zijn vriend nergens toe dwingen. Zo werken ze eenmaal niet, en Jamie is niet het type dat zijn eigen wil opdringt aan wie dan ook. Voor wat voor reden dan ook.

Jamie weet niet wat hij daarover moet zeggen, maar schijnbaar hoeft hij ook niets te zeggen want Justin leunt zijn hoofd tegen Jamie's borstkas. Nog een zucht ontsnapt Jamie's mond. Justin neemt een slok water en biedt nogmaals zijn excuses aan. "Het is..." Okay? Hm. "Het komt wel in orde, Jus. Laten we nu even een plekje gaan zoeken om te eten, jij en ik? Er moet in dit dorp wel ergens een diner te vinden zijn, right?" Jamie draait zijn lichaam grotendeels weg van Justin, al blijft hij zijn hand wel stevig vast houden.

"Emma, Jael, is er een diner, of een eetplek ergens in Daisyville? En waar dan?" Hij probeert vrolijk en chipper~ te klinken en hij hoopt dat ze niet hebben gemerkt dat er een probleem is met Jus. Naast het dronken-zijn.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2012 20:23 

Afbeelding
Dexter

“Het is allemaal Emma haar schuld. Ze stuurt mensen naar mijn huis om te douchen. Sterker nog, ze verteld ze blijkbaar ook waar de reserve sleutel ligt.” Wacht eens even “Hoe weet Emma waar ik mijn reservesleutel verstop?...”

“Ik draai haar waterleidingen wel eens een weekje dicht” zijn wraak zal zoet zijn. Het vrolijkt hem in elk geval meteen op “Of juist het tegenovergestelde, teveel water!” Hij zet met liefde haar woonkamertje onder water. Hij grijnst breed bij de gedachte en realiseert zich dan dat het een beetje kinderachtig is. Misschien moest hij iets minder grootschaligs bedenken, iets beters. Hij vergeet Matthew bijna! “Matthew. Niemand hoeft te weten dat ik mijn badkamertegels doodgeschoten heb. Oke?” hij legt zijn hand even op zijn schouder en kijkt hem wijs aan “Zeker Emma niet.”

Dexter werpt een blik op zijn horloge “Ik moet maar eens gaan” hij duwt Matthew letterlijk zijn huis uit en sluit de deur. Die draait hij veilig op slot waarna hij even besluiteloos met zijn twee sleutels blijft staan. Hij moest ergens zijn sleutel verstoppen, op een betere plek. Niet te moeilijk, hij moest het op een dronken avond ook nog terug kunnen vinden. “Jij mag mijn sleutel bewaren. Voor in geval van nood” hij klapt de jongen even zachtjes tegen zijn wang, ja Matthew is echt zijn kleine neefje. En daar behandeld hij hem ook naar. “Zie ik je vanavond?” Baan twee ging straks beginnen. Weer een hoop borden afwassen en bestellingen opnemen bij de plaatselijke bar/kroeg.



ooc: omdat het justin en jamie ook willen eten en iedereen mooi samen kan zijn tijdens het feestje van Emma...werk ik langzaam naar de avond / einde van de middag toe.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 29, 2012 19:40 

Afbeelding
Jael Greene

Er zat duidelijk verschil in het handschudden van Justin en Jamie, die van Jus was behoorlijk slapjes. Verschillende gedachtes schieten nu door het hoofd van Jael heen, ja zelfs de meest bizarre gedachten die in iemands hersenen kunnen ontstaan. Jael kijkt toe hoe Jamie Jus wat apart neemt, waarop Jael weer naar Emma kijkt die nog steeds geen antwoord heeft gegeven op zijn vraag.

Dan stelt Jamie ineens een vraag waardoor het voorhoofd van Jael in een diep nadenkende frons veranderd, want in welk huishouden is er nu geen eten te vinden, in elke keuke toch wel. Maar misschien is dat niet geheel wat Jamie bedoelt. 'Euhm, eten...Ja dat hebben we wel' zegt hij nuchter alsof hij even een helder moment krijgt 'hier zo ergens, verderop...Oh ik heb het je kunt hier eten bij de plaatselijke bar/kroeg van van...Daisyville' brengt hij het laatste met een vrolijk glimlachje uit.


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo apr 29, 2012 21:04 

Afbeelding

Als Christian weer bij het landhuis aankomt, ziet hij dat het verlaten is. Blijkbaar is iedereen weg. Hij loopt naar zijn kamer en laat zich vallen op zijn bed. Hij vraagt zich af of het hem gaat lukken om te wennen aan dit dorpje. Natuurlijk neemt het wat tijd in beslag. En wanneer was hij wel ooit gewend geraakt aan een thuis? Aan zijn vorige woonplaatsen had hij ook altijd wel iets op aan te merken.

Christian zucht en wrijft met zijn hand over zijn maag. Hij heeft honger. Misschien moet hij maar eens opzoek gaan naar een lokaal kroegje of restaurantje, in ieder geval een plek waar je kan eten. Mogelijk zijn de anderen daar ook heen, niet dat het hem wat kan schelen. Alleen eten vindt hij ook prima. Christian staat op en beent zich dan naar buiten. Hij kan met de auto op zoektocht gaan, maar zo groot is Daisyville toch niet? Nee, hij gaat wel lopen.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 16:47 

    Afbeelding
    Emma Bell

Emma laat Jael binnen en loopt snel met hem mee zodra ze de deur achter zich dicht heeft gedaan. Ze kijkt even kort van Jael naar het koppel, waarna Jamie en Justin al gauw even apart gaan staan.
"Hij schijnt blijkbaar een beetje te diep in het glaasje te hebben gekeken." fluistert Emma zachtjes tegen Jael.

"Ohja, vertel!" zegt ze wanneer Jael zegt dat hij eigenlijk kwam om iets te vragen. Haar aandacht was nog even bij het mannelijke koppel in haar keuken gebleven.
Ohja, Liv was weg. Maar dat betekende niet dat heel de bakker weg was, anders had Emma nooit toegestaan dat ze weg zou gaan!
"Nee silly, ik maak geen cakejes!" reageert ze met een lachje. "Er zijn andere bewoners die het van haar hebben overgenomen, je kan er dus nog steeds terecht! Dat doet me eraan denken dat ik ook nog langs moet gaan.."

Emma kijkt op wanneer Jamie iets gericht aan hun vraagt. Haar blik blijft even hangen bij de handen van de twee mannen. Ohohoh, dat was ze toch zeker niet gewend in haar keuken! Dat was ze uberhaupt niet gewend, dus laat staan in haar huis!
"Ja, als je hier rechts om de hoek loopt, is het in die straat." vult ze Jael snel aan. "Het begint al laat te worden zeg, ik denk dat het inderdaad beter is als jullie wat gaan eten. Dan kan ik nog een paar laatste dingetjes regelen." glimlacht ze om ze op een subtiele manier uit haar omgeving te halen zodat ze al haar eigen dingetjes af kan gaan werken.

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 22:25 

    Afbeelding

Justin bijt op zijn lip, terwijl hij Jamie aan blijft kijken met dezelfde schuldige blik. Hij kijkt echter naar de vloer wanneer Jamie voorstelt om samen wat te gaan eten. Toch knikt hij zwakjes. De alcohol vloeit nog steeds door zijn bloed en hij is niet in staat om te weigeren. Hij wil Jamie ook niet verdrietig of geĂŻrriteerd maken. Ze hebben eerder ruzies hierover gehad, hoewel hij eerder degene was die boos werd, maar hij wil niet meteen op hun eerste dag van officieel samenwonen een ruzie gaan maken om iets nutteloos als eten.

Hij blijft naar de vloer staren, terwijl Jamie zich tot Emma en Jael richt. Het doet een beetje pijn om te horen hoe hard Jamie zijn best doet om vrolijk te klinken, terwijl hij weet dat het geforceerd is. Hij haat het om zijn vriend teleurgesteld te zien. Jael geeft antwoord en zegt dat er een plaatselijke bar is in Daisyville. Nu weet Justin niet of je kunt eten in een bar, maar hij betrapt zich er al snel op dat hij hoopt van niet.

Ook Emma reageert en Justin kijkt op. Heel even kruisen zijn ogen die van haar, maar hij kijkt snel weer weg. Hij is momenteel niet in een positie om een sarcastische opmerking te maken. De alcohol heeft er al voor gezorgd dat hij te open en aardig op mensen reageert, maar nu voelt hij zich ook nog opgelaten, dus hij houdt zich stil. Hij merkt wel de manier op waarop Emma naar hun handen kijkt en er gaat een gevoel van paniek gemengd met pijn door hem heen. Hij had kunnen weten dat ze in een dorp als Daisyville niet zo gemakkelijk geaccepteerd zouden worden.

Hij pakt Jamie's hand nog wat steviger vast, glimlacht een beetje geforceerd naar Jael en zet het glas op de tafel. "Ik denk dat we hier de mensen.. ophouden." Zegt hij dan. "Bedankt voor het water. En het gebruiken van het toilet." Hij werpt een blik op Emma en sleept Jamie dan achter zich aan, het huis uit. "Kom, Jame."

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo mei 02, 2012 22:55 

Afbeelding


Jael is net een oude computer. Het duurt kennelijk even voordat de vraag tot hem is doorgedrongen, en wanneer hij eenmaal antwoord geeft, is het niet eens duidelijk. Emma springt in en geeft hen duidelijke aanwijzingen over hoe ze daar moeten komen. Jamie knikt dankbaar - hij merkt niet eens dat Emma's blik hangt bij de verstrengelde handen van hem en Justin. Hij wilt het huis uit, en snel ook, maar zou dat rude zijn? Is het de bedoeling dat Jael en Emma meegaan?

Gelukkig wordt Justin niet geremd door dat soort ideeën. Het zal deels de alcohol zijn, maar ook deels Justin's stoutmoedige persoonlijkheid. In ieder geval, Jamie is er blij mee. Hij zegt nog gauw "ja, Emma, heel erg bedankt", en laat zich meetrekken door zijn vriend.

Zodra de deur achter hen dicht valt, probeert Justin door te lopen naar waar-het-café-zich-bevindt, maar Jamie weigert door te lopen. Hij trekt Justin naar zich toe, zodat ze tegenover elkaar staan. "Hey," zegt hij zachtjes, en met een schaduw van een glimlach. "Hey." Hij drukt een dringende kus op Justin's lippen, en omarmt hem vervolgens heel, heel stevig. "Ik heb je. Okay?" Hij trekt zich een beetje terug; hij laat zijn voorhoofd tegen dat van Justin rusten. "Ik heb je. Laten we nu gaan eten, ja? Het komt in orde, I promise."

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 03, 2012 11:31 

ooc; sorry, ik kan niet goed kiezen welke banner ik wil XD

    Afbeelding

Justin is al druk bezig met Jamie meeslepen in de richting die Emma had aangegeven, maar hij wordt abrupt tot stilstand gebracht, wanneer Jamie stil blijft staan. Door zijn gebrek aan gewicht, en de invloed van de alcohol, wordt hij zo ongeveer omver getrokken door deze actie. Het scheelt dat Jamie hem naar zich toe trekt en hij kan met moeite zijn evenwicht bewaren.

Hij kijkt wat verward omhoog en knippert met zijn ogen, omdat hij lijkt te zien dat Jamie glimlacht. Hij kan er echter niet te lang over nadenken, want ineens heeft zijn vriend zijn lippen op die van hem gedrukt en zijn armen stevig om hem heen geslagen. Het voelt een heel klein beetje oncomfortabel, maar dat is vooral omdat hij nog moet wennen aan alle aanrakingen, ondanks dat ze goed voelen. Ze maken hem ook onzeker.

Doordat hun voorhoofden elkaar raken, blijft Justin bijna als gehypnotiseerd in Jamie's ogen kijken. Hij knikt lichtjes, bang om het contact te verbreken. 'Ik verdien hem niet, ik verdien hem niet.' Gaat er door zijn hoofd. Hij sluit zijn ogen en probeert het uit te schakelen. Om zichzelf af te leiden, drukt hij zijn lippen zachtjes op die van Jamie, zijn armen om de jongen zijn nek geslagen. "Hou van je.." Zegt hij dan zachtjes, met zijn lippen nog vlakbij Jamie's mond. Hij sluit zijn ogen voor een moment en haalt diep adem voordat hij ze weer opent. "Laten we gaan e-eten.."

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2012 1:22 

Afbeelding


En Justin kust hem en zegt dat hij van hem houdt, en dat verlicht allerlei dingen in Jamie's binnenste. Hij weet dat Justin het moeilijk heeft, en dat Justin het moeilijk heeft gehad, en dat dat soort dingen niet binnen twee tellen weggaan. Of twee dagen. Of twee weken; maanden; jaren misschien. En weet je, Jamie wilt Justin niet redden, want Justin heeft andermans heldhaftigheid niet nodig. Wat Justin nodig heeft, is iemand die er is, en die stabiel is, en die onvoorwaardelijk van hem houdt. Dat is Jamie's taak. En Jamie heeft vanzelfsprekend hetzelfde nodig; dat is Justin's taak. Elkaar redden impliceert een idee van verheffing boven de ander (althans, dat vindt Jamie), en dat is precies hetgeen dat hen scheidt van veel koppels. Gelijkstelling. No matter what.

"En ik van jou," zegt hij; zijn stem zacht en helder. Net als zijn woorden. Hij knikt. Eten, right. En na het eten kunnen ze eindelijk naar huis in alle rust, en naar bed gaan.

Jamie trekt zichzelf met lichte tegenzin los van Justin. Ze staan immers nog altijd midden op de straat, en well, niet iedereen kan PDA appreciëren. En zeker niet van hen, aangezien dit een conservatief dorpje is. Hoe dan ook, Jamie verstrengelt zijn hand gemakkelijk met die van Justin, en ze wandelen in stilte (maar een goede stilte, want het enige wat Jamie denkt is 'dit is een nieuw begin en wie weet komt het nu in orde. En niemand houdt van een ander zoals ik van Jus, dus dat moet iets betekenen, toch?' en hij kan het niet laten om af en toe een glans te werpen op Justin en licht te glimlachen want hey, hoe heeft zo iemand als Jamie zo iemand als Justin zover gekregen om van hem te houden?) naar het café toe.

Ze zien het al vanuit de verte staan - het ziet er leeg uit vanbinnen, maar het bordje zegt "OPEN", en dus duwt Jamie de deur open en lopen hij en Jus naar binnen. De meeste tafeltjes zijn vrij. "Die bij het raam nemen?" vraagt Jamie aan Justin.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 21:15 

    Afbeelding

Justin houdt Jamie's hand iets steviger vast dan nodig is, terwijl ze in stilte naar het café lopen. Hij fronst bij de aanblik van het nogal gesloten-uitziende gebouw, maar aangezien het bordje op 'Open' staat, loopt hij maar met Jamie mee naar binnen.

Het café ziet er uitgestorven en een tikkeltje goedkoop uit, maar Justin is niet in staat om een sarcastische opmerking te maken over het interieur van het café van Daisyville. Daarbij is hij alleen met Jamie en kan hij daarom zijn act een beetje laten vallen. Hoewel ze zich nog wel in het openbaar bevinden, dus helemaal zichzelf zijn, kan hij niet. Hij laat dan ook Jamie's hand los, zodra ze door de deur stappen.

Hij kijkt de ruimte rond en schudt zijn hoofd bij Jamie's vraag. "Kunnen we ergens.. achterin zitten?" Vraagt hij voorzichtig. Hij wil dat zo weinig mogelijk mensen hem zien eten en het voelt ook wat veiliger om ergens in een hoekje te zitten, om al te veel blikken of opmerkingen te voorkomen. Hij weet nog niet wat hij kan verwachten van een dorp als dit.

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 18:12 

Afbeelding

"Nee u gaat echt de verkeerde kant op" lacht de mevrouw Christian toe. "Je moet omkeren en dan het eerste straatje naar links." Christian bedankt haar zonder ook maar te glimlachen en draait zich om.

Hij heeft half Daisyville doorzocht naar een café of restaurant, zijn honger heeft nu een hoogtepunt bereikt. Een punt waarop hij chagrijnig is en zelfs een lichte kater van de whiskey voelt. En dat is opmerkelijk, hij heeft namelijk nooit last van een kater.

Na de stappen van het oude mevrouwtje gevolgd te hebben komt hij eindelijk bij het café. Christian staart al lopend door de ramen en het lijkt alsof er iemand gestorven is, hij ziet twee vaag bekende silhouetten en herkend ze als hij naar binnen stapt.

"Ik zie dat jij nog in levende lijve bent" zegt hij tegen Justin met een cynisch glimlachje. Hij negeert zijn vriendje Ken volkomen en beent zich naar de bar. Eens kijken of Daisyville proper voedsel kent.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 22:18 

Afbeelding


"Oké," zegt Jamie simpel als Justin vraagt of ze achterin kunnen zitten. Ze lopen samen dus richting de verste hoek, waar een tafeltje staat. Jamie glimlacht naar Justin. "Deze goed?" Zijn ogen dwalen naar de bar waar niemand achter staat - hmm, oké, misschien moeten ze gewoon alvast zitten en wachten tot er iemand komt?

"En ik dacht dat ons café leeg was," mompelt hij tegen Justin. "Deze plek geeft leegte een hele nieuwe betekenis..."

Jamie wilt net plaatsnemen, maar dan wordt de deur geopend en zijn hoofd draait zich automatisch om om te kijken wie de bezoeker is. En dat is Christian. Die tegen Justin praat. Een spiertje trekt in Jamie's kaak. Zie, Jamie zit in de knoop. Niet dat dat iets nieuws voor hem is, want hij zit bijna altijd met zichzelf in de knoop. Zijn ideeën over moraliteit en wat-correct-is zijn zo onwezenlijk groot dat hij door het bos de bomen kwijtraakt. Hij wilt Christian aanspreken op die nare Barbie/Ken opmerking, maar hoe? Door hem weg te trekken en hem erop te wijzen? Maar dat sluit Justin uit, en Jamie wilt niet het idee opwekken dat Justin niet voor zichzelf kan opkomen. Want dat kan hij wel. Maar Jamie wilt hem alleen beschermen. Maar dat heeft Justin niet nodig. Maar toch.

Jamie ademt diep uit. Hij stapt naar Christian toe. Ze staan nog wel binnen gehoorsafstand van Justin, maar het is toch wel duidelijk dat Jamie apart iets tegen Christian wilt zeggen. "Hey," zegt hij. Zijn gezicht is hard. "Ik heb begrepen dat jij het nodig vond om mij en Justin bijnamen te geven. Daar heb ik geen problemen mee." Dit voelt onnatuurlijk voor Jamie - hij heeft een vredige aard en al zijn bezigheden wijzen daarnaar. Hij is nooit een conflict-persoon geweest. Maar ondertussen is hij wel heel beschermend tegenover alles waar hij iets om geeft. En er is niets waar Jamie meer om geeft dan om zijn vriend, dus Justin is altijd verboden terrein geweest voor enige vorm van negativiteit. Period. Men kan zijn werk beledigen; men kan zijn passies beledigen; men kan zelfs Jamie zelf beledigen, en hij zal er hoogstwaarschijnlijk geen groot probleem van maken. Maar niemand komt aan Jus. En hell, Justin heeft dit niet nodig, maar Jamie denkt dat iedereen soms iemand nodig heeft die het voor hen opneemt.

"Waar ik wel problemen mee heb, is dat je hem Barbie en mij Ken noemde. Dit impliceert zoveel problematiek, je hebt geen idee. Maar laten we het hierop houden: niemand heeft behoefte aan opmerkingen die zo zwaar zijn aan negativiteit en narigheid. Dus hou dat soort dingen voortaan voor je. Mocht je serieus niet snappen wat er mis is met je woorden, dan wil ik je dat gerust uitleggen. Maar val Justin daar niet mee lastig. Als je je niet kunt gedragen, blijf je maar bij 'm uit de buurt." Jamie kijkt Christian doordringend aan - hij vraagt zich af of zijn woorden goed zijn aangekomen en hoe, maar hij kan Christian's gezicht niet zo goed lezen. "Oké?"

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 15:19 

    Afbeelding

Justin glimlacht automatisch terug naar Jamie en knikt, terwijl hij naar het tafeltje kijkt. "Uhu." Antwoordt hij, zijn stem zachter dan normaal. Hij weet niet of hij blij of nerveus moet worden van de leegte die er heerst. Gelukkig heeft hij Jamie bij zich. Bij de opmerking over 'hun café', moet Justin glimlachen. Hij kan zich hun eerste date nog goed herinneren. Hij was nog nooit zo nerveus geweest, waardoor hij misschien iets te onaardig tegen de arme Jamie is geweest. Gelukkig wilde de jongen hem de volgende dag alweer opnieuw zien en werd de dag afgesloten met hun eerste zoen. Alleen al bij de herinnering, voelt Justin zijn hart warmer worden.

"Misschien komt dat omdat het volledige dorp bij ons op de stoep staat." Reageert hij droogjes, terwijl er nog steeds een klein glimlachje om zijn lippen speelt door de herinnering aan hun eerste, tweede, derde en een heleboel andere afspraakjes. "Het zou mij niks verbazen als ze mandjes met voedsel bij zich hebben." Niet dat hij iets heeft tegen buurt-tradities, maar het idee is gewoon een beetje vreemd en lachwekkend.

Hij laat zich neerzakken op één van de stoelen. De deur gaat open, maar Justin probeert zich ervan af te sluiten. Doen alsof je er niet bent, is zijn beste survivalmodus en op school werkte het prima. Hij wil gewoon doen alsof het enkel Jamie en hemzelf is, zodat hij kan proberen normaal te eten en niet paranoia te zijn over de blikken of reacties van andere mensen. Helaas herkent hij dan de stem van de persoon die binnen is gekomen en zodra hij opkijkt, merkt hij dat Christian het tegen hem had. Hij klemt zijn kaken op elkaar en denkt verwoed na over een goede opmerking, maar Christian is aan de bar gaan zitten en Justin heeft toch nog niet het lef om in een openbare plaats als een café (zeker niet in een dorp waarin ze waarschijnlijk nogal anti-gay zijn) ruzie te gaan zoeken.

Hij wil het dan ook maar laten gaan, wanneer hij Jamie ineens in beweging ziet komen. Zijn ogen worden wijder als hij door heeft dat zijn vriend op Christian af stapt. 'Fout, fout, Jame, wat ben je aan het doen?' En Christian aanspreekt. 'Kom terug, kom gewoon terug. Begroet hem en kom terug.' En begint over de bijnamen. 'Oh mijn God, kom terug.'

Justin zit in tweestrijd. Hij vindt het natuurlijk verschrikkelijk lief en fijn dat Jamie het voor hem opneemt. Hij moet er nog steeds aan wennen dat er iemand in zijn leven is die hem beschermt en boos wordt als iemand hem pijn doet. Het vaderfiguur dat hij nooit gehad heeft, omdat zijn eigen vader overleed toen hij slechts 6 jaar oud was. Zijn moeder had daardoor genoeg stress en Justin heeft haar nooit veel lastig willen vallen met zijn eigen problemen. Hij is dus gewend om zelf dingen op te lossen. En nu is Jamie er, die van hem houdt en mensen erop aanspreekt wanneer ze Justin beledigen. Hij is blij dat het niet al te vaak is voorgekomen, op een enkele keer na dat er geweld aan te pas kwam.

Justin weet dat Jamie weet dat hij het niet hoeft te doen. Hij wil het alleen doen voor Justin. Maar Justin is bang dat mensen hem daardoor nog meer als 'het meisje' zien, terwijl hij prima voor zichzelf op kan komen. Alleen op momenten als deze, heeft hij er gewoon de energie niet voor. Dus hij plukt zenuwachtig aan zijn mouw, terwijl hij luistert naar Jamie's woorden en naar de tafel staart. Hij wil zich ermee bemoeien, maar tegelijk lokt hij daar waarschijnlijk nog meer reacties van Christian uit. Hij blijft dus stilletjes zitten, terwijl hij Jamie's naam in zijn hoofd blijft herhalen, in de hoop dat het gesprek snel voorbij is.

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 18:36 

Afbeelding

Nadat Christian aan de bar geschoven is, ziet hij vanuit zijn ooghoek dat het vriendje van Justin op hem afstapt. Hij begint over zijn bijnaampjes en dat dit blijkbaar de einde van de wereld kan betekenen als het aan hem ligt.

"Kan Justin dit zelf niet zeggen? Deze daad van jou geeft mijn bijnamen aan jullie goed weer" zegt Christian met een cynische glimlachje. Als hij ergens niet bang voor is dan zijn het wel ruzie's of discussie's. Hij is door zijn beroep gewend om in geval van nood fysieke kracht toe te passen. Doordat hij een andere definitie gaf aan nood is hij al een keer ontslagen, maar dat terzijde. Dit is dan ook geen gevalletje van nood. Hij vindt het eigenlijk wel komisch, maar aan de andere kant stelt deze knul wel zijn avondmaal uit.

"Nee, weet je wat. Je hebt gelijk. Deze bijnamen zijn kinderachtig en totaal niet origineel" geeft hij serieus knikkend toe. "We hebben natuurlijk ook Bella en het Beest, al vraag ik me af of jij mans genoeg bent om het beest te zijn"


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende


Keer terug naar RPG Archief
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme