Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 17:21 

Eva schreef:
Charlie schreef:
Sjar schreef:
Mijn wand is CHERRY WITH UNICORN CORE, ELEVEN AND A HALF INCHES, QUITE FLEXIBLE.

Bijna hetzelfde als die van Charlie's (en hij ziet er hetzelfde uit) xD. Alleen dan Quite Flexible ipv Quite Bendy. I love it <3.


Nog maar eens een reden waarom ik denk dat de Wandkeuze sowieso al deel uitmaakt van de Sorting Hat. Het feit dat we zo goed als dezelfde wand hebben + in Hufflepuff terecht komen.. Daar zit een geurtje aan :').

Opzich is het niet zo heel erg raar omdat je dezelfde soort vragen krijgt bij het sorteren als bij Ollivander. Het is dus logisch dat je wand dezelfde soort trekjes heeft als je afdeling. En het feit dat je hetzelfde antwoord geeft als iemand anders bij de wands dan is de kans ook groot dat dat gebeurd bij het sorteren. Al zou ik het niet helemaal raar vinden als de wand keuze deel uitmaakt van het sorteren.


Ja ik denk zoiezo dat als je bijna dezelfde wand hebt, je wss ook in dezelfde house zit, omdat er veel persoonlijke vragen bij zitten, net als bij de sorteertest.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 17:34 

Sjar schreef:
Eva schreef:
Charlie schreef:
Sjar schreef:
Mijn wand is CHERRY WITH UNICORN CORE, ELEVEN AND A HALF INCHES, QUITE FLEXIBLE.

Bijna hetzelfde als die van Charlie's (en hij ziet er hetzelfde uit) xD. Alleen dan Quite Flexible ipv Quite Bendy. I love it <3.


Nog maar eens een reden waarom ik denk dat de Wandkeuze sowieso al deel uitmaakt van de Sorting Hat. Het feit dat we zo goed als dezelfde wand hebben + in Hufflepuff terecht komen.. Daar zit een geurtje aan :').

Opzich is het niet zo heel erg raar omdat je dezelfde soort vragen krijgt bij het sorteren als bij Ollivander. Het is dus logisch dat je wand dezelfde soort trekjes heeft als je afdeling. En het feit dat je hetzelfde antwoord geeft als iemand anders bij de wands dan is de kans ook groot dat dat gebeurd bij het sorteren. Al zou ik het niet helemaal raar vinden als de wand keuze deel uitmaakt van het sorteren.


Ja ik denk zoiezo dat als je bijna dezelfde wand hebt, je wss ook in dezelfde house zit, omdat er veel persoonlijke vragen bij zitten, net als bij de sorteertest.


En ik bewijs het...

Changetje schreef:
Ik heb deze (dezelfde als Joost):


+

Mijn sorteerantwoorden die duidelijk uitwezen naar de afdeling

= de verwachte afdeling die eruit kwam ;)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 19:05 

@Joost: Nu vraag ik me af of wij in andere opzichten ook op elkaar lijken. :') Dit is wel heeeeul toevallig, haha.

Ik denk trouwens ook dat de wand selecting process en de sorting aan elkaar vastzitten. Dat de antwoorden die je bij de eerste geeft, ook meetelt met de sorting.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 9:29 

MAPLE WITH DRAGON CORE, TWELVE AND A HALF INCHES, SURPRISINGLY SWISHY, leuk, maar er zitten wel achterlijke doornen aan. Die kan ik er zeker niet even afschuren?

Zonder dollen, het was leuk dat er op zo'n manier een stok voor je gekozen werd, al ben ik wel benieuwd waar het op gebaseerd is. Zit er een werkelijk script achter, of kiest het programma zonder naar de antwoorden te kijken...

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 9:41 

Het feit dat HRH en Changetje exact dezelfde antwoorden en exact dezelfde wand hebben, bewijst volgens mij wel dat het niet at random wordt gekozen, maar dat de eigenschappen echt afhankelijk van je antwoorden zijn.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 9:45 

Jalf schreef:
Het feit dat HRH en Changetje exact dezelfde antwoorden en exact dezelfde wand hebben, bewijst volgens mij wel dat het niet at random wordt gekozen, maar dat de eigenschappen echt afhankelijk van je antwoorden zijn.


Ik wou net hetzelfde zeggen. De toevalligheden qua overeenkomsten met de Houses en dergelijke zijn me iets té toevallig om echt 'toeval' te zijn. Daarbij, we're talking about Jo Rowling. Alsof zij ons iets zou lappen als 'vul maar enkele vraagjes in, maar dan kiezen we toch nog net zo random' xD. Come on..

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 18:35 

Sycamore with unicorn core, ten inches, unyielding.

Hij ziet er wat vreemd uit, maar na wat achtergrondinformatie gelezen te hebben klopt het wel grotendeels - vooral de core dan.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 18:53 

ELM WITH PHOENIX FEATHER CORE, TEN AND THREE QUARTER INCHES, UNYIELDING

Hij ziet er trouwens heel simpel en Huffelpuffelig uit. Waar kun je trouwens je eigenschappen van je wand zien?

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:02 

Aan het einde van het hoofdstuk kan je informatie lezen over Wand cores, wand lengths en wand woods. Dan moet je je eigen wandeigenschappen even opzoeken.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:52 

Bedankt, ik vind mijn beschrijving een stuk toffer dan hij hoe er eruit ziet:
Spoiler:
Phoenix

This is the rarest core type. Phoenix feathers are capable of the greatest range of magic, though they may take longer than either unicorn or dragon cores to reveal this. They show the most initiative, sometimes acting of their own accord, a quality that many witches and wizards dislike.

Phoenix feather wands are always the pickiest when it comes to potential owners, for the creature from which they are taken is one of the most independent and detached in the world. These wands are the hardest to tame and to personalise, and their allegiance is usually hard won.

Elm

The unfounded belief that only pure-bloods can produce magic from elm wands was undoubtedly started by some elm wand owner seeking to prove his own blood credentials, for I have known perfect matches of elm wands who are Muggle-borns. The truth is that elm wands prefer owners with presence, magical dexterity and a certain native dignity. Of all wand woods, elm, in my experience, produces the fewest accidents, the least foolish errors, and the most elegant charms and spells; these are sophisticated wands, capable of highly advanced magic in the right hands (which, again, makes it highly desirable to those who espouse the pure-blood philosophy).


En zo ziet hij eruit:
Afbeelding

Ik heb wel een bolletje. :P

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 20:34 

WILLOW WITH UNICORN HAIR CORE, THIRTEEN AND A HALF QUARTERS AND SLIGHTLY YIELDING. Ik voelde me net een elfjarige. En ik zit trouwens in Hufflepuff, weet niet of vhet er ergens iets mee te maken heeft

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 20:43 

Mijn wand is een:
Length: 10 3/4 in
Wood:Pear
Core:Unicorn
Flexibility:Quite Flexible


Waaah, ik heb een waaaaaand! :mrgreen:


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 20:54 

PEAR WITH UNICORN CORE, ELEVEN INCHES, SLIGHTLY YIELDING

Ik vind hem echt fantastisch. :D

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

Klassenoudste Griffoendor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Gryffindor

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 17:00 

Changetje schreef:
@Joost: Nu vraag ik me af of wij in andere opzichten ook op elkaar lijken. :') Dit is wel heeeeul toevallig, haha.

Ik denk trouwens ook dat de wand selecting process en de sorting aan elkaar vastzitten. Dat de antwoorden die je bij de eerste geeft, ook meetelt met de sorting.


Ik denk dat het er inderdaad ook wat mee te maken heeft!

Ik heb namelijk een
Maple with unicorn core, 11 1/2 inches, Flexibility; Pliant.

Het plaatje is precies hetzelfde als die van jullie alleen is de lengte en buigzaamheid dus anders.
En ook ik ben daarna ingedeeld in Huff!

_________________

You can do anything as long as you can dream it.


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 20:44 

Mijn wand:

Length:10 3/4 in
Wood:Ash
Core:Unicorn
Flexibility:Hard

Wel leuk ook die hele omschrijving erbij, van wat ik gelezen heb vond ik deze wand namelijk best goed bij mij passen. (:

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme