Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 15:13 

Wrath of the Gods

Het verhaal:
Charles de Gualle-airport, Parijs, tijdstip: 4:32 's nachts – vol schrik en ongeloof kijken de passagiers die zojuist hun vlucht naar New York hebben gemist in hun vertrekhal naar het vliegtuig waar zij in hadden moeten zitten – dat vlak na opstijgen, getroffen door een harde donderklap aan de duistere hemel, neerstort op de landingsbaan en in brand vliegt. Allemaal zoeken ze even dekking als door de immense klap de ramen van de vertrekhal breken. Alle passagiers die hun vlucht gemist hebben waren verhinderd door toevallige – misschien wel abnormale – omstandigheden. Ze kunnen zich gelukkig prijzen.

Of ook niet. stof- en asdeeltjes schieten van alle kanten naar een centraal punt in de vertrekhal en plots staat daar een oude man. Hij claimt de "boodschapper van de goden" te zijn. Hij brengt de passagiers op de hoogte van hun situatie: tussen de goden – de Olympiërs – is een strijd losgebarsten. Dat verklaart huidige natuurlijke verschijnselen: het stormachtige weer dat Groot-Brittannië nadert; de Etna die rommelt; een aardbeving bij Turkije. Nu hebben de goden interesse in de passagiers getoond en hen uitverkoren. Zij moeten de ruzies tussen de goden gaan oplossen. Iedere prominente godheid legt zijn vertrouwen in één van de passagiers en zij moeten afreizen naar Olympus om die godheid te vertegenwoordigen in het oplossen van het conflict; en zo een nog grotere ramp voorkomen...

De vreemde – verdachte – man, "de boodschapper van de goden", deelt dit aan hen mede, en geeft hen de keuze om te kiezen wat ze gaan doen. Alhoewel hij hen waarschuwt dat ze niet in kunnen gaan tegen de wil van de goden. Uiteindelijk gaan de passagiers naar Olympus toe, en gaandeweg komen ze allerlei mythische obstakels tegen. Komen ze in Olympus? En wat dan? Wie is die rare oude man? Wat willen de goden? Waarom hebben ze ruzie? Kortom, genoeg te beleven…

_______________________

Ten eerste: super dat jullie allemaal gestemd hebben! Ik kan zelf niet wachten om te beginnen!

Hierbij is het ooc-topic dus ook open; alle ideeën, op- en aanmerkingen over het verhaal kunnen hier gedeponeerd worden.

Ook wil ik graag van jullie weten hoe jullie de Griekse goden over jullie personages verdeeld willen zien. De goden die ik gebruik staan hier onder het kopje 'Olympiërs' + hades (& suggesties voor uitzonderingsgevallen?). Voor de verdeling heb ik zelf een paar opties:
1) we claimen hier allemaal een god (maar dat is wat chaotisch);
2) ik ken willekeurig* goden toe in dit topic (dan weet iedereen hoe en wat);
3) ik ken willekeurig goden toe via pb (dan weet - in principe - niemand van elkaar wie welke godheid gaat vertegenwoordigen)
4) ik ken goden toe op basis van overeenkomsten tussen het karakter van een personage en een god (en dan in dit topic of via pb)

*Als de personage dingen doen die hun godheid niet aanstaat, kunnen goden altijd switchen en krijgt een andere god interesse in je personage; de willekeurigheid maakt dus uiteindelijk niet zo uit!

Misschien heeft iemand een ander idee? Of zijn er mensen die absoluut niet een bepaalde god aan zijn personage gekoppeld ziet?

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


Laatst bijgewerkt door xMissme op zo maart 11, 2012 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 15:31 

Ik vind het aan de ene kant wel een leuk idee dat niemand van elkaar weet welke God elk personage toegewezen heeft gekregen.

Maar ik zou bijv. wel een voorkeur willen geven, want bepaalde Goden vind ik interessanter dan anderen xD.

Op zich maakt het mijn niet uit op welke manier het wordt beslist!

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 15:42 

Ik vind zelf optie 4 wel leuk. En dan via PB xD
Nu moet ik alleen nog even goed na gaan denken over wat voor personage ik wil ^^'

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 16:08 

Verder vind ik 4 het leukst denk ik (via pb), maar dan zou ik het inderdaad leuk vinden als iedereen bij de solli voorkeuren kan aangeven (of wat ze absoluut niet willen) en je daar evt nog rekening mee kan houden.

Nog even een vraagje: wie "speelt" al de goden dan, als in, wie maakt die keuzes enzo? Jij als RPG-leider?


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 16:24 

Moniek schreef:
Nog even een vraagje: wie "speelt" al de goden dan, als in, wie maakt die keuzes enzo? Jij als RPG-leider?


Oh, goed dat je het opmerkt! Ik wilde namelijk ook nog vragen of één (of twee) mensen misschien willen helpen met het leiden van de RPG en het liefst zie ik dan de goden-taak verdeeld; dan is er wat meer eerlijk overleg en zo..

Maar de bedoeling is vooral dat een RPG'er een pb'tje krijgt waarin hij krijgt te horen wat een god van hem verlangt, bijvoorbeeld: "weiger om in het vliegtuig te stappen". De RPG'er kan dan kiezen of hij dit doet of niet. Als hij een aantal keer de god negeert, verliest hij diens vertrouwen.

Stel dat Zeus jouw god is, en Zeus veroorzaakt een natuurramp in de RPG (of iets anders) dan beschermt hij jouw personage of dan levert dat voordeel voor dat personage. Dat is zo'n beetje hoe ik het systeem bedacht had. Inbreng is altijd mogelijk en gewaardeerd!

Maar als je wilt helpen...? [a]

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 16:34 

Ah oké, dat is duidelijk. Ja ik vroeg het omdat het me ten eerste veel werk leek om in je eentje te doen en daarnaast ook nog eens saai als dit allemaal door 1 persoon gedaan wordt xD

Ik snap het systeem in ieder geval ja, en als je hulp nodig hebt ben ik best beschikbaar hoor!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 17:14 

Ik kwam tegen dezelfde problemen aan ; )

Top dat je wilt helpen! Ik pb je dadelijk/straks wel even...

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 17:17 

Als je nog hulp nodig hebt, ben ik ook bereikbaar! Maar als Moniek genoeg is, ook goed xD.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 17:32 

Sjar schreef:
Als je nog hulp nodig hebt, ben ik ook bereikbaar! Maar als Moniek genoeg is, ook goed xD.


Met z'n drieën lijkt het me prima; dan neemt iedereen een aantal goden op zich!

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 17:49 

Ten eerste: Leuke RPG bedacht! Ook met dat er achter de schermen dingen geregeld moet worden is weer eens wat anders. Ook het thema met de Griekse Mythologie vind ik leuk bedacht. =)

Ten tweede: Ik ga ook voor optie 4 en dan via PB. Het is dan leuk dat niemand het echt van elkaar weet.

_________________
The last enemy that shall be destroyed is death.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 18:24 

Ik vind dit echt een superleuk idee! *is er helemaal enthousiast over =D* Optie 4, via PB, lijkt mij ook het leukst. Maar misschien hoeft het niet alleen gedaan te worden op overeenkomsten, maar kan het ook op verschillen gedaan worden? Random voorbeeld: dat Hermes, die o.a. beschermer van de dieven is, iemand die heel erg van 'volg de wet!' is probeert te corrumperen ofzo.

En nja, als ik naar de lijst van Olympiërs kijk zijn er op zich al genoeg goden, maar misschien is Eris, als godin van de twist, ook een leuk idee? Conflict! Ruzie! Drama! xD

*is ridiculously excited about this*

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 19:09 

We kunnen inderdaad niet alle goden pakken, dus misschien dat we daar een soort van stemming over kunnen houden?

Een beetje een conflicterende persoonlijkheid tussen god en personage is inderdaad ook wel leuk! Het lijkt mij sowieso ook leuk om niet iedere vrouw een godin te geven en andersom, ieder man een god. Een beetje een mix lijkt me het leukst.

_________________
,,The novelist is an ever-wakeful creator,
carefully monitoring those characters who might foil his design,
run away with his themes,
step out of their own atmosphere,
and make their way
in the void between the stars.
’’


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 19:20 

Er waren 7 stemmen plus xMissme, dus dan zullen er wss 8 sollicitaties (of meer) zijn.

Mijn persoonlijke favorieten zijn op onwillekeurige volgorde:

- Poseidon
- Hermes
- Pallas Athena
- Ares
- Aphrodite
- Apollo
- Hephaestos of Zeus*
- Hades

Ik denk dat er met dit groepje het meeste conflict en variatie is. Hiermee denk ik ook dat er de meeste natuurrampen enzo veroorzaakt kunnen worden.

*Aan de ene kant vind ik Zeus het leukst natuurlijk, hij is heel belangrijk, maar daarnaast is hij wel oppergod. Misschien is hij juist degene die wil dat de reizigers het conflict gaan oplossen, omdat er nu chaos op Olympus heerst?

En ik denk dat sommige Goden zoiezo kiezen voor iemand die dezelfde idealen en overeenkomsten heeft, maar dat Hades wel bijvoorbeeld onrust wil stichten en een heel 'goed' iemand over wil halen naar de evil kant, doormiddel van bedreiging en/of omkoperij xD.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 20:28 

Maar even zeggen dat ik het echt een enorm leuk concept vind! Ik zal dus ook nog een solli posten. Optie 4 lijkt me ook het leukste.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 21:53 

Zo, ik heb mijn eerste solli (van deze site) geplaatst. :P

Optie 4 lijkt me trouwens het leukste!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar RPG Archief
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme